Pupsilure Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2141 Skrevet 14. februar 2011 Takk for link! Ekkelt å tenke på at slikt kan skje. Spesielt når vi bor så høyt oppe... Skal legge den på rommet hans når jeg får den ja. Ligger i senga enda. Goffel ligger vedsiden av og leker. Han fikk mat kl 22 mens han sov, og våknet 4 og 6. Mannen tok han til 7, så jeg har fått sove .
Pupsilure Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2142 Skrevet 14. februar 2011 Goffel sov to timer ute, og nå er han våken. Han har ikke bæsjet på noen dager, og nå tror jeg det endelig kommer. Vi skal på shopping om en times tid, tenker barnas hus. Må prøve å få reklamert på bamsen med hjertelyd. Så at de har salg på noe ullklær også, så kanskje det blir noen nye plagg på Goffern
Dine Skrevet 14. februar 2011 #2143 Skrevet 14. februar 2011 Veldig smart å ha en sånn! Godt tenkt! Men ang det med riktig bærestilling osv.. Hvis det brenner og du må ta Goffel i en babybjørn (eller en annen sele som ikke er ergonomisk riktig utformet), så spiller vel ikke det noen rolle dersom du må ned de 8 etasjene, tenker jeg da. Det viktigste er jo å få han ned og i sikkerhet, så synes du har vært flink jeg
Pupsilure Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2144 Skrevet 14. februar 2011 Ja, det spiller jo selvfølgelig ingen rolle! Men hvis selen ser ganske ergonomisk riktig ut, så kanskje jeg vil bruke den ellers også, men det ville jeg ikke gjort med babybjørn. Jeg syns det er styrete å knyte på seg sjalet. Barnas hus var stengt Men ble et besøk på toys r us, og macdonalds da Hadde med tanta til Gofflus, så det ble litt skravling også. Nå koker jeg gulrøtter til Goffel. Han har fått en rå en også, som han har sutta på
Pupsilure Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2145 Skrevet 14. februar 2011 Jeg syns det er så gøy å lage babymaten selv Det er jo ikke akkurat rocket science da, men er litt stolt allikevel Nå har vi sviskemos, gulrotmos, bananmos, honningmelon og avokoado i fryseren Han fikk smake på gulrot i dag, for første gang, og det likte han Mannen har en slektning som jobber på Nestle, og hun har tilbydt oss å kjøpe babymat mange ganger. Vi får da halv pris på det. Men er litt usikker på om vi skal gidde det. Aner ikke hvor mye grøt vi kommer til å bruke, og orker ikke å styre med det hvis vi ikke trenger så veldig mye. Vi kjenner henne egentlig ikke noe særlig godt. Kommer jo til å kjøpe endel hvis vi først skal gjøre det, men det er jo bare teit hvis det blir mye vi ikke får bruk for. Har nylig begynt ordentlig med grøt, så hvis jeg ser at en pakke blir brukt opp veldig fort, så bør vi vel benytte oss av tilbudet
pusla Skrevet 14. februar 2011 #2146 Skrevet 14. februar 2011 Du er flink til å lage babymaten selv altså Det vil jo sikkert gå endel grøt etterhvert, så det tilbudet hørtes jo fint ut, men du har kanskje tenkt å gi han endel annet istedet eller lage grøten selv?
Pupsilure Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #2147 Skrevet 14. februar 2011 Jeg kommer nok til å gi han ferdiggrøt, vet ikke helt hvordan jeg lager det selv Kommer nok til å gi han både grøt og andre ting. Får diskutere det litt med mannen Nå er babyen i seng. Vi driver med en liten skrikekur for tiden. Han har blitt avhengig av hardere og hardere byssing i det siste. Etterhvert så funker nesten ikke byssingen lenger, og vi har en supergrinete gutt som ikke finner søvnen i det hele tatt. Puppen fungerer ikke så godt som sovemedisin lenger heller... Må lære han å sovne selv igjen. Ikke sovner han alltid i bilsetet heller, og det gjorde han alltid før. Søvn har vært vårt største problem helt fra starten av. Mistenker at mye av "magesmertene" var overtrøtt baby. Virker som han trenger veldig mye søvn, men har har vanskelig for å finne roen. Han var så flink en periode, fra 3,5-5 mnd omtrent. Sovnet etter max 3-4 minutter med sutring. Ofte uten noe som helst. Han var så uthvilt og ting var veldig greit. Har ganske fine dager nå også, men vi har som regel et par episoder hver dag som ikke er noe koselig. Det er veldig frustrerende å legge han for kvelden når han ikke sovner ved puppen/flaska, og dunking på rumpa ikke er godt nok. Det trekker ut veldig og han blir enda mer trøtt og grinete Men nå jobber vi altså med saken, og ser ut til at han har skjønt det litt igjen, på natta. Det er verre med dagen, for da sover han på verandaen. Vil ikke la han ligge der ute å skrike, så det blir til at jeg vugger litt på vogna. Første luren ute i dag trengte jeg bare å kjøre litt med vogna. Mens den andre måtte det mye mer til. Merker så godt at han blir avhengig av bevegelsen.
pusla Skrevet 14. februar 2011 #2148 Skrevet 14. februar 2011 Huff, det er vanskelig det der med søvn Vi har hatt så lite problemer der, så vi har vært heldige. Men de gangene hun er overtrøtt, er det ikke noe kjekt, nei. Så jeg forstår at det er litt slitsomt. Håper natta blir fin, ses i morgen
Pupsilure Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2149 Skrevet 15. februar 2011 Natten var fin Han fikk drømmemåltid kl 22, og våknet igjen 2.30, gav han mat da, og så våknet han kl 6. Gav mat da også, og håpet han ville sove mer. Han virket trøtt, og sov ved puppen, men våknet da jeg la han ned. Jeg lot han ligge å sutre litt. Men etter 10 minutters tid tok jeg han opp og vi la oss i dobbeltsenga. Han sovnet ved puppen der også, men våknet selvfølgelig da jeg snek den ut Nå sover han ute. Håper han vil sove et par timer, så han er uthvilt for kino og
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. februar 2011 #2150 Skrevet 15. februar 2011 Mamma fortalte meg da jeg avr en 5-6mnd gammel sluttet jeg helt å sove på dagtid. Var ikke sjans... De forsøkte å bysse meg i søvn, men jeg lå bare å tviholdt i hver side av vognen eller vuggen, her skulle det ikke soves nei
Pupsilure Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2151 Skrevet 15. februar 2011 Nå har jeg og mannen spist indisk mat Supergodt! Og det er masse rester Var koselig på kino, og Goffel oppførte seg bra!
Mokkon83 Skrevet 15. februar 2011 #2152 Skrevet 15. februar 2011 å, maaaat send over litt da!! Kom akkurat hjem fra jobb... Ingen mat i sikte, men Mannen stikker og kjøper litt ferdigmat.. Godt det ikke er sånn hver dag Indisk.. det er lenge siden...! Blir sjelden når Mannen ikke liker det
Dine Skrevet 15. februar 2011 #2153 Skrevet 15. februar 2011 Takk for i dag, det var kjempe koselig som alltid Bra indisk smakte, her ble det karbonader og potetstappe - ikke like spennende Glemte helt å takke for lånet av swaddleteppene - tusen takk for at du introduserte meg for det!!!
pusla Skrevet 15. februar 2011 #2154 Skrevet 15. februar 2011 Takk for i dag Goffel er så grei når vi er ute, at jeg lurer litt på hva for en baby du skriver om her altså Indisk mat er godt!! Ikke at det er noe galt med lungemos, men jeg skulle heller spist indisk altså
Pupsilure Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #2155 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Bare hyggelig, Dine Veldig fint at Lilletassen liker det Snill Goffel ja Han har oppført seg veldig bra i det siste Men jeg lover at det ikke er alltid, altså Indisk mat er så godt at jeg kan spise meg så mett at jeg nesten kaster opp Det er den eneste maten jeg klarer å spise så mye av Og mannen blir misunnelig på min mat hver eneste gang Hver gang sier han at han skal ta det samme som meg neste gang, men gjør det aldri. Jeg tar ALLTID det samme; Chicken Tikka Goffel sovnet uten å gråte noe i natt Jeg satt på rommet til han sovnet, ca 15 minutter. Så gikk jeg rett og la meg selv, 19.30. Var helt utslitt! Våknet nettopp, og var så sinnsykt tørst, så jeg sitter nå å drikker eplejuice, og skulle egentlig skru at maskinen. Goffel sparker veldig med bena i søvne nå, lurer på om noe plager han. Bør vel gi han drømmemåltidet før jeg legger meg igjen, men får se om jeg orker. Fortsatt trøtt! Endret 15. februar 2011 av Pupsilure
Pupsilure Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #2156 Skrevet 16. februar 2011 Goffel sovnet 19.30, fikk påfyll av mat kl 22, og våknet 2.45. Fikk pupp da. Våknet igjen kl 5. Da hadde han tisset gjennom bleia. Vi byttet klær og jeg håpet han ville sove mer, men det ville han ikke. Ville sove igjen to timer senere. Sovnet med svært lite byssing fra vogna Jeg har spist indisk mat til frokost Mamma og tanta mi kommer på besøk i 14-15 tiden. Må rydde litt her før den tid. Har også lyst til å komme meg ned til barnas hus og få byttet bamsen med hjertelyd. Han lå lenge på magen i stad, på den nye matten. Han gjør stadig fremskritt, og nå har han begynt å vri seg veldig over til siden mens han ligger på magen. Han reiser seg også høyere opp en før. Løfter hele overkroppen høyt opp, på strake armer. I går kveld lo han så masse Jeg blåste inn i øret hans, og det var kjempegøy, tydeligvis Masse vinduspusselatter Han er så søt når han ler!! Jeg har den fineste babyen i hele verden
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. februar 2011 #2157 Skrevet 16. februar 2011 I går kveld lo han så masse Jeg blåste inn i øret hans, og det var kjempegøy, tydeligvis Masse vinduspusselatter Han er så søt når han ler!! Jeg har den fineste babyen i hele verden Så herlig med babylatter Gode Goffel
pusla Skrevet 16. februar 2011 #2158 Skrevet 16. februar 2011 Jeg har den fineste babyen i hele verden Rart det der, for det har jeg også nemlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå