cypress Skrevet 4. juni 2013 #6261 Del Skrevet 4. juni 2013 I grunn enig i at sånn dusj ikke ser spesielt fint ut. Minner meg mest om et romskip eller noe. Men det er sikkert digg å dusje i!! Men jeg ville også valgt badekar, og satt opp en (halv) glassvegg på siden så det ikke spruter utover gulvet når man dusjer i badekaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #6262 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg er egentlig ikke så glad i å stå i et badekar å dusje, så håper å få plass til et dusjkabinett et sted og badekar et annet sted. Det kan la seg gjøre, siden badet er stort. Men det går nok utover vaskeromdelen. Er usikker på om vi skal ha en vaskesøyle, eller en kjøkkenbenken med vaskemaskin og tørketrommelen under. Og skal vi ha utslagsvask, slik som vi har nå? Det er praktisk da.... Men tar plass. Har også tittet på noen skap på IKEA, som har store hull utenpå, der man skal putte inn skittentøy, som havner i en kurv som står inni. Liker ideen! Men akkurat de skapende var ikke de fineste. Vi må ha minst tre skittentøyskurver, helst fire. Nå har vi tre, og sorterer 60 grader, 40 grader og ull. Ellers tror jeg der hadde blitt mye ødelagte klær hos oss, når mannen vasker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #6263 Del Skrevet 5. juni 2013 I dag skal jeg klippe meg håret mitt er helt ødelagt. Aldri mer rettetang på meg!!! Ingen tvil om at det er rettetanga sin feil. Brukte den ca annenhver dag i et år. Har en ghd-tang, som skal være bra. Men jeg har ikke brukt varmebekyttende spray. Nå har jeg masse splittende tupper. Noen er splittet mange ganger. De knekker, og det er hvite prikker nederst på alle hårene. De er fliser et stykke oppover, og det er egentlig bare et tragisk syn.... Jeg har klippet meg tre ganger etter at jeg oppdaget dette. De to første gangene for over et år siden. Nå har jeg funnet ut at jeg må ta mer enn bare tuppene, og jeg skal koste på meg å dra til den flinkeste frisøren. Mannens fetter har klippet meg noen få ganger før, og jeg har blitt sinnsykt fornøyd hver gang. Og jeg blir aldri fornøyd hos andre Men det er veldig dyrt syns jeg. Sist gang, for tre år iden, betalte jeg vel ca 850 for en klipp, og det er sikkert dyrere nå men men. Garasjen blir kostet i dag, så bilen måtte kjøres ut tidlig. Mannen tok den ned til t-banen. Så jeg og Goffel skal gå til bhg, uten vogn. Tror det kan ta litt tid Så drar jeg rett videre til frisøren, hjem et par timer, og så kveldsvakt Jobber med to koselige damer i kveld, så det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. juni 2013 #6264 Del Skrevet 5. juni 2013 Vi har badekar og jeg er veldig glad i det nå som vi har barn. Ellers foretrekker jeg dusj, men jeg likte dusjen du la ut Er ikke spesielt pent, men sikkert digg! Jeg ville også hatt benk over maskinene. Praktisk ift bleieskift, brette klær osv. Og vegghengt do er en drøm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. juni 2013 #6265 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg er alt for opptatt av hvordan det ser ut til at jeg kunne hatt sånn steamdusj, den blir alt for massiv. Hadde et godt vennepar med sånn dusj og selv om badet deres egentlig var stort, så det knøttlite ut pga. den dusjen. Ikke synes jeg det var så behagelig at det var verdt det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #6266 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg er også egentlig veldig opptatt av hvordan det skal se ut, men så er det veldig fristende med en sånn dusj da Får bare se hva som vil passe best, og hva vi kommer frem til. Vi kommer ikke til å bli boende her mer enn ca tre år til. Så det er nok viktig å tenke på hva som gjør boligen mest attraktivt for salg. Tenker at badet kommer jo til å bli det fineste med hele leiligheten. Frisørtimen ble avlyst Så jeg har brukt tid på å vaske/rydde/ommøblere Noen ganger er jeg så effektiv. Men det er ganske sjeldent da Har en liten pause nå. Møtte noen utfordringer som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal løse Har en kommode som jeg ikke får plassert noe sted. Det er kommoden som mamma hadde babyklærne mine i da jeg var liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. juni 2013 #6267 Del Skrevet 5. juni 2013 Er nok veldig lurt å tenke på ting ift salg ja.. Det ville jeg også gjort dersom vi skulle pusset opp. Bir nok fint uansett tenker jeg! Hvor lang tid beregner de å bruke på det? Kommer vel kanskje an på hva dere ønsker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #6268 Del Skrevet 5. juni 2013 På vår leilighet bruker de 4 uker. Hadde vi bodd i en lavere etasje ville det tatt 5 eller 6 uker. Ja, salget er viktig for meg. Vil jo gjerne få mest mulig for leiligheten. Og tenker at hvis flere er veldig interesserte, så kan vi få en god pris. Enkelte leiligheter her går mye over takst, mens andre går for ca takst. Og det har igrunn ikke vært superfine leiligheter som har gått over. Fy søren, så stygt det har vært under enkelte møbler her! Man trenger å rengjøre skikkelig innimellom. Fortsatt ikke løst problemet, men fått gjort noen andre fornuftige ting i mellomtiden. Hva gjør dere med alle klærne etter barna? Det begynner å bli skikkelig mye! Nå har jeg nettopp puttet yttertøy og sko i poser. Vil jo ta vare på det, men har egentlig ikke plass. Kusinen min skal ha baby i november, håper hun får gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. juni 2013 #6269 Del Skrevet 5. juni 2013 Når dere skal selge innen 3 år hadde jeg ikke valgt steamdusj. Jeg tror det er en sånn greie man enten elsker eller hater, og de som elsker skaffer selv og de som hater tenker at det er mye jobb å kvitte seg med den. Klærne etter Murmel gir jeg vekk, med unntak av noen spesielle plagg. Jeg hadde nok gjort det samme om jeg planla å få barn om 2-3 år også, det er grenser for hvor lenge jeg gidder å lagre klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. juni 2013 #6270 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har tatt vare på alle klærne etter A, lagret i kasser i kjelleren til svigermor... Hadde vi ikke kunnet oppbevart dem der, måtte vi bare ha kvittet oss med dem, for vi har ikke plass i vår egen leilighet til å ha dem der. Men nå som vi skal ha en jente til, får vi jo bruk for dem på nytt! Flaks egentlig, sparer mye penger på det!! Etter lillesøster vokser ut av dem, tenker jeg å kaste det som ikke er brukelig lenger, og gi resten til Fretex. Evt selge det fineste på finn kanskje. Enig med Dine i at det er praktisk å ha vaskemaskin og trommel under en benk, så du kan bruke benken til bretting og evt stell hvis det kommer en baby til en gang. Dere har jo plass til det, på det store badet! Utslagsvask tror jeg er et "luksusgode" som du fort ville vent det til å ikke ha hvis den ble borte. Det er jo nesten ingen som har plass til det. Hos oss fyller jeg bøtta i dusjen, og heller ut i do. Det funker helt fint, har aldri tenkt over at jeg mangler en ekstra vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. juni 2013 #6271 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg savner utslagsvask nå som Murmel slutter med bleier og det blir litt tøy som må skylles opp før vask. Synes det er litt ekkelt å ta det i dusjen egentlig, men dette er ikke viktig nok til at jeg ville prioritert utslagsvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. juni 2013 #6272 Del Skrevet 5. juni 2013 Vi har utslagsvask på vaskerommet og jeg trodde jeg skulle få mer bruk for den enn jeg gjør.. Men nå går slangen fra vaskemaskinen ut i den vasken, så nå må jeg jo ha den. Men enig med Cypress, den blir du nok vant til å ikke ha. Ellers er det sikkert lurt å tenke som Marmot, at det ikke er alle som liker steamdusj. Enten liker du det eller ikke ja. Det finnes jo fine dusjkabinett som ikke trenger å være så prangende og så kan dere ha et hjørnebadekar feks. Da får man i pose og sekk Spennende å se hvordan det ser ut til slutt synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. juni 2013 #6273 Del Skrevet 5. juni 2013 Det finnes jo fine dusjkabinett som ikke trenger å være så prangende og så kan dere ha et hjørnebadekar feks. Da får man i pose og sekk Det har vi og hvis dere har plass, vil jeg anbefale det. Kjekt med begge deler og vi elsker det hjørnekaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. juni 2013 #6274 Del Skrevet 5. juni 2013 Det har vi og hvis dere har plass, vil jeg anbefale det. Kjekt med begge deler og vi elsker det hjørnekaret! Ja, det er jo sant. Veldig fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. juni 2013 #6275 Del Skrevet 5. juni 2013 Utslagsvask hadde jeg ikke hatt særlig bruk for, det finns i nye huset vårt men lurer på om vi tar den bort og legger benk......vi får se. Finns jo steamdusjer som er ikke så advanserte som den der da. Det finns steamdusj som går an å bruke begge veier, ville ikke tro noen hadde ikke ønsket en leilighet pga det men det er da meg...........jeg elsker jo som sagt badekar, skjønner ikke hvordan jeg har levd uten i så mange år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #6276 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg tenker følgende ang badet nå: Vegghengt toalett (det får alle) Pent dusjkabinett, ikke steamdusj, da skal det i så fall se veldig nøytralt ut Boblehjørnekar (det var et rart ord ) Vaskesøyle Utslagsvask Kjøkkenbenk og kjøkkenoverskap Radio Lys som skrur seg av/på Vask har jeg ikke så mye tanker om enda, må se hva som finnes I morgen skal jeg forhåpentligvis til frisøren Var veldig i tvil om jeg skulle prioritere søvn eller frisør, men så ble det frisør da. Etter frisøren skal jeg til Pals og kjøpe hvit marsipan til to kakeprosjekter jeg har, og så får jeg venninne med barn på besøk, og så kommer Neytiri til meg på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. juni 2013 #6277 Del Skrevet 6. juni 2013 Håper jeg har nok sukkerpasta for imorra....ferdigfarget:) har du maismel eller burde jeg kanskje ta med?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #6278 Del Skrevet 6. juni 2013 Tror ikke jeg har det. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. juni 2013 #6279 Del Skrevet 6. juni 2013 ok tar med meg da gleder meg skravle og lage pynt.........men må si jeg har ikke helt troa jeg klarer store figuren altså.....men skal prøve.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #6280 Del Skrevet 7. juni 2013 Hatt en kjempefin dag! Tok bilen inn til sentrum. Klippet meg hos verdens flinkeste frisør. Møtte venninne og barn med en gang jeg kom hjem. Tok på meg shorts, og vi gikk ned for å hente Goffel i bhg. Tok en is på vei tilbake, og møtte kusinen min med familie, og noen naboer av dem. Satt ute på teppe mens de fire småtassene badet og lekte i sanda. Spiste vannmelon, og skravlet Så gikk vi hjem, og Goffel badet i balja hjemme. Nå skal jeg snart gå å lage middag, og så slappe av litt før Neytiri kommer. Jeg fikk forresten kjøpt hvit marsipan også, og det var ikke så dyrt som jeg trodde! Mellom 350 og 400 for 5 kg. Hadde grudd meg litt til å kjøpe, for jeg var litt usikker på om det var lov for privatpersoner. Men han som jobbet der var superhyggelig!! Ikke noe problem. Kjøpte cakeboards også. Gull på den ene siden og sølv på den andre. De kostet bare 5 kr stykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå