Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ny MME i stad, siden jeg syns det virket som han fikk vondt i magen av NAN. Prøvde HIPP nå. Da jeg leste på pakkene i butikken oppdaget jeg at den skal brukes innen to uker (mulig jeg blander med en av de andre, men det var hvertfall under 4 uker) etter åpning :hakeslepp: Vi har brukt den siden han var helt nyfødt, dvs ca 3,5 mnd :dåne: Er på den samme posen enda for han har ikke fått så mange ganger. Uff, fikk så dårlig samvittighet da jeg så det. Tanken har aldri streifet meg før, for jeg bruker jo aldri MME selv. Gjorde det for første gang for noen dager siden.

Slutt med dårlig samvittighet :kjefte::klemmer: . Du gjør ditt aller beste. Sikker på at det er feil jeg og kunne ha gjort. Ikke sikkert det har så mye å si heller. Blir spennende å se om HIPP fungerer for søte, lille (og ikke minst tøffe :briller:) Goflus :jepp::klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, så flink han er! I dag ble det 10 minutter med småsutring! :tommelsmil: Men regner med at han våknr igjen snart. var hvertfall slik i går. Han våknet nesten da jeg gikk ut døra.

Har skrevet opp litt klokkeslett i dag, for å få oversikt over mat og søvn, og aktiviteter.

6.15 - stod opp

6.15-6.45 - stell på oss begge, han fikk ligge naken og sprelle mens jeg ordnet meg

6.45-7.05 - lekte alene i babygymmen, jeg spiste frokost

7.30 - pupp

7.40 - ble lagt i kurven sin i stua med bamsen med hjertelyd, swaddlet

7.50 tatt opp og fått mer pupp

8 - lagt sovende i kurven

9 - våknet, fikk pupp

9.10 - lagt sovende i kurven

10.30 - våknet

11-11.20 - leke alene i husken

11.20 - pupp og bleieskift

11.40 - dro til fysio

12-13 - masse lek hos fysio

13 - sovnet i bilstolen på vei ut i bilen

13.35 - våknet da vi kom inn døra

13.40 - pupp

14 - lagt i kurven

14.15 - tatt opp da han ville leke, og ikke var trøtt allikevel...

14.15-14.45 - leker alene

15.30 - pupp

15.40 - lagt i kurven

16.10 - våknet

16.25 - sovnet

17.40 - våknet

17.40-19.30 - lek, pupp, kveldsmassasje og nattforberedelser

19.30 - flaske med MME i sengen

19.50 - lagt ned våken for å sove

20 - sovnet

:hoppe:

(sikkert litt kjedelig for dere å lese :fnise: )

Skrevet

Ja :nigo::hoppe:

Virker faktisk som han liker det. Han er ikke så sinna som jeg trodde. Og han har vært veldig grei ellers i dag også :kose:

Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre hvis han er lysvåken midt på natten, og vil leke for eksempel. Det har skjedd før. Han ligger å smiler, og jeg prøver å ikke gi han noen oppmerksomhet, men så begynner han å snakke og tulle med meg, og jeg klarer bare ikke å la være å smile, og når han ser det, smiler han enda mer :rødme: Forrige natten skjedde det ca 5.50 og det var greit for da var det jo tidlig morgen, men hva hvis det skjer før??

Skrevet

Han begynte å sutre litt nå nettopp, men jeg gikk ikke inn, for det virker som jeg forstyrrer han, at han sovner bedre på egenhånd. Og han gav seg etter ca 2 minutter :nigo:

Har oppdaget at hvis jeg legger meg inntil han, eller snakker rolig til han når han småsutrer og skal sove, så blir han bare sintere.

Trodde nesten han skulle være litt snurt i dag jeg, etter natten, men han var verdens blideste, og viser så godt at han liker meg :rødme: Syns det er veldig spesielt og fantastisk å være så viktig for han! :kose: Han viser så stor glede hvis jeg snakker eller smiler til han. Og han blir ofte så glad hvis jeg tar han opp. Holder rundt halsen min, og klamrer seg til meg hvis han er litt usikker, og møter blikket mitt spørrende hvis han blir litt redd hos fysioen f.eks. :hjerte: Jeg syns det er veldig morsomt i denne alderen! Har hatt han lenge nok til at jeg er vant til å ha han her, og at mine behov må vike, og han gir så god respons på ting. Og lærer nye ting hele tiden.

Oj, nå roper han igjen....

Skrevet

:rødme:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver :hjerte:

Skrevet

Slutt med dårlig samvittighet :kjefte::klemmer: . Du gjør ditt aller beste. Sikker på at det er feil jeg og kunne ha gjort. Ikke sikkert det har så mye å si heller. Blir spennende å se om HIPP fungerer for søte, lille (og ikke minst tøffe :briller:) Goflus :jepp::klemmer:

Mente å skrive: Sikker på at det er EN feil jeg og kunne ha gjort. Sånn som det stod nå virket det som jeg sa: Tro det eller ei, men jeg kommer nok til å gjøre feil jeg og (sånn generelt) :fnise:

Trodde nesten han skulle være litt snurt i dag jeg, etter natten, men han var verdens blideste, og viser så godt at han liker meg :rødme:

Ja, unger flest liker grenser og forutsigbarhet. Trodde bare ikke det var så viktig så tidlig. I jobben min merker jeg at ungene er både blidere og tryggere når de klare og tydelige regler. Ofte er det de vi er strengest med som er mest glad i oss.

Du er kjempeflink. Får håpe dette er en ny start, der du koser deg mer og er mindre frustrert over skriking. Kanskje vil mannen din ta større del nå som dere har funnet en måte som fungerer :jepp:

Skrevet

Ja, håper dette er starten på bedre dager :)

Jeg trodde også at det var litt for tidlig, men det er nok ikke det. Husk det dere som er gravide! Lær av mine feil.

Han har sutret tre ganger siden han sovnet for nesten to timer siden. har ikke gått inn noen av gangene, og han har roet seg så bra på egenhånd, etter bare et par minutter. :tommelsmil: Kanskje han er en av de barna som helst vil ligge på eget rom. Venninnen min har sønnen på 8 uker på eget rom, og da ble alt mye bedre for dem.

Skal trene i vannet i morgen. Gleder meg :nigo: Er så deilig altså!

Jeg savner mannen jeg :hjerte: Han er på team-building tur til Gøteborg. Kommer hjem i morgen i 18 tiden.

Skrevet

Høres jo ut som en kjempe godt start på en mye enklere hverdag for både mamma og Goffel :jepp:

Du er så flink :kose:

Skrevet

Jeg tror han sov 7 timer i strek!! Kan ikke huske noe amming før kl 3. Er nesten helt sikker :nigo:

Skrevet

Jeg tror han sov 7 timer i strek!! Kan ikke huske noe amming før kl 3. Er nesten helt sikker :nigo:

WHOW! Det er jo kjempe bra!!!!! :tommelopp:

Veldig imponerende altså! Tenk så glad mannen blir når han kommer hjem - når han vet du også kan få sove litt om natten..

*Krysser fingrene for at Goffel fortsetter sånn fremover* :Nikke:

Skrevet

Heldige mannen som kommer hjem til ferdigdressert Goffel :fnise:

Skrevet

Så fantastisk! :hoppe: Jeg tror også at babyer blir trygge av at foreldrene setter grenser. :jepp: Og at noen ganger gråter de fordi de er trøtte og vil være i fred, og da må de få lov til det mener jeg. Du er en kjempeflink mamma! :klemmer:

Skrevet

Ja, det er supert altså!! :nigo: Men ble dessverre ikke 7 timer på meg, for han la seg 20 :gjeiper: Men jeg fikk faktisk ca 4 sammenhengende timer da. og så 2+2.

Jeg har vært på bading, og han hos tante. Hentet kan kl 11, og vi dro på Barnas hus og byttet noe, han har sovet hele tiden, og sover fortsatt. 2,5 time nå... Selv om det har vært ut og inn av bilen. Han fikk den nye MME av tante også, så kanskje han blir mer søvnig av den :vetikke:

Gleder meg til mannen kommer hjem :hoppe: Herregud, jeg pleier ikke å savne han sånn... Men nå har jeg gjort det. Er så glad for å ha han :hjerte:

Var godt å trene i vannet i dag, selv om det var litt kaldere vann enn vanlig. Snakket litt med en av de andre. Det var koselig :)

Puppene er helt sprengte nå :dåne: Jeg drakk så mye i går, for å få opp produksjonen, men så har han ikke spist pupp på så mange timer nå, og ikke så mye i natt heller.

Han stod forresten opp ca 8 i dag. Så da sov han 12 timer, minus måltid kl 3 og 5. Kanskje 11 timer totalt :) Og minst 2,5 time nå. Og litt hos tante. Han kommer vel til å være våken i hele natt han da :ler: Eller kanskje det stemmer at søvn avler søvn?

Skrevet

Har skikkelig murringer i magen, kjennes som mensen er på vei. Håper ikke det.

Mannen er hjemme igjen :kline: og babyen sover i kurven sin i stua. Han sovnet kl 16. Oj, nå sutrer han litt :sjenert: Men han bør nok sove mer.

Jeg har ryddet og ordnet litt her, håper mannen kan hente julepynten i boden så vi kan sette opp treet, og litt pynt :hjerte:

Skrevet

så flink Goffel er! Og veldig bra at Hipp funker bedre virker det som :tommelopp:

Koselig med tre og pynting, vi setter opp i morgen :Nikke:

Kos dere masse med juletreet - og kanskje litt julemusikk og gløgg? Det skal hvertfall vi ha i morgen ;)

Ps. Får håpe dere ikke får dunk i gulvet fra nabon som i fjor da dere spilte litt julemusikk... Dumme naboer som ikke tåler litt julelatter og musikk.. :klem:

Skrevet

Treet kommer opp i morgen her også :nigo:

herregud jeg er så imponert over lille vennen :dåne: Han er så flink!! Og det virker faktisk som han liker det nye opplegget. Han trengte å få tid og lov til å finne roen selv.:kose:

Jeg la han kl 19.20 i kveld, han var stuptrøtt! Han sovnet etter 4-5 minutter :)

Skrek ca 5 minutter kl 22, så da gav jeg han flaske og litt pupp, sovnet etter noen få minutter med småsutring. Er veldig spent på hvor lenge han sover nå! Må bare forberede meg på at det sikkert ikke blir 7 timer igjen. Men håper på 4 :jepp:

Gjest Ruccola
Skrevet

Bittelite tips i hverdagen... :)

Var en artikkel i VG eller DB i dag om at man må huske å spyle treet før man tar det inn i stua.

Ikke det letteste i minusgrader, men sikkert alikevel lurt for dere med små babyer som man ikke aner om er allergiske eller ikke enda :)

Skal visst hjelpe mye bare ved å spyle klapt over treet og da vaske bort endel pollen som ligger innimellom og bare venter på å få slippe løs :)

Så deilig med en gutt som sovner så fint selv! :hoppe:

Håper jeg får det også... :rødme: (Har drømt at jeg får en gutt :fnise: )

God helg! :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...