Neytiri Skrevet 19. januar 2011 #1701 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ville tatt tempen hans....høres ut som han kanskje begynner å bli syk
Pupsilure Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1702 Skrevet 19. januar 2011 Nei, har ikke målt tempen, for han kjentes ikke varm ut i stad. Og nå sover han, men bør kanskje gjøre det selv om han sover. Mannen trodde også at han er syk når jeg fortalte han om dagen vår.
Neytiri Skrevet 19. januar 2011 #1703 Skrevet 19. januar 2011 Ville ikke vekt han for å ta tempen, men bare neste gang han våkner.......gjør ikke noe å ta den uansett bare for at du får sovet i natt uten bekymring
Pupsilure Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #1704 Skrevet 19. januar 2011 Ja, jeg venter bare litt jeg da Han våkner nok om ikke så lenge uansett I stad ringte personlig trener fra Elixia og ville sette opp gratistime til meg. Avbestilte jo den forrige. For å være helt ærlig tror jeg ikke at jeg har lyst jeg Venninnen min var på time med han nylig og hun ble presset så hardt at hun ikke klarte å gå etterpå, kom seg nesten ikke hjem, og var sengeliggende i to dager etterpå Hun hadde fått et skikkelig migreneanfall i tillegg da, etter den harde treningen. Han er visst ganske ung og kjekk også, og jeg satt opp time på kvelden når det er mest folk der Men har ikke muligheten på dagtid pga barnepass og bil. Var i butikken Riktige Leker i dag med Siebaeo, og det var så mye fint der som jeg driver å tenker på :rødme: Falt veldig for en stellematte, sengetøy og masse leker. Og noen knagger. Gofflus fikk to leker da, og han likte dem Men mamsen kunne godt tenkt seg flere ting
pusla Skrevet 19. januar 2011 #1705 Skrevet 19. januar 2011 Riktige leker ja, jeg tror ikke jeg tør å gå inn der en gang Fordi vi har fått så mye i gaver har jeg nesten ikke handla til snuppa, så jeg er jo helt sjuk etter å shoppe litt til henne Det er visstnok ikke alltid lett å kjenne om så små barn har feber, ifølge den brosjyra vi fikk på helsestasjonen. Så sikkert lurt å ta tempen neste gang han våkner. Og god bedring til lillegutten
Neytiri Skrevet 19. januar 2011 #1706 Skrevet 19. januar 2011 (endret) oi det var jo ikke bra, ammer veninna di eller? herrigud hadde blitt flyforbanna å bli presset.......men nå er jeg sånn at jeg hadde satt HAN på sin plass altså Du må jo bare si at du har gått gravid, ønsker å trene men ta det i ditt tempo enda.....minne han på at når man ammer så kan man ikke kjøre for hardt på. tror heller ikke de tvinger deg til den time hvis ikke du vil den altså! alt for mye jeg har lyst å kjøpe til snuppa, foreløpig venter jeg penger, og mannen har tatt vekk kortet jeg har på hans konto jeg tydeligvis kan ikke håndtere det når det er for mye penger på kontoen :dåne: Endret 19. januar 2011 av Neytiri
Pupsilure Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1707 Skrevet 20. januar 2011 Nei, venninna mi ammer ikke. Men det var bra du minnet meg på dette med amming, da skal jeg si det til han. Kan du fortelle meg litt mer om det? Natten har vært fin Han la seg jo 19 uten å ha spist noe særlig, våknet 20.30 for pupp, våknet 1 for pupp + MME, våknet 5 for pupp, og ville stå opp 6 Han lå å lekte i babygymmen i en time så mor fikk sove mer Og nå har vi lekt sammen i en time. Pappan har stått opp og leker litt og nå skal mannen dusje mens babyen ligger på badegulvet Mannen var ute i går, og begynner litt senere på jobb i dag. Han jobbet noen timer ekstra i går, så da kan han komme senere i dag, men gå til samme tid. Jeg og Goffel har ingen planer egentlig. Mamma og min mormor kommer kanskje på besøk. Han er i fin form, så tror ikke han var syk. Tror det var en reaksjon på flere dager der han kun sov 13 timer i døgnet. Jeg tror det er for lite søvn for han. I natt har han sovet 11 timer, og han skal få 4 timers lur i løpet av dagen.
Neytiri Skrevet 20. januar 2011 #1708 Skrevet 20. januar 2011 Du må passe på å få nok drikke og mat når du trener og ammer. Tøffere trening prodserer melkesyre og kan hende at han avviser brystet etter trening.....det kan smake bittert.....men er ikke farlig da og går over. Hvis du har fullere bryst før trening så vil melkesyra gå fortere ut av melka etter trening......med "tomme" bryst tar det ca halvtime før smaken er borte. Jeg ville heller gitt han mat rett før trening så han er god og mett......så dusje og evt håndmelke litt i dusjen.....så amme så langt etter trening som mulig. Så for deg som gir litt mme hadde det vært en ide å gi han en flaske etter trening hvis han virker som han reagerer på melka di. Pass på sportsbh, er den for stram kan den gi kunstig spreng og redusere melken. Brystvorten bør presses rett inn og ikke bøye seg. De som har lav melkproduksjon bør velge lowimpact trening. Ellers er det jo bare positivt å trene altså, men her holder jeg meg unna styrketrening lengst mulig.....her liker jeg svømming bedre da dette er noe jeg alltid har gjort for å komme meg i godt form. I boka mi ang søvn står det at barn fra 4-6 måneder trenger 13-16 timer søvn, hvorav 5-8 er nattsøvn. Så flott å høre han ikke var syk da
Pupsilure Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1709 Skrevet 20. januar 2011 Takk for svar! Lille vennen er urolig i dag også Sleit veldig med å få han til å sove i dag, og måtte til slutt bare gå ut, var jo deilig vær, så det gjorde jo ingenting. Var ute i 2,5 time, og han våknet da jeg stoppet vogna, det er det sjeldent han gjør ellers :klø: Han spiser bra i dag, men skriker veldig mye. Han sutrer ikke først, men går rett på hylingen. Er spent på hvordan det blir når han våkner. Han sover faktisk i vogna nå! Hadde trodd han skulle våkne så fort vi kom inn, for det skjedde ute. Hvis han fortsatt er grinete etter å ha sovet masse, da kan han umulig være trøtt. Tror jeg må smøre på litt dentinox, selv om han ikke har reagert når jeg har tatt på gommene hans. Og jeg skal ta litt på øret hans etterpå. Gjorde det og da skeik han i stad, men vet ikke om det var tilfeldig. Alternativene for hva som feiler han er: -Trøtt -Reagert på grøt, fikk litt mye i går -Tenner -Annen sykdom, ører/hals? Syns så synd på han, han er ikke seg selv
Neytiri Skrevet 20. januar 2011 #1710 Skrevet 20. januar 2011 Uff da, ikke godt når de små er syke....men tar han seg selv i øret og gråter samtidig??? da hadde jeg tenkt ørebetennelse, men får dem ikke som regel feber da? sliter han med spising så kan det være halsen som er vond. uff håper dere finner ut av hva som gjør vondt!
pusla Skrevet 20. januar 2011 #1712 Skrevet 20. januar 2011 På helsestasjonen her fikk vi vite at man kan merke at det er ørebetennelse ved at det gjør ekstra vondt å legge de ned. Så hvis babyen skriker mer når den blir lagt flatt, kan det visstnok være en indikasjon på det. Men jeg vet ikke, altså, vi har ikke hatt ørebetennelseher (heldigvis!). Uansett hva det er, så håper jeg dere finner ut av det. Det er ikke stas når babyen tydelig er plaget
Pupsilure Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #1713 Skrevet 20. januar 2011 Vi vet ikke hva det er fortsatt... Har tatt på øret hans og han reagerer litt på det, men ikke veldig. Han ligger i babygymmen og leker litt agressivt nå, og kommer med noen korte smerteskrik innimellom Han har sovet lenge, fått pupp og bleie. Er ganske sikker på at det er smerte av noe slag Den ene gangen han skrek tok mannen på beinet hans. Har ikke merket at han er verre når han blir lagt ned, hvertfall ikke tenkt over det. Virker ikke som han har vondt i magen heller, men er ikke sikker. Jeg fikk forresten tatt passbilder av han 4 stk kostet 140 kroner hos fotograf, og hun passet på at det blir godkjent hos politiet. Han måtte lukke igjen munnen, og det var ikke lett, men ble et ganske greit bilde. Mannen holdt på å le seg i hjel da han så det Han syns Goffel så ut som en 50 åring. Han fikk et eksemplar til å ha i lommeboken sin.
captiva Skrevet 20. januar 2011 #1714 Skrevet 20. januar 2011 Stakkars Goffel S¨å fælt når man ikke vet hva som feiler dem! Håper dere finne rutav det eller at han gir seg. tusen takk for hjelp i dag
Tinio Skrevet 21. januar 2011 #1715 Skrevet 21. januar 2011 Stakkar liten, det må være så trasig å ikke kunne fortelle hva det er som gjør vondt. Kanskje det kan være urinveisinfeksjon? Det er jo ikke så vanlig hos gutter da, men de kan jo få det de og.. Det er hvertfall veldig plagsomt og vondt. Hehe kan tenke meg det ikke var så veldig enkelt å få til passbilder nei! Ser for meg 50årige Goffel!
Neala Skrevet 21. januar 2011 #1716 Skrevet 21. januar 2011 Hehe kan tenke meg det ikke var så veldig enkelt å få til passbilder nei! Ser for meg 50årige Goffel! Jeg ser også for meg en gaaaammel baby Tror vi forestiller oss at det er mye verre enn det egentlig er!
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. januar 2011 #1717 Skrevet 21. januar 2011 Hvordan er det med lillegutt idag?
Pupsilure Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #1718 Skrevet 21. januar 2011 I dag har han blitt passet fra 8.30-13.30. Han sov fra 8.30-11.30. Og var blid som en sol etterpå Han har vært fin hjemme også, helt til nå nylig. Ble veldig trøtt halv fem, men da var det for sent med lur, så vi tenkte å legge han litt tidligere istedenfor. Prøvde å legge han ca 18, men det gikk dårlig. Han var kjempetrøtt, og sovnet men våknet fort og skreik veldig. Vi trodde først han måtte rape, og han rapet og vi tenkte at han kom til å sovne igjen fort. Men neida Har smurt på dentinox, gitt saltvann i nesen, han har fått pupp og trøst. Nå sover han endelig Men føler meg ikke trygg. Han har våknet flere ganger allerede.... Han reagerer litt på at jeg tar på øret hans, men ikke så voldsomt som man skulle tro hvis han har ørebetennelse. Og der våknet han
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. januar 2011 #1719 Skrevet 21. januar 2011 Uffa, ikke greit med de små. Håper natten blir bra for dere alle 3
Pupsilure Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1720 Skrevet 22. januar 2011 Natten ble bra Han sov fra 19-02, fikk pupp og våknet 4.15, fikk mer mat, men ville stå opp :dåne: Holdt på med mat til 5, og da pleier han jo å få lov til å stå opp så Mannen hadde han fra 5-9.30, så jeg har sovet. Goffel har sovet i en time, og han er ganske ustabil, men vil ikke sove Går greit akkurat nå, men tenker at jeg må få han i seng innen en halvtime
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå