Pupsilure Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #1501 Skrevet 5. januar 2011 Nei, ble ikke så innmari imponert Da vi kom var det ca 5 babyer der fra før, og 1 eller 2 som passet på. Hun ville vite navn på ungen, mor og alder og hvor i bygget jeg var. Og det var det. Jeg spurte hva som skjedde hvis det ble problemer, og da sa hun at jeg ble hentet. Vet jo ikke hvor lenge han skrek heller. Vi tittet inn på han mange ganger underveis, og da satt han der bare, i stolen sin. Han skrek fordi han var trøtt, og sovnet så fort han fikk på ytterklær og ble satt i bilstolen igjen. Han ble så glad da han så meg og venninna mi, stakkars Resten av dagen har vært slik: Fikk han ikke til å sove før kl 16.30, og han sov da til 18. Var grinete da han våknet. Lekte litt med pappa, og ble badet. Fikk flaske med erstatning og sviskemos med probiotika kl 20, og sovnet ved flaska. Tok han opp for å rape, og det kom en stor rap. Han skrek litt, og jeg la han ned i kurven mens jeg satt i sengen og nynnet. Han skrek litt i ca 2 minutter og så sovnet han I morgen skal jeg på babykino Har et lite problem som jeg ønsker synspunkter på. Mannen har endelig, etter 4 år sammen gått med på sydentur!! :dåne: Han er jo livredd, men han har fått valium av legen, og skal gjennomføre det. Men han vil at jeg skal finne en tur så fort som mulig, slik at han har tid til å forberede seg på å reise til akkurat dette stedet, og akkurat hvor lang flytur det er. Jeg har permisjon til 3. mai, og hvis vi skal dra etter det må jeg ha ferie. I min jobb får vi aldri vite når vi skal ha ferie før rett før Jeg har sendt mail til sjefen og spurt, men ikke fått svar enda. Hvis vi drar før min permisjon er over, er det ikke noe problem, for mannen kan da ta ferie, og han får ferie når han vil Feriestedet må være max 4 timer unna med fly fra Gardermoen. Og det må være et turiststed, og helst et sted de snakker bra engelsk. Noen forslag til hvor? Og hvis vi drar i midten av april, er det varmt noe sted da? Det er viktig for meg at det er varmt, og at vi kan bade.
Mammatrollet Skrevet 5. januar 2011 #1502 Skrevet 5. januar 2011 Da stikker jeg hodet mitt innom her også! :happy: Det ble sporadisk lesing av dagboken din, men har da fått med meg en del, tror jeg. Hehe. Babykino hørtes spennende ut! Skulle ønske de hadde sånne tilbud her i bygda også.. Godt TW fikk Drømmehagen DVD fra nissen i julestrømpa si!
Epica Skrevet 6. januar 2011 #1503 Skrevet 6. januar 2011 Uff ja bæresjal er ikke like lett! se på tettinntill.no Jeg fikk det aldri til, derimot ergo sele var enkel! Ååå ja det er best når de tar smokk! Mi sover såååmye bedre med smokk. Før var jeg smokk, og det var UTROLIG(!!!) slitsomt! ;-) Takk for snille ord i boka mi... føler meg egoistisk...men klarer ikke mer psykisk.. men må snart i jobb uansett så ... kaller! Ha en fantastisk dag med lille søtingen!
Gjest Ruccola Skrevet 6. januar 2011 #1504 Skrevet 6. januar 2011 Feriestedet må være max 4 timer unna med fly fra Gardermoen. Og det må være et turiststed, og helst et sted de snakker bra engelsk. Noen forslag til hvor? Og hvis vi drar i midten av april, er det varmt noe sted da? Det er viktig for meg at det er varmt, og at vi kan bade. Så koselig med en ferietur Tenker sambo klarer seg helt fint Men i april er det vel ikke så varmt alle steder da. Må vel nesten bli kanariøyene for der er stabilt vær hele året. Men husker ikke hvor lang flyturen var, mulig den var 4 1/2 time? :klø: Hm, det finner du nok på sånne reisesider ihvertfall Det er ihverfall fint der, og så og si alle snakker bra engelsk Vi var på Gran Canaria i sommer. veldig turistifisert, men høres ut som om det er det du ønsker Har oså vert på Lanzarote, men det er så mange år siden og jeg var så liten at jeg husker faktisk ikke Men tanten min liker Tenerife godt også! Så tror absolutt kanariøyene er noe for dere
Zia Skrevet 6. januar 2011 #1505 Skrevet 6. januar 2011 Feriested var vanskelig altså. Tror ikke det er alt for varmt kun 4 timer unna i april. Du må vel helst til kanariøyene, tyrkia eller egypt om du skal ha greie temperaturer, og særlig i sjøen. Og det er jo mer rundt 6 timer med fly... Og ikke snakker de bra engelsk heller, iallfall ikke Egypt. Kanskje sør-spania eller hellas er de beste alternativene da? Men tror ikke det er super-varmt der på den tiden heller
Pupsilure Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #1506 Skrevet 6. januar 2011 Hei mammatrollet Ikke lett med ferieturen Men har snakket med sjefen og jeg kan enten forlenge permisjonen min med ferie, eller ta den i juli Så da blir det ferietur slutten av mai/begynnelsen av juni eller juli Goffern holdt meg våken i natt! Han sov fint fra 20 til 23, men da begynte luftplagene. Gav han pupp etter at han hadde sparket masse med bena, og grått litt. Da slappet han av, og lufta fikk komme ut. han sovnet ved puppen, og begynte å sparke igjen et par minutter etter at jeg hadde lagt han ned. Jeg tok han opp og tok av swaddlingen og gav han magemassasje uten at han våknet av det Men jeg la han uten swaddling. Han sov greit en stund, og jeg så at han hadde mer bevegelighet uten den på, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å avvenne han. Det resulterte i at han lå våken i senga si i mørket og sprellet noe voldsomt med armer og bein i 2,5 time Og deretter sutret i en time fordi han var trøtt. Jeg sov selvfølgelig ikke jeg heller. Da klokken ble seks og mannen skulle stå opp hentet jeg han og spurte om hva jeg skulle gjøre. Ville jo stå på mitt, men ville ikke ødelegge døgnrytmen hans helt heller. Han trodde nok at det var dag siden har ikke var swaddlet. Jeg pakket han inn igjen i samråd med mannen, og han sovnet etter to minutter med sutring... Så da har jeg prøvd det Han er ikke moden for å pakkes ut riktig enda Har vært på babykino i dag. Bra film, men de hadde problemer med lyden. Gikk glipp av ca 20 minutter av filmen, og de gav oss gratisbillett
Becky1 Skrevet 6. januar 2011 #1507 Skrevet 6. januar 2011 Jeg tenker og Kanariøyene. Familievennlig og enkelt. I Egypt er de fryktelig masete og pågående, akkurat som i Tyrkia. Hater å ha det sånn på ferie. Nei, man får ikke kvalitet i barnepasset på treningssenterne. Er som regel fjortisser som har det som ekstrajobb. Men selv om man vet det så er det ikke så lett å se at akkurat sitt barn ikke får den omsorgen den kanskje trenger. Du får ta en helhetsvurdering av det. Har Goffel det best med en mamma som er fonøyd etter trening + middelmådig barnepass, eller topp barnepass + en mamma som er missfornøyd med at hun ikke er i ønskelig form? Det er kun snakk om en times tid og. Selv er jeg litt ambivalent i forhold til det greiene der. Tenker at foreldrene må skjønne at så små barn ikke får den oppmerksomheten de nok trenger. Samtidig så tilbyr senterne tjenesten og da bør tilbudet være godt nok. Men hva er godt nok? Nei, ikke lett dette her. Kan berolige deg med at jeg har jobbet på treningssenter og mange av fjortissene er veldig flinke med barn
Pupsilure Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #1508 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har vært både i egypt og gran canaria. Egypt er hvertfall helt utelukket, både pga lang flytur og masete selgere. Gran Canaria er bedre, men tror det er for langt unna :klø: Blir nok Spania eller kanskje Hellas. Hadde på en måte ikke forventet mer av barnepasset, så kommer til å bruke det igjen, og er ikke kjempeskuffet. Men syntes litt synd på lille søtnosen min. Håper hun tok han ut litt av bilstolen, og snakket litt med han i det minste. Men ja, det er jo bare en times tid I dag sovnet han ca 20. Har vært det de siste dagene, så kanskje det er riktig tidspunkt for han. Han våknet fort igjen, og hadde luftsmerter. Eneste som hjelper da er pupp, for da slapper han av og luften får slippe ut. har vært inne og hjulpet han en gang allerede. Nå roper han igjen. Håper disse luftplagene forsvinner snart Han er så sinnsykt plaget med luft i magen
Neytiri Skrevet 6. januar 2011 #1509 Skrevet 6. januar 2011 Hei snuppa, uff stakar lillemann.....ikke godt med luft i magen. Kan si at vi har inført en fast rutine her....bader 19:45, spreller litt på stellematta og får da fotmassasjen fulgt av kolikk/magemassasjen....merker det kommer synnsikt mye luft ut(nesten som hele luften fra dagen). Så er det amming raping og legges i seng. Ikke alltid å sovne med engang virker, MEN badinga hjelper med å ta siste kreftene hennes virker det som, og massasjen både roer henne og får ut luften ffør leggetid bare en tanke om dere ikke har allerede gjort massasjen til en rutine forresten kan jeg si vi dro på bryllupsreise til Kefalonia(øy i Hellas). Det er en mindre kjent turistøy, men likevel nok turisme for å få service, mat, og greie hotell. Vi kjøpte bare flybiletten fra Apollo, men bestillte en bed and breakfeast utenfor store byen, mer sørover. Men vi har vært rundt hele øya og hovedstaden er fin med sjopping, strender, mat og ting. Rolig nok for en avslappet ferie, og siden Goffel er enda liten så trenger dere nødvendigvis ikke være på et sted med mange lekemuligheter. Flyet er forresten rundt 4 timer
Dine Skrevet 6. januar 2011 #1510 Skrevet 6. januar 2011 Bare innom for å si hei og si at jeg håper jeg får såpass med tid at jeg kan lese litt gjennom her hva som har skjedd siden ifjor (hvis Lilletassen noen gang vil sove på egenhånd og ikke oppå oss.. Håper alt er bra med dere
Pupsilure Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #1511 Skrevet 7. januar 2011 I dag har jeg vært på bassengtrening, og en liten tur på Barnas Hus. Mye salg der nå Kjøpte bl.a. en leke til å ha i badekaret Mannen er ute i kveld, så jeg har hatt det litt hektisk her, med en liten gutt som har mye luft. Endelig fått satt meg ned litt, men burde rydde opp, er rot overalt føler jeg Gav han en skje med grøt i dag, og sviskemos som han pleier. Og probiotika og d-vitamin dråper da Har noen ting nå som jeg fortrenger at jeg må fikse opp i Gjør det med jevne mellomrom. Orker ikke å ta tak i ting. Nå er det å søke på skole som henger over meg. Jeg skal søke på vernepleierutdannelse. Jeg har ikke studiekompetanse, så håper å komme inn med realkompetanse eller kanskje 23/5-regelen? :klø: Hadde helt glemt den siste der til icing nevnte det til neytiri. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med alt sammen. Må komme meg til et kopieringssted å få kopiert opp attester og vitnemål. Og jeg må ha bekreftelse fra jobben om at jeg har oppsigelsestid, slik at jeg kanskje kan få svar tidlig. Og så må jeg få kommunen til å bekrefte hvor mange timer jeg har jobbet. Æsj..... Har SÅ lyst til å ta utdannelsen, men prossessen med å søke gjør meg sliten. Syns det er mye å sette seg inn i, og tror ikke jeg kommer inn uansett. Neste punkt på listen min er å få tak i pass til Goffern. Det er visst veldig strenge krav ang bilde, så må vel muligens til fotograf :dåne: Jo, og så er det sydenturen da. Jeg skal ordne alt med den, mannen vil ikke engasjere seg i noe, kun få vite hvor og når, så fort som mulig. Dillemmaet mitt er om jeg skal forlenge permisjonen med tre uker og reise i midten av mai, eller ta ferie i juli. I juli er det dyrt, og i mai er det kaldt Kan ikke noen bare komme å bestemme alt for meg, og si hva og når jeg skal gjøre det
Neytiri Skrevet 7. januar 2011 #1512 Skrevet 7. januar 2011 (endret) Mai trenger ikke være kaldt, spørs helt hvor du tenker deg. Mai begynner å bli ganske varmt ned i syden altså Håper Goffel har fått ut luften og sover søtt ps. skole ja, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang, må vel finne ut hva jeg kvalifiserer først........ Endret 7. januar 2011 av Neytiri
Pupsilure Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #1513 Skrevet 8. januar 2011 Nei, det trenger kanskje ikke å være kaldt. Kan jo være en fordel at det ikke er for varmt også, når man har med seg baby og en mann som ikke liker varmen spesielt godt Dette med max 4 timers flytur har gjort letingen litt vanskeligere for meg. Ikke så lett å finne ut hvor lang tid det er til de forskjelige stedene heller. Det er jo kanskje litt tidsforskjell også. Har funnet et hotell som er perfekt!! Men det åpnes ikke før i april, og tenk om det blir utsatt da? Så står vi der uten Mannen tør ikke stole på sånt... Men jeg tenker at det går sikkert bra, og apollo ordner vel opp hvis det skulle skje. Det er til Rhodos, og jeg tror det er ganske nøyaktig 4 timers flyreise. Hotellet ser kjempebra ut! 4 stjerner +. Flere bassenger, og et oppvarmet innendørs basseng, egen strand, leilighet så vi kan lage mat selv, flatskjerm TV :rødme: Min lenke
Mammatrollet Skrevet 8. januar 2011 #1514 Skrevet 8. januar 2011 Oh! Det var en lekker plass! Kan tro det er mye som skal klaffe mtp alle kriteriene. Kan jo hende at reiseselskapet kan hjelpe deg også om du ringer og forklarer saken? Har ikke kjennskap til utenlandsreising ennå - kun når jeg var barn og bare trengte å "være med". Skummelt med det o' store utland! Neida, det har som regel vært tid og penger som har hindret oss. Drømmer stadig vekk om tur til varmere strøk, men når jeg går gravid "hele tiden" og babyer kommer på løpende bånd så blir det egentlig litt komplisert.
Småkjekset Skrevet 8. januar 2011 #1515 Skrevet 8. januar 2011 Det så ut som en kjempe flott plass da Håper apollo kan være behjelpelig med gode råd slik at dere får dratt på tur
Pupsilure Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #1516 Skrevet 8. januar 2011 Jeg ringte apollo, og hun sa at det var 4 timers flytur, kort vei fra flyplassen, og ikke så veldig langt til rhodos by med shopping. Hun sa at de var lovet at hotellet skulle bli ferdig i tide... Og bekreftet at vi i verste fall får et annet. Hvis mannen går med på det, er min eneste betenkelighet temperaturen. Tenker at det kanskje ikke er varmt nok. Bra det er et oppvarmet basseng der! Andre positive ting: minigolf, treningsrom, badstu, vaskeri
Neytiri Skrevet 8. januar 2011 #1517 Skrevet 8. januar 2011 Rhodos er vel lenger ned en Kefalonia, og vi var der i begynnelsen av juni og det var VARMT! De lokale sa april-mai var beste månedene før varmesesongen Du vil ikke ha det for varmt med baby og mann som ikke liker varmen tror jeg. og det stedet var jo super flott, håper det blir ferdig innen den tiden da!
Pupsilure Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #1518 Skrevet 8. januar 2011 Jeg blir så glad av å tenke på ferietur Hotellet ser så sinnsykt bra ut Må bare gjenta: flere bassenger, egen strand, gratis solstoler (kan koste rundt 50 kr pr dag pr person ellers ), minigolf, treningssenter, vaskeri, leilighet, flatskjerm TV, internett, oppvarmet basseng, 4 timers flytur, helt nytt hotell, ca 10 000 for oss tre i to uker med fly og frokost Er fortsatt litt i tvil ang temperaturen, men jeg tror jeg bare må ta sjansen Alternativet vil være å dra i juli, og få mye dårligere standard på hotellet, og prisene på alt vil muligens være dyrere, og det blir kanskje altfor varmt for både mann og baby = sur mann. Da er det bedre at alt er perfekt bortsett fra at jeg ikke syns det er helt varmt nok Og kanskje det er helt grei temperatur Åååå, som jeg gleder meg!! Var ikke på noe ferie i 2010. I 2009 var det 2 uker i frankrike, og den jobb-turen til Hellas da, men det har jeg prøvd å fortrenge
pusla Skrevet 8. januar 2011 #1519 Skrevet 8. januar 2011 Så herlig med ferietur da Og planlegging er jo halve morroa Det hotellet til den prisen høres helt topp ut, men som du sier er det jo helt i starten på sesongen og litt tidlig for varme, tror jeg. Jeg var i Hellas i mai engang og da var været veldig ustabilt. Så tror nok dere må regne med litt av og på-vær, men samtidig kan dere jo være heldige. Godt å reise bort uansett da! Ha en fin lørdagskveld
Pupsilure Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #1520 Skrevet 8. januar 2011 Ja, det er deilig å komme seg bort uansett Og når man har to uker så gjør det ikke så mye om noen har dårlig vær. Og når vi har så fint hotell, så kan det være deilig å være inne også. Tror jeg går for mai altså Planleggingen er halve moroa ja Lurer på om vi skal leie bil :klø: Kan leie via apollo, da koster det 1200 kr for den billigste biltypen i en uke. Syntes ikke det var så ille. Hurra for bæsjebleie Har forresten badet i dag! Goffern var så flink. Skriker aldri i vannet. Men han smiler ikke heller da. Er så mange inntrykk for han. Skreik litt i garderoben, og sovnet i bilen. Nå har han sovet to timer i kurven sin, og jeg syntes det var på tide å stå opp, selv om mor kunne tenkt seg litt søvn selv. mannen er hos mormoren sin og hjelper til med å ta ned julepynt. Håper han kommer hjem snart. Jeg har lyst til å snakke mer om ferie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå