Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stakkar Goffel....men da vet dere at det har vært noe der....vi så forandring med engang....hun sov plutselig mye bedre på natta, og bæsjerythmen forandret seg drastisk.

Fikk dere ikke øvelser å gjøre hjemme??

Får vi håpe han trenger ikke mange behandlinger...jeg synes også det er grusomt åå høre Bumba gråte under behandlingen, men jeg vet det er bra etter hun får pupp etterpå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh, nå har jeg lest meg gjennom de siste to sidene.. Mye som skjer når jeg ikke får vært inne på 20 timer :fnise:

Stakkars Goffel som har låsninger, men det er jo kjempe bra at du tok han med til terepeut så han kan bli bedre! Skjønner veldig godt du ikke synes det er moro å høre han skrike, jeg hadde kanskje blitt helt på gråten selv, men som tidligere nevnt her, så gjør du det jo for å være snill med han og hjelpe han (selv om han kanskje ikke skjønner det akkurat nå....

Håper han føler seg bedre etter noen behandlinger til, så kanskje du slipper mer unødvendig gråting :)

:danse: for vinduskarmer!!!! ;)

Skrevet

Ja, jeg begynte å gråte litt selv :sjenert: Hun sa det var vanlig at foreldrene syns det var grusomt.

Veldig fint at behandlingene er gratis! Hun holder til på senter L, Dine, hvis du også skulle få behov for å sjekke det etterhvert på Lilletassen :jepp:

Vi fikk ingen øvelser nei, men har jo masse fra fysioen :vetikke: Får bare holde meg til det.

Han har vært veldig snill i dag altså! Har knapt grått, fått han til å sove med en gang han har blitt trøtt, uten noe særlig innsats fra oss. Men han har fått puppen oftere da, men ikke så mye at det har vært slitsomt for meg egentlig :)

Nå har besøket vårt dratt. Veldig hyggelig å være litt sosial.

Vurderer å dra i svømmehallen i morgen, men er redd det blir mye skriking, og har ikke lyst til å ødelegge det fine inntrykket fra sist, på en måte. Får se an hvordan natta blir :jepp:

Skrevet

Nå har vi vært i bassenget og det gikk kjempebra :tommelsmil: Hadde han i badeslynga, og den må jeg si jeg er veldig fornøyd med :hoppe:

Vi var uti ca 30 minutter denne gangen også, og han virket tryggere denne gangen. Han ble ikke så blå på armene fordi han spente seg. Det ble han nemlig sist. Han begynte å sutre litt midtveis, som sist, men da snudde jeg han, så han fikk varmen min mot ryggen, og da var det greit igjen :kose:

Veldig koselig altså :nigo: Og alle må komme bort å snakke og titte da :ler:

Skrevet

I morgen skal vi ha barnevakt fra 17-21 og se film og bestille indisk take away på det stedet Dine anbefalte meg :nigo: Gleder meg til det :hoppe:

Har vært en tur på IKEA i dag. Herregud, så mye mennesker, selv om jeg var der sent.

Prøvde å bære Goffel litt i lommeslyngen hjemme og det fungerer veldig bra :tommelsmil: Men mannen kan ikke bruke den, for den skal være veldig trang, og har tatt mål av meg for å få rett størrelse.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ikea og helg... to ord som ikke går overens :fnise: Glemmer ikke engang vi var der i romjulen og skulle kjøpe et skap vi hadde fått i julegave. Herlighet, dette var på Slependen, men vi stod langt langt inne på selvplukk av møblene :dåne:

Skrevet

Nå har jeg og mannen sett skrekkfilm, og spist kebab (ble det istedenfor indisk, for begge hadde mer lyst på kebab ;) ) Og :humpe::lur: :lur:

Lille vennen har vært hos tante. Har akkurat vært der nede og hentet han. Nå sitter han i huska si og titter på lekene som snurrer rundt over hode hans. Han ville ikke sitte i sjalet hos meg. Har vel fått nok kos hos dem tenker jeg :ler:

Var litt ekkelt å gå ute i mørket alene, etter å ha sett skummel film, men jeg turte det :tommelsmil:

Jeg syns det virker som han er bedre i nakken!! :hoppe: Tenk om behandlingen hjelper :rødme:

Skrevet

Uff stakkar lille Goffel. :( Det kan ikke være greit å være så liten og ikke kunne fortelle hva som er i veien, men godt dere har funnet ut av det. Bra det virker som om behandlingen hjelper! :jepp: Har hørt at det ofte ikke er så mye behandling som skal til før det blir mye bedre.

Skrevet

Selvfølgelig blir han bedre av behandlingen, og så bra dere merker noe med engang :tommelopp:

Skrevet

Ha en fin dag, Pupsilure og Goffel!

Godt å høre at han er bedre! :)

Skrevet

Så bra dere koste dere i går :jepp:

Noen ganger blir det ikke som planlagt (indisk), men kebab er jo godt det da.. Og :humpe: er jo enda bedre enn kebab igjen, så høres ut som dere hadde en bra "frikveld" :fnise:

Hvilken film så dere? Vi så Åndenes Makt i går, men så på Spongebob etterpå, så vi klarte fint å sove uten mareritt ;) Er ikke noe kult å bli redd av sånne ting, men jeg klarer liksom ikke helt å la være heller.. Jeg fikk mareritt HVER kveld etter vi så masse skrekkfilmer en stund for noen år siden og da måtte vi bare holde oss unna, men nå går det greit så lenge det ikke er altfor mye av det.

Bra badeslynga funket bra - da skal jeg ha det i bakhodet til min lille kommer :idesmil:

Skrevet

Jeg aner ikke hva filmen het :fnise: Tror aldi jeg så eller hørte det. Handlet om en by som ble full av tåke, og mennesker som sperret seg inne i en butikk, for de som gikk ut i tåken døde. Var basert på en bok av Stephen King. Grei film, men dessverre ingen happy ending. Ikke spesielt skummel, heldigvis! :fnise:

I morgen er det fysio, er spent på hva hun syns nå :hoppe:

Onsdag er det tur til byen med venninnen min. Har bestilt massasje til oss. Overraskelsesmassasje for henne, i bursdagsgave. :nigo:

Og torsdag skal jeg besøke jobben.

Fredag er det bassengtrening, og lørdag skal vi hjem til kollegaen til mannen som har 5 mnd gammel baby :)

Masse planer.

Skrevet

:hoppe: for masse hyggelige planer!!

Så bra at Goffel ser ut til å bli bedre så fort! de er jo ganske formbare disse små og ikke så hardt innkjørt i mønster som oss gæmlisene.. ;) Tenkte litt på det her om dagen, når en liten er så "vanskelig" så er det jo gjerne en grunn til det. Og da ofte et eller annet ubehag som de ikke får fortalt om. Håper fysio blir fornøyd! Men mest av alt, at Goffel og mamma er fornøyde! :klem:

Skrevet

Jeg syns han er blitt mye roligere i det siste. :nigo: De siste 3 ukene omtrent. Det hadde nok mye med den brusen å gjøre :flau: Og også at han har vært overtrøtt, men at jeg ikke har skjønt det. Men nå føler jeg at jeg vet stort sett hva som plager han når han skriker. Og jeg har lært meg hvordan få han til å sove enklest og raskest mulig, og hvordan holde han sovende en stund.

En typisk dag for oss nå, der vi bare er hjemme ser omtrent slik ut:

Står opp ca 9-10.30, etter pupping i sengen.

Lek og stell i 1-2 timer.

Swaddling, og soving i ca 2 timer.

Amming, raping og bleieskift, ca 1 time.

Kos og lek, gjerne alene i babygymmen i 1 time :)

Swaddles og sove i ca 2 timer.

Amming, raping og bleieskift ca 1 time.

Pappa kommer hjem og leker masse med han. Våken i ca 3 timer.

Så soving igjen, amming, og legger oss i sengen i 23-tiden.

Sovner ca 24 med Gofflus ved siden av meg, med puppen i munnen. Sovner fra ammingen begge to. Våkner ca 3 av at han ikke finner puppen, sovner igjen ca 3.30, det samme skjer igjen 5, og 7.

(Tror han sovner fra ammingen selv, og ikke får spist nok, og derfor blir sulten igjen så fort. Før vi begynte å ligge, for 1 uke siden, spiste han alltid hver tredje time om natten, men da satt vi, og jeg passet på at han fikk i seg nok)

Når han sutrer nå, forter jeg meg å swaddle han, og få han til å sove, hvis han har vært våken en stund, eller gjesper. Eller jeg putter inn puppen, uavhengig av når han spiste sist. Hvis det ikke funker sykler jeg med bena hans, og får gjerne ut masse luft :kose:

Så han skriker ikke mye lenger :nigo: Jeg er veldig fornøyd med tilværelsen :) Får nok søvn, nok egentid på dagtid, og nok avlastning av mannen på kveldstid.

Har forresten begynt å miste hår. Har fått mye tykkere hår i svangerskapet, men nå er det altså slutt :grine:

I går hadde vi barnevakt i 4,5 time, og jeg fikk skikkelig melkespreng. Han fikk flaske da jeg kom for å hente han, men prøvde allikevel med puppen, og den ville han ha. Jeg lot han suge siden jeg hadde behov for å få tømt den. Men etterhvert avsluttet jeg, og da jeg løftet han opp mot skulderen min gulpet han meg ned :ler: Tørket oss, og la han ned, og da kom det masse mer. Så nå har jeg fått det bekreftet, at han gulper hvis det blir for mye, og at han tar puppen selv om han er mett. :rolleyes:

Skrevet

Høres ut som en veldig busy dag..! Det er mye å holde styr på skjønner jeg og hvertfall siden han har grått en del og trengt mye oppmerksomhet. Så flink han er som kan ligge en times tid og kose seg med babygymen - det høres helt himmelsk ut ;)

Håper fysioterapeuten synes han har blitt mye bedre og at det går fremover!! :)

Skrevet

Neida, syns ikke det er travelt :) Når han sover kan jeg jo gjøre nesten hva jeg vil :nigo:

I dag har jeg benyttet tiden til å farge øyenbryn, vaske klær, byttet sengetøy, vannet blomster, og sett masse tv + internett ;)

Skal visst få ny laptop også :nigo: Har bestilt ny telefon allerede. Mannen sier at laptopen min synger på siste verset, er noe galt med harddisken. Så han syns jeg kunne unne meg en ny en før den blir helt ødelagt. Det er han som er økonomiansvarlig i husholdningen ;) (Selv om det er jeg som tjener mest, men han er litt flinkere med penger enn meg :rodme: ) Så jeg gleder meg til det! Gleder meg til telefonen også :hoppe: Vi liker dingser!

Skrevet

Du er jo kjempe flink! Jeg har enda ikke farget øyevippene - men har fått både fargen og kjøpt vannstoffet. Hvor mye skal blandes av hver tror du? Må kjøpe vaselin forresten, det har jeg helt glemt.. Noe annet man kan bruke istedet?

Så spennende!! Vi unnet oss også nye telefoner til begge og ny data (mac) fordi både telefoner og data var skikkelig skrøpelige.. Det går penger, men det er deilig at ting fungerer!! Særlig datan var helt håpløs, med halvannen time fra den skrudde seg på til jeg kunne sjekke mail.. Håpløst! Og telefonene ville ikke motta alle smser eller telefonsamtaler, så nå virker det som det går bedre hvertfall.. Hvilken telefon endte du opp med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...