Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Vi samsover også, hun ligger på et mykt håndkle, med egen dyne og oppe ved siden av hodene våre. :Nikke: Syns ikke det er skummelt, for jeg sover veldig lett, våkner bare hu vimser litt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, han liker det godt :Nikke: Og jeg skjønner jo det. :hjerte: Jeg syns det er koselig jeg også, og jeg rører ikke på meg i det hele tatt lenger. Tror det sitter igjen fra svangerskapet der jeg var så tung at jeg ikke klarte å røre på meg :ler: Så jeg er ikke redd for å legge meg på han. Men vi har tempurmadrass som er veldig myk, så jeg er redd for at han skal vippe over på magen. Han har klart det i sengen en gang før. Og jeg tror ikke han merker så stor forskjell om han ligger i kurven rett ved siden av sengen, eller i sengen med egen dyne. Han vil helst ligge inntil meg, og det går jo ikke hvis han skal ha egen dyne :sjenert:

Men når det blir for ille, og jeg ikke klarer å få han til å sove, lar jeg han sove inntil meg :jepp:

I morgen er det 6 ukers kontroll av babyen. Noen som vet hva som skjer på en slik kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la oss 23.30, sovnet 1. Fikk han ikke til å sove alene så det ble på brystet mitt :) Mat fra 5-6, og sov til 8.30. På brystet mitt da også.

Fikk skikkelig melkespreng i den høyre puppen, og den lakk to ganger i natt. Har bare opplevd det en gang før. Hadde blitt skikkelig kald da jeg oppdaget det. Håper det skal mer til for å få brystbetennelse :sjenert:

Mannen har hjemmekontor i dag også. 4. dagen nå. Godt å ha han hjemme, men også frustrerende å ikke kunne få hjelp så mye som jeg vil. Han er jo tross alt på jobb. Burde egentlig benytte anledningen til å se på når han jobber, for jeg skjønner ikke hva han egentlig driver med ;) Det er noe datagreier :ler:

Gofflus er 6 uker i dag :strix: Store, fine gutten min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 6 uker!!! :bursdag:

Høres ut som han er litt mammadalt :fnise: Ikke så rart nei. Jeg har lyst å sette opp sprinkelsengen uansett, men kan sjekke om vi får plass til den vuggen mellom sengen vår og sprinkelsengen.. Hmmm Får høre med mannen hvordan vi gjør dette her ;)

Vet du, jeg er også veldig redd for å få brystbetennelse.. Ikke enda da så klart, men særlig til vinteren når han først kommer. Har 3 par med ull-innlegg nå, men kommer nok til å gå til innkjøp av hvertfall ett par til.. Bruker du det på dagtid? Kan jo være det hjelper litt også.. Forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke ammeinnlegg i det hele tatt, for jeg lekker ikke. Men kanskje det er lurt med ull mot brystet uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varme er essensielt for å unngå brystbetennelse, ja. Jeg bruker ullinnlegg allerede, får så ubeskrivelig vondt i puppene når jeg blir kald.

6 uker allerede, ja! Synes du nettopp fødte, jeg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at 6 uker har gått så fort :dåne:

Var på kontroll i dag.

Fødselsvekt: 3570 gram

Vekt 6 uker: 4640 gram

Lengde fødsel: ca 49 cm

Lengde 6 uker: ca 56 cm

Hodeomkrets fødsel: 36,5 cm

Hodeomkrets 6 uker: 39 cm

Ellers så smilte han skikkelig til legen :nigo: Mannen holdt han, og fikk ikke sett det :ler: Han tror fortsatt ikke på at Goffel kan smile ;)

Snakket litt med helsesøsteren etterpå, spesielt ang griningen. Og hun sa at vi burde gi 2,5 ml fenikkelte 3-4 ganger daglig før mat. Hun syns også at jeg burde pumpe meg litt før jeg lar han spise, for melken kommer så fort at han svelger mye luft. Det jeg har spist vil være i morsmelken i ca 3 dager, og for å teste ut hva han reagerer på må jeg kutte det ut i tre uker. Jeg må også være nøye med at han har magen vendt mot meg når han ammer, og ikke bare hodet. Og jeg må holde han høyt oppe, så han ikke drar i puppen, da kan det komme luft inn.

Jeg skal mate i 10 minutter, så rape, og mate i 10 minutter til. Håper dette hjelper!! har startet allerede med å passe på hvordan han ligger. Men jeg syns det er mye styr å pumpe meg først, for han har ikke tid til å vente :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har passert min jo :sjokk:

Gode tips fra helsesøstra ja, leste mye på ammehjelpen om stillinger, hjelper også å forebygge såre brystvorter vist.

Men å pumpe seg på forhånd :klø: ehem om jeg gjør det er hun dritsinna da......her kommer også melka så fort at jeg hører hun svelger luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke å pumpe på forhånd her heller, for han blir kjempesinna!

Lille gutten min var så flink i går og hadde 5 timer mellom måltidene, så jeg fikk sove i 4,5 timer sammenhengende :tommelsmil: Det er første gangen. Han var ferdig med maten 21.30, og våknet igjen 2.30. Men gleden var kortvarig, for resten av natten var et helvete :sukk: Sluttet å følge med på klokka etterhvert, duppet av litt innimellom. Han skreik masse, og hadde vondt i magen, stakkars :kose:

Nå er han overtrøtt og hysterisk. Swaddlet han og da roet han seg med en gang, men fortsetter å våkne etter noen minutter, men roer seg lett når jeg rister i han.

Vi skal til fysioen kl 14.30. Og jeg er nødt til å ordne meg litt. Sovnet med litt vått hår, og nå ser jeg ikke ut! :ler:

Spiser hjemmelagde nan-brød fra i går med suppe til nå. Veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare

Mmm, høres skikkelig godt ut!! :spise:

Vi skal til noen venner og spise taco senere idag, men har nanbrød liggende som kanskje blir snacks senere ikveld.... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda vennen!! Vet ikke helt hva jeg skal si jeg.. Men det kommer sikkert til å gå bra - på sykehuset får han hvertfall best mulig hjelp :)

Der er han trygg og får overvåkning hele tiden, så det er det beste stedet å være for han akkurat nå. Håper du holder oss oppdatert med hvordan det går og i mellomtiden skal jeg sende masse positive tanker i din retning :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...