pusla Skrevet 1. mars 2011 #2361 Skrevet 1. mars 2011 Jeg forstår også godt at du synes mannen er for lite sammen med Goffel, det er jo ulempen med de "vanlige 8-4"-jobbene. OG særlig når han i tillegg gjør ting på kveldene. Men han har jo gode argumenter han og, så jeg forstår at dere ikke kommer noe vei, ja. Men uansett er det som Dine sier, det er tøft å være alene med baby hele dagen og man trenger avlastning og voksenkontakt. Uansett synes jeg vi til sommeren skal ta en vinkveld uten mann og barn Å, det er jeg veldig med på altså! Jeg har et par Stonz som jeg kjøpte fra den norske nettsida, de var veldig billige da, kosta vel 150 kr. Men ser at det er dyrere der nå. Vi bruker dem i bilen, når hun har på dresser uten fot. Kommer nok til å kjøpe et litt større par også, sikkert fine når de begynner å gå, ja Ha en fin dag Blir det pass-ordnings i dag?
Pupsilure Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2362 Skrevet 1. mars 2011 Ja, jeg sa til han i går at jeg skal dra ut hver onsdag og bli borte fra han kommer hjem 16.30 og til ca 21-22. Men han mente at det bare var på trass og da var det bare tåplig Er litt enig i det. Æsj, får ikke opp safen der passet mitt ligger. Ikke spør hvorfor det ligger i en safe Har vridd om på hjulet frem og tilbake mange ganger nå. Det er en komplisert prossess. Trenger nytt pass selv, så jeg gidder ikke dra hvis jeg ikke får åpnet safen. Har muligheten til å dra på torsdag, for da skal jeg ingenting...
Dine Skrevet 1. mars 2011 #2363 Skrevet 1. mars 2011 Vettu, jeg har faktisk pass i safen selv jeg.. Så bra du blir med pusla!
lilljan Skrevet 1. mars 2011 #2364 Skrevet 1. mars 2011 Vettu, jeg er en av dem som ikke aner hvor passet er og blir grepet av panikk dager før avreise... Og kan faktisk stå i fare for at passet er utgått! Og nå skal jeg får barn med pass også. Det blir mye å passe på!
Pupsilure Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2365 Skrevet 1. mars 2011 Ble ikke noen tur til politistasjonen på oss, for jeg får ikke opp safen. Har prøvd mange ganger nå. Jeg hadde gledet meg til å komme meg ut. Kan jo alltids gå en tur, men jeg syns det er så kjedelig å gå uten noe mål og mening Har verdens snilleste baby her i dag Våknet 8, lekte til 9.30, sov til 11.30, leker litt igjen, og skal nok snart ha en ny lur. Vi har koset og lekt litt i dobbeltsenga, og han har ligget mye på magen. Det gjør han hver dag egentlig. han kommer seg så langt bakover nå Jeg går fra han en stund, og når jeg er tilbake igjen har han flyttet seg en meter bakover, og det er siklespor hele veien Jeg spiser og spiser og spiser i dag
Superlilje Skrevet 1. mars 2011 #2366 Skrevet 1. mars 2011 Takk for tips om den siden med stonz! Har tenkt på å kjøpe lenge, men syntes de var så dyre, men var jo ikke så ille der da!
Pupsilure Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2367 Skrevet 1. mars 2011 Så fint at linken var hjelpsom Har ikke bestilt enda jeg, men kommer nok til å gjøre det Usikker på om jeg skal ha med linerz
Superlilje Skrevet 1. mars 2011 #2368 Skrevet 1. mars 2011 Jeg gidder ikke ta med linerz tror jeg. Bruker bare litt varme sokker inni. Det er jo snart vår
Pupsilure Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2369 Skrevet 1. mars 2011 I går fikk han sove fra ca 17-18.30, så leke litt og bade og natta. Ser ut til at det samme skjer i dag igjen. Han ble ikke overtrøtt i går, noe han blir svært ofte, og han sovnet av seg selv uten gråting. han lå riktignok våken i sengen i en halvtimes tid da. Og han begynte å småsutre hvis det var helt stille i stua, så jeg måtte ha på tv, småprate litt med meg selv, og snakke litt i telefonen Overalt gir folk råd om at babyen ikke må sove etter kl 16-17, og jeg har trodd at det var opplest og vedtatt Så jeg har passet litt på det da, og heller holdt han våken litt, og lagt han litt tidligere hvis han har blitt trøtt i den tiden. Men nå har jeg innsett at det perfekte er om han bare er våken 1-2 timer før han legges for kvelden
pusla Skrevet 1. mars 2011 #2370 Skrevet 1. mars 2011 Sånn er det her også; det funker fint selvom vesla sover i 18-tida. Men nå har jeg ikke hørt det du har om at det ikke er lurt da, så vi har latt henne gjøre det. Og det ødelegger ikke for nattesøvnen, nei Godt at dere fant ut av det da! Og rytmen forandrer seg jo litt innimellom også. Håper dere får en god natt
siebaeo Skrevet 1. mars 2011 #2371 Skrevet 1. mars 2011 Jeg vil også ha Stonz! Men problemet er bare å velge hvilken.. Og linerz eller ikke linerz. Zikkeli vanzkeli... Og hvilken størrelse tenker dere?
captiva Skrevet 1. mars 2011 #2372 Skrevet 1. mars 2011 innom å leser. dårlig på å skrive om dagen,men jeg følger med vil og ha stonz til snuppa de er kjempefine!
Neytiri Skrevet 1. mars 2011 #2373 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har hatt lyst på Stonz lenge, og nå var de så billige da! Har veldig lyst på de brune med blomst!
Gjest Iril Skrevet 1. mars 2011 #2374 Skrevet 1. mars 2011 Her i huset har vi selvregulering av søvn, for jeg orker ikke overtrøtt unge. Likevel er han som regel i seng mellom 19 og 20 hver kveld. I dag også, selv om han sov på mannens fang fra 17 til 19. Men han er kanskje mer enn normalt murmeldyr.
Jesse Skrevet 1. mars 2011 #2375 Skrevet 1. mars 2011 Her i huset har vi selvregulering av søvn, for jeg orker ikke overtrøtt unge. Likevel er han som regel i seng mellom 19 og 20 hver kveld. I dag også, selv om han sov på mannens fang fra 17 til 19. Men han er kanskje mer enn normalt murmeldyr. Dere er heldige som får til selvregulering! Det går ikke her lenger, enda så mye jeg vil at hun skal styre det selv.. Hun er altfor opptatt av alt som skjer rundt til å forstå at når man er trøtt bør man sove.. Men når man er murmeldyr går det nok mye bedre Flinke gutten din Nå fikk jeg også lyst på Stonz etter alt Stonz-pratet her inne
Gjest Iril Skrevet 1. mars 2011 #2376 Skrevet 1. mars 2011 Nei altså, jeg må jo tvinge ham når han er trøtt da. Men jeg holder ham ikke våken om han er trøtt klokken 18 fordi han skal legge seg klokka 19. Savner i grunnen den tiden der han bare kunne sovne hvor som helst.
Jesse Skrevet 1. mars 2011 #2377 Skrevet 1. mars 2011 Nei altså, jeg må jo tvinge ham når han er trøtt da. Men jeg holder ham ikke våken om han er trøtt klokken 18 fordi han skal legge seg klokka 19. Savner i grunnen den tiden der han bare kunne sovne hvor som helst. Aha.. Ja, jeg er egentlig litt enig.. Enda så kjedelig jeg syns det var at hun bare sov og sov, men merker nå at det var litt deilig også.. Men så er det SÅ mye morsommere når hun er våken og fornøyd nå da enn det det var før!
Gjest Iril Skrevet 1. mars 2011 #2378 Skrevet 1. mars 2011 Ja, en kombinasjon hadde vært det beste. Våken, blid og lekende baby som sovnet uansett hvor han var når han ble trøtt.
Pupsilure Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #2379 Skrevet 2. mars 2011 Siebaeo: jeg har lest at folk anbefaler M eller L, for det gjør ikke noe om de er store. De har ingen på tilbud i str L på den siden. Jeg tror jeg vil ha linerz, men da kommer summen på over 200 og man risikerer toll og moms ------- Natten var fin Han sovnet av seg selv uten sutring i går kveld, rundt 20.30. Våknet ca 24 for mat. Skreik litt i 4 tiden, men roet seg selv. Skreik kl 5, og fikk mat. Syns det luktet litt, og så kjente jeg at jeg ble våt på armen. Ny bæsjebleielekkasje Ungen var kjempetrøtt, og hadde sovnet igjen, men jeg måtte jo bytte, og da kviknet han til, og ville ikke sove mer. Mannen tok han fra 6-7. Når jeg fikk han kl 7 var han stuptrøtt. Fikk han ike til å ta puppen! Og heller ikke tynn grøt på flaske! Måtte bare legge han uten mat, og han sovnet etter 10 minutter med vugging på vogna. Håper han sover i en time til. I dag skal vi på cafe med barselgruppen. Det er første gang vi er samlet alle sammen, så jeg gleder meg veldig lenge siden jeg har sett to av de andre barna. De har sikkert blitt kjempestore!
Pupsilure Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #2380 Skrevet 2. mars 2011 Mamma skal passe Goffel på lørdag. Jeg spurte henne om hun kunne ta han, for jeg og mannen skal ut å spise. Sa at hun kunne komme å hente han i 10-11 tiden, og så kan vi komme til henne ca kl 18. I går ringte hun å tilbydde seg å hente han kl 8-9, så vi får sovet litt lenger Er spent på hvordan det går for han å være borte så lenge! Mamma virket veldig glad for å få passe han Han har ikke noen form for separasjonsangst, og er ikke skeptisk til andre, så regner egentlig med at det går bra. Så lenge hun får han til å sove da Nå må han våkne snart! Vi drar om ca en time, og jeg får ikke dusjet eller sminket meg mens han fortsatt sover....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå