Pupsilure Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #781 Skrevet 29. oktober 2010 Kanskje jeg fikk pakken din Fikk nemlig to like. Tror jeg har en tilstoppet melkegang jeg. Har en hvit prikk på brystvorten. Den har vært der før også, men ble borte igjen. Men nå blir jeg ikke kvitt den. Brystet er litt ømt, men ikke veldig. Og prikken har vært der i noen dager nå. Er også litt redd for at jeg har lite melk. Må dra å veie han snart. Han bruker fortsatt str 56, og ser ganske liten ut. Er litt redd for at han ikke legger på seg som han skal. Og jeg syns det virker som brystene blir fort tomme noen ganger, som i kveld. Har gitt begge to ofte i det siste for at han skal bli mett. Tidligere har jeg bare gitt ett om gangen.
Pupsilure Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #782 Skrevet 29. oktober 2010 Veide akkurat Goffern og meg. Og trakk fra min vekt etterpå, og satt igjen med 5,6 kg. Hvis det stemmer er det jo bra! Sist jeg veide han på helsestasjonen veide han 4640 gram. Det er ca 4 uker siden.
cypress Skrevet 29. oktober 2010 #783 Skrevet 29. oktober 2010 Da får han sikkert nok melk. Pakke fra Lindex sier du, den har jeg gått glipp av.. Bestilles på nett den og antar jeg?
Neytiri Skrevet 30. oktober 2010 #784 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Kanskje jeg fikk pakken din Fikk nemlig to like. Tror jeg har en tilstoppet melkegang jeg. Har en hvit prikk på brystvorten. Den har vært der før også, men ble borte igjen. Men nå blir jeg ikke kvitt den. Brystet er litt ømt, men ikke veldig. Og prikken har vært der i noen dager nå. Er også litt redd for at jeg har lite melk. Må dra å veie han snart. Han bruker fortsatt str 56, og ser ganske liten ut. Er litt redd for at han ikke legger på seg som han skal. Og jeg syns det virker som brystene blir fort tomme noen ganger, som i kveld. Har gitt begge to ofte i det siste for at han skal bli mett. Tidligere har jeg bare gitt ett om gangen. Hei Pupsilure, ser at det ikke er snakk om en kul i brystet men en hvit prikk på brystvorten...... Det kan være melkeblemmer. Er små hvitgule blemmer ytterst der melkegangen ender. Er ofte smertefullt spesiellt under amming. Melkegangen innover er også ofte tilstoppet. Veldig mange tror det kan være sopp men er det da ikke i dette tilfellet. Ta en varm klut på brystknoppen i noen minutter før amming. Stimulere brystknoppen effektivt med kluten før du legger Goffel til. Det skal bløte/fjerne det lille hudlaget over blemmen. Goffel hjelper deg videre ved suging. Du kan regne med at dette må gjentas ved hver amming og at det kan ta noen dager før det er helt borte. For å unngå tette melkekanaler og blemmer er det viktig at du får Goffel til å gape høyt før han får pupp, og ellers holde brystene varme! god bedring! ps. Hvis du har fått slappere bryst betyr det bare at melken har regulert seg etter behov fra Goffel. Er du i tvil om han får nok så kan du telje tissebleiene....har han 6-8 gode tissebleier per døgn får han nok melk Plutselig passer ikke 56 vettu! Endret 30. oktober 2010 av Neytiri
Michelin Skrevet 30. oktober 2010 #785 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Her er det også noen koselige tøfler til barn. http://www.jopo.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=19&Itemid=2 Endret 30. oktober 2010 av Michelin
Dine Skrevet 30. oktober 2010 #786 Skrevet 30. oktober 2010 Lurer også på ang den pakken fra Lindex.. Hvordan bestiller du den? Hentet pakke fra Apotek1 forrige dagen og den var bra den! Har bestilt BAM også + Rimi, men den kommer ikke før rett før jul (Rimi altså). Her tar vi med oss det vi kan få
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #787 Skrevet 30. oktober 2010 tror den som hentes på lindex er fra libero
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #788 Skrevet 30. oktober 2010 Har vært så opptatt i dag. Vi har vært å besøkt en kollega av mannen, med baby. En annen kollega var der også, med sin lille snuppe Snakket norsk hele tiden, selv om de andre snakket mest engelsk. Alle skjønte norsk, så håper de syns det var greit Var ei islandsk og ei australsk. Kjøpte med pizza på vei hjem Men noen andre klarte å ta feil pizza, så vi fikk tilbudet om en annen pizza enn den vi bestilte, til halv pris Så da fikk vi pizza med peperoni, rømmedressing og stor brus ( ) til 55 kr! Nå har jeg sovet et par timer, mens Gofflus har vært sammen med papsen. Fikk han tilbake for en time siden, for mat i sengen, og da han sovnet ved puppen snek jeg meg ut. Tenker han våkner igjen snart og oppdager til sin store fortvilelse at puppen er borte Fikk bilstolposen i posten i dag. Er ikke så veldig fornøyd med den egentlig. Den fungerer greit nok, men ble litt for stor. Vi prøver den litt, og eventuelt selger den på finn. Den er jo egentlig til vogn. I morgen skal jeg gi Goffern til mannen etter første amming, så jeg kan sove videre Tror jeg skal lage fast avtale på det en av helge-dagene!
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #789 Skrevet 30. oktober 2010 Puppen er forresten ikke vond, og jeg kan ikke kjenne noen kuler... Hender at den føles litt øm, men når jeg sammenligner, er jo den andre øm også Har prøvd med varm klut, lett skrubbing, og suging rett etterpå, men prikken forsvant ikke. Må vel gjøre det flere ganger. Det er bare så vanskelig, foir lille gull vil ikke vente på det Takk for hjelp Neytiri
Becky1 Skrevet 30. oktober 2010 #790 Skrevet 30. oktober 2010 Så ikke det du skrev om stesvigerfaren din sist. Så trist
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #791 Skrevet 30. oktober 2010 ja, det er kjempetrist gruer meg til å besøke han... hva sier man til noen som skal dø?
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #792 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Vi fikk låne en annen type swaddling-teppe av kollegaen til mannen, så nå er han pakket inn i lys lilla teppe Har lyst på denne http://cgi.ebay.co.uk/NEW-08-HEIMESS-WOODEN-CAR-CLIP-ON-PRAM-CHAIN-BABY-TOY-/390159250854?pt=UK_Toys_Games_Toys_CA&hash=item5ad74db5a6 Endret 30. oktober 2010 av Pupsilure
Becky1 Skrevet 30. oktober 2010 #793 Skrevet 30. oktober 2010 ja, det er kjempetrist gruer meg til å besøke han... hva sier man til noen som skal dø? "Jeg vet ikke hva jeg skal si" er bedre enn å ikke si noe. Bagatellisering som oppmuntring er vel ikke veien å gå. "Du får nå ihvertfall 1 år til" eller "Du ble jo ihvertfall 60 år". Hva med å si at du er så glad for at han fikk møte Goffel og at du håper han rekker å bli mye bedre kjent med ham og? Det viktigste er at dere er der. Vil tro mange trekker seg unna i slike situasjoner, nettopp fordi de ikke vet hva de skal si/gjøre.
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #794 Skrevet 30. oktober 2010 Ja, tror mange trekker seg vekk ja! Syns det er skikkelig vanskelig. Syns tilogmed det med pappa og hjertesvikten, selv om han ikke skulle dø Takk for gode tips
Becky1 Skrevet 30. oktober 2010 #795 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Har heldigvis ikke så god erfaring med dødsfall. Har kun mistet besteforeldre. Har et par bekjente som har mistet livet i ulykker, men jeg kjente de ikke. Likevel har de gjort så stort inntrykk på meg. Tenker på de stadig vekk. Det viser hvor sjelden jeg opplever slik, heligvis. Broren min derimot har mistet flere venner. Husker han hadde en sørgeperiode for noen år siden da han bare gikk i svart. Endret 30. oktober 2010 av Becky1
Pupsilure Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #796 Skrevet 30. oktober 2010 Har kun mistet besteforeldre jeg også. Vi skal dit i morgen kl 14, Jeg gruer meg. Stakkars stakkars stesvigerfar og svigermor.
cypress Skrevet 30. oktober 2010 #797 Skrevet 30. oktober 2010 Huff ja, kjempetrist. Det er vel ikke så mye man kan si. Kanskje bedre å snakke om andre ting enn døden, den tenker han sikkert nok på uansett. Jeg har tenkt så mye på det nye livet i magen min i det siste, hvor utrolig rart jeg syns det er at hun er lagd ut av "ingenting". Man kan jo bli helt tussete av å tenke på det. Men å tenke på døden er søren meg minst like ille. Hva skjer etterpå, hvordan føles det, hvordan forbereder man seg??? Nei huff... Håper det går greit i morgen!
Gjest Iril Skrevet 31. oktober 2010 #798 Skrevet 31. oktober 2010 Du trenger ikke si noenting spesielt! Jeg husker da mamma var syk og rett før hun døde; det hun satt mest pris på var de som oppførte seg som normalt og sa: "Vi sees snart da, *****" før de gikk, selv om de visste at det kanskje ikke var sant. Jeg antar at du og han ikke er nære nok til at noen av dere trenger noen dyp samtale rundt temaet, og da er det beste å bare oppføre seg helt normalt.
Småkjekset Skrevet 31. oktober 2010 #799 Skrevet 31. oktober 2010 Vil bare gi den en klem jeg Det å oppføre seg mest mulig normalt er vel gjerne det som er best Håper det går greit på besøket
Pupsilure Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #800 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Ja, det er kjemperart både med liv og død, cypress Har tenkt mye på at Gofflus ble til av "ingenting". Og det er enda rarere nå som han er født. Klarer ikke helt å forholde meg til det. For et år siden var han et egg og sperm. Og nå er han et lite menneske Så trist å høre at moren din er død, iril Ja, det er nok best å bare snakke om hverdagslige ting. Takk, småkjekset Endret 31. oktober 2010 av Pupsilure
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå