Pupsilure Skrevet 25. september 2013 Forfatter #6521 Skrevet 25. september 2013 Universeum var veldig fint og gøy! Men vi ble helt utslitte av alle inntrykkene gutta syntes det var kjempegøy! Har lyst til å dra tilbake en gang. Fikk ikke sett på alt. Men hadde nok ikke orket så mye mer i denne omgangen uansett.
Pupsilure Skrevet 25. september 2013 Forfatter #6522 Skrevet 25. september 2013 Jeg var hos tannlegen i går. Må visst rotfylle en tann Har aldri gjort det før, så jeg gruer meg. Men jeg trenger ikke å gjøre det enda, så jeg venter litt til. Hadde et hull også. Og en fylling som hun vil bytte. Hun hadde visst gjort en dårig jobb sist! Så jeg trenger ikke å betale for akkurat den jobben da. I dag har det vært førbefaring her i forbindelse med våtromsrehabiliteringen. Det kommer til å bli helt kaos her mens de holder på! Vi må tilogmed tømme kjøkkenskapene, for de skal fikse rørene på kjøkkenet også. Og det blir kjempemye støv i hele leiligheten. Er vanvittig glad for at vi reiser bort to av ukene!! De to siste får vi bare holde ut, men jeg tror det blir mye barnevakt da. Ser for meg at det kan bli ganske vanskelig å bo i et kaos med Goffel. Skorpen på tatoveringen har falt av, den gikk etter under en uke Tatoveringen ble sterkere og finere enn jeg trodde. Sist gang var det bare en tynn, svak strek.
Pupsilure Skrevet 26. september 2013 Forfatter #6523 Skrevet 26. september 2013 Droppet treningen i dag fordi jeg er så treig til å komme meg ut døra Litt sint på meg selv nå. Har faktisk gått OPP to kg i det siste Har ikke turt å gå på vekta før i dag. Ble veeeldig mye drittmat og godis i helgen. Og mandag, og tirsdag....... jeg og mannen har avtale om at den som kommer seg nærmest idealvekta si innen jul skal få bestemme neste sommerferie han har allerede gått ned 4-5 kg. Så jeg har en følelse av at det blir norges-ferie på oss i sommer. Godt jeg skal til Gran Canaria om to mnd da I helgen er det en barnemesse der det selges brukt baby/barneutstyr. Jeg har jo shoppet ganske mye der før, og gleder meg til årets messe! Goffel vokser vanvittig mye, og må ha nye bukser. Tenker jeg finner mange fine bukser til 10-20 kr pr stk
Dine Skrevet 26. september 2013 #6524 Skrevet 26. september 2013 Æsj, nå går jeg glipp av denne i år også... Synes jeg gjør det hvert år jeg! Håper du finner noe fint
Neytiri Skrevet 26. september 2013 #6525 Skrevet 26. september 2013 Ohh rekker ikke messa, men kanskje svigermor kan kjøpe litt Det nærmere man er ideel vekt desto vanskeligere det er å bli kvitt. Ikke vær så streng med deg selv, men skal du få til trening planlegg det sånn som du trenger dra ut døra på jobb muskler brenner vekta best...styrketrening ville jeg helst satset på
Becky1 Skrevet 26. september 2013 #6526 Skrevet 26. september 2013 Skal kjøpe den rensemaskinen. Kanskje tipser jeg faren min om julegave til moren og søsteren min og Må alltid hjelpe pappa med gave til mamma. Hvis ikke får hun ikke noe bra gave
Pupsilure Skrevet 28. september 2013 Forfatter #6527 Skrevet 28. september 2013 (endret) Drømmehuset er lagt ut på finn! Dessverre har vi ikke tenkt til å kjøpe hus før om ca to år, men vi vurderer allikevel å gjøre det nå. Beliggenheten er bra, størrelsen (160 kvadratmeter), bygget i 2006, mange soverom (kontor/hobbyrom ) Det er så fint!! Jeg skal ta kontakt med banken og høre om vi kan få lån. Vi søkte om lån for 1-2 år siden, og kunne da få 2,4. Nå vil vi trenge ca 3 millioner. Men mannen har jo doblet lønnen sin siden da, så jeg håper vi kan få mer nå. Skulle jo tro det, men jeg tør ikke håpe. Er det ikke noe med en viss prosent egenkapital også? Vi har ca 800 000 i EK, men vet ikke om det er innenfor Prisantydningen er 3,7. Tar gjerne imot noen synspunkter! Syns dette er skummelt og veldig spennende! Er det galskap å kjøpe et så dyrt hus?? Det blir ganske nøyaktig tre ganger årsinntekten vår i lån da. Er det greit? Eller er det max 2,5 som er anbefalt? Endret 28. september 2013 av Pupsilure
Becky1 Skrevet 28. september 2013 #6528 Skrevet 28. september 2013 Har dere råd til rundt 14000 Kr i mnd da? Sjekket det ut på en lånekalkulator nå. Dere har da belåningsgrad på 78% og det anbefales vel at man er under 80%, så det er jo bra sett opp et budsjett og se om det går. Vi har lagt sammen alle forventede regninger og delt på 12, for å få en oversikt over hva vi må ut med hver måned. Dette beløpet + litt til settes over til felles regningskonto hver måned. Funker supert. Dette vet du sikkert at er lurt, bare la det til. Ikke ofte drømmehuset dukker opp. Tenk etter om det er så fantastisk at det er verdt å muligens leve litt trangere en periode. Link på pm?
