Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig gjort å vise oss sånne bilder i januar :ler: . Å glede seg og planlegge er halve morro'a :jepp: . Synes det så ut som det var all incl. der? Ikke bare frokost?

Skrevet

Så deilig med ferietur da! Jeg og vil til syden altså... :sjenert: Skikkelig lei av vinter og snø nå!

Hipp hurra for bæsjebleie! :hoppe: Utrolig hvor glad man kan bli for bæsjebleier for tiden altså. :fnise:

Skrevet

Takk for link Ruccola :jepp:

Det går an å bestille all inclusive, men det koster ca 10 000 kr ekstra :hakeslepp: Så da nøyer vi oss med frokost til ca 1000 kr ekstra ;)

Hva gjør jeg med bilstol? :klø: Orker egentlig ikke å drasse den med meg, men kan jo ikke ha han i bil uten heller. Og det blir sikkert minst to turer (mellom flyplassen og hotellet) Er også redd for at bilsetet mitt skal få skader når det blir sendt med bagasjen. Den beste løsningen jeg har funnet til nå er å kjøpe et superbillig brukt et på finn, for da er det ikke så farlig med det. Og så får han heller sitte i et sete som ikke er 100 %, men mye bedre enn ingenting. :vetikke:

Skrevet

Ja, bæsjebleie er supert :nigo::fnise: Det er bare ca 2-3 dager siden forrige, så kanskje det har begynt å bli litt bedre :) Gir han masse sviskemos hver dag. Bæsjen har forresten skiftet farge.

Gjest Ruccola
Skrevet

Hva gjør jeg med bilstol? :klø: Orker egentlig ikke å drasse den med meg, men kan jo ikke ha han i bil uten heller. Og det blir sikkert minst to turer (mellom flyplassen og hotellet) Er også redd for at bilsetet mitt skal få skader når det blir sendt med bagasjen. Den beste løsningen jeg har funnet til nå er å kjøpe et superbillig brukt et på finn, for da er det ikke så farlig med det. Og så får han heller sitte i et sete som ikke er 100 %, men mye bedre enn ingenting. :vetikke:

De fleste bilutleiere har ganske gode barnestoler etterhvert :)

Venninnen min er ofte i spania og besøker familie, og hun leier hver gang i steden for at noen må lagre et sete for henne :)

Spør utleieren om alder og type på setene de har og hør om du får reservere et bra et :)

Skrevet

Kan undersøke det :jepp: Men først sjekker jeg med apollo om vi skal ha taxi eller buss mellom flyplassen og hotellet. Er det buss så er det vel ikke belter til å feste setet med uansett.

Mannen er positiv til stedet og hotellet, så ser ut til at det blir det! :hoppe: Jo mer jeg tenker på det, jo riktigere føles det :Nikke: Det er viktig for oss med en best mulig bolig, da vi nok kommer til å være mye på rommet/leiligheten. Blir nok ikke så mye utflukter på oss, mest sol/bad/avslapning inne. Og jeg vil ikke ta sjansen på at det er for varmt for mann og baby. Og så lenge jeg kan bade i det oppvarmede bassenget så er jeg fornøyd :) Håper jo det er varmt nok i sjøen da, men tviler :gjeiper:

Goffern hadde luftplager i går. Sovnet 19, men vi var der inne mange ganger helt til han sovnet for kvelden ca halv ett. Han sov innimellom, og skrek heldigvis ikke så mye, men vi måtte jobbe masse for å få ut luften. :kose: Lurer veldig på hvordan han kan få i seg så mye luft. Kommer til å bestille en legetime til uken, og snakke med legen om det. Tror ikke det er normalt å være så plaget med luft. Lurer på om han kan ha melkeallergi eller cøliaki eller noe annet :sukk:

Skrevet

Uff så slitsomt at lillemann har så mye luftplager, jeg ville absolut snakket med legen for å finne ut om det kan være noe......men håper da for hans del at det ikke er cøliaki :(

:klem:

Skrevet

Uff håper han ikke har cøliaki eller noe, men sikkert lurt å få sjekket det. Har tenkt samme tanke om Knøttet, hun og har hatt ekstremt mye luft i magen, og så har hun hatt mye diare i tilleg. Men alt ble bedre etterhvert som hun fikk mer og mer fast føde. :) Luft har hun fortsatt, men det virker ikke som det plager henne, for hun bare ler hver gang hun promper. :ler:

Skrevet

Nei, jeg håper virkelig ikke det er noe galt med han :( Får se hva legen sier, men har lest på nettet at de ikke vil teste så små barn for allergier, for testene er ikke pålitelige, så det eneste de gjør er å be mor holde seg unna all melk i 14 dager. Cøliaki vet jeg ikke hvordan de sjekker. Er ikke sikker på om luft er symptom på det heller...

Vi har hatt barnepass fra 12-19 i dag :) Var godt å få gjort litt ting i huset som har samlet seg opp. Og :humpe::lur:

Goffel hadde bæsjet igjen :hoppe:

Han la seg litt senere enn vanlig i dag, og sovnet ca 21. Tok massasje i ca 30 minutter først, men fikk ikke ut så veldig mye luft. Kommer vel i natt tenker jeg :rolleyes:

Mannen og Goffel har så fin kontakt, og leker og tuller. Goffern holder på å le seg i hjel! :lol: Jeg får han aldri til å le like godt som mannen klarer.

I morgen får vi elektriker mellom 7 og 12. Og det er så glatt, at jeg muligens ikke drar ut.

Har ikke mer sviskemos igjen, så i morgen prøver jeg pære! Blir spennende. dropper grøten for en periode igjen. Han fikk to dager, men han har hatt så vondt i magen nå at jeg mistenker grøten :vetikke:

Skrevet

Hurra for :sengekos: igjen. Gleder meg til vi får en rutine på det igjen. Lurer på når det blir. Om 18 år? :ler:

Skrevet

Hurra for bæsj :hoppe: (skulle aldri tenkt jeg skulle hoppe for noe sånt :lol: )

så deilig dere fikk barnefri da, her har jeg ikke følt meg klar for det for å være ærlig.....og "alle" mener jeg bør.....men ærlig talt skal jeg vente til jeg føler meg klar altså, driter i hva andre mener i grunn :fnise:

Pære har jeg fått tips om å skjære vekk skallet og så rive på lite rivjærn, da får man en fin mos.....ikke gjort det selv da.

og Becky, det er NÅ man begynner å være kreativ ang :sengekos::fnise:

Skrevet

God morgen!

Babyen ville stå opp 5 i dag. Han fikk lov til det (har jo ikke så mye valg :fnise: ) så nå sover han igjen. Har sovet en time begge to, men nå kom elektrikeren. Har borer på rommet der Goffel ligger, så det blir vel skrik snart tenker jeg :rolleyes:

Natten har vært ganske fin. Han fikk mat og magemassasje da jeg la meg ca 11, og kun våknet for mat kl 3. Men så begynte jo dagen 5 også da ;) Tror jeg må begynne å legge meg tidligere på kvelden jeg. Legger meg vanligvis rundt 22, og sovner kanskje 22.30. Men vurderer 21... Høres så innmari tidlig ut. Men hvis Gofflus skal stå opp 5-6 så :vetikke: Det virker som om det er det han vil. Har observert at han blir ekstra grinete rundt da, flere morgener, og da vil han gjerne stå opp. Da funker ikke puppen engang, og jeg tror alltid at det er skikkelige magesmerter for han vrir og spenner seg, skriker og vil ikke ta puppen. Men når jeg får våknet litt skjønner jeg at han kanskje vil stå opp, og tenner lyset og tar av swaddlingen, og da er alt helt greit :ler:

Håper elektrikeren går snart. Jeg vil sove mer! Sov så godt, og var midt i en drøm da det ringte på døren.

Skrevet

Fikk sove en time til :nigo: Goffern har tatt i bruk sprinkelsengen på dagtid nå! Gikk bra. Jeg la han ca 7.30, og satt i lenestolen ved siden av han, mens han sutret i 5-10 minutter, så sovnet han og sov i nøyaktig to timer selv om vi hadde elektriker her som boret :ler:

Nå har han akkurat fått smake pære for første gang :nigo: Er spent på om det blir noen reaksjoner! Har mer eller mindre bestemt meg for å vente med grøt, og heller bare gi frukt og grønsaksmoser. Jeg har et par glass, og så skal jeg lage selv :) Har tatt vare på flere glass som jeg kan fryse det ned i, og så har jeg kjøpt noen. Gleder meg til å lage mat selv :)

Skrevet

Ja det gjør Bumba også når hun er klar til å stå opp for dagen, ser ut som hun har vondt i magen, men er bare at hun er irritert av å sove noe lenger :fnise:

Så flink han er å sove i støy da......det var nok deilig tenker jeg :)

spennende med pære da, hvor mye ga du han da? Lurer på om man kan bytte litt på hva de smaker hver dag jeg, eller bør man holde en stund på en ting?? :klø:

Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt til å gi 1 skje, men det ble ca 3. Smakte på den selv, og jeg syntes det smakte likt som sviskemosen omtrent. :klø: Vil helt lage maten hans selv :Nikke:

Nå sover han igjen etter enda en bæsjebleie :danser: Kanskje bæsje-problemet har løst seg da :) Han skreik i 10-15 minutter mens jeg satt ved siden av og sang, så sovnet han.

Håper han sover i to timer. Virker som det er det som er riktig lengde på søvnen hans. Hvis han skriker når han våkner så prøver jeg å få han til å sove mer, for hvis han er uthvilt så våkner han og ligger å pludrer :rødme:

Nå må jeg prøve å få gjort noe her. Skal sende mange takkekort, og rydde i hobbysaker. Og kanskje jeg rydder ut av oppvaskmaskinen, selv om det er mannen sin jobb.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Har lurt på det siste spørsmålet ditt jeg også, Neytiri! :vetikke:

Skrevet

I brosjyra jeg fikk på helsestajonen om mat for spedbarn, står det at man skal introdusere en og en matvare av gangen, så magene får vent seg. Men hvor lenge man skal gi en ting før man prøver noe annet, vet jeg ikke helt.

Skrevet

Jeg har lest at man skal introdusere en og en ting,men når magen er vendt til en ting,kan man introdusere noe nytt.

:hoppe: så stas med sydentur :sol:

Skrevet

Ja det har jeg også lest at de skal smake en og en ting om gangen, men det står ingeting om hvor lenge før man prøver en ny en.

Men nå mosa jeg 2 bananer og frysa i 2 isterningsbokser, kanskje jeg skulle bare brukt det opp og så lage neste mat da :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...