siebaeo Skrevet 20. oktober 2010 #641 Skrevet 20. oktober 2010 Hei og takk for treff! (jeg hopper hos alle i dag.. Håper det skal sette i gang noe ) Kjempehyggelig! Litt blinddatefølelse her og.. Og jeg som kom først gikk litt for nært innpå bordet til to jenter med en baby og smilte litt sånn rart før jeg skjønte at de hadde vært der en stund og nok IKKE var noen av dere.. *POPP!!* tulla.. Innen neste treff skal jeg ha poppet i det minste! Håper du fikk alenetid sammen med sjokoladen!
Dine Skrevet 21. oktober 2010 #642 Skrevet 21. oktober 2010 Kjempekoselig å treffe deg og lille Goffel i går Pupsilure Håper han var rolig på veien hjem, så det ikke ble for styrete på banen.. Heldigvis var det mannen min som tuta, så jeg satt meg heldigvis ikke inn i feil bil...
lilljan Skrevet 21. oktober 2010 #643 Skrevet 21. oktober 2010 Så tøffe dere er som har treff, men det virker veldig koselig. Jeg er på feil ende av norges land
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #644 Skrevet 21. oktober 2010 For en fin gruppeklemsmiley!! Takk for hyggelig treff ja!! Veldig koselig var det, og ikke skummelt, selv om jeg følte litt som om jeg skulle på blind date da jeg var på vei ned dit. Litt redd for å gå bort til feil bord. Men det gikk jo veldig fint da! Ja, var litt blind-date-følelse var kjempehyggelig...å så søt Goffel var da :rødme: og Cypress jeg hadde samme følelsen Neste gang satser vi på flere barn siden mange av dere popper om ikke alt for lenge Tusen takk Ja, må møtes igjen når det er kommet flere bebiser Og da er våre stooore, Neytiri :dåne: Hei og takk for treff! (jeg hopper hos alle i dag.. Håper det skal sette i gang noe ) Kjempehyggelig! Litt blinddatefølelse her og.. Og jeg som kom først gikk litt for nært innpå bordet til to jenter med en baby og smilte litt sånn rart før jeg skjønte at de hadde vært der en stund og nok IKKE var noen av dere.. *POPP!!* tulla.. Innen neste treff skal jeg ha poppet i det minste! Håper du fikk alenetid sammen med sjokoladen! Hopping er lurt Fikk alenetide med sjokoladen ja Og har fortsatt mer igjen. Kjøpte en stor en Kjempekoselig å treffe deg og lille Goffel i går Pupsilure Håper han var rolig på veien hjem, så det ikke ble for styrete på banen.. Heldigvis var det mannen min som tuta, så jeg satt meg heldigvis ikke inn i feil bil... Jada, han var ganske rolig, heldigvis. Men måtte riste i vogna endel ganger. Kjempehyggelig å treffe deg også!! Så tøffe dere er som har treff, men det virker veldig koselig. Jeg er på feil ende av norges land Ja, gøy med treff! Er vel endel her fra din kant av landet også, jeg skriver med 2-3 stk hvertfall. Men ikke sikkert du gjør det
Neytiri Skrevet 21. oktober 2010 #645 Skrevet 21. oktober 2010 Ja herrigud da blir våre nesten halvt år gamle :dåne:
Sequax Skrevet 21. oktober 2010 #646 Skrevet 21. oktober 2010 Hei, Pupsi! Jammen lenge siden jeg har vært innom her!
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #647 Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Satt våken i sengen i natt mens babyen sov (nei, hadde ikke sett på åndenes makt denne gangen ) og tenkte på hva som hadde vært annerledes enn jeg hadde trodd med å ha baby/hva man trenger av utstyr osv. Fant ut at jeg skulle skrive et dagbokinnlegg om det, kanskje med noen tips til dere som venter *Lurt å tenke på årstiden når man kjøper klær, jeg har kjøpt mange kortermede bodyer som passer i vinter :dåne: Har også kjøpt to sommerheldresser som passer om to mnd *Hadde ikke trodd at babyer interesserer seg for leker så tidlig, men interessen begynte ved 6 ukers alder, og jeg måtte kjøpe babygym da. Skulle ønske jeg hadde det klart på forhånd, så jeg kunne finne en jeg virkelig likte. Heldigvis hadde jeg kjøpt noen Lamaze-leker på eBay på forhånd. (Koster ca 180 kr i norge, og rundt 90 kr inkl frakt fra eBay ) *Visste ikke at de kan skrike i 3-4 dager etter at mor har spist noe som de reagerer på. Hadde jeg visst det ville jeg ikke begynt å drikke brus igjen etter 2-3 dager fordi jeg trodde han ikke reagerte på det. For så å finne ut flere uker senere at han absolutt reagerer på brus! *Visste ikke at mest mulig av det brune skal inn i munnen ved amming, og at babyen må holdes rett på puppen, ikke henge, eller på siden. *Trodde vi kom til å vaske med kluter ved bleieskift, har hørt så mye negativt om våtservietter, men våtservietter fungerer utmerket. Tilogmed first price sine *Var ikke forberedt på at jeg og mannen måtte sove på hvert vårt rom. Nytter ikke å sove sammen, da jeg og babyen er våkne så mange ganger i løpet av natten, og har på lys, bysser, babyen knirker osv. *Visste ikke at neglene deres vokser så fort, og at man må klippe dem en gang i uken. Og mannen mente at klorevotter var et unødvendig kjøp, men det var det absolutt ikke. Har brukt dem masse! *Er overrasket over hvor godt jeg fungerer med minimalt med søvn! Føler meg i fin form etter å ha sovet 2 + 3 timer en natt f.eks *Trodde det ville være lettere å sove på dagen når babyen sover, men han sover gjerne oppå meg, eller rett ved siden av, så jeg ikke får lagt meg ned, eller jeg tenker at han skal ha mat igjen om kort tid, så det ikke er noen vits. Har sovet svært lite på dagtid, selv om jeg er en person som kan sove hvor og nårsomhelst. *Trodde ikke at de hadde bæsj i hver eneste bleie i starten! :dåne: Først nå, 9 uker, har vi begynt å få bleier med bare tiss. *Trodde ikke jeg kom til å trenge så mye klær i str 50, men han brukte det i ca 5 uker! (3570 gram og ca 49 cm ved fødsel) *Skulle ønske jeg visste at manuellterapeuter med driftstilskudd var gratis for barn, og de kan se etter låsninger og slikt. Brukte 600 kr på en time hos kiropraktor, og hun fant ikke noe, men har fått time hos manuellterapeut også, for han skriker så mye. Skriver mer etterhvert som jeg kommer på noe Nå roper han snart! Endret 21. oktober 2010 av Pupsilure
Zia Skrevet 21. oktober 2010 #648 Skrevet 21. oktober 2010 Veldig fint innlegg pupsi Mange gode råd her! Og mange artige ting også *noterer i boka*
Dine Skrevet 21. oktober 2010 #649 Skrevet 21. oktober 2010 Dette her var en veldig bra oppdatering for oss som skal forberede oss litt fremover.. Har prøvd å fortelle mannen at vi må være forberedt på å sove på forskjellige rom, men han tror det skal funke han.. Han får nok øynene opp etterhvert ja...
Superlilje Skrevet 21. oktober 2010 #650 Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Jeg synes det er veldig greit å vaske med vaskekluter jeg, men man må ha ganske mange Og hos oss fungerer det fint å sove på samme rom, siden mannen sover tungt og babyen ikke lager så mye lyd. Hun bare våkner, spiser og sovner igjen som oftest Så det kommer veldig an på babyen. (Og mannen ) Endret 21. oktober 2010 av Superlilje
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #651 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, babyer er forskjellige Menn også Min mann våkner bare babyen klynker Nå har han skreket i nærmere to timer Overtrøtt. Har stappa inn puppen innimellom, fordi jeg ikke orker å høre på, og pga det neytiri sa om smertelindring. Skader ikke å prøve. Han har ikke gulpet, overraskende nok, for han har fått ganske mye melk. Prøvde swaddling, men vil ikke ha han på magen pga nakken, så det funket ikke. Tilslutt la jeg han i vogna og gynget på den, og da sovnet han fort Resten av dagen har han vært en liten engel Han har smilt så mye i dag! Blitt skikkelig flink. Går rett på et ordentlig smil uten alle de rare grimasene først
Tinio Skrevet 21. oktober 2010 #652 Skrevet 21. oktober 2010 Kjenner meg veldig igjen i den listen din altså! Særlig det med negler og vaskekluter. Jeg hater å klippe neglene deres, er så redd for at jeg skal klippe i de bittesmå fingrene. Greide å klippe Gogutten litt i huden en gang slik at han begynte å blø, da ble jeg kjempelei meg! Skulle ønske mannen min var sånn som din jeg, så kunne han tatt litt mer nattevakt i begynnelsen. Var jo ikke vits i at han noen gang skulle ta ansvaret om natten, for han våknet aldri når de gråt. Jeg som lå på stua våknet alltid lenge før han! Koselig med smil! :rødme:
Becky1 Skrevet 21. oktober 2010 #653 Skrevet 21. oktober 2010 Takk for i går! Var superkoselig å møte dere alle. Må gjenstas Goffel var bare såååå søt. Elsket uttrykket hans For en fin liste du har laget. Så fint at du vil dele den med oss . Klesstr i forhold til årstid har jeg heldigvis tenkt på, men jeg ser at folk som kjøper gaver ikke alltid tenker på det. Vi har kjøpt reiseseng til mannen som han kan bruke. Og så godt du sier at våtservietter funker bra. Husker jeg likte å bruke det dajeg jobbet i barnehage. Ellers var det flere ting der jeg ikke har tenkt på, så takk for tips
Dine Skrevet 21. oktober 2010 #654 Skrevet 21. oktober 2010 Resten av dagen har han vært en liten engel Han har smilt så mye i dag! Blitt skikkelig flink. Går rett på et ordentlig smil uten alle de rare grimasene først Han er så søt når han smiler Helt nydelig liten skatt du har fått deg der altså
Neytiri Skrevet 21. oktober 2010 #655 Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Utrolig bra liste du har snuppa, og som mange vil nok ta tips fra tenker jeg. Her må vi klippe negler 2 ganger i uka, ellers klorer hun meg på puppene under amming Jeg synes det er grusomt vanskelig og redd jeg skal klippe i fingern liksom.....mannen tørr ikke prøve engang. Her er jeg glad mannen er ikke på jobb når han er hjemme, og siden jeg ammer så slipper han endel, men da setter jeg krav på at på natta er det han som tar bleieskift siden jeg er matstasjon. Det med klær og str.....var mange gaver jeg trodde vi ikke skulle få brukt fordi de var i str 50 og jeg hadde termin slutten av sommern, lite viste jeg at det ble så mye brukt fordi hun var liiiiiten født midt på sommeren, og var skikkelig varm liten jente Men ja mange gaver som folk ikke tenker seg over blir upraktiske. Her lager vi egne våtservietter...for jeg prøvde engang sånn våtserviett på megselv....og ja det sviiir....så her går det i MEsoft kompress kluter og vann....litt olje med lavendel for lukt Og sove på dagen, det synes jeg aldri blir noe tid til altså :dåne: ps. du får si ifra om du ser forandring om du ammer hyppigere på kvelden. Vet det kan virke slitsomt, men etter jeg gjorde det har det blitt en annen snuppa på natta og dagen.....og nå som hun er 3mnd virker det som kolikktendensene er over, så det blir bedre søta Endret 21. oktober 2010 av Neytiri
siebaeo Skrevet 21. oktober 2010 #656 Skrevet 21. oktober 2010 Super liste!! Jeg skal herved kjøpe negleklipper til baby.. Det trodde jeg var sånn ting man egentlig ikke trenger men kjøper. Det samme med klorevotter. Eller.. det hadde jeg egentlig aldri hørt om for å være ærlig Går det ikke an å klippe negler når de sover..? :klø: Høres enda verre ut enn å klippe negler på hunder jo.. Det er omtrent like vanskelig som å holde en katt innsmurt med vaselin mens du spruter vann på den og prøver å klippe neglene. Som nok ikke er så lett uten vaselig og vann heller
Neytiri Skrevet 21. oktober 2010 #657 Skrevet 21. oktober 2010 Første ukene kan man rive av neglene når dem vokser ut fra huden, etter det så må de klippes og det ofte her har vi ikke brukt klorevotter....hun har klora seg litt 2-3 ganger tror jeg ellers er negleklipper noe man bruker mye synes jeg
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #658 Skrevet 21. oktober 2010 Klorevotter har de på h&m, koster 20 kr Nesesuger med ballong tenkte jeg at var bortkastet, har prøvd det på jobben, og det funket ikke. Men så skjønte jeg at jeg må holde for det andre neseboret Og det funket som bare det! Han ble forkjøla da han var ca 5 uker, og jeg sugde ut masse snørr! Får ikke kommentert alt, har en krevende gutt her i dag.
Neytiri Skrevet 21. oktober 2010 #659 Skrevet 21. oktober 2010 oi tenkte ikke på at man må holde andre neseboret da ........ uff stakkars, håper mannen avlaster deg litt mellom slagene
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #660 Skrevet 21. oktober 2010 Han kom akkurat hjem, har trent. Og nå flytter han senga og litt forskjellig, skruer ned ovner osv, for de skal bytte vinduene her i morgen tidlig. Så jeg er nok "alenemor" i hele kveld. Driver med middagen også Innbakt svinefilet med sursøt saus, råstekte poteter, og smørdampet gulrot og brokkoli
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå