Pupsilure Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #6601 Skrevet 3. oktober 2013 I dag var den sløveste dagen på jobb noensinne, tror jeg. Barnet jeg hadde ansvaret for lå i en seng med en laptop hele vakta, og jeg gikk inn noen få ganger bare. Var ikke noe særlig behov for meg. Ellers slappet jeg av, ordnet med lån, og skravlet med kollega Huff, pleier ikke å være så sløv. Skulle egentlig jobbe i helgen, men har fått fri! må ta det igjen da. Men nå har jeg fri helt til tirsdag. Tirsdag blir vel den verste dagen, da blir budrunden. Mannen må ta seg av det, for han får tatt telefonen. Har lyst til å gjøre det selv, men det blir så vanskelig, for jeg skal få opplæring på et nytt barn. Jeg håper: Vi legger inn bud på 150 000 over prisantydning først, og rister av oss de som håper å få huset billig. Helst alle da. Hvis noen byr over oss, f.eks 200 000 over prisantydning, høyner vi med 100 000 til, og håper at de ikke har mer penger, eller at de tenker at vi ikke kommer til å gi oss med det første, så de gir seg. Tror det er lurt å være aggressiv Huff, hvis vi ikke får det kommer nok ikke noe hus til å være bra nok senere æsj, dette er egentlig ganske kjipt, for noen kommer til å ta huset fra oss. Vi får det nok ikke....
Gjest Marmot Skrevet 3. oktober 2013 #6602 Skrevet 3. oktober 2013 Det er veldig, veldig dumt å låse seg sånn på ett hus, du risikerer jo å få hele drømmen knust. I tillegg mister du litt gangsynet. Du har ikke engang vært på visning, det kan føles helt annerledes når du er i huset, om du evner å tenke rasjonelt. Det ødelegger du ved å låse deg sånn.
Dine Skrevet 3. oktober 2013 #6603 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg skjønner dere godt jeg Liker man et hus såpass mye er det vanskelig å gi slipp, er sånn selv. Så dere venter uansett med å legge inn bud til tirsdag?
pusla Skrevet 3. oktober 2013 #6604 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har klokkertro på at om dere ikke får dette huset, så vil dere en dag finne noe like bra. Det er som regel sånn, at når man får rista av seg skuffelsen og får igjen gangsynet så dukker det opp noe til riktig pris. Jeg skjønner godt at du blir gira av dette, selvom fallhøyden jo er høy om det skulle skjære seg. Så deilig med frihelg
Neytiri Skrevet 3. oktober 2013 #6605 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg leste en del om budrunder, og det var rådet og aldri by hel summer, altså 2 mill, 3 mill, eller 2,5 3,5...........alltid forsøke 10000 under eller over da sannsynligheten at de som sitter på andre siden av en budrunde har ofte en max pris på en hel sum. Om man feks da byr 2,9mill på ett hus og de har maxen sin på 3mill, så kan man by over med 3,1 og vinne....... Det er ulikt hvordan folk gjør budrunder, vi har prøvd oss på å by høyt over og vi tapte 2 budrunder.........denne gangen begynnte vi budrunden med prisantydning, og høyet oss kun 10-20000kr over neste bud. Budrunden ble lengre og de ble nok drittrøtte av oss, MEN hadde i tanken hele tiden vår absolut max pris, og at ikke by på hele tall som jeg skrev over. Jeg festet meg veldig på dette huset her, vi var jo på ferie når vi hadde budrunde og jeg var dritnervøs. Men jeg tenkte hele tiden at det var jo tidligere en vi hadde tenkt oss å kjøpe så i verste fall ville vi ventet igjen til ett annet hus kom opp som var like bra. Ikke tro at det ikke finns hus som er helt perfekt for dere, for det er det alltid.......men ikke alltid like lett å se det for seg
Pupsilure Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #6608 Skrevet 4. oktober 2013 Visningen er gjennomført, og jeg vil ha huset akkurat like mye nå kommer straks megleren vår på besøk. Spent på hvor mye vi kan få for leiligheten vår!
Dine Skrevet 4. oktober 2013 #6612 Skrevet 4. oktober 2013 Hold oss oppdaterte Hvis dere har finansiering og evt mel.finansiering i orden kan dere jo gi bud i dag..?
Pupsilure Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #6613 Skrevet 4. oktober 2013 Vi har både finansiering og mellomfinansiering i orden, så vi byr i kveld. blir vel enten 3 840 000 eller 3 850 000. Tenker at 3 850 000 høres best ut, for da har vi liksom rundet opp, og ikke tenkt så mye på at det skal være 150 000 over prisantydning. Megleren jeg hadde her sa at han var helt enig i strategien min. Han hadde gjort det samme selv da han kjøpte leiligheten sin. Og han var til stede på visningen da megler fortalte at det hadde kommet inn bud dagen før, og mange virket demotivert av det, og det var kun en til som bød. Han hadde gitt et stort bud ved neste økning, og da fikk han leiligheten. Så han rådet meg absolutt til å gjøre dette han har også mailer meg en oversikt over alle boliger som er solgt de siste to årene, i det området vi vil kjøpe. Der ser jeg prisantydning, salgspris, kvadratmeterpris m.m. Veldig fint! Prisantydningen her er ca 1,6.
Spatula Skrevet 4. oktober 2013 #6614 Skrevet 4. oktober 2013 dette er så spennende!! Krysser alt jeg har for dere!
Småkjekset Skrevet 4. oktober 2013 #6615 Skrevet 4. oktober 2013 Utrolig spennende! Her er det bare å finne frem en skål med
Pupsilure Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #6616 Skrevet 4. oktober 2013 Ja, kjempespennende er spent på når vi hører fra megler. Noe sier meg at det ikke skjer så mye før tirsdag morgen.
Dine Skrevet 4. oktober 2013 #6617 Skrevet 4. oktober 2013 Så kult!!! Har dere sendt bud direkte til megler eller selger?
Pupsilure Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #6618 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Til megler. 3 850 000. Mannen sender det nå Endret 4. oktober 2013 av Pupsilure
Dine Skrevet 4. oktober 2013 #6619 Skrevet 4. oktober 2013 Ok. Vi sendte direkte til selger nemlig, trodde det var da man kunne omgå loven, men det ga sikkert megler dere beskjed om istad? Så det er sikkert flere muligheter enn hva jeg var klar over Men må det stå til kl 12 tirsdag nå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå