Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia! :goodbye: Innom og oppdaterer meg litt jeg. :klemmer: Så morsom og søt Goffelgutt du har! :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for i går ja! Det var mye fullere kinosal en noengang før. Sikkert fordi det ikke var en gørrkjedelig film denne gangen, som alle de andre babykinoene jeg har vært på :fnise: Var jo en spennende film da :jepp: Om enn litt rar.

Lurer på en ting, er det flere enn meg som sitter nærmest stiv av skrekk hele tiden, når man er borte, fordi man er redd babyen sin skal slå seg helt vrang? Han var veldig snill på kinoen i går, men jeg var veldig på vakt hele tiden, og klarte ikke å slappe ordentlig av. :sjenert: Er veldig anspent hvis jeg vet at det er stor sjanse for at han blir hysterisk, f.eks hvis det er lenge siden han har sovet. Men for andre som ser oss virker det jo som at alt bare er greit :fnise:

Skrevet

Jeg har og verdens skjønneste baby :fnise:

skjønner hva du mener med å være "redd" for at babyen skal klikke ute blandt folk. er jo aldri moro med en illsint baby borte,og jeg tenker litt på hva andre tenker da :sjenert: men er jo bare tull igrunn,for ALLE babyer gråter/er sinna/utilpasse....

Skrevet

Jeg er også sånn når vi er ute blandt folk :jepp: Jeg kan synes tulla har vært urolig og vanskelig, mens andre som har vært sammen med oss ikke synes det har vært ille i det hele tatt. Men jeg legger jo ikke like mye merke til andre babyer jeg heller. Og littegranne lyd tåler de fleste, heldigvis :)

Jeg syntes i grunn mest synd på de som ikke hadde med babyer i går :fnise: Lurer på om de visste hva slags visning det var!

Skrevet

som barnløs så kan jeg berolige deg om at babyer som gråter, eller klikker som dere nevner, er noe som er helt akseptabelt :)

men jeg kan til en viss grad forstå hva du mener... man har ikke lyst til å skille seg ut eller fremstå som inkompetent :P hehe

hvilken film så dere på kinoen?

Skrevet

Vi så Black Swan :)

Ja, tror de babyløse fikk seg et lite sjokk :skratte:

Jeg kan synes han har vært ganske håpløs, men ingen andre har merket det :fnise: Det er nok fordi jeg vet hvor ille det kan bli om han setter igang, og hvor hjelpesløs jeg blir da. Og jeg er så redd for det :Nikke:

Husker selv at jeg ikke brydde meg så mye før jeg fikk barn. Bryr meg ikke så mye om at andres babyer gråter nå heller. Syns mer synd på mammaen og babyen, enn å bli irritert over bråket :)

Goffel er umulig i dag! Lurer på om han har vondt i magen? Han sliter med søvnen. Våkner hele tiden, må vugges hardt for å sovne igjen. Var bare den første gangen i dag det gikk så greit. :rolleyes: Kan hende han reagerte på brusen jeg drakk i går. Har jo bare testet ut sprite/7up med sukker, og det går bra. Men i går kjøpte jeg en uten sukker :vetikke: Eller den indiske maten :klo:

Mamma og tante kommer ikke allikevel. Egentlig bare bra, siden han er så ustabil.

Skrevet

Goffel har vært slitsom i dag. Vet ikke hva som har plaget han, men har en mistanke om at det kan være øking? :klo: Skjønte det ikke før et døgn etterpå, sist han økte (og den eneste ganger jeg vet om) for han var ikke så interessert i puppen. Har vært sånn i dag også, men jeg har tvunget han allikevel. Må bare holde han hardt fast en liten stund, og så er det greit. Han har suttet mye på hendene mine, men ikke så mye på sine egne. Han roet seg en stund etter at jeg fikk han til å sutte.

Eventuelt kan det også være:

-Tenner

-Sykdom

-Overtrøtt

-Reagert på matvarer

Nå har han sovnet av seg selv igjen :5: Er fornøyd med det!! Han småsutret i ca 20-30 minutter før han fant roen og sovnet.

Vi har spist taco nå. Mannen serverte det i tacoskåler (som vi aldri gidder å bruke, men som egentlig er veldig koselig :hjerte: )

I morgen er det 6 mnd kontroll da! :hoppe: Spennende! Gjetter 7,9 og 70 cm.

I dag lo han blant annet av at jeg lot som jeg skrudde han av med tv-fjernkontrollen :rolleyes: Jeg var så sliten av han, og hadde akkurat brukt den på tven, og peket den likesågodt på han også, og da satt han igang med skikkelig vinduspusselatter :lol: Senere på dagen lo han godt av at jeg kilte valkene på bena hans. :ler: Babylatter er SÅ gøy!!

Skrevet

Lykke til på 6 måneders kontroll i morgen. :) Du må si i fra hvor stor han har blitt! :nigo:

Tenner er veldig vanlig at kommer på denne tiden, så det kan godt være tenner. :)

Skrevet

Det er jo rart at det er øking, hvis han ikke er interessert i puppen? Jeg har forresten lest at man ikke skal tvinge dem hvis de ikke vil ha puppen. Men det er kanskje mest for oss som sliter med amminga, hvis jeg tvinger henne i tillegg blir det jo ikke bedre. Men i deres tilfelle så høres det jo ut som det virker.

Tenner kan det være, tulla har vært sånn en stund nå at hun sutter vilt på det meste og gjerne på våre hender. Og det kan visstnok gå mange uker fra de begynner sånn til tennene faktisk kommer. Sikler han mye også?

Spennende med kontrollen i morra da! :)

Skrevet

Han har siklet og suttet masse på hendene sine siden han var ca 1 mnd gammel. Ved 3. mnd alder så jeg to hvite prikker, men de forsvant igjen, og området er blitt litt hovent liksom, men det har vært sånn nå i et par mnd. :klo:

Natten var fin, heldigvis. Han sovnet av seg selv ca 19.30. Fikk ikke påfyll da jeg la meg, for jeg var så trøtt. :Gjesp: Våknet 23.30 og 4. Stod opp 7 :) Er der inne i ca 20 minutter hver gang, så det tar jo ikke lang tid.

Han lekte med pappa fra 7-8. Og så koset han og spiste i senga med meg fra 8-9. Nå sover han ute i vogna. Sovnet av seg selv :tommelsmil:

Gleder meg til kontrollen i dag. Mannen har hjemmekontor i dag, så vi skal gå ned dit sammen etterpå.

Goffel fikk gulrot til frokost, og det likte han ikke så veldig godt :ler: Første tingen jeg har opplevd at han ikke liker. Han spiste litt, men så ville han ikke ha mer. Gav han grøt istedenfor, og det gikk ned :fnise:

Skrevet

Flinke Goffel!! Nå har han sovet ute i vogna i to timer, og sover fortsatt. Har ikke vært ute å vugget på vogna en eneste gang :5: Har vanligvis måttet gå ut minst 1 gang, og i går var det sikkert 5. Hvis han sover i en time til blir jeg overlykkelig :hjerte:

Skrevet

Så bra at han sover ute i vogna! Det har Murmel også endelig lært seg, frem til tirsdagen hylte han hver gang han ble lagt i vogna, men så var det plutselig greit likevel.. :fnise:

Skrevet

Lykke til på kontroll!

Så flink han er til å sove, håper det fortsetter! :)

Skrevet

Han sover fortsatt :nigo:

Jeg og mannen har spist deilig lunsj. Salat med pasta, egg, avokado (prøver å lære meg å like det), agurk, paprika og isbergssalat. Og ristet brød med hvitløkssmør til :sikle: Liker å lage litt ordentlig lunsj til oss når mannen har hjemmekontor. Sikkert et desperat forsøk på å få han til å synes det er så koselig her hjemme at han vil jobbe hjemmefra oftere :ler:

Når Goffel våkner nå skal han få grøt, pupp, og leke på matten. Og så må vi gå hjemmefra kl 13.

Oppdaterer etter kontrollen med mål og vekt :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hørtes deilig ut emd skikkelig lunsj, jeg kommer gjerne neste gang ;)

Her ble det en bolle med musli og melk... orken var ikke der til å lage noe som helst. Men mat må man ha ;)

Flott med utesoving! Hva bruker du i vognen nå, vognpose, skinn, ull? :sjenert:

Skrevet

Vi har lammeskinnspose i vogna :)

Kontrollen gikk bra. Han er et ørlite hakk over kurven sin. 7,6 kg og 78 cm lang.

Apollo har ringt oss to ganger i dag. Først sa de at hotellet vårt ikke blir ferdig i tide (det skal være ferdig bygget i april og vi drar i mai) og at vår type leilighet ikke blir ferdig, så vi får 2 roms leilighet istedenfor 1 roms. Vi ble selvfølgelig kjempeglade :hoppe: Så ringer dem tilbake igjen litt senere... og sa at de hadde gjort en feil, og at vi skulle få en junior suite!!! :hakeslepp:

Skrevet

WHOW!! Det er jo helt fantastisk deilig da!!! Har du lyst å sende meg en link til hotellet dere skal på?

Har akkuat bestilt tur til Thailand vi da, i November, så det blir deilig ;)

Og så stor Goffel har blitt!! Det er jo kjempe bra at han vokser og blir stor. Hipp hurra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...