Pupsilure Skrevet 28. november 2010 Forfatter #1061 Skrevet 28. november 2010 Ok, da kan jeg kanskje prøve forsiktig med grøt Blir spennende!! Vet ikke om melken min er næringsrik nok, men han har jo lagt på seg. Han ble født 3570, gikk ned til 3200 på sykehuset, og var 5800 på 3 månederskontrollen. Det er ikke så altfor galt, men litt under kurven sin. Tror kanskje det kommer av at jeg i starten tenkte at han umulig kunne være sulten igjen etter kort tid, og derfor ikke gav puppen Fikk jo roet han etterhvert på annen måte, og trodde alt var greit. Men i det siste har jeg begynt å putte inn puppen så fort han skriker. Svigermor hadde heller ikke melk som var næringsrik nok, så mannen hadde visst nesten ikke lagt på seg til 6 ukerskontrollen, og da ble det MME etter det
Gjest Iril Skrevet 28. november 2010 #1062 Skrevet 28. november 2010 Høres ut som om dere har kommet frem til en fin ordning, synes jeg. Og godt at dere fikk snakket ut!
Spatula Skrevet 28. november 2010 #1063 Skrevet 28. november 2010 Det høres ut som at det bli bra framover - gleder meg til å høre om grøten
lilljan Skrevet 28. november 2010 #1065 Skrevet 28. november 2010 Først av alt gratulerer med vel overstått navnefest! Og nå er det endelig over Altså nå skal jeg ikke være noe ammepoliti her og det fungerer forskjellig fra baby til baby. Men jeg har også en baby som spiser/koser om natten mye - og jeg får lite søvn. Enkelte perioder i ammingen har rett og slett vært intens før det har løst seg litt igjen. Men enda fullammer jeg (har begynt med noen skjeer med grøt) Jeg synes puppen er så lettvint når vi er ute, ikke minst for vektnedgangen, og antistoffene. Men det er pyton de dagene det er mye amming men så opptar produksjonen seg. Selv om puppene føles tomme er de ikke det. Like før nurket var 4 mnd. var det intenst og jeg prøvde med grøt for å roe ned. Det eneste det resulterte i var at han ble litt forstoppet hos oss hjalp ikke det med nattesøvn. Så vi kuttet ut. Melkeprodusjonen din går også ned hvis du starter med grøt Men det du må tenke på er: Om vektkurven hans er fin? Ikke over eller under streken men følger sin egen kurve. det sier de sikkert til deg på helsestasjonen. Er den fin er amming godt nok, hvis ikke trenger han gjerne med Gråter han fordi han er sulten eller fordi han er trøtt/trenger kos/mamma osv. Men gjør det som du føler er riktig for dere. Ikke meningen å forvirre deg enda mer
Michelin Skrevet 28. november 2010 #1066 Skrevet 28. november 2010 Hei, er stadig innom, men legger sjelden fra meg noe spor. Ville bare si at det er veldig morsomt å lese dagboken din. Synes det høres ut som du takler morsrollen veldig bra.
Pupsilure Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1068 Skrevet 29. november 2010 Hyggelig at du leser, michelin Vektkurven hans er ikke helt fin, lilljan Han ligger litt under kurven sin. Skal på veiing om en måned, og hun anbefalte MME til midnatt, men tror det var mest fordi hun håpet at han kan sove lenger av det. Vi la oss 22.30 i går, som alltid. Han fikk pupp og MME, og sovnet ca 23. Jeg hadde han på magen over knærne mine en time, fordi jeg visste at han hadde luft i magen. Fikk ikke ut noe. Og la meg til å sove kl 24. Han våknet første gang kl 01. Det var luft i magen som plaget han. Men jeg syns ikke jeg kan la han skrike mens han prøver å få det ut, så jeg tilbyr puppen som trøst, og han tar den. Han våknet igjen to timer senere Vondt i magen pga luft da også, og får pupp. Husker ikke når neste gang var, men det var vel omtrent 2-3 timer. Kl 8 var han urolig og jeg fikk ikke roet han. Plutselig ser jeg at han smiler, og skjønner at han vil leke. Da står vi opp Han har lekt med meg, og lekene sine i vippestolen, og nå sover han igjen. jeg vil også sove, men venter på elektriker... Hva skal jeg gjøre med disse luftplagene? Det er tydelig at det er det som vekker han, og ikke det at han er sulten. Jeg er stort sett nøye med raping, og passer på hva jeg spiser. Jeg har noen knep for å få ut luft, men ikke alltid det funker. Syns det nesten har vært verre de siste nettene, og det er jo da han har fått MME. Har brukt dr.brown flaske. Syns vi har kommet inn i en dårlig rutine med amming når han har luftplager. Nå har han vel vent seg til maten så ofte også, selv om han ikke egentlig er sulten. Så selv om han ikke har vondt i magen en natt så våkner han vel allikevel like ofte for mat Har forresten brukt Tummy Sleep bamsen i natt. Den har lyder fra livmoren, hjerteslag osv. Den setter igang hvis han skriker eller rører seg Veldig beroligende lyd selv for meg Håper å venne han til å sove med den. Fikk den på lørdag i gave fra tanten min.
Mokkon83 Skrevet 29. november 2010 #1069 Skrevet 29. november 2010 Ikke noen råd jeg kan gi til deg om babygreier Men håper du finner ut av luftplagene! Virker smart med den bamsen! sitter den i senga hans da, og reagerer når han rører på seg eller gråter? Ha en fin dag
Pupsilure Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1070 Skrevet 29. november 2010 Ja, eller i sengen min da La den tett inntil han. Den har en klut som kan tas av, som mor skal gå med under genseren i noen timer for å få hennes lukt på den. Og man kan spille inn egen lyd også Den har forskjellige lyder, blant annet lyd som er tatt opp fra en livmor, hjerteslag, hav, white noise. Elektrikeren har vært her, og vi har jordfeil Dette blir dyrt for oss... Godt vi har en bufferkonto
Dine Skrevet 29. november 2010 #1071 Skrevet 29. november 2010 Puh, der har jeg lest gjennm alt siden sist! Virker som dagen var veldig fin og vellykket, selv om du trenger litt tid på å fordøye det.. (Og det er jo ikke så rart). Godt det var nok mat, så slapp du å tenke på det resten av tiden der også.. Alltid deilig når man vet gjestene har gått hjem fulle og mette Så dumt med jordfeil! Og så upraktisk med den bæsjebleia den natten - synes jeg ser det for meg.. Stakkars dere! Og dumme luften som plager Goffel sånn.. Er det ikke sånn at babyer med kolikk "mister" kolikken rundt 3-4 måneders alder? Og så kan du jo kanskje prøve litt gråt i det små og se hvordan det er og om det blir noe bedre.. Gleder meg til å se dere begge (og Siebaeo og hennes mini Bolle) på onsdag
Pupsilure Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1072 Skrevet 29. november 2010 Har skrevet litt i det siste Skal vi ta buss/bane sammen på onsdag?
Dine Skrevet 29. november 2010 #1073 Skrevet 29. november 2010 Det kan vi Jeg tenker at bussen som går fra meg er det letteste, for den går direkte dit vi skal.. Hvis jeg har forstått riktig hvor vi skal møtes da Så vi kan jo ta den sammen herfra?
Superlilje Skrevet 29. november 2010 #1074 Skrevet 29. november 2010 Det kan jo hende magen hans reagerer på MMEen? Siden du synes det har vært værre de siste nettene. Men ellers har jeg ikke noen gode råd, for her har luftplagene blitt mye bedre i det siste selv om jeg ikke passer på hva jeg spiser lenger. Håper det blir bedre for dere også snart!
captiva Skrevet 29. november 2010 #1075 Skrevet 29. november 2010 så bra at du og mannen har fått snakket ut,og det høres ut som dere fant en løsning som passer for dere begge Håper magen til goffel ikke plager han så lenge stakkars :trøste: tenker og at han kan ha reagert litt på mme siden han ikke er vant til det. brukte sukkervann på snuppa mi når hun var plaget med luft i magen,det hjalp henne,men hun var ikke like plaget som goffel da.
Tinio Skrevet 29. november 2010 #1076 Skrevet 29. november 2010 Hvilken MME gir du han? Her fikk Gogutten innmari mye mageknip om natten av NAN.. Så byttet vi til Hipp, da ble det mye bedre. Men uansett så trenger vel de små magene litt tid til å venne seg til MME hvis de bare har vært vant til MM.
Pupsilure Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1077 Skrevet 29. november 2010 Kan være MME ja Men han har fått det endel ganger før. Hver gang noen passer han, og i starten da han hadde gått ned mer enn 10 %. tror uansett at jeg ikke gir han det i natt. Dine, er det et sted jeg kan parkere i nærheten av deg?
Dine Skrevet 29. november 2010 #1078 Skrevet 29. november 2010 Du kan dobbeltparkere hos oss hvis du vil? Foran vår bil? Kan avtale mer imorgen ang tid og sted - men det er ikke noe problem
Pupsilure Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1080 Skrevet 29. november 2010 Goffel er 3 mnd og 10 dager nå, og jeg tenkte å skrive litt om hva han klarer. Han smiler masse, hvis han er i greit humør smiler han til alle som prater med han. Han er veldig glad i å titte på ansikter, og spesielt grimaser og morsomme lyder. Gjeipet til han i stad mens jeg snakket med mamma i telefonen, og da smilte han med en gang Han er veldig glad i leker. Han griper etter dem, og klarer å holde de en liten stund. Han tar hånden bevisst mot leken, og putter den i munnen når han får det til. Han syns det er gøy når jeg synger, holder han høyt opp i luften, kysser han og blåser på han. Han sikler masse masse, holder på å få to tenner. Må nok begynne med siklesmekker... Han har hele knyttneven inne i munnen stadig vekk. Han holder hodet sitt selv hele tiden. Skal nesten bare stå i fanget, vil ikke sitte eller ligge så mye. Trenger bare å støtte han pga balansen. Og han tar "situps". Griper tak i begge tomlene mine, og drar seg opp, mens han lager en rar grimase Han har ledd noen få ganger ordentlig, ellers er det masse kkkkkk-lyder hver dag. Han er veldig søt når han gjør det Han babler mye, og vi syns vi hører mange forskjellige ord, og har det veldig gøy med det Han kjenner meg tydelig igjen, og vil til meg når han blir redd. Klamrer seg til meg :rødme: Er blitt veldig morsomt med han nå altså :jepp:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå