Gå til innhold

Pupsilures verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

:fnise:

Jeg tror egentlig ikke man blir 100% klar, hvertfall er det min følelse, men man må føle på hva som er mest riktig for en selv og i deres situasjon. Du husker sikkert at jeg gikk mange runder med meg selv om vi skulle prøve i fjor eller i år.. Og selv om jeg er helt sikker på at vi gjorde det riktige ved å starte prøvingen tidligere enn egentlig planlagt, så skal jeg ikke legge skjul på at det er fryktelig slitsomt bare det å være gravid med en toåring.. Så gjør det som er riktig for dere du - jeg følger med uansett når det blir :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med Cypress, jeg har også en søster som er helt ulik fra meg. Vi har enda i dag mer konflikter en glede av hverandre desverre, men vi jobber med saken enttopp fordi vi er søstre........vi er veldig ulike personer altså.

Skrevet (endret)

I november blir vi uten bad og vann i fire uker. Har laget meg en liten plan for hvordan vi skal klare det. Den første uka jobber jeg kun tre vakter, og de skal jeg bytte bort/ avspasere. Uken etter har jeg ferie. Disse to ukene blir jeg og goffel nødt til å reise bort. Enten blir det syden med tanten og onkelen min. Eller så blir det å leie en hytte i Sverige eller Danmark, og bare være meg og goffel. Mannen vil ikke ta mer ferie. Kanskje vi tar byen til Neytiri, og kan være litt sammen med dem :) ellers har jeg funnet et kjempefint hus i Danmark, som kun kostet 3900 for de to ukene! http://www.dansommer.no/p/C2149?&SD=18-11-2013&ED=30-11-2013&NA=2&NC=1&wt.si_n=NormalSearchBookingFlow

De to resterende ukene må vi bare være hjemme å prøve å gjøre det beste ut av. Jeg tror jeg dusjer på jobben. Og vi må bare få det til å gå på et vis. Det settes opp brakker ute der det er to dusjer og to toaletter. Men jeg ser for meg at det fort blir ekkelt og mye kø når så mange mennesker skal dele :( gruer meg til å ta med lille goffel ut for å tisse :( han burde nesten brukt bleie.... Potte kan jo kanskje funke da! Ulempen er at vi ikke kan helle ut i do/ vasken, så alt vi skal tømme ut må tas med ut :(

Endret av Pupsilure
Skrevet

Sniker innom litt, hadde vært morro å få dere til oss da! Jeg har mulighet å ta litt fri den tiden kanskje :) ville sagt dere kunne bo hos oss men vet ikke med plass før mot høsten om vi kjøper noe. Mannen er sannsynligvis på sjøen da uansett :)

Skjønner det blir stress, du kan ikke bo hos noen andre de to ukene??

Skrevet

Vi leier oss et hus, det går fint :) nei, vi har ingen vi kan bo hos. Kan bo hos vigermor, men hun røyker så mye, og det blir veldig upraktisk med bhg. Tror det blir hyggelig å reise bort også. Og kjempefint hvis dere kan være litt sammen med oss, hvis det blir byen din :nigo:

Skrevet

Jeg gleder meg vanvittig mye til badet er ferdig oppusset! Absolutt alt skal tas, vegger, tak, gulv, rørsystem. Det er noen standardpakker med fliser og sånt som vi kan velge mellom, eller så kan vi betale litt ekstra for noe annet. Vi har satt av 50 000 til oppgradering.

Jeg har så smått begynt å planlegge hvordan jeg vil ha det. Vi har et stort bad, der det også skal være vaskerom. Jeg vet at en nabo har tenkt til å ha skyvedørsgarderobe, slik at mye blir gjemt bort. Men jeg kan vel ikke plassere vaskemaskin og tørketrommel bak der. Tenker derfor mer i retning av kjøkkenbenk med utslagsvask, men det er ikke så veldig pent da :sjenert: jeg har veldig lyst på et badekar i tillegg til dusj!

Skrevet

Anbefaler badekar :jepp: vi har masse glede av oss og bruker det flere ganger i uka.

Og dere er velkomne til å dusje/bade her i løpet av de to ukene dere er hjemme uten bad, ikke noe problem det :)

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg hadde også valgt badekar om jeg kunne, det er digg. Jeg savner det veldig!

Skrevet

Takk for tilbudet, Pusla :klem: Ja, badekar har jeg lyst på altså! :hoppe: Mannen er litt mer skeptisk. Vi hadde badekar da vi flyttet inn her, men kvittet oss med det etter et par år der det var blitt brukt 2-3 ganger bare. Men da hadde vi ikke barn. Jeg vil gjerne ha med bobler jeg da :sjenert:

Skrevet

Bobler er digg :tommel: og med barn er badekar ekstra nyttig :jepp:

Skrevet

I dag har jeg hatt en slitsom og stressende dag på jobb. Hadde veldig lite energi da jeg dro hjem. Litt småsur for at hele dagen min blir ødelagt, men sånn er det bare noen ganger. Har kjent mye på at jeg ønsker å jobbe mindre, i det siste.... Men det er ikke aktuelt. Skulle bare ønske jeg hadde mer overskudd til å stelle mer hjemme, og ha mer overskudd til lek og kos etter jobb. Men men. Jeg har jo endel kveldsvakter, og bare 93% stilling, så litt formiddagsfri får jeg jo :)

I morgen har jeg fri :) mannen leverer i bhg, og jeg henter ca 13. Så skal vi til tanten min. Hun vil gjerne kjøpe ny bilstol til goffel, så vi gjør nok det i morgen :) han må virkelig ha ny nå, han veier 17 kg, og setet går til 18. Og så skal man regne med vekten av klærne også. Tror det blir two way elite, men må høre litt i butikken.

Det ser ut som det blir sydentur med nevnte tante i november. Hun vil ta oss med til et hus hun har leid flere ganger før, i Portugal. Skeptisk om det er varmt nok da. Blir vel ikke noe bading i november. Skal høre hva hun mener om gran canaria istedenfor.

Jeg klippet håret til goffel med maskin for første gang i helgen. Han var veldig skeptisk i starten, men så gikk det helt fint. Og det var lett og gøy. Syns det ble litt vel kort da. Men vokser fort.

Skrevet

Nå er bilstolen i boks :nigo: ble britax multi tech 2. Verdens snilleste tante kjøpte den + klær for 1000 kr til han, og et telt som skal være over stigen til senga hans, til 800 kr, det måtte bestilles. Klarer nesten ikke å få takket nok. Setter utrolig stor pris på det. Hun har ikke barn selv, og blir helt tussete når hun er med goffel. Han liker henne veldig godt, så det er hyggelig å dra på besøk til henne, og la henne passe han litt.

Ble sen legging i dag, vi var ikke hjemme før kl 18, og da måtte vi lage middag, ble raske wienerpølser. Og så roe seg ned litt, før natta. Har akkurat gått ut av rommet hans nå, og tror han sovner fort.

Jeg laget en oreokake mens han spiste. Gadd ikke å avkjøle mellom hvert lag, det kan vel ikke være så nøye? Svigermor kommer på besøk i morgen. Tok peanøtter på halve kaken, og kom plutselig på at svigermor er allergisk mot så mye, og at hun spurte sist gang, om det var nøtter i. Så da blir det nok kake på meg og mannen i kveld istedenfor ;) kan lage pizzasnurrer å servere svigermor istedenfor.

Jeg har laget mye pizzasnurrer i det siste, og de er utrolig gode og enkle. Bruker pizzabunn, Peppes pizzasaus, revet ost, og kokt skinke. Og så putter jeg dem i muffinsformer før steking. Blir spist opp med en gang ;) har laget det både hjemme og på jobb. Viktig å ta litt olje i formene. På jobben spiste vi muffinsformer også, de to første gangene :ler:

Skrevet

Pizzasnurrer er kjempegreit, gjør det sånn jeg også :jepp:

Så snill tante du har :)

Skrevet

For en snill tante du har!! Heldige Goffel ;)

Skrevet

Snakk om en snill tante da, herrigud I want one!!!

er den stolen bakovervendt? jeg er såå lei den babysafe x3, men Bumba er jo så liten enda så usikker om vi trenger å bytte enda......

Skrevet

Ja, den er bakovervendt. Men kan også settes forover, men da kommer den dårlig ut i tester. Blir bakovervendt til Goffel er minst 4 år, og etter det kjøper vi nok en beltestol. Da er han vel kanskje over 25 kg også, han vokser jo så fort :daane: Begynner å bli tungt å bære på han nå. I butikken i dag ble han sliten, og ville bæres, men jeg klarer kun et par minutter...

Skrevet

Ja vi har tenkte bakover til 4, men lurer på om det finns ett sete som er litt bedre en besafen som er bakovervendt....føler det tar utrolig med plass....

Jeg bærer stort sett ikke lenger om det ikke er i bæretøy som på flyreiser eller skogturer......det går ikke lenger og min er lettere, tror 11kg nå.

Skrevet

Vi har hatt Multi-Tech (men ikke 2'ern tror jeg) hele tiden siden vi byttet fra Maxi Cosi setet og er veldig fornøyde. Det eneste aberet med det setet er at det tar utrolig stor plass i bilen vår og jeg sitter med knærne helt oppi dashbordet. Mannen klarer ikke sitte der på lengre turer, så da må han kjøre.

Men som jeg sa til kunder da jeg jobbet med det (og som vi lærte på bilsikringskurs) så er det bedre at knærne til passasjeren går enn nakken til barnet bak.. (For å sette det hele på spissen).

Så dersom vi ikke bytter bil kommer jeg til å sitte ubehagelig i bilen i flere år fremover :rolleyes::fnise:

Skal forresten prøve meg på å farge ulltøy med Wilfakonditorfarge.. Jeg har en bitteliten "boks" som jeg kjøpte på Ebay for 2 år siden ca, men er det nok til to bodyer feks? :klo:

Fant "oppskrift" her, men hvordan tror du det blir? Eller har du en annen måte? Prøvde å lese meg tilbake til side 300 eller noe, men fant det ikke :sjenert:

Skrevet

Takk for innspill om bilstolen. :)

En liten boks holder fint :) hvilken farge er det? Kok opp vann i en kjele, og tilsett farge. Rør godt ut! Hvis det ligger fargerester på bunnen blir det stygg flekk! Legg bodyene i, og rør forsiktig. La de ligge i en halvtimes tid. Mengden farge må du bare prøve deg frem. Kommer an på hvor mye vann du bruker, og hvor sterk farge du vil ha. Du kan bruke vannet med farge i flere ganger, hvis du har mye du vil farge. Pass på at det er 100% ull, ellers blir det ikke farge overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...