Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg holdt på å få influensa selvmedisinerte jeg meg *kremt*

1200 mg Ibux

1 gram Paracet

40 dråper fort frisk

4 ss Sambucol

6-8 tabletter med c-vitamin med tranebær

merkelig nok jeg var helt frisk dagen etterpå ;)

Det kan hende at det er bare noen skjeer ekstra han vil ha, men dette ser du fort :jepp:

God Bedring :klemmer:

Tips: når Poppel ikke har så veldig lyst til å sove i vogna si, later jeg som om vi er ut å triller, ved å triller over tepper som gjør at det blir små dumper :ler: Hun sovner med en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips :klemmer:

Er glad Goffel kan leke litt alene. Men tør ikke å prøve å sove, for da skriker han nok med en gang :rolleyes::fnise:

Når han skal ha lur igjen tenker jeg at vi legger oss i dobbeltsenga sammen :)

Skrevet

Jeg føler meg bedre! :nigo: Har ikke sovet noe, men jeg og Goffel lå i senga og ammet i to timer eller noe sånt :ler: Han har vært SÅ snill i dag! lekt så mye alene, og sovet greit ute i vogna. Tror ikke han har grått i hele dag jeg :klo: Jo, ute i vogna bare.

Teller ned timene til mannen kommer hjem med sjokolade :sikle: :sikle:

Skrevet

Hei.

Så bra at du har blitt bra... :nigo:

Skal du på 6 månederskontroll snart med småen?

Skrevet

:tommel: for at du føler deg bedre og at Goffel har oppført seg så fint i dag. Det er jo godt at de slår til de dagene vi virkelig trenger ro :)

Ha en fin fredagskveld med sjokolade :klemmer:

Skrevet

Takk :klem:

Vi skal på 6 mnd kontroll på torsdag :) Dere da?

Nå er han i seng. Han er lys våken, så tenker det blir litt skriking...

Skrevet

Takk :klem:

Vi skal på 6 mnd kontroll på torsdag :) Dere da?

Nå er han i seng. Han er lys våken, så tenker det blir litt skriking...

Torsdag er lillegutt sin seks månedersdag :rodmer:

Vi skal på onsdag! :nigo: Jeg er spent! Syns det virker som han har blitt mye lengre. Fryktelig mye lengre! :lol:

Skrevet

Min har blitt tyngre! Han har begynt å spise så mye mat, og det merkes godt :fnise: Er veldig spent på mål og vekt :) Håper legen vil se litt på hodet hans også, for han har fått så innmari flatt bakhode :sukk: Ser helt merkelig ut, syns jeg. Men det er vel kanskje normalt :sjenert:

Skrevet

Hehe, må bare fortelle, etter du fortalte det med håret til Goffel som ble gnisset bort, har jeg nesten ikke turt å ta på håret til A. :ler: Men det er vel ikke til å unngå at det blir litt tynnere noen steder etter hvert...

Skrevet

Hahaha :lol: Men skjønner deg veldig godt! Ble lei meg da han msitet masse hår i forbindelse med skurven! Men tror kanskje ikke det er til å unngå :( Skjedde ved ca 3 mnd her.

Skrevet

Spennende med 6-mndkontroll da!

Vi har 5 mnd-kontroll 28. februar. Er spennende, for på 3-mndkontrollen veide tulla 5,5 kg og var 57 cm lang. Det har skjedd en god del siden da ja :fnise:

Skrevet

Hehe, kurven hennes har vel gjort et kraftig hopp ja :fnise:

Goffel rullet fra rygg til mage i dag for første gang :5: Flink baby :nigo:

Nå koser jeg meg med sjokolade :sikle: Babyen sovnet etterhvert av seg selv. Veldig fornøyd med det! han har blitt litt dårlig på det i det siste.

Vi har fått innkalling til EEG av hjernen hans :sjenert:

Skrevet

Goffel fikk drømmemåltid kl 22, våknet 1, og 5 og fikk pupp begge ganger. Ville ikke sove mer etter 5, så vi stod opp ca 6. Syns det er rart at nettene skal variere sånn. Natta før sov han i 9 timer, og i natt var det bare max 4 timer i strekk.

Når han våkner om natten er det så vanskelig å roe han med noe annet enn pupp. Hvis han f.eks har våknet fordi han har hatt luft i magen, og jeg hjelper han å få det ut, så får han ikke sove igjen, da blir det i så fall skriking først. Og det er ikke så veldig koselig med skriking om natten, selv om han kanskje hadde sovnet etter 3-4 minutter med skriking, så føles det veldig lenge om natten.

Mannen skulle kjøpe grøt i går og har visst kjøpt MME istedenfor :rolleyes: Så nå har vi ikke mer grøt igjen. Hadde egentlig ikke tenkt til å dra ut i dag, men må vel kanskje gjøre det allikevel. Det minnet meg om; for et par uker siden skulle han kjøpe dusjsåpe til meg og kom hjem med sjampo :ler::klaske: Han blir like fortvilet hver gang det skjer :fnise: For han prøver å være veldig nøye med sånt og vil alltid ha svært detaljerte handlelister for å unngå å handle feil.

Har lagt merke til at Goffel ler ordentlig når han er trøtt, før han blir overtrøtt. Er han overtrøtt kommer han med lattergråt. Men rett før det, så ler han skikkelig. Det skjedde nå. Og mannen har sett det flere ganger. Nå var jeg lur, og tok på han yttertøyet etter litt latter istedenfor å presse det slik at det endre med gråt :) La han ut i vogna, og han sovnet etter 1 minutt med risting. Gidder ikke å prøve å sove selv, han skriker gjerne et par ganger etter en stund, og da må jeg ut å riste litt igjen.

Skrevet

Så flink Goffel er som sovner på egenhånd :) Det må være deilig.. Har veldig lyst at Lilletassen også skal klare det på egenhånd snart, men jeg vet ikke når de begynner med sånt? Eller når vi bør begynne å trene på det? Må være deilig for Goffel å sove på verandaen (spesielt siden den er innglassert). Her er den åpen og nå er det jo minus 16 grader, så her soves det inne i dag.

Håper formen er bedre og at dere alle får en fin dag med shampoo og MME :fnise:

Skrevet (endret)

Helsesøster sa at vi burde få han til å sovne på egenhånd ved 3 mnd alder. Hun ba meg la han ligge å skrike litt. :sjenert: Jeg var usikker, så måtte lese litt og forberede meg først. Mange er imot å gjøre det sånn, men jeg er altså ikke en av dem, selv om jeg var i tvil en stund. Og fortsatt syns det er ekkelt å høre han gråte sånn.

Ved 3,5 mnd tok vi en skrikekur der jeg lå ved siden av han hele tiden, men ikke bysset eller puppet. Og den kvelden lærte han seg å sovne på egenhånd. Det skal sies at det sklir ut til tider når han har sovnet mange ganger ved puppen, eller vi har trillet mye, så han har blitt bysset av vogna. Da blir det litt vanskeligere igjen.

Vi har lekt og koset i senga lenge, alle tre :hjerte: Og nå sover babyen i vogna ute, mens foreldrene spiser pølser til frokost :fnise: Bør vel komme meg ut en tur.

Er frisk igjen :klo: Litt rart, var helt sikker på at jeg skulle bli skikkelig syk. Hjalp vel med alle god-bedring ønskene deres da :rodmer:

Endret av Pupsilure
Skrevet

Hahaha, Goffel sier jo "ei" hele tiden. det er det han sier mest. Og ofte høres det ut som hei. I stad sa han det samtidig som han strakk hånden ut mot mannen, som for å håndhilse. :ler: Vi holdt på å se oss i hjel :skratte:

Naboene over oss har visning nå. Jeg har SÅ lyst til å gå å se... :sjenert:

Har gått en tur på butikken med Goffel i sjalet. Gikk bra :) Han syntes det var spennende, virket det som. Men jeg fikk litt vondt i skuldrene. Og Goffel vil ikke sitte rett, men lener seg mot høyre. Og jeg tror det ville blitt problemer hvis han skulle sovet. Han får ikke slappet av i nakken. Skal prøve å bruke det litt mer, så kanskje vi klarer det bedre :jepp: Men det var veldig koselig hvertfall :nigo:

Skrevet

Kanskje du faktisk hadde hatt bedre bruk for en mei tai. Da kan han ikke Lene seg sånn og så er det en flap som støtter hodet hvis han sovner...

Skyter meg vel når jeg sier jeg er mer mot skrikekurer :sjenert: *første gangen jeg tørr si det her*

Skrevet

Hahaha, Goffel sier jo "ei" hele tiden. det er det han sier mest. Og ofte høres det ut som hei. I stad sa han det samtidig som han strakk hånden ut mot mannen, som for å håndhilse. :ler: Vi holdt på å se oss i hjel :skratte:

Nååååh! :rodmer:

Skrevet

Hvis du vil ha en meitai så anbefaler jeg babyhawk sin for å få mest mulig støtte i nakken. De fleste andre meitaier er ikke like godt polstret - har testet en del typer. Nå var jo lille T ekstrem mtp nakken, men den babyhawken er utrolig god å ha på også.

Og mye enklere enn sjal, selv om det er veldig koselig med sjalbæring.

Mitt Moby Wrap (elastiske sjal) skal med i sykehusbagen neste gang ja! Sammen med tøybleier! :fnise:

Har ikke fått meg to avhengighetsskapende hobbyer - neeeida. ;)

Her er link til nettbutikken Vidunderbarn som selger babyhawk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...