Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan være engangstilfelle :jepp: Men det vet vi ikke ennå. Vi må være raske med å gi paracet ved feber. I verste fall har han epilepsi, og det finner vi kanskje ut på EEG...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ohh gudameg vet ikke helt hva jeg skal si, altså jeg vet lite om epilepsi men det jeg vet er ikke så positivt da. Du vet vel endel som jobber med det da?.........kan han da feks se på tv? hørt de ikke kan det, ihvertfall ikke episoder som blinker veldig eller noe sånt??

:klem:

Skrevet

Jeg kan endel om epilepsi, og er ikke så innmari bekymret :) Mannen hadde sammenbrudd, mens jeg var den rolige av oss. Det finnes mye verre ting enn epilepsi, barn vokser det ofte av seg og det finnes gode medisiner. Han kan se på tv selv om han har det, men hvis han har mye anfall kan han få problemer med å få førerkort, og enkelte yrker.

Tror egentlig ikke at han har det. Men det vil EEG forhåpentligvis vise :)

Skrevet

ok, mye jeg ikke vet ser jeg.........men hva er i grunn epilepsi?? altså hva skjer når de får sån anfall da??

stakar mannen din da :(

Skrevet

Så kjedelig med en tur på sykehuset, men godt dere fikk det sjekket ut i hvert fall! :klemmer:

Skrevet

Oi - her var det litt skummelt å lese nå kjente jeg! Så godt at du klarer å være rolig og fattet, det hjelper helt sikkert godt for mannen din også. Og så bra at han skal til EEG (selv om jeg ikke helt vet hva det er da..) og sjekke det ut, uansett om det ikke er epilepsi eller bare "vanlig" feberkramper..

Sender en stor :klem: i deres retning og bare si fra om det er noe som helst vi kan få hjulpet til med :)

Skrevet

Uff, så skummel opplevelse da! Vi får håpe det bare er feberkramper, selv om det er skummelt nok. Det er godt å høre at du tar det sånn med ro :jepp: Dere får jo uansett oppfølging nå, så det går nok bra!

Skrevet

Huff,så skummelt. Godt dere fikk sjekka opp. Håper det "bare" var feberkramper da,er vel mest sannsynlig det,er jo ikke så unormalt det igrunn.

Hvordan er formen hans i dag? :klemmer:

Skrevet

Åh, for et skummelt døgn dere har vært igjennom! :tristbla:

Manden hadde epilepsi som barn og han har klart seg helt fint. :nigo::tommelopp: Han gikk i tillegg på så sterke medisiner at nå er han uhyre sjeldent syk. Får han influensa er han syk i en -1- dag. :rolleyes:

Håper det går bra med dere alle tre nå! :klemmer:

Skrevet

Takk dere søte jentene :kose:

Det går bra med han nå. Feberen gav seg ved 22 tiden i går kveld, og han har kun fått paracet en gang, kl 11 i går formiddag. Han er nok ganske trøtt i dag, litt ustabil og overtrøtt. Men har akkurat lagt han nå, så får vi se om han sovner. Vi har akkurat vært hos manuellterapeuten en tur :)

Neytiri: Det finnes maaange forskjellige typer epilepsianfall. Men det er noe med de elektriske impulsene i hjernen, og det er ofte anfall der de rister eller slår ut med armene som Goffel gjorde. Man får ikke kontakt med dem mens det pågår, og de blir gjerne veldig slitne etterpå. Kan vare fra noen sekunder til noen minutter. Man gir gjerne medisin for å bryte anfallet hvis det varer mer enn 5 minutter.

Skrevet

Huff, håper det ikke er epilepsi :( Jeg hadde det helt til jeg var ferdig i puberteten, og det er ikke noe særlig...

Skrevet

Så bra at du vokste det av deg da, GUNS :jepp: Håper virkelig ikke det er epilepsi! :( Men hvis det er det, så klarer vi det og :)

Skrevet

Så bra at du vokste det av deg da, GUNS :jepp: Håper virkelig ikke det er epilepsi! :( Men hvis det er det, så klarer vi det og :)

Ja, det har jo blitt menneske av meg også, på tross av epilepsi :Nikke::fnise: Men det må sies at det unner jeg ingen altså.

Skrevet

Så bra at du vokste det av deg da, Håper virkelig ikke det er epilepsi! :( Men hvis det er det, så klarer vi det og

Må si jeg beundrer pågangsmotet og optimismen din Pupsilure! Du er heltinnen min altså!! :Nikke:

Skrevet

Ville bare gi deg en :klem:

Får håpe EEG viser de resultatene dere vil se!

Jeg blir stadig imponert over det berømte morsinnstinktet vi får som mødre. Det at man føler på kroppen når det er på tide å ringe lege. Man er som regel myyye slappere med en selv når det gjelder det å sjekke opp i ting.

Krysser fingrene for at det var et engangstilfelle eller feberkramper! :jepp:

Ha en flott dag!

Skrevet

Det er så godt å lese at du har en positiv holdning til alt dette :jepp:

Man vet jo ikke hva det er før resultatene fra EEG undersøkelsen kommer, men det at du klarer å være rolig og positiv i forhold til hva det kan være sier meg at dere kommer til å klare dette uansett hva det er :klemmer:

Skrevet

Så skummelt med anfall :( .

Ang Elixia: Har jobbet der før og vet at de ansatte blir pålagt å gjøre det på denne måten. Du får tenke på at de nok synes det er ubehaglig de og. Hvis de ikke gir seg snart, ville jeg ha sagt noe sånt som "Ærlig talt. Dette begynner å bli ordentlig ubehagelig. Jeg har gitt beskjed om at jeg melder meg ut og sånn blir det. Dere har ingenting med hvorfor!"

Skrevet

Jeg tror nok det er morsinstinktet som sier meg at dette ikke er så ille også :jepp: Jeg føler på meg at ting kommer til å gå bra, og hadde derfor mer ro enn mannen.

Elixia ja... Var der i går før vi dro inn til legevakten, og det gikk greit. Fikk ikke spørsmålet av PT, men i resepsjonen da vi ba om utmeldingsskjema. Sa rett ut at vi ikke hadde råd, og det godtok hun ;) Jeg fikk øvelser som jeg kan gjøre hjemme :5: Han var veldig hyggelig, og presset meg ikke for hardt, han skjønte at jeg ikke var rett person for det.

Døgnet er visst litt snudd her. Jeg og Goffern sov fra 16-18, og nå er det leking som står i fokus, ikke søvn :ler: Men snart må han legge seg altså :strengmamma:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...