Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg endelig svar fra tante, etter mange dager i uvisshet, hun blir ikke med. Var en mulighet for at en kollega og babyen ville være med, men ble for dyrt for henne. Så da blir det bare meg og gullet. Helt i orden for meg, jeg elsker å være alene, og trenger mye tid for meg selv for å lade batteriene. Men lurer på hvordan jeg skal klare alt på egenhånd, på flyplassen, og å hente leiebilen. Det går vel, men gleder meg til reisedagen er over :nigo: og vi kan kose oss på ferie!

Er veldig veldig klar for ferie nå. De to siste ukene på jobb har jeg vært veldig umotivert, og ikke helt til stede mentalt. Bare en vakt igjen nå, og to timer på søndag. Fikk en kollega til å jobbe nesten hele søndagen for meg. Hadde vært kjipt å jobbe til 22.15, og så stå opp igjen kl 03 :Gjesp:

Nå har vi fått dekket til nesten hele leiligheten. Ser ikke ut her! Skal bli veldig godt å bli ferdig med badet! Håper det blir skikkelig fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur :) det går sikkert fint å være bare dere to, tror det blir fint! Men akkurat reisinga skjønner jeg at du kvier deg for. Godt det er 2 uker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på tur!! :) Skulle veldig gjerne blitt med, men to unger "alene" blir litt tøft og ikke klarer jeg å være så lenge borte fra Tassen heller.. Men sikkert deilig å komme seg bort og få skikkkelig kvalitetstid med Goffel ;) Kos dere masse!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fixer du, du har reist med han i sommer tross jeg var der gjorde du alt selv ang flyreisen fir dere to så:) håper turen blir fin for dere to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Oj, lenge siden jeg har skrevet... Glemmer helt dagboka :sjenert:

Siden sist har vi jo vært på ferie. Det var veldig hyggelig, og godt å komme seg bort. Ble kjent med ei norsk dame, og barna våre ble bestevenner fra første stund. Hun var veldig sprudlende, og morsom å snakke med. Så det var et uventet og hyggelig innslag i ferien vår. Hun var fastboende, og viste meg diverse steder, og gjorde det enklere for meg å farte rundt på egenhånd.

Å komme hjem til kaoset er mildt sagt slitsomt! Det ser ikke ut her. Byggeplass. Men veldig gøy å følge arbeidet! Nå er flisene lagt, og jeg tror de driver med lamper og integrert radio i dag. Vi skal kunne ta i bruk badet på fredag. Men får ikke sette noe inn dit, og får ikke varmt vann. 20. Desember skal de komme for å sjekke om alt er i orden, og da får vi sette tingene inn igjen. Men det vil komme støv i lang tid når de skrur på ventilasjonen. Så egentlig bør vi beholde plasten..... Det er ganske uaktuelt for min del altså...

Jeg har vært på møte med boligpartner, ang husbygging. Vi kan få drømmehuset nøkkelferdig, inkludert tomt, for 3,8. Men vi må få det til kjapt, for mange er interesserte. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg tør, og orker styret. Boligmarkedet er usikkert. Leiligheten kan synke i verdi, og så har vi startet å bygge.... Det høres skummelt ut. Snakket med banken nå, og hun trenger papirer på huset og tomten, og prosessen, for å svare på om vi får byggelån. Jeg tenker at noen sikkert skal selge en av de flotte, nye husene i løpet av et par år. At vi kanskje heller venter, og kjøper brukt. Er hvertfall fast bestemt på hvor vi vil bo, og det er dette nye feltet, med flotte boliger og masse småbarnsfamilier.

Jeg fikk kjøpt endel julegaver på ferie. Og tror jeg er sånn ca ferdig. Mangler til mannen, mamma, og pappa. Og sikkert noe mer, men tror det kan kjøpes uten noe særlig stress.

Bestilte en lekestøvsuger til Goffel i går, på groupon. En som faktisk suger, stod det da. Det som er så morsomt, er at vi hadde en lik i mange mange år, da jeg vokste opp. Og nå fant jeg lekeutgaven av den. Gleder meg nesten mer til mamma og pappa ser den, enn Goffel ;)

Ellers kjøpte jeg en leke til Goffel på ferie. En slags sklie, og noen gakk gakker som går opp en trapp og sklir ned. Han var helt oppslukt av den i butikken, og jeg kjøpte den uten at han så den, og skal gi den i julegave.

Herregud, han er så sladrete om dagen. Forteller alt, til alle. Gjenforteller hele samtaler med, mormor sa det, så sa jeg, så sa mormor, så...... Vi må passe veldig på så vi ikke sier noe vi ikke vil han skal si. Men han er veldig søt og grei. Veldig lite trass, bare snill og god gutt. Nettene var trøblete før vi dro. Han fikk mareritt, og måtte sove hos oss flere netter. På ferie sov vi sammen, og han våknet mye, og var urolig. Var skikkelig spent på hvordan det skulle bli å komme hjem. Men det har gått helt fint! Kanskje han ble forstyrret av å sove med meg? Jeg både prater og går i søvne, nesten hver natt.

Bilen vår kommer i starten av januar. Vi fikk utsatt datoen, slik at det blir 2014 modell. Er glad for det. Men lei av å vente. Vil ha den NÅ! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i søvne ja :fnise: shit jeg er så sikker på at det var deg altså når vi var på ferie som gikk rundt! haha

Så bra det blir snart mulig å bruke badet, det kan jeg tenke meg blir deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ekkelt å gå i søvne. Kan ikke huske at det var meg, men er en bedre forklaring enn spøkelser... ;)

Nå er badet ferdig, og det er vanvittig deilig!! Liker det veldig godt. Begynner å bli orden i resten av leiligheten også. Men gjenstår endel fortsatt.

I går var jeg på julebord med jobben. Utrolig gøy! Jeg var ikke hjemme før 5.30 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha når du sa det var nok IKKe deg som gikk, da begynnte jeg lure på spøke altså :fnise: men ja når du sier du kan gjøre det får jeg vel tenke at jo det var deg hehe

Badet så utrolig fint ut, godt å få ting på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke ferdig med julegaver. Syns desember er ganske stress jeg! Mye som ikke er gjort. Har ikke tid til hverken det ene eller det andre. Skulle hatt fri fra jobben hele desember ;)

Mannen har brutt kontakten med svigermor, for noen mnd siden. Er utrolig glad for det, for han trenger pause fra henne. Men hun skulle egentlig feire jul med oss. Og hun blir nå sittende alene. Vi feirer heller med mamma og pappa. Men nå har pappa sagt at han ikke vil feire jul, han er så sær og vanskelig. Så da må muligens mamma komme hit da. Men her er det jo ikke ordnet til jul. Fortsatt kaos, og ingen julepynt. Har ikke tid til å ordne noe særlig heller....

Mannen har en overraskelse til meg i byen i dag. Gjetter det er massasje. Veldig koselig!! :) så i dag får jeg muligens ikke ordnet så veldig mye. Blir borte i noen timer med reise til og fra.

I morgen har jeg muligheten til å få kjøpt ferdig julegavene. Må pakke inn alt også. Og få levert! Fikk heldigvis igjen bilen i går. Har ikke hatt bilen på over en uke. Lånte mammas uten barnesete. Så jeg har ikke fått handlet så mye. Bilen er dessverre ikke i orden, og det var så vidt jeg turte å kjøre hjem. Nå er det tredje gang bilen er på verksted pga samme feilen :sur: de finner ikke ut hva dom er galt. Nå skulle de ha ferie, så jeg måtte bare ta den med meg, ellers hadde vi vært uten bil hele jula. De sa at det ikke var noe farlig å kjøre. Men jeg syntes det var veldig ekkelt. Den vil ikke gire opp(automatgir), ikke før turtallet er på 4-4,5. Og den vil ikke kjøre i mer enn 80. Lager lyder, og motorlampa lyser. Den har lyst i ett år nå..... 6. Januar kommer den nye bilen!! :hoppe:

Æsj, badeoppussingen, bil på verksted, og familieproblemer lager mye stress for meg.... Goffel skulle egentlig laget gaver til både den ene og den andre. Men det er vanskelig når kjøkkenbordet har vært overfylt av rot :sjenert:

Oj, dette ble årets klageinnlegg :sjenert: syns det er litt stress på jobben også. Og gruer meg til å jobbe på mandag. Men så er det juleferie, og avslapning :)

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: Det er lov å klage litt, jeg skjønner deg godt, dere har jo hatt veldig mye som passer dårlig nå. Men husk at om dere ikke får ordnet huset så veldig til jul, spiller det egentlig ingen rolle så lenge dere er sammen og har det bra og klarer å slappe av. Goffel er så liten at han ikke har noe forhold til juletrær og julepynt og sånn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det Marmot sier :jepp: Eliminér så mye som mulig som ikke trengs å gjøres. Jula blir lett bare stress, hvis man ikke er litt bevisst slike ting, mener nå jeg. Utrolig kjedelig med styr med foreldre, bil og bad. Pust med magen og fokuser på det som viktig, så skal du se at kanskje arbeidsdagen på mandag + julefeiringen ikke blir så verst likevel :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hyggelig med besøk! :)

I går fikk vi den nye bilen vår! :hoppe: jeg elsker den! Skal kjøre den til jobb om en time, og gleder meg skikkelig. Har ikke kjørt den selv før, så det blir spennende.

Ellers er alt bra med oss. Goffel vokser, og er snill og grei. Han sier så mye morsomt, og det blir fortsatt bare morsommere og morsommere å være mamma. Baby-syken som jeg har lidd av i perioder, er helt borte. Har tilogmed sluttet å se på barnevogner, og drømme om hva jeg skal ha "neste gang." Kanskje det ikke blir noe neste gang, det er helt i orden. Drømmer derimot mye om hus, og håper at det dukker opp et snart. Har ikke fått ryddet opp skikkelig etter baderomsrehabiliteringen, og rotet plager meg endel. Mangler plass til alle tingene :roll: tror jeg må begrense shoppingen fremover ;)

På søndag var vi på juletrefest, og det var veldig gøy. Vi gikk rundt juletreet, og nissen kom. Var gøy å se jobben til mannen også, har ikke vært der før. Utrolig fint lokale, midt i byen. Jeg syns det er litt vanskelig å snakke med de andre da. Det syns jeg i bhg også. De andre foreldrene er vanskelig å få kontakt med. Det er vel sikkert jeg som er problemet.

Om to helger skal mannen på kieltur, så da har jeg lyst til å finne på noe med Goffel. Reise bort litt, eller noe. Eller kanskje badeland, kino, eller noe annet gøy. Si fra hvis noen vil være med :)

Prøver å ikke bruke så mye tid på Internett, har følt lenge at tiden løper fra meg. Og innser at jeg kan frigjøre masse tid ved å prioritere annerledes. Har lenge følt at jeg har kjørt meg fast litt, og er på vei til å komme meg løs igjen nå. Hadde helt sluttet å lage middag hjemme i høst. Goffel er middagslei, og det ble brødskiver eller kald fiskekake hver dag :overrasket: men til slutt fikk vi nok, og vi kom inn i bedre rutiner før jul. Heldigvis! Har flere andre ting jeg vil ta tak i, men en ting av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...