Pupsilure Skrevet 28. september 2013 Forfatter #6529 Skrevet 28. september 2013 Ja, vi har absolutt råd til det! Men vet ikke om banken syns det er greit, og om det er lurt hvis renta stiger Vi har ca 13 000 i boutgifter nå, pga høy husleie her. Ifølge budsjettet vårt bruker vi ca 33 000 i måneden, det er inkludert mat. Så vi lever ganske nøkternt. Sender deg link
Becky1 Skrevet 28. september 2013 #6531 Skrevet 28. september 2013 Superfint hus!! Markedet er kjølig om dagen, så mye mulig dere kan prute litt og evt
Neytiri Skrevet 28. september 2013 #6532 Skrevet 28. september 2013 Flott flott hus altså! Morsomt at hver gang jeg ser ett så gjennomført hus så stusser jeg alltid på hvorfor det er ikke noe over beddinga på sengene........det er kanskje ikke så normalt her men der jeg er ifra og har bodd før bedder man opp med trekk over om du skjønner Vi hadde også planer å vente litt med å kjøpe, men når det rette huset kom på markedet så slo vi till....håper det går fint med banken.....høyere inkomst må vel hjelpe på tenker jeg! Her er det 20% inskudd egenkapital som krevs, spørs hva det er der da...
Pupsilure Skrevet 28. september 2013 Forfatter #6533 Skrevet 28. september 2013 Jeg blir helt ør av å tenke på dette huset! Tenk om vi flytter! Tenk om jeg kan få bo i et så stort og flott hus. Der alt er nytt og fint. Og at Goffel kan få en hage å leke i Jeg tillater meg å drømme litt. Takler nedturen hvis det ikke skjer. På en måte tenker jeg at det sikkert ikke skjer, for vi skulle jo ikke flytte enda, og det kommer sikkert noe i veien. Men på den annen side tenker jeg at dette bør kunne være gjennomførbart. Vi bør kunne få 3 millioner i lån. Og mennesker flytter hele tiden Det er mulig.
Pupsilure Skrevet 28. september 2013 Forfatter #6534 Skrevet 28. september 2013 Helt enig ang sengeteppe! Veldig rart! Jeg skal hvertfall være nøye med slike ting når vi en vakker dag skal selge. Veldig rart å tenke på at vi skal selge denne leiligheten. På en måte vil jeg ikke.... jeg trives her. Men jeg vil ikke at Goffel skal begynne på skole her, så vi må jo flytte innen tre år uansett.
Neytiri Skrevet 28. september 2013 #6535 Skrevet 28. september 2013 haha takk, sengeteppe var ordet! Ja vettu jeg tror det ser mye freshere ut med sengeteppe på bildene og visning altså. Man trenger ikke se hello kitty eller cars sengetøy på barnerommet liksom
Dine Skrevet 28. september 2013 #6536 Skrevet 28. september 2013 Oi så spennende!! Link?? Vi kjøpte sengeteppe da vi skulle selge, nettopp fordi det ville se bedre ut på bildene+mer ryddig ut på visning
Dine Skrevet 28. september 2013 #6537 Skrevet 28. september 2013 Tror jeg fant den Ser veldig fresht ut!!! Og så mange soverom..! Synes dere bør sjekke det ut nærmere Vi skulle jo heller ikke flytte så raskt og du ser hvordan det gikk...
pusla Skrevet 29. september 2013 #6538 Skrevet 29. september 2013 Synes det høres ut som det er innenfor det dere vil klare økonomisk. Vet om mange som får lån på 3-gangen, men hva slags kriterier bankene har nå vet jeg ikke. Spennende da
Pupsilure Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6539 Skrevet 29. september 2013 Gøy at du fant det, Dine I går var jeg i lykkerus, men i dag tenker jeg at det er veldig skummelt. Det er mye penger. Og jeg tror ikke vi får det under takst heller, for husene på dette stedet pleier å bli solgt raskt... Og det er sjeldent det kommer så fine hus som dette. Jeg har bedt megleren om prospektet. Og jeg har fylt ut skjema at jeg ønsker telefonmøte med dnb. Er veldig spent på hva banken sier! Jeg jobber når det er visning, men må få byttet med noen. Det må bare ordne seg! Boliglån på 3 millioner er mer enn jeg hadde sett for meg. 2,5 var max liksom
Pupsilure Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6540 Skrevet 29. september 2013 Takk for tilbakemelding, pusla Dette er så spennende og skummelt! tror jeg må inn å titte litt mer, og drømme om innredningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå