Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Gjest ~Milla~
Skrevet

Skjønne Goffel. Så bildene av dere to på FB :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, 7 poser :sjokkert: Her ble mannen nesten litt sjokkert over at jeg bare hadde to ting utenom gaven til søstern min.. hehe Klementinene på Kiwi er de beste - de er kjempe gode! :Nikke:

Jøss - så den drakten var for stor til og med! Da var det veldig bra at du ikke gikk for str 68 - men den så ganske så stor ut også. 56 blir nok litt lite vil jeg tro, så da kan det virke som det lureste er å bytte til noe annet (igjen..hehe)

Så flink Gofflus er for tiden!!! Det gikk greit med dine to menn til du kom hjem?

Hvis du vil kan du godt maile meg bilde av Goffel med nissedrakt, siden jeg ikke har FB... :sjenert: Vil gjerne se altså - ser for meg at han er skikkelig nydelig!

Og det passet jo forsåvidt bra det med babysangen, for neste uke er han helt sikkert frisk nok til å være med uansett :Nikke:

Skrevet

tror jeg skjønner hvilket senter dere har vært på altså,når dere snakker om ammerommet og den forbokstaven :nigo: jeg er alltid der når jeg er hjemme. (der jeg kommer fra)

dere var to kjempefine nisser :hjerte:

Skrevet

:fnise: det er et fint senter da :) Spesielt hvis man skal kjøpe sko! Så mange skobutikker :jepp:

Kan sende deg bilde på mms jeg Dine ;)

Nå skal jeg endelig få litt mat :sikle: Er helt utsultet :dåne:

Skrevet

Jeg kommer garantert til å bruke det rommet i fremtiden! :Nikke:

Gleder meg til å se han ;)

Skrevet

Innom og titter :vinke:

søte bildet av dere på fb :rødme: Goffel begynner å bli så stor! vi må få treffes snart igjen snuppa!

Ellers høres det ut som travle dager sånn før jul.....gleder meg som en unge å komme hjem å pynte til jul :nisse:

Skrevet

Takk :) Ja vi må absolutt møtes igjen snart!

Nå er vi våkne på time nr to :dåne: begynte med luft i magen, fikk pupp, og ble overtrøtt. Og da var vi igang... Jeg er kjempetrøtt. Han er stille et øyeblikk nå, men kan ikke legge meg ned helt enda. Han lager helt tydelig lyden for trøtt. Litt morsomt :) i stad laget han lyden for ubehag også, og jeg vet ikke hva som var ubehaget. Men det kan jo være at det er ubehagelig å være overtrøtt. Har byttet bleia, rapet, pakket inn på nytt osv. Glad vi ikke har noen planer i dag jeg.

Skrevet

Vi sovnet i 6 tiden, og våknet 7.30 da mannen kom å sa hadet. Holdt på i nærmere en halvtime da, og så sov vi til 10 :) Gofflus skulle sove igjen etter å ha vært våken i ca 1,5 time. Sov i 45 minutter, (sovnet veldig greit :) ) før han våknet pga nesa. Er så forkjølet stakkars :kose: Han fikk renset nesa litt, og leke litt, og så var det ned i kurven igjen. Sovnet etter 5 minutter med sutring.

Jeg har tent masse stearinlys her i dag, må prøve å få litt julestemning :hjerte: Mangler julestemning hvert år, dessverre... :(

Har pyntet så fint til jul, og hører på litt julesanger, men det hjelper ikke helt.

I dag skal vi bare være inne. Lille Vennen må bli frisk :) Men jeg drar kanskje en tur på IKEA når mannen komemr hjem. Trenger batterier og en ramme.

I dag viste vekta 61,0. 3 kg igjen. Hadde som mål å være tilbake til startvekt før jul, men det går jo ikke :sur: Så neste mål er til jeg begynner å jobbe igjen :sjenert: Det er i slutten av april. Det går så opp og ned, lurer på om det er pga melken?? Varierer mer fra dag til dag enn noengang før.

Skrevet

Forresten: Det virker som han trenger å sutre på egenhånd før han sovner. Dersom jeg eller mannen snakker til han eller tar på han skriker han, og når han får ligge alene bare sutrer han. :vetikke: Så jeg tør jo ikke å røre han. Men føler at jeg bør vise at jeg er der... :sjenert: Er redd han skal føle seg forlatt, folk er så så imot skrikekurer. Men det som ser ut til å virke best for oss er at han får ligge i fred altså. Men jeg tør jo liksom ikke å gjøre det heller. Huff.

Han sovnet mye fortere i kurven sin på dagtid enn i senga om natten. Forskjellen er at når han er i kurven sitter jeg i sofaen med god samvittighet, for han er jo i nærheten, mens når han ligger i senga sitter jeg sammen med han, og synger og snakket og prøver å ta på han med jevne mellomrom, pluss at jeg rører jo litt på meg.

Dersom det er slik at noen babyer trenger å finne roen på egenhånd, så tror jeg at jeg skal la han ligge i fred i sengen også....

Skrevet

det høres da ut som han synes det er best å ligge alene når han skal sovne. så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å la han ligge alene i senga.virker som dere forstyrrer han mer enn dere hjleper han,om jeg skjønte deg rett. hadde han følt seg utrygg og forlatt,hadde han skreket. (tror du ikke?) går kanskje an å gå inn til han av og til for å se på han,og la han se dg,om det ikke forstyrrer han. det gjør jeg her nemlig :sjenert:

julestemningen er ikke tilstede her heller.gruer meg igrunnn litt til jul.

Skrevet

Jeg har en baby som trenger å få være i fred når hun er trøtt. Hvis jeg bærer henne da bare skriker hun, men hvis jeg legger henne ned med smokken roer hun seg ganske fort alene. Så det kan hende at det er det din trenger også :jepp:

Skrevet

Ja, er nok det han trenger :jepp: Selv om det føles litt feil å gå fra han når han skriker, så skal jeg prøve å gjøre det fremover :)

I går var jeg en tur på IKEA etter at mannen kom hjem. Når jeg kom tilbake hadde babyen lagt seg, og sovnet fort :nigo: litt godt at mannen får oppleve å legge han og få det til også. Han la seg da ca 19, våknet og fikk pupp kl 20, fikk flaske da jeg la meg 22. Og han sov fra 22.30-02.30. Fikk pupp, men ble mye styr med raping og promping, og sovnet ikke før 4. Da sov vi til 7, pupp igjen, og så sov vi fra 7.20-10.20 :nigo:

Veldig fin natt egentlig :jepp: Bortsett fra 1,5 time midt på natten. Jeg sov 4 timer, 3 timer og 3 timer :)

Stakkars lille vennen er enda mer forkjølet i dag :sukk: Lurer på om jeg bør skru opp varmen på soverommet. Men har ikke så lyst til det heller, for det er etter at vi blant annet begynte å ha det kaldt at han har sovet mye bedre :sjenert:

Får to besøk i dag, så blir nok opptatt hele dagen. Først ei venninne nå snart, og deretter en annen venninne 16.30.

:goodbye:

Skrevet

Det virker absolutt som om Goffel sover bedre og har funnet et mye bedre sovemønster nå! Det er jo kjempe bra :tommelopp: Og ikke minst at mannen får det til også, det gjør sikkert at det er lettere for han å ha han alene hjemme fremover også (noe som gjør det lettere for deg).

Håper du koser deg med venninnebesøk ;)

Skrevet

Nå har besøkene mine dratt :) Laget 60 vårruller med hun ene, og bare skravlet med hun andre.

Goffel, stakkars, har hatt problemer med å sove på dagtid i dag :( Men han har vært relativt blid allikevel. Han sov i ca 45 minutter i 12-13 tiden, men så var det stopp. Prøvde å legge han mange ganger, men han gråt så innmari mye. Stakkars liten :kose: Var skikkelig overtrøtt. Helt rød rundt øynene. Men så blid da jeg tok han opp :nigo: Søtnosen min. Fikk tilslutt sove i 17 tiden og sov til ca 18, og så la han seg 19. Sovnet fort, ble ikke helt ferdig med puppen engang, men det får gå. han våkner vel hvis han blir for sulten :jepp: Og så er det jo uansett flaske om ca 2-2,5 time :)

Har egentlig time hos manuellterapeuten i morgen, men har avbestilt. Skulle se det an til i morgen, og komme hvis han er i form til det, men tviler på det. Han har vært mer forkjølet i dag enn de andre dagene.

Skrevet

Poster likesågodt en julesang jeg :nigo: Har hørt den i bilen to dager nå, og syns den var så fin at jeg måtte google den :)Min lenke

Skrevet

Høres ut som en bra dag :nigo:

ikke at goffel har hatt trøbbel med sovingen i dag da stakkars,håper natta blir fin.

Skrevet

Han sover nå hvertfall :) Vi har satt på ovnen på rommet igjen fordi han er syk. Han begynte å sove lenger da vi skrudde av ovnen, men vi tok jo skrikekur og MME samtidig også, så ikke godt å si hva som gjorde utslaget.

Bekymrer meg for om han får nok mat jeg :sjenert: Han ligger under kurven sin. Og vi skal på ekstra veiing om litt under to uker. Han er ikke like interessert i puppen lenger før har han vært gal etter puppen, men det var kanskje mye for trøst? Er redd for at han ikke har gått opp nok når vi skal dit. Fikk beskjed om å gi begge puppene til hvert måltid, men har egentlig ikke gjort det, for han har blitt fornøyd med bare en, eller han har sovnet, eller han har gulpet :vetikke: Men nå angrer jeg på at jeg ikke har fått gjort det.

Tror jeg må stå på litt ekstra fremover nå! Holder meg bare hjemme i flere dager fremover pga kulden og at han er syk, og da er det hvile, drikke masse og amme som står på planen :opplyser: Vet at jeg drikker for lite :sukk:

Hvor mye drikker dere andres babyer når de får flaske?? Tror jeg skal lage større flaske i kveld :)

Skrevet

Uff,skjønner at det ikke er lett når babyen ikke legger på seg.

Jeg har nå nettopp begynt å lage 180 ml til snuppa mi,hun spiser ca 160,men er jo så stort sprang på de måla,og er redd for å blande feil.

sikkert lurt å være hjemme noen dager og pleie deg og goffel.

:klemmer:

Skrevet

:vinke: Da fikk jeg endelig surra meg inn her!

Ja, vi har jo hatt vår runde med bekymring rundt vektøkning, så jeg forstår deg så godt :troest: Jeg tror det kan være lurt å amme begge puppene hver gang ja, jeg ammet også bare en av gangen, men da kunne det jo gå mange timer mellom hver gang. Tror det er litt av grunnen til at tulla har fått for lite. Men det er jammen ikke lett å vite! Du får jobbe med produksjonen framover, så skal du se vekta går riktig vei også :tommel:

Skrevet

Nå er jo jenta mi en god del eldre (og veier over 8,5 kg :fnise:), men hun får 200ml i hver flaske, og drikker da mellom 140-200 ml i de måltidene hun bare får flaske, og det har hun gjort i minst 2 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...