Dine Skrevet 29. september 2013 #6541 Skrevet 29. september 2013 Skjønner godt du er gira! Og drømmehuset dukker plutselig opp, så dette er skikkelig spennende..! Og vips, så har du kjøpt Jeg tenker som så at dere ikke får 3 i lån hvis dere ikke klarer å betjene det, så dersom dere får det innvilget ville jeg ikke vært stresset på det og heller tenkt at dette klarer dere Jeg syns også det var skummelt å få mer i lån når vi nå kjøpte større, men det går bra Hjelper når man har landet litt Gleder meg til å følge med!!!
Pupsilure Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6542 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg tenker at vi helt klart klarer å betjene et lån på 3 millioner, og at vi sikkert får det. Det eneste jeg er usikker på er dette med å være innenfor 75%. Noen kalkulatoren sier fra til meg at jeg er over 75%. Det kommer an på kjøpe og selgesum om vi er akkurat på 75% eller litt over. Men jeg leste om BLU, at man kan få det hvis man er under 34 år, og da tror jeg det var litt andre regler, men har ikke helt oversikt... Må forberede meg litt før banken ringer. Jeg har sett likt ferdighus til salgs fra boligpartner for kort tid siden, og det kostet ca 2,7 inkludert tomt. Men det var uten tomtearbeid, elektriker ute og noen flere ting. Og ikke nøkkelferdig. Så det ville nok kommet opp i mye mer. Og da ville vi hatt mye ekstra jobb. Og dette huset har jo dobbel garasje, et skjul og greit opparbeidet uteområde i tillegg. Og integrerte hvitevarer. Den som vi vurderer å kjøpe har litt annerledes planløsning, men liker den bedre egentlig her er det http://www.boligpartner.no/ferdighus/kongsheim-et-drommehus-og-bestselger-en-nydelig-enebolig-som/#serie=alle&soverom=alle&areal=140,199&tomt=alle&utleie=false Endret 29. september 2013 av Pupsilure
Spatula Skrevet 29. september 2013 #6543 Skrevet 29. september 2013 (endret) Link Endret 29. september 2013 av Spatula
Spatula Skrevet 29. september 2013 #6544 Skrevet 29. september 2013 Sjekk ut hvor dere kan få det beste lånetilbudet, regner med dere også kan sjekke ut husbankfinansiering hvis huset er godkjent for det. Husbanken har visst et de mest gunstigste huslånene.
Spatula Skrevet 29. september 2013 #6545 Skrevet 29. september 2013 Nydelig Helt klart en god investering og vel anvendte penger! Hvis dere vil kjøpe.
Pupsilure Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6547 Skrevet 29. september 2013 Jeg tenkte bare å høre med dnb jeg, fordi vi bruker dem fra før Takk for tipset! Skal undersøke litt
Pupsilure Skrevet 30. september 2013 Forfatter #6550 Skrevet 30. september 2013 Det første jeg tenker på når jeg våkner er huset fikk snakket endel med mannen i går, og han liker det veldig godt han også, og har ikke så store problemer med å ta opp så mye lån. Han er mer spent på om vi får lånet, og om noen andre vil ha huset like mye som oss. Håper banken ringer i dag! boligkalkulatorene sier at vi får over 3millioner i lån, fra 3,4 og over 5. I går var jeg og Goffel i to bursdager. Først til oldemoren hans, og så til Tulla. Jeg syntes han oppførte seg helt eksemplarisk i går! Han spiste og lekte, og var bare grei gutt. Han og Tulla ble så gode venner utrolig gøy å se!
Becky1 Skrevet 30. september 2013 #6551 Skrevet 30. september 2013 Når dere har SÅ lyst på et hus kan det være lurt å bestemme seg på forhånd hvor mye dere er villige til å gi. I en budrunde er det lett å la seg rive med. Dere har jo andre muligheter, som boligpartnerhuset. Er det noe jeg har lært meg av å jevnlig kikke etter hus og tomter, er at det kommer flere aktuelle hus etterhvert. Blir det ikke dette, då blir det et annet. Da får dere fulgt den opprinnelige planen deres og
cypress Skrevet 30. september 2013 #6552 Skrevet 30. september 2013 Orker du sende link til meg og?? Ble så nysgjerrig her!! Banken har frarådingsplikt hvis de mener dere egentlig ikke bør ta opp så mye i lån. Dersom de ikke fraråder det vil jeg tro det er ganske trygt. De tar vel med i beregningen at renta skal kunne gå opp ganske mye mener jeg.
Becky1 Skrevet 30. september 2013 #6553 Skrevet 30. september 2013 Da har jeg bestilt apparatet til å rense huden med Spent
Pupsilure Skrevet 30. september 2013 Forfatter #6554 Skrevet 30. september 2013 (endret) Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg er villig til å gi over takst, max 3-400 000 over takst. Hvis den går over takst tror jeg uansett ikke at den går noe mer enn 3-4 hundretusen over. Jeg tenker at det er der vi skal bli boende. Selvfølgelig kjipt å betale mer enn takst, men hvis det er det som må til for å få drømmehuset, så får vi bare gjøre det. Det er jo heller ikke slik at vi kjøper en bolig for å tjene på det ved salg. Slik tenkte jeg litt mer da vi kjøpte her. Jeg har fulgt med på boligmarkedet på dette stedet i ca 2 år nå, og dette huset er det første som er PERFEKT. Kunne bodd i noen av de andre også, men de kan ikke måles opp mot dette En kollega (som ikke kunne bytte vakt med meg på søndag) tipset meg om å be om privat visning. Hadde ikke tenkt på det, men det var lurt!! Og mamma minnet meg om at vi fikk finansieringsbevis i lokalbanken på stedet vi vil flytte til, for 1 år siden, så skal kontakte dem igjen, og be om mer penger Så gøy at du kjøpte renseapparatet, Becky Jeg er fortsatt like fornøyd med mitt! Elsker det faktisk Endret 30. september 2013 av Pupsilure
captiva Skrevet 30. september 2013 #6556 Skrevet 30. september 2013 Takk for link. Kjempe fint hus! Skjønner at d er drømmehuset:)
Pupsilure Skrevet 30. september 2013 Forfatter #6557 Skrevet 30. september 2013 Ja, det er nydelig Har snakket med banken nå! Såfremt alt jeg sa til henne stemmer (noe det gjør), så kan vi by opptil 4 millioner for huset. Så da har vi mulighet til å gi 310 000 mer enn prisantydning Hun gir meg lånebevis i morgen hvis jeg sender henne lønnslipper og selvangivelse i kveld.
Pupsilure Skrevet 30. september 2013 Forfatter #6558 Skrevet 30. september 2013 Og der ringte megleren, han kommer hit fredag kl 16 Dette er så gøy! Hvis noen stjeler huset på privat visning nå, klikker jeg!
Gjest Marmot Skrevet 30. september 2013 #6560 Skrevet 30. september 2013 Kan jeg få link også? Så spennende!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå