Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haha fikk sjokk da jeg leste 78 cm! :overrasket: For en lang type tenkte jeg. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig med ferie!!! :):hoppe: Når reiser dere?

Koselig at moren din kommer litt med på banen nå, kanskje det er fordi han er blitt eldre? :klemmer:

God helg :)

Skrevet

Linelia: Han bruker 68 og 74 nå :jepp: 74 er litt stort da, men det gjør ikke noe :)

Mokkon: Vi reiser 8. mai :hoppe:

Mannen snakket med apollo i dag, og siden de ikke kunne gi oss kjøkken som vi har bestilt, gav de oss 1000 kr i avslag på all inclusive :nigo: Så totalt sett koster turen oss ca 17 000, for to uker med all mat og drikke. Alt av rom er utsolgt nå, det er visst et kjempepopulært hotell :jepp: Håper området rundt hotellet er fint også. 14 dager kan være veldig lenge :sjenert:

Jeg får forresten låne Prampack av en venninne, så da kommer vogna forhåpentligvis trygt frem også :)

Lurer på hva Goffel spiser på den tiden. :klo: Da er han 9 mnd gammel. Håper jeg kan gi han det samme som vi spiser, bare mose det litt med en gaffel. Og grøtpakker er jo greit å ta med seg.

Forresten, hvor mange måltider med fast føde vil dere tro/vet det er vanlig/anbefalt at en baby på 6 mnd spiser?

Skrevet

Lurer på hva Goffel spiser på den tiden. :klo: Da er han 9 mnd gammel. Håper jeg kan gi han det samme som vi spiser, bare mose det litt med en gaffel. Og grøtpakker er jo greit å ta med seg.

Forresten, hvor mange måltider med fast føde vil dere tro/vet det er vanlig/anbefalt at en baby på 6 mnd spiser?

Så bra dere fikk avslag på all iinklusive......her sa mannen også at 2 uker er lenge med baby i utlandet.....men vi var på island og det gikk fint de 3 ukene vi var der :)

Altså det med mat varierer ser jeg....de som begynnte å gi fast føde tidlig har nesten begynnt med brødskiver ved 6mnd....mens hos oss er vi såvidt innen frukt og grønsaker enda...ikke engang begynnt med grøt.

Så ved 9 måneder ville jeg tro varierer også.....men tror 3-4 måltider per dag er normalt......spørs også om de fortsatt drikker mye melk ved siden av eller ikke.

Ville tro dere kan mose mye av deres mat, men altså det finnes babyer der i hellas også, så regner med de har glassmat i tilfelle dere ikke kan gi han alt dere spiser. Husk at avokado og banan er kjempebra og næringsrikt.....trengs såvidt å stappe, behøver ingen koking.....så man kan jo gi det innimellom også ;)

Skrevet

:hoppe: for avslag på all inclusive! Det var jo slettes ikke dyrt, da!

I boka "mat for spedbarn" som jeg fikk på helsestasjonen har de et forslag til måltider for barn fra 6 til 9 måneder, der står det 4 måltider per dag hvorav to er grøt (evt. et måltid med fruktmos), et er brød og et er middag.

Men som Neytiri sier, tror jeg det varierer veldig. Noen gir mye grøt, mens andre gir mer frukt og grønt. Jeg vet ikke helt hva vi kommer til å gjøre, men her har fruktmos slått såpass godt an at det blir nok endel av det framover.

Skrevet

Helsesøster sa 4 måltider til oss, men jeg syntes det hørtes mye ut. Var veldig fornøyd med at jeg får til 3, og så ville hun plutselig ha ett til :overrasket: Syns det er litt voldsomt jeg. Og det er noen ganger litt vanskelig å få tid til måltidene pga lurer.

Men tenker at jeg tar 2 med grøt, 1 med sviskemos og 1 med noe annet, hver dag. Han kan visst få kjøtt og alt mulig nå :jepp: Jeg er veldig skeptisk jeg da, siden han har reagert på så mye, men helsesøster brydde seg ikke noe om det :rolleyes: Hun ville at jeg bare skulle kjøre på, med nye ting annenhver dag...

Mannen bader Goffel nå. Han har begynt med en ny skriking i det siste. Stemmen hans har liksom forandret seg litt. Mye høyere! Syntes den var høy nok fra før jeg da :gjeiper:

Mamma var her i stad og det var veldig koselig! Hun lekte og snakket masse med Goffern, og han var blid og fornøyd. Hun syntes at han var blitt forandret da! Og jeg fikk anledning til å småklage litt over at det var så lenge siden hun har sett han. :sjenert: Hun sa til han at hun har lyst til å ta han med hjem til seg. Og jeg sa at det var bare å låne han. :jepp:

Hun har sagt det flere ganger, men jeg har nølt litt, for de bor et stykke unna, og hvis jeg skal kjøre han dit, kjøre hjem selv, og samme turen noen timer senere bruker jeg totalt 3 timer på å kjøre bil, og det orker jeg bare ikke. Hun jobber 10 minutter unna oss, så da kan hun heller komme innom før eller etter jobb! Eventuelt kan hun og pappa komme hit for å passe han.

Skrevet

Så bra dere får avslag på all inclusive!! Deilig med det da, da slipper man liksom tenke mer på maten og alt er tilgjengelig.. Det blir nok en flott tur tenker jeg!

Spennende med nye ting da! Får se hva han liker og ikke liker :Nikke:

Skrevet

Valker på beina :rødme: . (Du skrev at du kilte han der). Åh, gleder meg til å kile mellom valker jeg og. Jeg hadde sånne kule valker på halsen jeg. Kan jo håpe min får det :ler:

All incl. er veldig praktisk. Spesielt nå som dere har en liten en. Leste litt fort, så fikk ikke med meg alle detaljene rundt reisen, men skjedde noe liknende med mamma og pappa i går og. De ble ringt opp og fikk oppgradert til et bedre hotell. Ikke så dumt det der ;)

Skrevet

All inclusive høres utrolig deilig ut!! :nigo: Tenker det er ganske bra mat også, siden det er 4+ stjerner :) Gleder meg veldig til det! Er godt å ha noe å se frem til. Spesielt siden det er rett før jeg begynner i jobb igjen. Da gruer jeg meg ikke sånn til mai allikevel :)

Kanskje foreldrene dine skal til samme sted som oss da, Becky? Vi skal til Rhodos :) Hotellet er ikke ferdig bygget enda, og leilighetstypen vi har bestilt blir ikke ferdig til vi skal dra :)

Skrevet

Helsesøster sa 4 måltider til oss, men jeg syntes det hørtes mye ut. Var veldig fornøyd med at jeg får til 3, og så ville hun plutselig ha ett til :overrasket: Syns det er litt voldsomt jeg. Og det er noen ganger litt vanskelig å få tid til måltidene pga lurer.

Men tenker at jeg tar 2 med grøt, 1 med sviskemos og 1 med noe annet, hver dag. Han kan visst få kjøtt og alt mulig nå :jepp: Jeg er veldig skeptisk jeg da, siden han har reagert på så mye, men helsesøster brydde seg ikke noe om det :rolleyes: Hun ville at jeg bare skulle kjøre på, med nye ting annenhver dag...

Mannen bader Goffel nå. Han har begynt med en ny skriking i det siste. Stemmen hans har liksom forandret seg litt. Mye høyere! Syntes den var høy nok fra før jeg da :gjeiper:

Mamma var her i stad og det var veldig koselig! Hun lekte og snakket masse med Goffern, og han var blid og fornøyd. Hun syntes at han var blitt forandret da! Og jeg fikk anledning til å småklage litt over at det var så lenge siden hun har sett han. :sjenert: Hun sa til han at hun har lyst til å ta han med hjem til seg. Og jeg sa at det var bare å låne han. :jepp:

Hun har sagt det flere ganger, men jeg har nølt litt, for de bor et stykke unna, og hvis jeg skal kjøre han dit, kjøre hjem selv, og samme turen noen timer senere bruker jeg totalt 3 timer på å kjøre bil, og det orker jeg bare ikke. Hun jobber 10 minutter unna oss, så da kan hun heller komme innom før eller etter jobb! Eventuelt kan hun og pappa komme hit for å passe han.

Vettu det jeg har lært er at mamma vet best, ikke helsesøster :opplyser: De er der nok bare for å veilede.

På Island er det ikke vanlig å ha frokost, lunsj, middag og kvelds. Vi har frokost, lunsj, kaffe, og middag. Så tror ikke de "dør" av å ikke spise siste måltidet heller er mer at nordmenn har det opplegget :vetikke:

Jeg har tenkt å begynne etterhvert på risgrøt, den har jeg tenkt til frokost(nå får hun foreløpig bananmos) fordi dette gir god energi for dagen da det inneholder bra med karbohydrater/sukker. Og hvis vi skulle gitt et fjerde måltid så ville jeg valgt avokado for den skal ha en god søvn effekt.

Det å ta kjøtt og slikt er jo opp til hver enkel, men jeg vil fortsatt gi Bumba rene smaker, og da tenker jeg å prøve forskjellige grønnsakspureer før jeg begynner å blande i kjøtt......men en god ting mamma lagde ofte til oss var brokkoli+blomkål+søtpotet mos, kokte så kylling og rev oppi små små biter og blandet med grønnsaksmosen.

som sagt, du finner vel ut av hva han trenger, og tror ikke man skal kjøre på hvis ikke man føler det er nødvendig.......Her hos oss er det ingen rush, og hun virker veldig fornøyd :)

så koselig at mamma din kommer sånn innom......men de bor vel da ikke hvor jeg trodde de bodde :klo:

Skrevet

Nei, hun bor nok ikke der du trodde. Det er enda litt lenger unna, i feil retning. Begynner på H ;)

I morgen er det middag hos svigermor :) Håper Goffel får sovet masse før vi drar, så det blir et hyggelig besøk :)

Skrevet

Nei, hun bor nok ikke der du trodde. Det er enda litt lenger unna, i feil retning. Begynner på H ;)

I morgen er det middag hos svigermor :) Håper Goffel får sovet masse før vi drar, så det blir et hyggelig besøk :)

ahhh tror jeg vet hvor du mener, bodde ikke sålangt fra der engang....før jeg møtte mannen min :)

Hvis Goffel gråter får du bare gi han til svigermor da :fnise: neida bare kødder.

Skrevet

Foreldrene mine skal til Kroatia :) Noen studenter hadde visst leid hele øya, så det var fare for all det kunne bli "litt støy" :fnise: . Da fikk de oppgradert to stjerner til naboøya, som kosta 8000 kr mer. Ganske god deal :jepp:

Når vi er inne på reiser. Vi klagde på bryllupsreisen vår og fikk igjen 12000 kr. Det var apollo. Så (til dere alle)klag hvis dere er missfornøyde. Det kan lønne seg.

Skrevet

Så bra for foreldrene dine :tommelsmil: Nå ble jeg nysgjerrig på hva som skjedde på bryllupsreisen?

Skrevet

Goffel takker pent ;)

Hadde akkurat tenkt meg inn hit for å skryte av at jeg har så stor og fin baby :rodmer::ler: Et halvt år allerede :daane: Tittet på nyfødtbilder i går, og jeg savner å ha nyfødt baby! :sjenert: Gleder meg skikkelig til neste gang. Selv om jeg og mannen er enige om at vi vil vente noen år.

Men det er veldig deilig å ha stor baby også da! Han kan leke og underholde seg selv. Sover mye lengre økter enn før. Han smiler og ler, og smaker på nye ting. Det er veldig gøy! Kanskje spesielt for mannen. De to har det så morsomt sammen :ler: Goffel spytter og lager lyd med munnen, og mannen gjør det samme tilbake, til Goffels store fornøyelse :lol: Og sånn kan de holde på lenge.

Det er også kjempegøy å se hvordan han reagerer på leker. Hvis jeg holder en leke foran han, og flytter den litt rundt, vrir han seg langt etter den. Leker er det mest spennende som finnes :opplyser: Og han har helt klart favoritter. Knitrelyd eller annen lyd er det morsomste. Og bøker! Han ligger og blar og titter, og kjenner med fingrene.

Skrevet

Hipp hurra for Goffel som er 6 mnd :hoppe: Han høres ut som en herlig liten fyr :rodmer:

Ha en strålende helg Pupsilure :klemmer:

Skrevet

Gratulerer med halvtårsdagen :hoppe:

Koselig å mimre når de var små da, jeg skjønner du ønsker deg den nyfødt tiden da han slet sånn med magen......da får du håpe neste baby er bedre i magen så du kan nyte det også. Det positive er at du vet nå hva du kan evt forsøke til å hjelpe ;)

ha en fin dag :sol:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Gratulerer med 1/2års dagen lille Goffel :strix:

Tenk det er 1/2år siden du lå på føden.. utrolig hvor fort det går. :)

Skrevet (endret)

Hurra for Goffel :strix:

det er skremmende hvor fort tida går..

Endret av HopsiDeisi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...