Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil også være gravid igjen. Gjerne uten å bære tungt og være trøtt og lei. Men den sitrende spenningen om at det finnes ett lite menneske inne i magen som gir deg små dult når du klapper deg på magen - fantastisk følelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du koser deg på kino og får en flott dag med venninnene dine :)

Så koselig å gjenoppta kontakten med en gammel venninne!

Ha en flott dag kjære Pupsilure ;)

Skrevet

Vi har vært på babykino igjen, og det var koselig, men filmen er ikke å anbefale, dessverre. Kjedelig! Alle de tre filmene jeg har vært på med babyen har vært dårlige :ler:

Han var våken hele tiden nå, men lå ved puppen store deler av tiden. Ble ikke så mye grining da :nigo:

Beklager at jeg ikke har skrevet noe særlig i bøkene deres i det siste, har bare ikke orket :sjenert: Har noen sånne perioder. Men tenker å ta en skikkelig runde snart :jepp:d010.gif

I natt skal jeg prøve følgende: Legge han i kurven sin ca kl 20. Stryke på han, synge og bysse litt. Ha kledd godt på han, og åpne vinduet. Legge genseren jeg har på meg oppi kurven, og la han ligge litt på siden. La han ligge å småsutre litt, men blir det hyling tar jeg han opp, og legger han ned når han har roet seg. Prøve dette så mange ganger jeg gidder. Regner med at det tar hele kvelden...

Skrevet

Det der begynte jeg med ganske tidlig, for jeg hadde ikke energi til å bysse to babyer i søvn hver gang de skulle sove. Samtidig ville jeg ikke la dem ligge og skrike heller, så da ble det synging og stryking, og litt holding dersom de skrek for ille. Er mye arbeid i begynnelsen, men nå har vi fått lønn for strevet. :) Det gjelder bare å være konsekvent og vise at man er bestemt, så skjønner de nok til slutt hva som gjelder disse babyene. :Nikke: Nå legger jeg de bare rett ned i sengen, uten smokk eller noen ting. De skriker noen ganger litt akkurat når jeg legger dem ned, men blir stille med en gang jeg har fått pakket dem inn litt og slukket lyset.

Lykke til hvertfall! Han sovner sikkert, selv om det kanskje kan ta litt tid.

Skrevet

Det høres så koselig ut, dere som kan kose dere med bebisene deres :hjerte: Jeg gleder meg!

Babykino er jo et lurt påfunn, men merkelig at de må sette opp så elendige filmer da :fnise: Du får komme med forslag om filmer til kinoen pupsi ;)

Skrevet

Han var så trøtt 18.45, så jeg prøvde da. Ammet først i sengen, og la han ned i kurven. Det gikk svært dårlig! Måtte ta han opp mange ganger, og han hylte igjen. Vi har gitt opp allerede... :sjenert: Merket at jeg ikke var helt forberedt allikevel :sjenert: Kan du fortelle meg litt mer om hvordan du fikk det til, Tinio? Han blir så sinna, at det er helt umulig. Hvis jeg ikke tar en skrikekur da, men det er ikke anbefalt på så små.

Ja, babykino er kjempekoselig, Zia :hjerte: Blir din tur en dag også :jepp: Går an å sende mail og tipse om filmer man ønsker å se :fnise: Kanskje jeg blir nødt til å gjøre det :lur:

Skrevet

Vi hadde ritualer hver kveld slik at de var forberedt på at de skulle legge seg snart. Bade, babymassasje, på med pysj, flaske i dempet belysning inne på soverommet, swaddling og så i seng. Sørget også for at de hadde vært våkne en stund før sengetid, slik at de var trøtte. Jeg hadde en stol ved siden av sengen hvor jeg satt og sang og strøk de over hodet. Ofte bøyde jeg meg også ned og la ansiktet mitt tett inntil deres og sa "ssshhhhss". Jeg tenkte også noen ganger at det var umulig, men jeg var fast bestemt på at de skulle sovne i sengen og nektet å gi opp. Det gikk alltid til slutt, selv om det kunne ta lang tid i begynnelsen.

Det tok ikke så lang tid før de aldri gråt når de skulle legge seg lengre, så lenge de hadde smokken. Men problemet var jo at de våknet hver gang den falt ut, så etter at jeg hadde vært oppe ca 10 ganger i flere netter på rad for å putte smokk så bestemte jeg at de ikke fikk ha den om natten lengre.

Da begynte de å sutre litt når de skulle legge seg igjen, men da var de blitt såpass gamle (nærmet seg 4 måneder) at jeg følte de tålte å sutre i et par minutter, så da gikk jeg inn og ut annenhvert minutt og sa at de måtte legge seg og sove. Måtte sjeldent gå inn igjen mer enn 2 ganger før de sovnet. Kan vel kalle det en veldig mild skrikekur da, men jeg var så sliten og utmattet at jeg bare måtte gjøre det. De har alltid sovet hele natten i strekk etter at de lærte seg å sovne i sengen uten smokk. Nå gråter de som sagt aldri lenger etter at jeg har sagt god natt og slukket lyset. :) Jeg har kanskje vært litt streng, men jeg har blitt en mye bedre mamma nå når jeg slipper å gå rundt som en utmattet zombie.

Skrevet

Så flink du var Tinio! :nigo: Jeg skulle ønske at jeg hadde prøvd på dette tidligere. Har hørt så mye at det ikke går an å få noe rutiner på søvn før de er tre mnd gamle...

Hendte det at du holdt på halve natten i starten? Ser for meg at det er det som vil skje her :sjenert:

Vet ikke om jeg orker å ta kampen riktig enda. Vurderer å vente til mannen har ferie i midten av desember.

Gofflus tar jo ikke smokk, så håper ikke det blir vanskeligere pga det.

-----------

I dag har jeg vært på bassengtreningen. Tante passet han fra 8.45-10.30 mens jeg trente, og så hadde hun ham videre til 13.30 så jeg fikk gjort litt ting hjemme. Har vært superflink og vasket og ryddet masse!! :nigo:

Tror det kommer en tann her :sjenert: En tydelig hvit prikk nede, masse sikling og han tygger masse på hånda si.

Skrevet

Måtte oppdatere meg, lenge siden jeg har vært her.. :vinke:

Blir litt mindre tid til KG nå enn før merker jeg :fnise:

Jeg vil også se video av Goffel som ler :sjenert:

Håper du har en fin dag videre, flink du er som har ryddet og vasket :Nikke:

Skrevet

Hei hei :vinke:

Du kan legge meg til facebook. Sender deg pm jeg :)

Skrevet

Jeg mener det går an å prøve med litt med rutiner før de er 3 måneder, men de kommer kanskje ikke skikkelig inn i rytmen før de er såpass gamle. Jeg holdt på en god stund for å få de til å sovne i begynnelsen ja, men det tok kortere og kortere tid for hver gang. Det var egentlig verst etter nattmåltidet, da mente de visst at det var på tide å stå opp igjen. :gjeiper: Har du prøvd med myke bamser og kosekluter isteden for smokk? Det bruker vi istedet nå, de ligger og gnir ansiktet inntil dem når de skal sove. :)

Spennende med tann da! :) Her har det vært sikling og flere hvite prikker nede lenge, men har ikke skjedd noe enda.. Men haster ikke for min del! :gjeiper:

Skrevet

Han liker koseklut ja, men har ikke fungert på natten. Men kan fortsette med den :jepp:

Nå har vi sovet i 2-3 timer på sofaen :) Var godt å sove! Han har nok tatt kvelden, for han våknet så vidt for mat, og sovnet igjen. Bør vel vekke han kanskje? Men er deilig at han sover også. Må hvertfall passe på at han får i seg nok mat slik at han ikke blir sulten i natt. Han fikk to flaske med MME i dag, siden jeg hadde pass i noen timer. Kanskje derfor han er så søvnig?

Flere av nettene våre kunne vært fine, men er blitt ødelagt av luft i magen. Vil prøve å passe på at det ikke skjer. Men det er ikke så lett. Har prøvd å få han til å rape godt etter hvert måltid, og bøye opp bena for å få han til å prompe, men ikke alltid jeg får det til. Eller så kommer det ut endel, og jeg tror det er greit. Men så får han problemer på natten allikevel.

Skrevet

Goffel hadde den søøøte latteren da :rødme:

Skrevet

Goffel hadde den søøøte latteren da :rødme:

Kjempesøtt :rødme: Men har ikke hørt det siden :gjeiper:

Skrevet (endret)

Er først nå jenta mi har begynt å le mer, men første gang var hun vel rundt 2,5 mnd, men da tok det lang tid før neste gang. Har ikke alltid vært like lett å få til :fnise:

I dag har hun ledd av at jeg har blåst hu i håret (av en eller annen grunn digger hu det :ler:) og dunka meg selv i panna :ler:

Endret av Linelia
Skrevet (endret)

Det finnes ikke noe søtere enn babylatter :rødme: Det er så koselige med babyer i den alderen - når de begynner å få med seg litt mer rundt seg, og ler litt og sånn... Ååååh, tror jeg vil ha 100 babyer merker jeg nå!! :fnise:

Endret av Zia
Skrevet

Det finnes ikke noe søtere enn babylatter :rødme: Det er så koselige med babyer i den alderen - når de begynner å få med seg litt mer rundt seg, og ler litt og sånn... Ååååh, tror jeg vil ha 100 babyer merker jeg nå!! :fnise:

100 babyer ja :ler:

Skrevet

Lykke til med å gå gravid 100 ganger! :ler:

Syns det høres verre ut å ha hundre barn å passe på jeg da :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...