Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Aner ikke når man skal begynne... :sjenert: men har alltid hørt at man ikke skal trekke tilbake forhuden på babyer. Du finner sikkert svar hvis du googler :jepp::)

Endret av Pupsilure
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snuppa, tror jeg har gått glipp av noe........men har du begynnt å gi Goffel flaske i tillegg til mm nå ??

Tenkte bare siden du skrev at han liker ikke puppen så veldig lenger........kan det være at han har fått sansen på at ved flaska kommer maten fortere?? bare en tanke.....

Ellers er det vel noen uker nå han fikk mm av deg, så synes egentlig mannen din kan la deg ta den avgjørelsen der altså, er jo tross alt din kropp det så ditt valg om du har lyst å amme eller ikke......MEN praktisk er det! :)

Skrevet

Helsesøster sa at jeg skulle gi MME ved midnatt fordi han har lagt på seg for lite, og sover korte perioder på natten, så har gjort det i ca en uke. Har tenkt tenken selv på at han liker flaska bedre ja :jepp: Han har fått flaske ca en gang i uka tidligere.

En annen tanke er at jeg merker så stor forskjell fordi han har vært så gal etter puppen før, og jeg mistenker at han ikke har vært så sulten før, men brukt den som trøst. Han har jo vært så mye overtrøtt og vondt i magen, men nå begynner ting å bli veldig bra sånn sett.

Hvordan vil det funke å kombinere MME og MM da? :klø: Gi han ekstra MME etter amming når vi er hjemme, men bare amme når vi er ute? Vil jeg miste melken?

Skrevet

Man skal ikke trekke tilbake forhuden for å vaske før ungene oppdager at de kan gjøre det selv :)

Skrevet

Hvordan vil det funke å kombinere MME og MM da? :klø: Gi han ekstra MME etter amming når vi er hjemme, men bare amme når vi er ute? Vil jeg miste melken?

Vi har gjort det i en uke nå, det tar litt tid men jeg synes det går kjempefint. Ja, jeg ammer først og gir flaske etterpå. Gjør begge deler også når vi er ute av huset, man venner seg fort til å ta med pulver, flaske og termos. Men jeg ammer litt oftere enn jeg gir MME da, så hender hun bare får puppen. Jeg tror ikke jeg mister melka hvis jeg passer på å amme også på natta, i følge helsesøster. Jeg ammer jo like ofte som før. Og faktisk har det ene brystet begynt å lekke siste uka, det har ikke skjedd før.

Jeg ble veldig nysgjerrig på denne metoden for å få fram rapen, kan du forklare hvordan du gjør det?

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har funnet ut at jeg skal prøve den nesesprayen, syntocinon, som gjør at melken strømmer fortere :jepp: Hvis legen vil skrive den ut da. kanskje det kan gjøre ting litt bedre. Har akkurat gitt han mat nå. Laget erstatning, men gav puppen først. Han spiste i 5 minutter før han ble for utålmodig og irritert, og begynte å kave veldig. Gav da flasken og den ble slukt, så da var det ikke noe annet som plagde han. Etter flasken (150 ml) fikk han den andre puppen, og spiste i ca 3 minutter av den.

Min versjon av rapemetoden: Hold babyen opp mot skulderen din, sånn som man vanligvis gjør når de skal rape. Hold under rumpa med et godt grep med din høyre hånd og rull frem og tilbake og i sirkler. Hoftene skal vrikke, liksom. :) Gjorde det to-tre ganger under måltidet nå, og det funker :tommelsmil:

Lurer på om han har sovnet jeg :klø: Har ikke hørt en lyd siden jeg la han ned, og da var han lys våken, og sikkert veldig mett :ler:

Skrevet

Aner ikke når man skal begynne... :sjenert: men har alltid hørt at man ikke skal trekke tilbake forhuden på babyer. Du finner sikkert svar hvis du googler :jepp::)

Nå har jeg googla, og det virker som om dette er svaret fra samtlige:

Man skal ikke vaske under forhuden på guttene. Man skal vente til de drar forhuden tilbake selv ( fra 4-10-årsalder ). :)

Skrevet

Prøvde den rapemetoden isted jeg og,sittende,og den funka som bare det :nikker: hun har vært litt treg med å rape,men ikke da nei :)

og anmgående mm og mme,jeg synes det er noe du skal bestemme,ikke mannen din...

Skrevet

Hmmm ikke sikker, men tror så lenge du tenker amming først burde du ikke miste melka, men når Goffel øker så kan du sikkert lett merke det og da er det lettere å fylle på med mme, og da blir jo til slutt ikke nok melk i puppa........hmmmmmm spør Dream om det, hun kombinerer tror jeg!

Skrevet

Jeg prøvde å vri rapen ut av henne i natt, og det funket supert! Hun pleier nesten aldri å rape om natten, men når jeg gjorde det kom det litt av en rap :ler:

Skrevet

Har sendt sms til legekontoret og bedt om resept på nesesprayen. Den kombinert med å drikke masse må da løse problemet? :klø: Vi får se. Er ikke noe nederlag å gi MME, men det blir bare mer styr enn å amme.

Så bra at rapemetoden funker for dere! :tommelsmil: Dere får si takk til siebaeo, det var hun som fortalte meg om det :jepp: :jepp: Jeg syns raping var vanskeligere da han var mindre, men det kan være vanskelig nå også, og da er det bra å ha en metode som fungerer :nigo:

Goffern har ikke sovnet enda. Men han gråter ikke så jeg gjør ingenting. jeg syns så synd på han som ligger der alene nå. Tullete, jeg vet :ler: Men han er så fin og god, og vil nok bare leke med meg nå, egentlig. Og istedenfor å leke eller kose, lar jeg han ligge alene, og han er tålmodig og snill og bare ligger der.

Jeg begynner å bli trøtt, så tror jeg skal legge meg snart. Har litt søvnproblemer for tiden, så det er sikkert lurt å være skikkelig trøtt når man legger seg. Stod opp tidlig i dag, så det har vært en lang dag.

Skrevet

Du... Jeg har jukset litt... Kjøpte ferdig sukkerbunn (3-delt) i butikken, for jeg fant ut at det er så mye som må ordnes i dag og jeg er så nervøs for at sukkerbrødet ikke skulle bli bra.. Så da tenkte jeg å spørre deg om videre hjelp.. :sjenert:

Kjøpte inn vaniljekrem (en boks fra Piano, tror det er på 500ml) og en stor kremfløte kartong på 750ml. Mannen mente stesvigerfar ville like bananer og jordbær, så da kjøpte jeg bananer og så bruker jeg rett og slett jordbærsyltetøy.. Blir jo så dyrt fant jeg ut, når ikke jordbærne er i sesong og alt.. Nesten 50 kr for en kurv så jeg i går :hakeslepp:

Hva gjør jeg nå..? Lager jeg krem og blander med vaniljekremen? Og så bare legger det lagvis med fyllet til toppen og så marsipanen?

Litt grønn på det feltet her merker jeg.... :sjenert:

Skrevet

Du har Goffel begynnt å holde hodet sitt selv eller? etter Bumba gjorde det trengte jeg bare å sette henne opp på kneet mitt og ut kommer det rap om hun trenger :)

Men hvorfor sa hs mme og ikke velling/grøt hvis han går sagte opp i vekt??? er han ikka 4mnd snart :klø:

Skrevet

Dine: ja du kan godt gjøre det sånn :) Eller legge vaniljekrem med bananskiver på, og i neste lag kan du ta krem og jordbær :jepp:

Skjønner godt at du jukset litt :jepp:

Neytiri: ja, han har holdt hodet selv kjempelenge, han gjorde det veldig tidlig. Ikke alltid det kommer ut rap så lett allikevel. Men den nye metoden er veldig lur :nigo: Han var 3 mnd da vi var hos hs. Men han nærmer seg 4 nå (19.desember) Her i norge får man ikke velling til så små. Men tror de har det i sverige.

Vi har hatt en fin natt. Han har begynt å sove i kurven sin, og det går helt fint. har savnet han i sengen noen ganger da, selv om han ligger rett ved siden av :fnise:

Vi sovnet ca 24 begge to, og 5 våknet jeg av nesen hans to ganger, og vekket han. Da var det 7 timer siden forrige måltid :) Han virker ikke spesielt sulten, men jeg tenkte det var lurt med litt væske for å tynne ut slimet. Det funket, og vi var bare våkne i ca 15 minutter. Han våknet 8, og var våken en times tid, mens jeg sov litt. Jeg var helt i ørska. Men fikk tatt han opp, og funnet noe han kunne leke med, og så lekte han, mens jeg sovnet litt innimellom. Han sovnet igjen ca 9.30, og sov i en time. Så ble vi i sengen en stund siden mannen sov på sofaen og han var ute i går, så jeg tenkte at han trengte å sove litt lenger.

Nå sover han igjen. Han sovnet ca 14, og jeg vil han skal sove til 16.

Jeg og mannen skal på kino, og spise indisk i morgen. :nigo: Date :hjerte:

Skrevet

Dere får det sikkert kjempekoselig i morgen :hjerte:

Skrevet

Da er selve kaken laget, ble omtrent sånn som jeg skrev ovenfor, men så tar jeg på marsipanlokket og pynt i morgen. Står på pakningen at jeg bør vente til tidligst 4 timer før servering å ta på lokket, så da prøver vi oss på det i morgen :Nikke:

Takk for all hjelp så langt, så skal jeg få tatt et bilde i morgen og lagt ut i dagboken min så du kan få se hva du har inspirert meg til.. Foreløpig så ser den litt herpa ut :fnise:

Håper det hjelper med marsipanlokket :)

Skrevet
:opplyser: Velling kan man lage selv ved å ha litt ekstra væske i grøten, slik at den blir tynn :Nikke:
Skrevet

Neytiri: ja, han har holdt hodet selv kjempelenge, han gjorde det veldig tidlig. Ikke alltid det kommer ut rap så lett allikevel. Men den nye metoden er veldig lur :nigo: Han var 3 mnd da vi var hos hs. Men han nærmer seg 4 nå (19.desember) Her i norge får man ikke velling til så små. Men tror de har det i sverige.

Vi har hatt en fin natt. Han har begynt å sove i kurven sin, og det går helt fint. har savnet han i sengen noen ganger da, selv om han ligger rett ved siden av :fnise:

Vi sovnet ca 24 begge to, og 5 våknet jeg av nesen hans to ganger, og vekket han. Da var det 7 timer siden forrige måltid :) Han virker ikke spesielt sulten, men jeg tenkte det var lurt med litt væske for å tynne ut slimet. Det funket, og vi var bare våkne i ca 15 minutter. Han våknet 8, og var våken en times tid, mens jeg sov litt. Jeg var helt i ørska. Men fikk tatt han opp, og funnet noe han kunne leke med, og så lekte han, mens jeg sovnet litt innimellom. Han sovnet igjen ca 9.30, og sov i en time. Så ble vi i sengen en stund siden mannen sov på sofaen og han var ute i går, så jeg tenkte at han trengte å sove litt lenger.

Nå sover han igjen. Han sovnet ca 14, og jeg vil han skal sove til 16.

Jeg og mannen skal på kino, og spise indisk i morgen. :nigo: Date :hjerte:

Ja velling får du her fra 4mnd(ikke at vi har tenkt eller begynnt med det), men er mange svensker som gjør det. Tenkte bare at om du hadde lysten å amme men han ikke keen så lenge han får flaske innimellom at du kunne prøvd velling/grøt i steden. Men velling gis kanskje med flaske :vetikke:

Da hadde man sluppet amming og mme.......men uansett så finner man rutine i alt vel ikke sant!

Synes han er kjempeflink å sove tross for at han er forskjøla da! HAr ikke mannen begynnt å sove med dere nå da??

koselig med date :hjerte: her mangler det litt sånt for tiden :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...