Småkjekset Skrevet 29. november 2010 #1081 Skrevet 29. november 2010 Høres ut som du holder på å oppdra en helt fantastisk gutt :rødme: Han høres ihvertfall helt herlig ut
Dine Skrevet 29. november 2010 #1082 Skrevet 29. november 2010 Så flink han er!! Håper vi klarer å lirke ut et smil og en latter på onsdag - det hadde vært skikkelig moro! Kanskje jeg kan se filmen på mobilen din feks? Siden jeg ikke har FB og får sett den der.. Han er så flink og det virker som han utvikler seg i riktig retning, så det er moro. Skjønner godt du koser deg med han når han er sånn! Og så er det jo ekstra koselig at han kjenner igjen deg og vil til deg når det er noe.. Det gleder jeg meg til....
Pupsilure Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1083 Skrevet 29. november 2010 Ja, det er kjempemorsomt å få så mye respons når jeg leker med han Uff, nå har jeg så vondt i hodet Ble så ille at jeg måtte gå å legge meg, men fikk bare sove en time før han skrek så ille at jeg måtte gå ut til dem. Han hylte helt hysterisk i kanskje 10-15 minutter før jeg ikke klarte å ligge å høre på mer. Hodepinen er akkurat like ille som før jeg sov. Goffern er kjempeustabil, men kan holdes i sjakk med herjing eller pupp. Det er forresten gratis frakt og mye salg i denne butikken. Fikk nyhetsbrev på mail, for jeg har handlet der før
Spatula Skrevet 30. november 2010 #1084 Skrevet 30. november 2010 Hvordan har natten gått? Vi har funnet ut at vi må begrense inntrykkene til poppelen betraktelig.. Vi må ha tv'n på det laveste hvis vi skal se på noe, mens hun er sammen med oss, slik at hun ikke blir stresset - er så merkelig å se siden hun er prematur merker man stresset med at huden hennes får marmoreringer.. Det er helt merkelig å se på, og jeg visste det heller ikke før jeg så reportasjen på God Morgen Norge om premature barn.. Men det hjelper iallefall litt til oss å kutte ned på stress og støynivået rundt henne..
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1085 Skrevet 30. november 2010 Innom og oppdaterer meg Jeg lærer alltid mye av å lese om erfaringene dine. Føler jeg får forberedt meg på den måten
Pupsilure Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1086 Skrevet 30. november 2010 Goffern har vært på damebesøk Kom hjem for et par timer siden. Var veldig koselig Kjenner henne egentlig ikke, er ei barndomsvenninne av mannen. Lagt ut bilde av babyene på facebook Tok en liten tur innom svigermor også, siden jeg var rett i nærheten. Hun ble veldig glad for det Natten har gått bra, men det var kun pga at vi sov sittende. Han har hatt skikkelig smerter i magen, ikke luft men mer kramper (tror jeg). Jeg reddet natten ved å ha han sittende oppå meg. Ristet i han så for han knøt seg, og da gikk det bra Stakkars lille vennen... Sov greit selv også, men ikke superbra. Tror jeg har spist noe han har reagert på. Mistenker salat. Ble lite søvn på dagtid, så han var grinete hos svigermor. Hun maste IGJEN om at han blir bortskjemt, og at han må komme seg over i kurven sin. Jeg sa ENDA en gang til henne at man ikke kan skjemme bort så små babyer. Og at han trenger masse nærhet...
Mokkon83 Skrevet 30. november 2010 #1087 Skrevet 30. november 2010 nusselige babyene :rødme: svigermødre er bare nødt til å blande seg litt ja
siebaeo Skrevet 30. november 2010 #1088 Skrevet 30. november 2010 Dette har du helt sikkert sjekket ut før.. Men drikker du melk/spiser melkerprodukter?
Tinio Skrevet 30. november 2010 #1089 Skrevet 30. november 2010 Det er så irriterende når svigers (og andre) skal legge seg oppi barneoppdragelsen! Det er jo vi mammaer som kjenner barna våre best og vet hva de trenger. Her skal de hele tiden fortelle meg hvorfor Knøttet gråter. "Hun er sulten, hun har vondt i magen, kolikk, jeg mener hvertfall at hun er trøtt... bla bla..!" Sannheten er at hun er begynt å bli skeptisk til folk hun ikke kjenner, og at hun blir litt redd når fremmede vil holde henne. Hun stråler som en sol med en gang besøket er dratt! Håper Goffel slipper magevondt i natt, og at dere får sove godt alle sammen!
Pupsilure Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1090 Skrevet 30. november 2010 Jeg har holdt meg unna melk en lang periode, men begynt igjen uten å merke noe, så tror ikke det er det, dessverre. Går å legger meg i sengen straks, og ser Greys :rødme:
Neytiri Skrevet 30. november 2010 #1091 Skrevet 30. november 2010 ahhhhhhhhhh svigermødrer noen ganger kan dem ikke LA VÆR og la oss gjøre jobben vi prøver å lære selv :slåss: kjenner det bobler innimeg for deg.....her gjør vi begge deler......hun sover som regel til 04 i vugga, men så er det samsoving til 8-9 tiden......er INGETING gærnt med det så lenge man selv orker/vil det LIlle gofflus sliter fortsatt med magen, uff slitsomt, vettu Bumba ble plutselig bedre overnatt, var vel rett etter 3mnd
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1092 Skrevet 30. november 2010 Oioi, vet ikke hvordan jeg hadde reagert om svigers la seg oppi barneoppdragelsen :dåne:
Dine Skrevet 1. desember 2010 #1093 Skrevet 1. desember 2010 Veldig irriterende at svigermor legger seg oppi oppdragelsen ja.. Tenker at det kommer til å skje her også, men ikke med svigermor mest sannsynlig, men min egen mamma.. Hun forteller meg ofte hva jeg kan spise osv og jeg vil jo velge selv! Om jeg velger å avstå fra spekemat fordi det blir anbefalt, så gjør jeg det. Ja, kanskje det går bra, men det vet man aldri og med første svangerskap er man jo litt ekstra nervøs og usikker, så jeg velger å avstå fra det. Men sånn er det vel med foreldre.. Håper bare vi selv husker det til våres små blir store - så ikke vi gjør samme feil..
Pupsilure Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #1094 Skrevet 1. desember 2010 Ja, blir irritert på svigermor altså! Vi har hatt en natt der jeg har hatt mye tid til å tenke. Og jeg har funnet ut at han muligens ikke sparker fordi han har luft i magen, men fordi han kaver i søvne. Det er jo derfor jeg swaddler han, pga armene, men bena får jeg ikke gjort så mye med. Derfor er han rolig på magen, for da får han ikke tatt bena opp. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette Har også bestemt meg for (igjen..... ) å ta en skrikekur. Ble så lei av alt tullet hans i natt, og nå fremover passer det bra. Mannen blir borte fra torsdag til fredag, og så er det helg. Men vi starter allerede i kveld kl 20. da skal jeg legge meg i sengen sammen med han, og stryke og synge, ikke bysse. Men trenger litt råd og hvordan jeg takler det hvis han skriker i timesvis! Til slutt orker jeg jo ikke mer, men hvis jeg gir meg da er jeg vel dum? Og hva gjør jeg etter nattmåltider? Skrike da også? Ser for meg at hele natten forsvinner i skriking og pupping... Noen tanker? Vi har rørlegger her nå, og i kveld kan jeg DUSJE :rødme: Har ikke dusjet siden lørdag Men har vasket meg i kaldt vann da. Tilogmed håret. Kl 5 i natt fikk jeg ikke roet han uansett hva jeg gjorde, han skrek ikke så høyt, men kavet og sutret. Plutselig hører jeg en godlyd, og så kommer det flere, og det viser seg at babyen er blid som en sol Hyggelig med smil og koselyder altså, men kl 5 om natten?? Hva gjør man i slike tilfeller? Skal jo ikke gi han noe oppmerksomhet og lek om natten... Endte med at jeg overså han, og at han etterhvert ble sur, og jeg følte meg slem
Gjest Iril Skrevet 1. desember 2010 #1095 Skrevet 1. desember 2010 Vet ikke hva jeg skal si, har liksom ingen gode råd. Men håper dere finner ut av det snart.
Becky1 Skrevet 1. desember 2010 #1096 Skrevet 1. desember 2010 Nå vet ikke jeg om du har prøvd dette før og jeg er langt ifra noen ekspert, men her er det jeg har plukket opp som jeg synes høres fornuftig ut. Har hørt at når man mater om natten/skfiter bleie o.l., så skal man kun gjøre dette og ikkeno mer. Ikke kose eller annet. Når de har fått det de trenger er det rett tilbake i seng. Så kan man sitte ved siden av sengen, hysje o.l. for å vise at man er der, sånn at de ikke føler seg forlatt. Tenker og at hvis du må bysse ham, så gjør det litt og rett ned i seng igjen. Ikke gi opp selv om du gjør noen av tingene du egentlig ikke har "lov" til. Har ingen anelse om hvordan dette funker i praksis, men husk at a happy mom is a happy home. Hvis det er dette som skal til for at dere får enklere hverdager, så tror jeg Goffel har bedre av en skrikekur enn en sliten mor. Men som sagt, jeg har ikke peiling.
Pupsilure Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #1097 Skrevet 1. desember 2010 Takk for svar! Vi er nå i gang med en slags skrikekur. La han kl åtte. Jeg har han vedsiden av meg nå. Han har skrevet masse. Han sovnet kl 20.30, men våknet igjen etter noen minutter. Han har skreket mer, og sluknet nå 20.50. Jeg har sunget litt, hysjet og strøket. Tatt han opp et par ganger da det ble for ille. Skriver fra telefonen så beklager eventuelle skrivefeil, den finner på ord selv innimellom
Pupsilure Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #1098 Skrevet 1. desember 2010 Det var så rart, nå siste gangen så sovnet han så fort jeg la han på siden... har selvfolgelig prøvd det mange ganger før. Han har også på bamsen med lyd fra livmoren. Begynte å gråte selv før jeg satt igang, men underveis gikk det greit lurer fortsatt litt på om jeg blir nødt til å holde på med dette ved alle oppvåkninger hele natten, men frykter svaret tviler på at det er helt gjennomførbart...
Tinio Skrevet 1. desember 2010 #1100 Skrevet 1. desember 2010 Vil tro denne natten er verst, greier dere den har dere gjort mesteparten av jobben. Jeg trodde det skulle bli kjempevanskelig å få tvillingene til å sove uten smokk, men det var bare første natten og så var det gjort. Natten etter sov de helt uavbrutt til neste morgen, jeg fikk jo helt sjokk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå