Becky1 Skrevet 26. juni 2013 #6401 Skrevet 26. juni 2013 Litt usikker om vi rekker å komme den mandagen, i og med at vi kommer hjem fra ferie dagen før. Usikker når klokka vi kommer og sånn. Ikke helt sikker på om det er natt til mandag eller om det på dagen. Skal prøve å få gitt tilbakemelding så snart som mulig
Pupsilure Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #6402 Skrevet 28. juni 2013 Vi kan komme mandagen I dag reiser jeg og Goffel på en langhelg til nabolandet. Jeg skal hente han i bhg om et par timer, og så drar vi rett videre. Bør egentlig pakke nå, men jeg er så treig... Det begynner å plage meg litt, at jeg alltid utsetter ting til siste øyeblikk, og tar så lett på mine egne avtaler. Mannen er stikk motsatt, så han har irritert seg over dette lenge. Skulle egentlig ønske jeg bare kunne ta meg sammen, og utføre det jeg har planlagt. Hadde en hyggelig kveld på jobb i går. Jeg elsker jobben min altså! Føler jeg har så mye frihet, varierte arbeidsoppgaver, verdens beste kollegaer/venner som jeg elsker å snakke med, og samarbeide med. Og en sjef som er akkurat slik en sjef bør være! Fy søren, hun er dyktig! Rolig og snill,rettferdig og ser alle. Det har vært mye opp og ned i jobben min, i perioder har jeg grudd meg til å gå på jobb pga dårlig, autoritær leder, og kollegaer som lager mye drama. Men nå er alt harmonisk og koselig. Føles som mitt andre hjem måtte det bare vare krysser fingrene.
Dine Skrevet 28. juni 2013 #6403 Skrevet 28. juni 2013 Må være deilig med en sånn jobb! Å nesten glede seg for å gå på jobb, det er drømmen! Det fortjener du synes jeg!!
pusla Skrevet 28. juni 2013 #6404 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har også opplevd begge deler på jobb; å grue seg og å glede seg. Og det er skikkelig deilig å ha en jobb man trives i godt å lese at du har det så bra der nå God langhelg!
Pupsilure Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #6405 Skrevet 28. juni 2013 Nå er vi på hotell i Sverige. Virker veldig fint her! Gleder meg til å utforske litt mer i morgen. Bilturen gikk greit. Gpsen sa at det skulle være 35 minutter kø ved grensa, og jeg hørte det på radioen også, men så var det bare ca 5. Deilig! Vi stoppet i vestby og spiste på møttasålln (mcdonalds, synd det er så morsomt når han sier det, det er vel sånn ca det eneste ordet han uttaler heeelt feil nå ). Fant ut at vi skulle ta en tur på Norwegian outlet også, har aldri vært der før, selv om jeg har stoppet på møttasålln som er rett i nærheten, mange ganger. Skal definitivt tilbake, for å si det sånn virket som et veldig spennende sted. Var ikke så mye jeg fikk kikket, for Goffel ble utålmodig. Men kjøpte meg en topp oggenser, og skjorte og ullstilongs til lillegutt. Det var fra Mexx og Devold, tror jeg, og ble 400 kr totalt. Bare genseren skulle egentlig kostet 400. Alt var veldig billig der. Det var en polarn o pyret butikk også, men jeg fikk såvidt sett i den. Neste gang blir det uten barn Er spent på om Goffel detter ut av senga i natt... Han sover så urolig. Og når vi har sovet på hotell tidligere har han sovet inn mot veggen, men allikevel falt ut på kortsiden ved føttene... Har stablet stoler rundt senga, så håper det hjelper litt.
Neytiri Skrevet 28. juni 2013 #6407 Skrevet 28. juni 2013 Stoler inntil hjelper nok tenker jeg håper det hotellet er koselig da!
Pupsilure Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #6408 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Den snille, rolige gutten min har blitt til et trassetroll! fy søren, så vanskelig han er nå! Det startet på fredag, helt plutselig. Han sier nei til det meste, hyler og skriker, skal gjøre ting han ikke får lov til, og snakker stygt til meg. Sa til og med au, mamma, du slo meg, da vi kjørte bil! Det er jo normalt i denne alderen, men jeg holder på å bli sprø. Samtidig fikk han økt energinivå, og er blitt mye tøffere. Han har lekt alene på lekeland to ganger i Sverige, og på leos i går. Løpt rundt alene, og tatt store sklier. Før har jeg jo ikke kunnet sette meg ned engang, har måttet bli med han overalt, og han har aldri villet ta sklier alene. Nå legger han seg tilogmed nedpå magen og sklir! I Sverige holdt han på i 1,5 time uten å se etter meg engang, han bare lekte. Var et stort fint lekeland i en sportsbutikk. Dette ligner ikke han i det hele tatt!! Syns det er fint at han vil leke og herje uten meg, for da får han holdt på lenger, er begrenset hva gamlemor orker Har noen en ide om hvorfor begge disse tingene skjer samtidig? Henger det sammen? Endret 2. juli 2013 av Pupsilure
Gjest Marmot Skrevet 2. juli 2013 #6409 Skrevet 2. juli 2013 Ja, selvfølgelig henger det samme. Han løsriver seg fra deg og har behov for å markere det også ved å "trasse" (jeg liker ikke det ordet). Han opplever det nok som urettferdig at du skal bestemme over ham, for i hans øyne klarer han jo alt selv. Det går over igjen, det er jeg helt sikker på.
Pupsilure Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #6410 Skrevet 2. juli 2013 Ja, jeg satser på at det er en fase som ikke varer så altfor lenge, og jeg vet jo at det er et sunnhetstegn, og noe de må gjennom. Jeg syns bare det er rart at han ble så innmari tøff samtidig, han pleier å være mer skeptisk og redd for å gjøre ting alene. Men kan skjønne at det må være en sammenheng. Hadde bare ikke forventet at han skulle bli så tøff helt plutselig syns akkurat det er litt deilig. I sverige hadde vi flere situasjoner som var omtrent sånn : - vil du ha vann, skal mamma kjøpe vann til deg? - ja *går til kassa for å betale* -JEG VIL IKKE HA VANN!!! -neivel, da setter jeg det tilbake igjen, og betaler mitt eget! *setter vannet tilbake, og går for å betale* -JEG VIL HA VANN!!!!
Dine Skrevet 2. juli 2013 #6411 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tenker også som Marmot, at det har sammenheng og at han viser at han løsriver seg fra deg. Sånn har vi hatt det ganske så lenge og den historien med vannet har vi hveeeer dag i ulike former Det er utrolig slitsomt, for ingenting man gjør er riktig og hvis et eneste riskorn faller feil sted er det verdens undergang
Britt Banditt Skrevet 2. juli 2013 #6413 Skrevet 2. juli 2013 Var hyggelig å endelig få hilst på deg på lørdag
Pupsilure Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #6414 Skrevet 2. juli 2013 I lige måde, Britt Banditt Så søt jenta di var, og så langt hår
Neytiri Skrevet 2. juli 2013 #6415 Skrevet 2. juli 2013 Ikke alltid lett å skjønne disse barna når de kommer in i ny fase
Pupsilure Skrevet 5. juli 2013 Forfatter #6416 Skrevet 5. juli 2013 Sitter i en uttissa sofa på jobb. Det er så ekkelt, enkelte av barna tisser på seg selv om de klarer å gå på do på egenhånd, og det stinker. Vi har selvfølgelig vasket hver gang, men lukta sitter i. Jeg har lagt et teppe over, men lukta plager meg! Vi pleier ikke å sitte i sofaen, men har ikke så lyst til å sitte på en hard stol hel natta. Og det var jo litt greit for meg å oppleve hvordan det er for barna! Vi må ha ny sofa!! Håper natten blir rolig og går raskt. Jeg er veldig klar for ferie! Neste uke er det bare meg og Goffel som har ferie. Vi skal på KG-treff, kanskje tusenfryd, møte venninne K med ettåring, møte venninne A med 2,5 åring og baby. Jeg skal bake bursdagskake til mannen, jeg får besøk av venninne I, som skal lage kakepynt med meg. Lørdag skal jeg og mannen ut å spise, kanskje kino, og jeg har bestilt massasje til han. Og søndag kommer familiene våre for å feire mannen. Jeg tenker å servere smørgåstårta trenger nok litt tips, Neytiri og så hadde jeg håpet å få inn et besøk på leos. Uken etter skal Goffel tre dager i bhg, mens jeg har ferie og så drar vi to uker til Kreta begynner på jobb igjen to dager etter at vi kommer hjem.
Pupsilure Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #6418 Skrevet 6. juli 2013 Jeg vet ikke helt hva jeg vil ha i den. Men tenker kanskje en med noe reke-greier, og en med kylling. Er åpen for alt Vi blir ca 10-15 stk, hvor mye bør jeg lage da? Jeg trenger tips til en aktivitet for meg og mannen på lørdag. Har bestilt massasje til han kl 15. Den er ferdig ca 16, og da har vi ikke noe annet å gjøre før middag. Har ikke bestilt bord enda, men tenker mat i 19 tiden. Får ikke opp kinoprogram for den dagen, så virker som om kinoen faktisk er stengt! Kan eventuelt prøve å utsette massasjetimen, og bare ta massasje og restaurant...
Pupsilure Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #6419 Skrevet 6. juli 2013 Har et kreativt spørsmål også: Goffel skal lage bursdagsgave til papsen. Jeg har kjøpt et litt stort lerret med fin ramme til. Hva skal han male/lage? Vi har så mange ordinære bilder, som han har malt. De er kjempefine, men jeg har lyst til å gjøre mer ut av det. Tenker å f.eks scrappe litt. Kanskje få han til å male en dus bakgrunnsfarge, og ha hånd/fotavtrykk. Kanskje litt decoupage, hvis jeg har noen passende servietter, eller et bilde av han i svart/hvitt? Kanskje jeg har noen fine ting som kan limes på. Eller finne et fint dikt?
Neytiri Skrevet 6. juli 2013 #6420 Skrevet 6. juli 2013 Hadde det ikke vært for at man skal ta det med ro etter en deilig massasje ville jeg anbefalt gokart eller bowling....bare for å gjøre noe morsomt........... Det viktigste med smörgåstårte er brødet og at du pynter den med det som den inneholder. Dvs, sånn som denne med laks, den er pyntet med litt laksebiter og annet oppå. Man kan bruke frukt eller grønsaker til å få mer farge og design men alltid ha det som finns i sallatmixen opp også Med kylling har jeg aldri hørt om så jeg har ikke oppskrift av det desverre, men her kommer de tre klassikere på Island. Skinke 2 loff (uten skorpe og skært i 4 skiver langside!) 500g skinkebiter 15-20 skiver skinke 10-15 hardkokte egg (hakket smått) 750-1000 g majones 1 boks rømme ½ boks ananas (hakket) 1 løk (hakket)(bruk kun om du skipper ananasbiter) salt og pepper Bland sammen skinke og ananas/løk, egg, 750g majones og rømmen. Kryddre etter smak. Sett 2 lange loffskiver ved siden av hverandre på ett fat og smør ett lag med skinkesallaten. Ha på 2 skiver till og ha igjen på ett lag med sallaten osv. (Ikke ha ett lag med sallat over øverste brødet!) Smør tårtan på alle sider med majones, her kan man gjerne bruke litt rømme og majones blandet sammen for en hvitere kake. Pass på å dekke over hele kaken ellers blir brødet tørt. Bruk skinkeskiver, egg skiver og ananas/løk med annen pynt som grønsaker eller frukt....... Du kan lage den dagen før, men IKKE pynte med majones og pynt før selve dagen, ellers blir majonesen rar og utrolig gul/geleaktig. Reker 2 loff 2 boks(500g) reker 10-15 hardkokte egg (hakket) 1/2 boks asparagus (hakket) 750-1000 g majones 1 boks rømme sitronjuice skiver med sitroner og agurk for pynt Blande reker, egg, 750g majones, rømme og dash sitronjuice. Sett sammen lag på lag som skinketårten. Smør tårten med majones(for hvitere kake bruk litt rømme blandet med mye majones). Pynt med sitroner, agurkskiver, reker og annen ønsket pynt. Lax/tunfisk 2 loff 1000g røkt lax (hakket) eller 6 boks tunfisk(Ica har fineste tunfisken) 500g røkt laxskiver/1 boks tunfisk 10-15 hardkokte egg (hakket) 750-1000 g majones 1 boks rømme ½ boks asparagus (hakket) eller 1 hakket løk etter ønske Blanda hakket lax/tunfisk, asparagus/løk, egg, 750g majones og rømme. Sett sammen lag på lag. Smør tårtan med majones(evt blanda med rømme for hvitere kake), pynt med laxskiver/tunfisk, egg, asparagus/løk, osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå