Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I dag måtte jeg forte meg til bhg fordi Goffel satt fast en perle i nesa :roll: var på vei til legevakta, da den plutselig datt ut. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhg sa at man må til legen, hvis man ikke får den ut ved å snyte seg. Legen bruker sug. Legekontoret hadde akkurat stengt, så måtte dratt på legevakta, men heldigvis kom den plutselig ut før vi kom så langt. Ringte mannen akkurat da den kom ut, og det ble en ganske morsom telefonsamtale :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kveld etter at Goffel hadde lagt seg hørte jeg han: æd, æd, æd, æd, æd. Hva sier du for noe, sa jeg. Jeg øver meg bare på å si æd ( R ) jeg. :fnise:

Før sa han J men nå er det mer D-lyd. Det er like før han klarer det nå. Noen ganger sier han det riktig.

Samme kvelden spurte jeg om han kunne si RRRRR (rulle), og da kremtet han, og avsluttet med D, og han var helt overbevist om at han klarte det :ler:

Han er veldig grei for tiden, lite trass. Og vi koser oss veldig :hjerte:

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere koser dere! :)

Det med språket er morsomt. Jeg våknet en morgen av at Murmel så ved siden av meg og sa "Ph. Ph. Ph." Han øvde seg på å si pose (som han uttaler kose). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gøy med språket. Før sa han f.eks TJYkKE (trykke), men nå sier han TDYKKE. Det nærmer seg :jepp: men han skriker fremdeles når han vasker håret altså, Dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også skriking når jeg vasker håret hans. Sånn "nå blir jeg utsatt for tortur og kommer til å dø"-skriking (lurer på hva naboene tenker). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre flere hyyyyler, for sånn er det her også. Bortsett fra i går, da gikk det veldig fint.

Tassen har også ofte d-lyd istedet for J-lyd, men det er omtrent 50-50. Spent på å høre når r-lyden kommer skikkelig, for jeg har hørt r-lyden noen ganger allerede (men sjeldent da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter halloween har Goffel blitt redd om natta. Nå har han holdt mannen våken to hele netter :( Jeg har sovet meg gjennom mesteparten. I natt endte det med at han fikk sove hos oss. Det er faktisk første gangen. Håper det gir seg snart. Stakkars liten! Han snakker om at det blir grønt lys i hele rommet. Tror han har drømt det, og nå snakker han mye om det. Han sa også at han var redd for monstre. Og at det brant på gulvet hans. Første natta holdt det med lys i stua, men nå var ikke det nok...

I morgen skal jeg rotfylle. Gruer meg! Goffel skal til tannlegen i dag, første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på dere hansker og ta med lommelykt før leggetid, ta med en sprayflaske med vann med litt vaskemiddel lukt er viktig, for det skremmer nemlig vekk monsterene. Vær med på leken og få Goffel til å peke dem ut. Lys på dem og spray i vei. Slik at rommet er monsterfritt før leggetid. Viktig å gjøre det litt morsomt. Det fungerte hos oss ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, spatula :) han sov hele natten nå, men hvis han blir redd i natt, så kan jeg prøve det :jepp:

I dag har jeg ordnet med fliser og lister til badet. Blir en søyle med mosaikkfliser i dusjen :hoppe:

Etter det dro jeg til tannlegen og rotfylte. Gikk bra :) men er veeeeldig bedøvet nå ;)

Tanten min er syk, og det er ikke sikkert de kan bli med på ferie :( syns veldig synd på henne! Men hvis de ikke blir med, klarer jeg og Goffel oss fint alene vi. Har leid bil også, så alt er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...