Becky1 Skrevet 14. oktober 2010 #521 Skrevet 14. oktober 2010 Mente optiker Key . Jeg trodde nemlig en gang at det kunne øyelegene like godt (om ikke bedre, siden de er leger). Så jeg fikk en styrke en gang jeg var hos øyelegen. Da jeg senere trengte nye briller og gikk til optiker fikk jeg MYE bdre syn fordi de jobbet på en helt annet måte. De hentet veldig mye på samsynet mitt. Legen sa senere at selvsagt er optikere flinkere. De er jo utdannet til det . Eegentlig veldig gøy at vi alle har forskjellige spesielfelt Pupsi, du er min helt. Du føler det kanskje ikke sånn selv, men jeg ser på deg som supermamma. Du jobber og jobber og prøver forskjellige løsninger. Synes du er råtøff
Neytiri Skrevet 14. oktober 2010 #522 Skrevet 14. oktober 2010 Natten har vært grei. Sov første økt på brystet mitt, og deretter liggende med puppen i munnen. Vi stod opp ca 8. Nå er han urolig, og jeg er litt usikker på hva som plager han. Han var først trøtt, og jeg prøvde å få hantil å sove alene, det gikk dårlig. Tok han etterhvert opp, og han sovnet på meg med en gang. Etter å ha hatt han sånn i ca en time prøvde jeg å legge han i vogna, men det gikk ikke. Ble bare skriking. Tok på meg bæresjalet, men fikk han nesten ikke nedi, for han spente seg sånn. Byttet bleie, og han ble litt slapper, og da fikk jeg putta han oppi, skreik masse i starten, men nå ser det ut til at han har sovnet Han skrek liksom litt annerledes enn vanlig, så derfor jeg ble usikker. Men han er nok trøtt ja. Syns han ligger litt vondt med hodet nå, men tør ikke å røre han Han sier jo ifra hvis det blir for ille. Har brukt sjalet mye mindre enn jeg skulle ønske. Når jeg endelig har fått det på meg og plassert babyen oppi liker jeg det kjempegodt!! Klarer knytingen, men det er litt vanskelig å få det rett bak, at det ikke vrir seg. Og jeg syns det er vedig vanskelig å putte han oppi. Har lest at rumpa skal først inn, så bena, og så hodet, og deretter snus så han ligger med magen mot min. Men det er vanskelig å håndtere han inni der, og han spenner seg sånn at jeg ikke får bena opp i froskestilling Kunne nesten tenkt meg å sove med sjalet og jeg, hvis jeg får det til bedre, for da trenger jeg ikke å være redd for at han skal falle ned når vi sitter å sover. Sjalet bruker jeg jo hele tiden.....Bumba eeeeeelsker den jo! Hvordan stilling er det du snakker om??vugge stilling? for om du bruker froskestilling er det enklere......men når dem begynner å spenne beina såpass og nærmer seg 3 måneder begynner dem å bli klare for hug hold stillingen, den bruker vi av og til uansett om Bumba er små, og den er populær! Ofte er hun urolig når jeg setter hun in siden det er stramt, men da tar jeg noen korte knebøy mens jeg ordner hun oppi.....plutselig så sovner hun Vet ikke om det er anbefalt å sove med den på da.... Prøvde å knyte sjalet strammere på meg, for jeg følte at det ble litt løst, men da er det umulig å få han inn :klø: Og hva gjør man hvis man skal bruke det ute, hvor mye klær tar man på dem da? Blir ganske varmt inni der... Oj, nå våkner han Jepp skal sitte som en stram tskjorte. Klær ute er jeg fortsatt litt usikker på.....men jeg liker å ha strikket ulltøy på henne da det puster men er ikke så bulkete.
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #523 Skrevet 14. oktober 2010 Pupsi, du er min helt. Du føler det kanskje ikke sånn selv, men jeg ser på deg som supermamma. Du jobber og jobber og prøver forskjellige løsninger. Synes du er råtøff Åååå! Så søt du er Tusen takk
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #524 Skrevet 14. oktober 2010 Det er froskestilling jeg prøver på. Er det ikke bare den man kan bruke på så små? Han er 8 uker i dag. Den skal være så stram ja! Skal lese litt mer om det jeg vet bare om froskestillingen
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #525 Skrevet 14. oktober 2010 Han har vondt i magen igjen, men ikke like ille som brus. Så jeg må kutte ut noe mer, men vet ikke hva. Enten er det mais, salat, eller sterkt krydder. Må være mer forsiktig fremover merker jeg. Dette har ikke vært noen god dag. Han har skreket og sovet, ikke lekt noe. Men nå kom pappa hjem, og da blir det leking ser det ut som Det eneste som har roet han i dag har vært kroppskontakt Syns så synd på lille gullet mitt, og tanken på at det er min feil er grusom Mannen min liker så godt å leke med han, og de er så søte sammen Lurer på å ta meg en tur ut, eller sove litt nå. Skal amme straks, og så har jeg "fri" i ca tre timer.
Neytiri Skrevet 14. oktober 2010 #526 Skrevet 14. oktober 2010 Det er froskestilling jeg prøver på. Er det ikke bare den man kan bruke på så små? Han er 8 uker i dag. Den skal være så stram ja! Skal lese litt mer om det jeg vet bare om froskestillingen hmmm når du har bundet på sjalet så drar du begge skulderstroppene sånn at de ikke lenger er over brystkassa......tar barnet opp oglegger han mot din mage med beina hans opp som en frosk....tar indre skulderstropp over rumpa og rygg, så andre siden....så midtbåndet over hele opp til nakken....fester hodet med en av stroppene.... ellers kan man bruke kenguru, vugge og froske til 3mnd og ammestilling da....så begynner hug hold, etterhvert slynge og så ryggbæring.... uff kjedelig å ikke vite hva han reagerer på....men kanskje sterke krydder
Devilina Skrevet 14. oktober 2010 #527 Skrevet 14. oktober 2010 Salat er ikke så dumt å kutte ut tror jeg.... for det lager jo gasser i magen på oss og da tenker jeg at det gjør det på de små også... bare en sånn tanke jeg kom inn med liksom
Neytiri Skrevet 14. oktober 2010 #528 Skrevet 14. oktober 2010 Salat er ikke så dumt å kutte ut tror jeg.... for det lager jo gasser i magen på oss og da tenker jeg at det gjør det på de små også... bare en sånn tanke jeg kom inn med liksom hmm det har jeg aldri tenkt på.........spiser masse salat
Pupsilure Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #529 Skrevet 14. oktober 2010 Ja, det sies at det som lager luft på meg gjør det på babyen også Merket det godt etter å ha vært uten brus i to uker, hvor mye luft jeg fikk i magen! Har ikke tenkt over det før. Jeg trodde man bare skulle ta den den ytterste skulderstroppen jeg, Neytiri! Men da kanskje det går bedre når jeg prøver det Skal titte på de andre stillingene du nevner. Har jo lyst til å bruke sjalet masse egentlig
Neytiri Skrevet 15. oktober 2010 #530 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, det sies at det som lager luft på meg gjør det på babyen også Merket det godt etter å ha vært uten brus i to uker, hvor mye luft jeg fikk i magen! Har ikke tenkt over det før. Jeg trodde man bare skulle ta den den ytterste skulderstroppen jeg, Neytiri! Men da kanskje det går bedre når jeg prøver det Skal titte på de andre stillingene du nevner. Har jo lyst til å bruke sjalet masse egentlig Ja titt på den her, er step by step veldig enkelt for froskestilling Min lenke Jeg har ikke merka jeg får luft i magen av salat....men brus derimot
Pupsilure Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #531 Skrevet 15. oktober 2010 Nå har jeg vært på bassengtrening! Det var så deilig!! 32 grader i vannet, og veldig bra opplegg. Kjente jeg ble sliten i kroppen, så regner med at jeg er skikkelig støl i morgen Er i skikkelig dårlig form nå altså Gleder meg til å få trent hver fredag. Snille venninnen min stilte opp som barnevakt igjen. Hun har hatt han mye nå. Håper hun får muligheten til å ha han hver fredag så jeg får trent. Er bare ca 1,5 time, for vi bor rett i nærheten av hverandre og bassenget I morgen skal jeg ta med Gofflus i bassenget! Venninnen min skal dra med sin sønn på 7 år, og da blir vi med. Er spent på hvordan det blir! Noen som vet hvor jeg får tak i badebleie for en baby på ca 5 kg? Så bare for større barn i butikken Skal besøke pappa på sykehuet etterpå. Han er blitt flyttet til Ullevål nå. Må kanskje bytte hjerteklaffene meget snart Stefaren til mannen er sykere. Han dør nok innen kort tid. Utrolig trist
Neytiri Skrevet 15. oktober 2010 #532 Skrevet 15. oktober 2010 så deilig med bassengtrening da! badebukse kan du finne i barnebutikkene tror jeg! uff håper virkelig pabbaen din blir bedre snart!
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. oktober 2010 #533 Skrevet 15. oktober 2010 Mener å ha sett badebukser på både babyshop og barnas hus
Becky1 Skrevet 15. oktober 2010 #534 Skrevet 15. oktober 2010 Syns så synd på lille gullet mitt, og tanken på at det er min feil er grusom Ikke vær så streng med deg selv da, supermamma Ja, det sies at det som lager luft på meg gjør det på babyen også Merket det godt etter å ha vært uten brus i to uker, hvor mye luft jeg fikk i magen! Huff, det btyr at jeg må ligge unna både cola light og godteri. Det kommer til å bli vanskelig :dåne:
Pupsilure Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #535 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg spurte på barnas hus, men de hadde ikke. Du får proppe i deg nå da vet du, Becky Nå har jeg sovet en time på sofaen, og på den tiden klarte både mamma og mannen å ringe å vekke meg Skal lage lam til middag i dag Mannen blir igjen på jobben på fredagspils, så får han ikke hjem før kl 20.
siebaeo Skrevet 15. oktober 2010 #536 Skrevet 15. oktober 2010 Hei! Håper faren din blir bedre snart.. Trist med stefaren.. Mye for dere på fedrefronten om dagen.. Så bra at du har kommet i gang med bassengtreninga. Det blir sikkert godt for deg. Har tenkt at jeg har kjempelyst til å gå på babysvømming nå som jeg har drevet med bassengtrening selv. Det er utrolig deilig.. Tipper de små også synes det. Har ingen tips til badebleie annet enn de man finner i butikken. 7-12 kilo er det vel.. Men det går kanskje an å prøve..?
Dine Skrevet 15. oktober 2010 #537 Skrevet 15. oktober 2010 Så bra du koste deg på trening! Du er flink som faktisk gjør det, jeg har en tendens til å utsette det jeg... Uff, mye for dere på pappafronten ja.. Synes dere klarer å holde motet oppe for det og være sterke for hverandre - dere er flinke!! Håper dere får en flott helg, tross sykebesøk..
Pupsilure Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #538 Skrevet 15. oktober 2010 Det er faktisk enda mer med pappaer, politiet ringte svigermor for et par uker siden og spurte om hun hadde hørt noe fra sin eksmann. Han var meldt savnet, og de hadde brutt seg inn i leiligheten hans for de fryktet han lå død der Det gjorde han ikke, og de har ikke fått tak i han på mobilen, men den ringer hvertfall. Så ingen vet hva som har skjedd med han :klø: Han bor alene og er nesten pensjonist, mannen har ikke hatt kontakt med han på mange år. Foreldrene ble skilt tidlig. Har så lyst til å ta en tur på liten&tøff i sannergata, men mener å huske at det er trapper der, og da kommer jeg ikke inn med vogna. De har så mye kule barneklær.
siebaeo Skrevet 15. oktober 2010 #540 Skrevet 15. oktober 2010 Oi.. Så ekkelt da.. Å bare forsvinne sånn.. Kan du ikke gå på Liten ogTøff nede i Markveien da? Det er rett inn fra gatenivå. Jeg kjøpte en suuupersøt selebukse i bommullstrikk med røde og grå striper fra Moonkids der! Henger i vinduet og til slutt klarte jeg ikke gå forbi mer.. Får ikke til å legge den i skapet en gang Må se på den hele tiden..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå