Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, man gir nok velling med flaske også, så sånn sett blir det jo det samme :) Får se hva vi gjør :) I dag har han vært ganske interessert i puppen igjen.

Nei, vi sover ikke sammen enda, tror det er lenge til. Selv om babyen sover mye bedre er det allikevel oppvåkninger minst et par ganger om natten, og da er lyset på (svakt), og det er lyder fra Goffel og meg, litt risting og byssing, raping, osv. Mannen ville blitt holdt våken av dette, han våkner så lett, og tar lang tid før han sovner igjen :( Så han kommer nok ikke inn på rommet igjen før Goffel skal på eget rom :)

Ja, koselig med date :jepp: Vi skal se Rare Exports, og spise indisk :nigo:

Stakkars Goffel var utrøstelig her en stund, og akkurat da holdt jeg på å farge håret og vokse leggene, og dusje etterpå, så mannen måtte ta han. Mannen ble helt utslitt, og har vært supersnill mot meg etterpå, for han syns jeg er så flink som har han hele tiden :fnise: Klarte tilogmed å lure til meg massasje :lur:

Han sover nå. Han ble så innmari svett istad, det var mye av problemet. Men hva kan vi gjøre med det :vetikke: Han blir varm når han skriker selv om han egentlig ikke har på seg for mye klær. Er helt passe når han ikke skriker. Og så har han jo swaddling utenpå pysjen, men hvis han ikke har swaddling så får han ikke sove noe godt fordi han fekter sånn. Og har vi bare swaddling blir han nok kald. Han var kaldsvett... Stakkars lille sinnataggen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off så kjipt å ikke kunne sove i samme seng som mannen sin da......men har dere tenkt tanken på at Goffel skal på eget rom, har hørt NOEN som det hjelper faktisk for å få ro rundt alle......men da våkner vel mannen ved babycallen eller :klø: Ikke så lett å være far heller som er blitt "kastet" på soffaen.......her sliter vi ikke med det da mannen er den som får ALLE bleiene på natta....hele 1-2 av dem :fnise: og han klager :rolleyes:

Stakar Goffel, her blir Bumba utrøstelig noen ganger pga gommene sine da....klør vanvittig og da har hun ikke engang lyst å spise! Men når jeg merker hun småsvetter så har jeg lagt merke til at hun er rett og slett trøtt! Er vel ikke mye mer å gjøre med det en å trøste vel :vetikke:

Skrevet

Ja, vi har snakket om eget rom, men ulempen med det er at han da blir nødt til å skrike ganske høyt for at jeg skal våkne og høre det (med mindre vi kjøper babycall da) og da blir det nok vanskeligere å roe han ned igjen. Pluss at jeg må reise meg fra sengen og tilbringe mye tid inne på rommet hans. Ser for meg at det er mye styr, og det er mye bedre å kunne sitte i den varme sengen sin :jepp: Noen ganger tar det jo en times tid. Men håpet er at han slutter å våkne så mye. :jepp: Virker ikke som det er viktig for han å sove sammen med meg, så sånn sett er det ikke noe problem :)

Er ikke noe problem for mannen å sove på sofaen, vi har en utrolig god og stor sofa, så han ligger godt. :jepp: Og jeg har ikke noe problemer med at vi ikke sover sammen. Sånn som ting er nå hadde det bare vært stress for meg å ha han der inne, for da ville jeg måttet ta hensyn til han om natten med lys/lyder osv :)

Skrevet

Skjønner :)

Er vel bare snakk om noen måneder i livet da, det går seg til...og når han begynner med fast for blir nattsøvnen bedre håper vi!

:hug:

Skrevet

La meg 24, og sov til 1, så ville babyen ha mat, leke, prompe og rape :fnise: Og vi holdt på til 2.30 :Gjesp: Sov til 6, og så våken til 7.30 :sukk: Men så sov vi til 10.30. Ble 1 + 3,5 + 3 timers søvn på meg. Mannen påstår at han er blitt vekket en gang i timen og har sett på klokken, men jeg nekter å tro det. Jeg fikk jo 3,5 timer sammenhengende.

Fikk plutselig litt lyst til å kjøpe digital babyvekt jeg :sjenert: men skal ikke det altså. Driver på eBay igjen :rolleyes: Har akkurat kjøpt øyemassasjemaske :sjenert: Og er ikke ferdig. Mye rart og billig i denne butikken.

Skrevet

Det er vel ikke så ille av en natt eller....hmm føler du at han sover lenger på mme eller? for mm er jo så lett fordøyelig i forhold har jeg skjønt. hehe kanskje mannen din har drømt at han ble vekket hver time :fnise:

digital babyvekt ville jeg ikke anbefalt altså.......en som var veldig beskymret for vekten av babyen selv og har erfaring med veieing før og etter måltid, og hver dag.......husker jeg var vanvittig skremt og da ville også melken ikke komme.......var bekymret da hun lå 20% under vekt til aldreen....I could go on and on.............så ja jeg vil ikke anbefale det altså :sjenert:

Skrevet

Ja, han sover helt klart lenger på MME :jepp: Kan sove i 7 timer nå.

Skal ikke kjøpe vekt altså, men blir fristet, for da kan jeg lettere ha oversikten. Lurer veldig på om han har lagt på seg det han skal nå! Hvis han ikke har det får jeg vel sikkert beskjed om å gi MMWE i tillegg, eller grøt. Skal på veiing 21. desember.

Om to timer skal vi levere babyen til barnevakt, og dra på kino og indisk restaurant. :nigo: Vi får spise litt før vi drar, for kinoen er først. Babyen sover nå, han har vært litt ustabil i dag. Mistenker at han ikke har fått i seg nok mat, egentlig. Mannen mener at jeg bare må holde på lenger hver gang, men det virker ikke til å være noe særlig vits når han ikke suger, men bare tuller, og kaver og spenner seg bakover. Håper jeg får resept fra legen på nesesprayen, så mister han nok ikke interessen like raskt, når melken kommer lettere :jepp:

Mannen har vasket og ryddet hele leiligheten i dag. Byttet på sengen min og :rødme: Han gjør det hver helg, og det er så deilig :hjerte:

Skrevet

Håper dere koser dere på date i kveld! :jepp: Så utrolig flink mann du har da, jeg og vil ha! :fnise:

Skrevet

7 timer :hakeslepp: *missunnelig*

Når du ammer, ammer du med mye lyd/lys/folk rundt??? For nå som de begynner å merke mer rundt seg kan de fort bli distrahert og tulle med puppen. Her merker jeg at om jeg ikke ser på Bumba eller prater med noen annen så stopper hun og stirrer på meg til jeg ser på henne, da begynner hun igjen :rolleyes:

Men nå er det sånn at jeg må legge fra meg pcn og gjerne skru av eller ihvertfall lyden ned på tvn ellers er det masse tull. Når det er sagt så synes jeg hun slepper brystet flere ganger, men jeg er fast bestemt at hun ikke får andre brystet.....for da får hun aldri nok av fete melka.

Flinke mannen din da, og så kos med date i kveld :hjerte:

Skrevet

Bare en kjapp tur innom for å høre om daten i går var vellykket og hvordan var filmen?

Helt strålende at Goffel kan sove i 7 timer nå -det er jo helt fantastisk!!! :nigo:

Håper dere får en flott dag, her skal jeg på både legetime og ammegruppe.. Spennende, håper jeg plukker opp noen tips ;)

Skrevet

Håper gårsdagen var en suksess :nigo:

Skrevet

Gårsdagen var kjempehyggelig! filmen var veldig bra, skummel, litt morsom og absolutt verdt å se!! maten var veldig god :jepp:

Skrevet

Goffern var snill hos barnevakten i går, selv om han var ganske ustabil hjemme. Men han hadde bæsjet ut alle klærne sine da :fnise: Hentet han 22.30, og vi sovnet begge to kl 23.30. Sov til 2.30, og da fikk han mat, var bare våken i ca 15 minutter :tommelsmil: Han våknet igjen 3 timer senere og da var vi våkne i ca 1 time, før vi sov i ca to timer til.

Det var min tur til å sove lenge, så mannen fikk ta han fra halv ni. De lekte og koste seg i en time, men så ble Goffel trøtt, og mannen la han. Og da begynte helvete :sukk: Etter å ha ligget i sengen i et kvarter og hørt på hylskriking gikk jeg å hentet han. Mannen var rasende! Han takler ikke hylingen i det hele tatt. Og det ble enda verre da jeg kom og tok babyen, for da hadde alt vært til ingen nytte... Heldigvis kan vi snakke om det (etter at han har roet seg) og han kan forklare hva som skjer inni hodet hans, og hvor mye han misliker det selv, men at det bare skjer. Jeg sier at det ikke er greit at babyen ligger å hylskriker i 15 minutter, sutring ja, men ikke hyling :(

Skal nevnes at mannen er super på alle andre måter, han gjør alt i huset, seriøst, jeg gjør ikke noe husarbeid lenger :fnise: Og han elsker å leke og skifte på babyen :hjerte:

Og han har ikke noe sinneproblem ellers. Men akkurat dette med hylingen til babyen har vært et problem helt fra starten, og ser ikke ut til å bli bedre :(

Jeg gav babyen mat, og la han, og han sovnet lett. Men våknet etter 30 minutter mens vi :humpe::sjenert: Han var ikke i samme rom, og hørte nok ikke noe, så tror han hadde våknet uansett.

Nå har vi fått ut litt luft, sugd litt snørr, lekt litt, og fått mer mat, og han er lagt igjen.

Dagene våre er så mye bedre når mannen ikke er hjemme med tanke på søvn, eller når han er hjemme og har "fri". Lurer på om det er fordi jeg har kontrollen hele tiden og kan fange opp små signaler fra han, eller om han blir urolig av mannen fordi han ikke kjenner han like godt som meg, eller fordi mannen blir så irritert?

Skrevet

Dagene våre er så mye bedre når mannen ikke er hjemme med tanke på søvn, eller når han er hjemme og har "fri". Lurer på om det er fordi jeg har kontrollen hele tiden og kan fange opp små signaler fra han, eller om han blir urolig av mannen fordi han ikke kjenner han like godt som meg, eller fordi mannen blir så irritert?

Akkurat det samme her! ble veldig bevisst på det i helga,da det har vært mye tull i forhold til søvn på dagtid,og snuppa har vært mye mer urolig og utilpass..begynte å tenke på det,og er nok ofte lettere med søvn og sånn nar vi er alene...

min blir ikke irritert da,men behandler henne helt ulikt meg,og blir litt stressa når hun gråter,og matingen er bare tull....

"Godt" å høre at det er flere som har det sånn... begynte å tro at snuppa mi bare er utrolig sær :sjenert:

Skrevet

Litt kjedelig at det er sånn... Lurer på om jeg skal venne han til at mannen legger han, siden mannen har ferie i 3 uker nå. Men det er så vanskelig å fortelle akkurat hva jeg gjør, for jeg bruker så mye skjønn, og handler etter instinkter.

Mannen har den oppfatningen at babyen er vanskelig å legge, og jeg syns det går SÅ bra :fnise:

Skrevet

Må si vi har litt av samme problemet, ikke at snuppa gråter.....men er jo nesten aldri mannen som legger henne. Er nok mye av grunnen fordi hun sovner ved puppen og så legger jeg henne i vugga.

Har hendt at jeg har fått han til å legge henne og hun våkner HVER gang, da blir han utrolig irritert at jeg har spurt han å gjøre det, for han gjør det jo uansett feil(hans ord)........så jeg har gitt litt opp det der foreløpig.

Skrevet

7 timers søvn sammenhengende hørtes fantastisk ut! Selvom vi gir MME ved siden av amminga, så sover tulla ikke så lenge i et strekk enda. Men det blir gjerne minst fire timer første del av natta da, så jeg skal ikke klage.

Jeg har også dobbeltsenga alene for tida, også har jeg tulla i vognbagen ved siden av meg. Da kan jeg bare ta henne opp for å amme, men det blir jo gjerne litt lyd, så samboeren har flyttet opp i 2. etg. Vi synes også det er helt greit, det er en periode nå som er sånn og vi er jo like mye kjærester for det :jepp:

Hm, så rart at babyen din er mer urolig på dagtid når pappaen er hjemme, men de er jo veldig avhengig av rutiner så det er nok det at han ikke kjenner han så godt. Det er sikkert lurt å la pappaen legge godgutten litt ja, så slipper dere det problemet over lengre tid.

Skrevet

Det har sikkert mye med det pusla sier, at babyer er veldig glad i rutiner og dette "ødelegger" rutinene hans litt.. Tenker jeg da.. Og så er det ikke du som legger han og det er helt annerledes også, selv om han er glad i pappan sin og koser med han. Babyer, og mennesker generelt, er noen rare dyr, så er kanskje ikke så rart om Goffel handler deretter?

Så bra daten var vellykket! Har ikke hørt om filmen, men kanskje verdt å sjekke ut.. Nå har jeg jo lovt mannen Harry Potter date i kalenderen da, men så får vi se om ikke vi gjør det imorgen kveld kanskje.. Må bare se an denne slimproppen, hehe. Har skjønt det kan ta uker også, så har ikke lyst å håpe for mye.

Men ang det, hvor lang tid tok det fra din første slimpropp, for å si det sånn, til Goffel kom?

Skrevet

Hvis du har netcom, Dine, får dere 2 for 1 på kino i morgen :jepp: Hadde jeg visst det skulle jeg og mannen tatt date i morgen istedenfor.

Slimproppen begynte å gå 5 dager før han kom. Søkte det opp i den gamle dagboka ;)

Skrevet

Tusen takk for at du sjekket :)

Her har jeg nå innstilt meg på at det faktisk kan gå over termin før han kommr, selv om slimproppen har gått (eller deler av den eller hva man kan si...) Så spørs om ikke du "taper" veddingen på fødsel og så blir det nok konsert på oss søndag allikevel gitt :) Men det blir jo koselig - gleder meg til litt skikkelig julestemning!

Har ikke netcom, men ellers var det en god idé faktisk! Vi prøver nok kino tors tenker jeg, for HP går ikke i morgen på kinoen vi har tenkt og onsdag skal mannen hjelpe et vennepar med flytting. Like greit å ta det litt på sparket for tiden uansett kjenner jeg nå.

Krysser fingrene for en vellykket natt for Goffel og hans familie ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...