Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det høres ikke ut som du har det så lett for tiden, så siden jeg ikke har noen gode råd er jeg bare innom med en klem :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har det gått med dere i natt? fryktelig slitsomt mens det står på,men SÅ mye bedre når dere har klart det!

husk at dere ikke gjør det for å være slemme med han,men det er for hans beste. leste noen av svarene i tråden din ang søvn,og herregud :hakeslepp:

så fint du fikk deg en shoppingtur i går :nigo:

:klemmer:

Skrevet

Innom en liten tur. Vi tok ikke skrikekur, fordi han holder på å få tenner, og hadde vondt. Da skal man ikke gjøre det, man må være helt sikker på at de er mette, ikke har vondt, riktig temperatur osv.

Natten gikk ganske greit faktisk :) Vi sov til 8, lekte og lå naken på stellematta på gulvet mens jeg dusjet. Han ble trøtt 9.30, og vi sovnet begge to rundt 10 :nigo: Sov i to timer. Da ville han ha mat, og sove mer. Sov ca en time til. Deretter litt våken, før han ble skikkelig grinete. Jeg hadde vært lur og fått sminket meg, og tenkte at vi skulle gå lang tur til senteret. La han i vogna og han hyyylte selvfølgelig, men jeg måtte ordne noen småting før jeg gikk ut, fylle vann i flaska mi blant annet, så han fikk bare hyle. :sjenert: Etter 1 minutt med hyling sovnet han :tommelsmil:

Han har sovet nesten hele tiden fra 15-19 (sover fortsatt), avbrutt av litt plutselig hyling inne på hennes&mauritz :fnise: og litt pupp på ammerommet. Jeg smurte på Dentinox, og gav pupp. Puppen fungerte ikke i starten, men etterhvert gjorde den det. Så lurer på om det var smerter i tanna som var problemet :( Så at han er litt rød der også.

Nå skal jeg dra å kjøpe en hoppehuske til han :)

Skrevet

God Morgen! :)

fant du hoppehuske til Goffel? er det en sånn som man henger ned fra taket? :) husker vi hadde en sånn da vi var små :rødme: (eller jeg har sett bilder... :fnise: )

Ha en fin dag! :)

Skrevet

Stakkars Goffel som får tenner.. Vet godt hvor vondt det er når visdomstennene mine holder på og det er klart for de som ikke kan si fra, som Goffel, at man skriker fordi man ikke klarer å uttrykke seg. Håper Dentinox hjelper og det er godt å høre at natten ikke ble altfor ille.

Fikk du tak i hoppehusken? Blir spennende å høre om han liker den ;)

Skrevet

Må bare innom og legge igjen en bitteliten notis ;)

Jeg jobber i sportsbutikk. Og når vi selger en bæremeis, informerer jeg alltid kunden om at barnet skal ikke sitte der før det kan sitte selv.

Ryggen er ikke sterk nok.

Det står i alle våre kataloger også.

Klarer barnet å sitte selv i 4 minutter, kan det sitte i bæremeisen i 4 minutter....

Klarer barnet å sitte selv i 2 timer, kan det sitte der i to timer....osv...

Regner med det blir enda viktigere i en hoppesele, da man får ekstra press på ryggen når den "hopper"

Følte bare jeg måtte si det...det med ryggen er så innmari viktig for hele fremtiden...:sjenert:

følte meg litt sånn ---> :opplyser: nå.... :sjenert:

Men håper og tror du skjønner at jeg bare mener det godt :klemmer:

Skrevet

Tar det ikke ille opp ;) veldig fint med info. Jeg vet det, men tror det skal gå bra, for han er så sterk i kroppen. Vil stå i fanget hele tiden, iv jeg trenger ikke å holde han i det hele tatt, bare støtte så han ikke ramler :) i hoppehusken står han. Fikk kjøpt en og den er veldig fin! Fra fischer price. Vi har ikke strøm, så jeg skriver fra telefonen.beklager hvis det blir mye feil :sjenert:

Skrevet

Glemte å si at vi ikke skal bruke den kjempemye :)

Skrevet

Går sikkert fint med hoppehuske så lenge man bruker den med måte. :Nikke: Men hva om man henger den sånn at de ikke når med beina i bakken da? Blir ikke det bare nesten det samme som å bli bært i bæresele? :klø:

Goffel høres ut som samme type som Knøttet! Vil helst ikke sitte eller ligge, bare stå! Når jeg prøver å få henne til å sitte i fanget mitt så bare setter hun føttene under seg og reiser seg opp. Likte han hoppehusken?

Skrevet

har de tatt strømmen i forbindelse med renoveringa? eller er de ferdig med det? :)

Skrevet

Ja, er bygningarbeiderne som har tatt den :) Er tilbake nå da, heldigvis! Blir kanskje tatt i morgen og mandag også :sukk:

Vi hadde en kjip natt. La oss 22.30, og det ble ikke stille før 01.30. Han hyylte :( Hadde luft i magen, og vondt i tennene (?). Og midt oppi alt ble han kjempeblid og skulle bare leke! :dåne: Puppene ble helt tomme. Han vekslet mellom kjempesinna og leken, og mor var overtrøtt, og stakkars far på sofaen som skulle stå opp 6.30.

Vi stod opp ca 10 i dag, og har sovet fra 14-16 også. Deilig! Prøvde meg på en liten formiddags-skrikekur, og det gikk som forventet. Han hylte, helt til jeg ikke klarte mer og gav han trøst med puppoen :sur: Kjente hjertet hans banket så fort, og blodårene i hodet så større ut, og han var gjennomvåt av svette. Prøvde først å la han skrike i kurven sin, og deretter i sengen min med meg ved siden av. På et tidspunkt roet han seg så fort jeg tok han opp, og begynte å hyle igjen så fort han merket at han var på vei ned i kurven igjen.

Han er litt for liten for hoppehusken. Når ikke helt ned med bena enda. Han er vel ikke tung nok kanskje. han skjønte ikke så mye heller, men tenker at det sikkert ikke tar lang tid :) Den ser kjempemorsom ut!! :nigo:

Han har begynt med noe nytt nå. Situps :hakeslepp: Han tar tak i begge hendene mine, og drar seg opp. Gjør det mange ganger. Helt rart... Han er kjempesterk i kroppen!

Mannen kommer snart hjem, og vi skal kjøpe støvler og mat til festen.

Skrevet

husker jo hvor sterk han var i kroppen på treffet også, så er ikke helt overrasket over at han gjør situps allerede altså ;) Flinke Goffel som skal bli stor og sterk! :fnise:

Skrevet

Sterke gutten :jepp:

Håper dere får tak i alt dere skal ha til festen :)

:klemmer:

Skrevet

Fikk kjøpt alt, men begynner å stresse og lure på om vi har nok mat :overrasket: Tenk om det er for lite :dåne:

Vi har:

Ca 2 kg roastbeef i skiver

Ca 2 kg karbonader

Eggerøre av ca 50 egg

400 gram spekeskinke

Salat

Fruktspyd

Remulade

Majones

Meierismør

36 gresskar-rundstykker og en spiral-loff

Kaker:

Firkantet marsipankake ca 30x20 cm

25 muffins i stativ

"Verdens beste" ca 20x30 cm

En kake jeg ikke vet noe om, en gjest tar med

Vi blir 26 voksne og et barn på 7 år :)

Vurderer å kjøpe røkelaks, eventuelt mer spekeskinke.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å vite hvor mye man trenger! Men vi blir ca like mange i dåpen om et par uker, så du får gi tilbakemelding på om det var nok mat ;) Jeg synes du skal kjøpe røkelaks, for det er det beste jeg vet :sikle:

Og så kan jo potetsalat være godt til mye av den maten? Det skal ihvertfall vi ha :jepp:

Skrevet

Glemte visst å skrive potetsalat, men det skal vi selvfølgelig ha :sikle: Svigermor har laget. Er ikke spesielt glad i røkelaks selv, og det er så dyrt :sjenert: men vi får se :)

Vi ligger i senga. Hadde en illsint baby her, og det så ut til å bli en gjentakelse fra i går. Men mor visste råd og stod opp og hentet maltextrakt. Vet ikke om det var fordi sukkeret gav smertelindring eller om det var avledningen som fungerte. Men jeg fikk hvertfall overtaket en liten stund, og det var nok til å få bysset han i søvn. Nå sover han på magen på fanget mitt. Det er da han får ut luften. Skulle virkelig ønske det var "lov" å la babyen sove på magen. Da ville livet mitt vært enklere...

Skrevet

Vi fikk en fin natt :nigo: han er våken nå, men jeg vil vi skal sove mer. Har ikke strøm :( Får se hva han bestemmer seg for, sånne avgjørelser er jo opp til sjefen :fnise:

Skrevet

Det høres jo veldig deilig ut det dere har kjøpt :) Høres ut som riktig mengde også, for når man tar på roastbeef og det der, så har man jo ofte rundstykker / loff / brød til også, og da går det ikke like mye av tilbehøret..

Så bra natten var fin! Det skulle vært lov å legge de over på magen ja, men godt han får ut noe ved å ligge hos deg da.. Selv om det helt sikkert blir slitsomt etterhvert.. Ønsker dere en riktig fin dag i dette grusomme været :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...