Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: Tenker på deg. Det er skummelt når noe sånt skjer med ens egne foreldre. En tenker at sånne ting aldri skjer med dem. Håper alt ordner seg :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Han er i de beste hender på sykehuset. Jeg har selv en pappa som er hjerteoperert, og hjertepasient, og han hjelper de på aller beste mulige måte når han blir dårlig.

Sender masse varme tanker :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, søte dere :klemmer:

Jeg vet ikke så mye mer enda, annet enn at han har en forstyrrelse i hjerterytmen, og ligger på intensiv avdelingen. Virket egentlig ikke som det var SÅ alvorlig. Jeg spurte mamma hva som skjer fremover, og hun sa at han måtte ligge på sykehuset noen dager. Og når han kom hjem måtte han slutte å røyke, drikke lite alkohol, ikke salt i maten, og spise mye sunnere. Og han må jo ha medisiner. Forstyrrelsen i hjerterytmen ble oppdaget i forigårs, og i natt ble han enda dårligere, så de dro på sykehuset. Han har vært i dårlig form lenge, men ikke blitt tatt på alvor av legene :tristbla:

Ordet hjertesvikt høres så fælt ut!! Men etter å ha lest litt på nettet er det ikke nødvendigvis fullt så ille som jeg hadde set for meg :)

Har vært hos fysio med Gofflus nå, og hun var superimponert :tommelsmil: Hun syns at jeg hadde vært flink med øvelser. (må innrømme at det ikke stemmer....) Nakken hans var mye bedre, og hun syns han var veldig sterk. Han løftet og holdt hodet lenge flere ganger, og var veldig våken og interessert. Hun syns han virket mer moden enn 6 uker. Han fulgte med når vi flyttet på oss, tittet på oss i speilet, og på lekene. Spesielt meg ville han se på hele tiden, så jeg måtte stå slik at han lå riktig med hodet :ler:

Klarte å postlegge et brev uten porto i dag :dåne: Må være ammetåke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det er ting han kan gjøre for å bli bedre da, selv om det helt sikkert ikke er lett å kutte ut sånne ting.. Men hvis det kan hjelpe på formen hans, så er jo det kjempe bra :)

Så flink Goffel er! :jepp: Noen ganger må man bare "smålyve" litt og si man har øvd og øvd, selv om man skulle vært flinkere.. Samme som hos tannlegen når h*n spør om du har vært flink og brukt tanntråd to ganger hver dag siden sist og man svarer ja.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med pappa`n din :klemmer: Men som andre sier - han er i de beste hender på sykehuset. Min far fikk hjerteinfarkt i mai, jeg syntes det var skikkelig fælt og var kjemperedd - tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skumle greier med pappaer og hjerter.. Har inntrykk av at de trenger et SOLID spark i rumpa før de innser at de må passe på kroppen sin. Godt å høre at det ble tatt i tide og at det ikke var så alvorlig som først antatt! :klem:

Poste brev uten porto har jeg klart UTEN ammetåke.. :sjenert: Har STOR forståelse for sånne uvesentlige små glipper! :fnise: (brevet kom forresten fram også ;) )

Ha en fin lørdag Pupsilure! Og samme til flinke lille Goffel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og gode ord :klemmer: Mamma var å besøkte han i går, og han er visst veldig slapp og svak. Han ligger koblet til masse maskiner. Hjertesvikt er relativt vanlig, ca 100 000 nordmenn har det, men mest eldre. Pappa er så ung, bare 47 år. Farmoren min hadde det også, så det ligger kanskje i genene.

Natten med Goffel har vært veldig fin :nigo: Vi la oss 23.30. Han spiste og styra til 1.30, men så sov vi til 4.15, han spiste til 4.30 og sovnet med en gang :tommelsmil: Og sov til 7.15. Jeg sov fra 20.30 også, mens mannen hadde han, så jeg har sovet ca 3 + 2,5 + 3 :nigo:

Han sover swaddlet hver natt nå. Det er nødvendig for å få han til å sove, ellers fekter han sånn med armene og roer seg aldri. Pakker han ofte ut i 4 tiden, og da sliter jeg ofte i 1,5-2 timer for å få han til å sove igjen, ender gjerne med at jeg swaddler han igjen. I dag morges etter puppen, da jeg pakket han ut fikk jeg mange søte smil :hjerte: Han syns nok det var godt å kunne røre seg igjen :) blid baby :rødme: Gleden vrar kortvarig, for etter bleieskift og litt mer mat startet skrikingen igjen :sjenert: Til slutt måtte jeg hente mannen. Blir så innmari sulten når jeg våkner, og når det går for mye tid med til skriking, så jeg ikke får lagt han fra meg, må jeg hente mannen så han kan lage mat til meg, eller ta Goffel mens jeg lager mat.

Spiste rester av tomatsuppe med egg, og nanbrød med ost varmet i ovnen. Det nanbrødet er skikkelig godt altså! :) Det er ferdigpose fra Regal.

Gofflus er forresten blitt forkjølet han også. Han hoster litt og nyser, og var snørrete istad. Jeg måtte suge ut litt snørr fra nesa hans, og da skrek han stakkars :kose: Jeg trodde jeg var blitt bedre, men har visst ikke det. Er blitt veldig snørrete nå, men har heldigvis ikke vondt i halsen lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så ekkelt med faren din! Håper han kommer seg raskt igjen. :klem:

Så deilig at du har fått såpass med søvn! :) Jeg pleier også å swaddle de, da sover de så mye bedre. :Nikke: Men de kommer seg som regel litt løs i løpet av natten selv da, nå når de er såpass store.

God helg, og god bedring til lille Gofflusen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist å høre om faren din. Det var fryktelig tidlig å få hjertesvikt da!! Han må passe på seg selv nå ja. Jeg mener å ha lært at hjertesvikt er en permanent skade på hjertet, som aldri blir helt bra igjen, selv om man kan leve helt fint med det (bare man tar hensyn til det)? Synd å høre også at han har vært dårlig en stund uten å ha blitt tatt på alvor. Jeg syns jeg hører alt for ofte om sånne tilfeller... :kjefte:

Håper du og din lille familie har en fin helg, tross alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har skjønt det sånn jeg også, at det er en skade, men at man kan leve med det, man må bare være nye med kosthold, røyking osv. De lever ikke akkurat sunt fra før, så blir nok en stor overgang for dem! Og han må slutte å røyke, tror det blir tøft også. Kan tenke meg han har det fælt nå :( Og mamma også...

Tok en tur ned på Alnabru for å komme oss ut litt. Skal ikke dra dit en lørdag med barnevogn igjen :dåne: mye mennesker og vanskelig å parkere, og kaos. Kjøpte ammeinnlegg i ull på Barnas hus. Og mat på Meny :) Vi får venner på besøk i kveld, og jeg tenkte å servere agurk og gulrot i staver med dip til :sikle: Og druer.

Bodyen med selbumønster kom i posten i dag :hoppe: :hoppe: Mannen likte den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare
Gjest ~Milla~

Ja makan til kaos det har vært idag, vi bor like ved CCvest, samboern kjørte ned dit for å poste noen pakker og kjøpe litt mat. Det var helt stappfullt på alle parkeringsplan... Trodde folk hadde reist på høstferie jeg :fnise: Pleier sjeldent være så fullt på en lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også ute og fartet litt idag og det har vært masse mennesker over alt føler jeg! Men sånn er det ofte lørdager, og hvertfall på bestemte tider (som mellom 12:30 og 15 er den verste tiden syns jeg). Ble skikkelig sliten i korsryggen, men vi fikk handlet litt og vi har også tenkt å ha dip og grønsaker ikveld :danse: Mmmm

Blir nok en stor overgang for pappan din ja.. Har aldri røkt selv, så kjenner ikke til den avhengigheten, men har jo skjønt på de rundt meg at det er vanskelig å holde seg borte fra det.. Han må ha andre insentiver - feks å ta med Goffel på diverse ting, som han helt sikkert gleder seg til :)

Og så flink du er som kjøpte ammeinnlegg i ull - veldig bra :tommelsmil: Det vil nok være deilig utover høsten og vinteren tenker jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har besøket vårt dratt. Veldig koselig!! :)

Jeg syns det er kjipt å vise frem en baby som skriker sånn :sjenert: Det blir til at jeg ikke har så lyst til å dra bort med han fordi han er utrøstelig, og jeg blir så sliten og stresset av det når vi ikke er hjemme. Helst vil jeg vise han frem til alle hele tiden, for jeg syns han er så fin :rødme: Men det er slitsomt når han skriker sånn. Vi har funnet ut at han har kolikk. For å ha det må de skrike tre timer daglig, tre dager i uka i tre uker. Og det gjør han :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at han har kolikk da. Men da gir det seg vel rundt 3 måneders alder da :jepp: Jeg skjønner hva du mener med at du vil vise han frem hele tiden, men at du ikke vil vise han frem når han bare skriker. De er jo så nydelige, men det er jo ikke noe gøy for alle andre om de bare gråter hele tiden når man er på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...