Pupsilure Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1641 Skrevet 14. januar 2011 Det har vært en veldig fin dag da etter vi at vi startet dagen 5.30, fikk han pupp og ble lagt i babygymmen mens jeg la meg på sofaen for å sove mer. Han vekket meg etter en time Da hadde han lekt ferdig Kl 8 ble han trøtt igjen og jeg la han. Han sovnet etter å ha grått i ca 3-4 minutter og sov i ca 2 timer. Kjempeblid da han våknet Nå ligger han på gulvet og prater og trene og promper Han har bæsjet i både går og i dag Gav han akkurat sviskemos, og han elsker det! Blir litt sur nå det er tomt Jeg har vært på bading, og Goffel hjemme med pappa. Lurer på om vi skal finne på noe i dag... Enten gå tur, shopping eller besøke bestemor? Eller bare slappe av hjemme
Dine Skrevet 14. januar 2011 #1642 Skrevet 14. januar 2011 Gleder meg til jeg blir så tøff som deg til å finne på ting Jeg får ha deg som forbilde når jeg skal tøffe meg til å gå ut av døren Merker jeg kan være litt pysete på det, men det kan jo være fordi han er så fersk enda.. Og så er det ikke så fristende å gå ut når det er snø og kaldt og ekkelt. Gleder meg til våren og lysere dager, med mer selvtillitt og erfaring
Pupsilure Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1643 Skrevet 14. januar 2011 Var ikke så tøff helt i starten jeg heller. Syntes det var superskummelt å kjøre bil med han f.eks Men så gikk det seg mer og mer til Nå skal vi en tur på senter og til venninne med baby I dag skal jeg prøve å holde han våken endel, så kanskje natten blir bedre
Dine Skrevet 14. januar 2011 #1644 Skrevet 14. januar 2011 Da blir jeg vel sikkert tøffere jeg også *Krysser fingrene for det hvertfall!* Håper dere koste dere på senteret
Pupsilure Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1645 Skrevet 14. januar 2011 Atter en gang tror jeg at jeg har knekt koden, og at jeg nå vet hva som feiler Goffel! Utrolig at jeg fortsatt kan være så optimistisk etter at det har mislyktes gang på gang Men hvertfall, jeg tror han får for mye søvn på dagtid, og når han gjesper så kjeder han seg bare, han er ikke trøtt. Dagen har vært slik: Stå opp 5.30 Sove 8-10 Sove 13-13.30 Sove 16.30-17 La seg 20 Han har vært superblid, selv om han har sovet ca tre timer mindre på dagtid i dag enn det han gjorde i går! Og nå sovnet han i sengen uten å lage en lyd etter at vi har lekt og kosa masse :rødme: Middagen står i ovnen: laks, gulrotstuing og ovnstekte potetskiver med olivenolje, salt, pepper og dill Nå kom mannen akkurat hjem fra trening.
siebaeo Skrevet 14. januar 2011 #1646 Skrevet 14. januar 2011 Åå så kos å lese her i dag! Håper du har knekt nøtta nå! Og lurer på om det har vært litt av det samme her.. Kos deg med deilig mat og mannen!
Neytiri Skrevet 14. januar 2011 #1647 Skrevet 14. januar 2011 Jeg blir jo egentlig bare sulten inni boka di her om dagen altså :dåne: Vettu, Bumba sover 3-3 og en halv time på dagen. Og sover stort sett hele natta(noen ganger 1-2 matinger bare). Tror den alderen de er i nå trenger dem ikke mer altså, spesielt da de burde finne mer og mer roen på natta(ja letter sagt en gjort).
pusla Skrevet 14. januar 2011 #1648 Skrevet 14. januar 2011 Krysser det jeg har for at du nå har knekt koden Og kos dere med middagen, det hørtes digg ut
Pupsilure Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1649 Skrevet 14. januar 2011 Han sovnet som sagt kl 20, og 22 begynte han å skrike. Han skrek i 3 minutter og så ble det stille Vanligvis ville jeg gått inn og puppet, men det skal jeg ikke i natt. Jeg hører det hvis han blir for sinna, eller holder på for lenge, da skal han selvfølgelig få mat Jeg syns det er så rart at det er NØYAKTIG 2 timer mellom hver gang :klø: Hs sa et eller annet om det, at det var etter to timer maten var fordøyd eller noe sånt, men fikk ikke helt med meg for hun snakker litt dårlig norsk. Jeg skal sove i sengen med mannen i natt :rødme: Det var så koselig å besøke venninne med baby i dag. Hennes baby var grinete og min var supersnill. Akkurat motsatt av hva det pleier å være :gjeiper: Hun har hatt "verdens snilleste unge" fra dag 1. Tror jeg skal finne sengen nå jeg. Prøver å tenke ut hva vi skal gjøre i morgen. Goffel må finne på noe for å ikke kjede seg. Men bilen vår er muligens ødelagt Så det må bli t-bane eller invitere noen hit. Kan dra i svømmehallen hvis vi vil da, men jeg syns det var litt kaldt vann der i dag.
Pupsilure Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #1651 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har sovet i sengen med mannen og det var veldig koselig Babyen har vært ganske grei i natt La seg kl 20 Skreik i 3 minutter og sovnet igjen kl 22 Våknet og fikk mat kl 2 Våknet og fikk pupp + MME kl 4 Stod opp 6.15 Angrer på at jeg ikke ga MME kl 2, og kl 4 ble jeg i tvil om han kunne være sulten igjen så jeg turte ikke å la han skrike mer enn et par minutter. Skikkelig tullete av meg egentlig Han er forresten blitt forkjølet igjen Hostet masse i går, og i dag høres nesa tett og surklete ut også. Så det blir ikke bading på oss i dag hvertfall.
Pupsilure Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #1652 Skrevet 15. januar 2011 Vi stod opp 6.15 Sovnet 8.45 Våknet 9.15 Sovnet 12.15 Hittil i dag har han sovet mye mindre enn vanlig, men det har gått bra! Så jeg håper det er løsningen. Holde han mer våken på dagtid, så blir natta bedre Det er noe som plager meg, og nå må jeg bare skrive litt om det. Jeg syns mamma viser så lite interesse for barnebarnet sitt Vi har et kjempegodt forhold og snakker sammen på telefonen ca hver dag. Hun har bare meg, og dette er da hennes første barnebarn. Hun spør nesten aldri hvordan det er med han, er ikke spesielt med i samtalen hvis jeg snakker om han, og spør aldri om å få se han eller passe han. Ikke gir hun han gaver heller. (Ikke at det er så viktig, men det er enda et tegn på at hun ikke bryr seg) Jeg blir skikkelig lei meg når jeg tenker på det!! Prøver egentlig å ikke tenke på det, men nå klarer jeg ikke mer. Spurte om hun kan passe han på mandag fordi jeg skal til manuellterapeut. Det er ikke noe problem for meg å få venninnen min til å passe han, hun har han allerede en gang i uken og kjenner han kjempegodt, og vil helst ha han mest mulig. Men jeg tenkte at mamma kanskje syntes at jeg ikke involverte henne nok, så jeg spurte henne. Og trodde hun skulle bli glad Hun har fri fra jobben den dagen og ingen spesiell grunn til å ikke ha han, som jeg vet om. Og hun sa forsåvidt ja, men jeg hørte at hun ikke ville. Det var veldig tydelig. Og til slutt måtte jeg si at hun måtte komme med et konkret svar, og at det ikke var noe problem å finne noen andre. Fortsatt gav hun meg bare et halvhjertet svar. Hun ringte meg nå å spurte om klokkeslettet, og var like uinteressert da jeg fortalte at natten hadde vært bedre og at jeg håper ting løser seg litt I starten trodde jeg det var fordi han var så liten, og han skrek jo så mye også. Men nå er han en helt annen unge. Og selv om hun syntes det var skummelt å holde han og sånn, så kunne hun vel spørre om han, se han osv Jeg syns alt dette her er kjemperart jeg Hadde ALDRI trodd det!
pusla Skrevet 15. januar 2011 #1653 Skrevet 15. januar 2011 Huff, så leit å høre om moren din Jeg er enig med deg, en viss interesse for sitt første barnebarn er det lov å forvente. Her er heldigvis mamma sånn som jeg trodde og hun ville vært overlykkelig for å være barnevakt. Har du snakka med moren din om dette? Kanskje har hun vært reservert fordi han har vært så liten som du sier, og at han har grått så mye. Da blir jo enkelte veldig usikre. Og når gutten blir større, kanskje hun kommer mer på banen?? Uansett, jeg forstår godt at du er skuffa, det ville jeg også vært
Pupsilure Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #1654 Skrevet 15. januar 2011 Takk nei, jeg har ikke snakket med henne om det. Har ikke lyst til det heller Men har snakket litt med mannen og føler meg litt bedre. Han sa at mamma kanskje ikke har noe å spørre om fordi jeg uansett forteller alt som skjer Goffel sovnet ved puppen kl 15.50 og da la jeg han i sengen uten swaddling. Det gikk bra! Har så lyst til å slutte med den nå. Jeg lot han bare sove i en time, og han har vært grinete og ustabil i en time nå Gleder meg til å legge han for kvelden, han er nok trøtt. Men jeg ville ikke la han sove lenger. Jeg og mannen skulle egentlig gå tur vi, men det ser dårlig ut. Han skulle bare ut en liten tur ang styret i borettslaget og nå har han vært 2 timer lenger enn han skulle Jeg er kjempesulten, men tør ikke å begynne med middagen når jeg har en grinete baby. Og så er det så dumt å spise noe annet før middag. Nå står babyen i hoppehuska si Han leker og har det så gøy i den! Men han får ikke bruke den så lenge av gangen da. Den har akkurat begynt å passe nå.
Becky1 Skrevet 15. januar 2011 #1655 Skrevet 15. januar 2011 Moren din er kanskje litt sånn som svigerfaren min. Han sier omtrent aldri noenting. Kjempeirrterende. Kommer bare med sleivete kommentarer om hvordan barnet ble til Han er så dårlig med følelser. Hvordan er moren din sånn ellers med følelser? Ellers vil jeg fortsette å oppmuntre deg til å stå på. Synes fortsatt du er superflink! Så heldig Goffel er som har en mamma som deg. Det mener jeg virkelig. Du vil virkelig det beste for ham hele tiden og gjør alltid ditt ytterste for at han skal ha det bra. Når dette er sagt, han er litt av nøtt han sønnen din . Kan han ikke bare fortelle deg hvorfor han gråter? Må han være så hard to get lissom?
Neytiri Skrevet 15. januar 2011 #1656 Skrevet 15. januar 2011 Uff så kjipt du føler sånn med mammaen din da selv føler jeg svigermor er lite interresert i Bumba utenom når vi først er på besøk. Ikke tar de tid å komme hit på besøk, og hver gang vi er der må det andre barnebarnet hennes være der og hun tar all fokus for å si det sånn. Håper du kan en dag si det til mammaen din hvis du føler for å si noe da. Ellers synes jeg du fortjener ros for å være så fantastisk god mor til lille Goffel, jeg håper en dag han forstår hvor heldig han er som har en mor som deg
Pupsilure Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #1657 Skrevet 16. januar 2011 Tusen takk, søtnoser Mammaa er et veldig følelsesmenneske ellers, det er derfor jeg syns dette er så rart :klø: Hun gråter bare hun ser et 17. mai tog Natten har vært kjempefin! Han sovnet ca 19, våknet 1 for pupp og MME og ville stå opp 5 Jeg la han i babygymmen 5.30 og la meg på sofaen, og jeg fikk faktisk sove i en time i dag også før han ble lei av å leke alene. Så hentet jeg mannen og gikk og la meg i sengen. Mannen var sammen med han i to timer, så byttet vi Det er nå helt tydelig for meg at han får for mye søvn på dagtid. Utfordringen er bare det å holde han våken og underholde han. Ikke lett. Når han kjeder seg gjesper han mye, og blir veldig utilpass, og da har jeg pleid å legge han tidligere. Jeg skulle også ønske at han kunne stå opp litt senere enn 5 Noen tips til hvordan jeg kan få det til? Han er stuptrøtt i 19 tiden på kvelden.
Mokkon83 Skrevet 16. januar 2011 #1658 Skrevet 16. januar 2011 Hei hei!! Innom og slenger fra meg en god søndagsklem før vi vender nesa sørover Skjønner godt at du er skuffet jeg... Men det eneste en kan gjøre for å finne ut av det er jo å prate sammen om det? En kjip prat å måtte ta, om noe som en trodde skulle være unødvendig.. Selv har jeg aldri vært noe interessert i barn... Men kjenner at nå når jeg skal ha mitt eget så er jeg mer interessert i å få med meg hva som skjer med nieser og nevøer. Blir jo vanskelig for deg å vite hvordan hun er med småbarn ettersom hun kun har deg som kan gi henne barnebarn.. Håper det bare er det at Goffel er liten og at hun er usikker på sine egne evner sammen med mindre barn. Vil nå tro det!
Pupsilure Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #1659 Skrevet 16. januar 2011 Nå har jeg akkurat lagt han. Han våknet 5 i dag, sov 45 minutter tidligere i dag og sovnet nå 11.20. Jeg syns det er veldig vanskelig å holde han våken, han kjeder seg så lett, og må underholdes masse. Jeg lurer også på hvordan det blir hvis vi skal ut, f.eks på shopping eller lang tur. Klarer ikke å holde han våken da, og da vil vel natta bli ødelagt De to siste døgnene har han sovet 13 timer, og det syns jeg er litt lite. Kunne ønske han kunne legge seg 20, og stå opp 8, og sove 3-4 timer på dagtid. Men det er veldig tydelig nå, at han har fått for mye søvn på dagtid før og at det er derfor nettene våre har vært så dårlige.
captiva Skrevet 16. januar 2011 #1660 Skrevet 16. januar 2011 Så rart det med moren din,skjønner at det er sårt men må bare si at jeg er imponert av goffel atså,som kan leke en time alene i babygymmen! snuppa her gidder ikke lenge uten at jeg ligger på gulvet sammen med henne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå