Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke noe oppkast i natt!! :nigo: Vi forberedte oss veldig godt på en slitsom natt, men alt gikk bra, heldigvis :) han er frisk og rask i dag. Mannen tror han hadde spist noe han ikke tålte.

I kveld er det jobb igjen for meg. Ikke vært på jobb siden forrige fredag! Og da hadde jeg dagvakt, så da blir det nøyaktig en uke da. Men har bare vært syk to dager, mandag og tirsdag, de andre hadde jeg fri.

Jeg pyntet en bursdagsgave i går. Utenpå papiret. Lagde en fin tag med navnet til bursdagsbarnet, som jeg bant fast med hyssing. Og så pyntet jeg med 3D sommerfugler, en liten krone over det ene hjørnet, og en liten babysko, som jeg limte med sålen på papiret. Jeg laget også en babyseng, men den har jeg ikke fått brukt til noe. Var veldig enkel å lage :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy å kunne være litt kreativ da :)

Godt at Goffel ikke kasta opp noe mer.

Skrevet

Har en liten gutt her som finner på alt mulig for å ikke sove, men den siste var ikke den smarteste akkurat: Goffel: mamma, jeg er blitt syk! Jeg sleika på heisdøra, og nå er jeg syk.

Mamma: Huff da, gutten min, da må du bare ligge i sengen, slik som mamma gjorde da jeg var syk :ler:

I dag har jeg vært på hoppeloppeland med jobben, og tok likesågodt med meg mannen og Goffel også :hjerte: Det var koselig og gøy!

Nå er jeg skikkelig sliten. Har egentlig litt lyst til å legge meg :sjenert: Men vil jo få litt ut av kvelden også... Vil lage en bleiekake, og utforske nye maskinen litt mer. Etter jobben dro vi til Barnas Hus og kjøpte en juniorseng! :hoppe: En halvhøy en, med forheng under. Men den skal ikke tas i bruk riktig enda.

Skrevet

Goffel var vanskelig å legge i går. Måtte inn mange ganger, siste gangen sendte jeg mannen, og da ble det stille. Han virket ikke trøtt. Han sov lur i bilen i går, i ca en time, det var nok dumt! Han sovnet ikke før i 21 tiden. Og opp 6 i dag. Savner tiden der han sov til 8 om morgenen :ler: nå har det vært 5/6 i et par uker...

Skrevet

Er det ikke rundt denne alderen at man kutter duppen helt? :sjenert: Mener og ha lest det i siste mamma eller foreldre og barn, hvor de tok opp dette med barn og søvn.

Skrevet

Egentlig ville han selv kutte helt i våres, og hadde en stund uten, men bhg syntes han ble så vanvittig grinete utover dagen, at vi eksperimenterte oss frem til at en halvtime var perfekt. Hjemme sover han aldri lur lenger, men i bhg sover han en halvtime fortsatt. Kan hende vi må kutte ut luren ja :jepp:

Skrevet

I går var jeg så sliten! Opp med Goffel kl 06, og sammen med han helt til 13, før jeg fikk to timer fri, og så dra på kveldsvakt og jobbe til 22. Han var ganske krevende i går, og jeg merket at jeg hadde kort lunte. Det er så rotete og kaotisk her, siden vi maler, og det gjør noe med humøret mitt. Men vi fikk gjort noe hyggelig også da. Vi malte litt mer på et bilde som henger på veggen, syns det er gøy å male litt mer over, og gjøre det enda finere. Goffel maler alltid sklier. Og så sier han at malingskladdene jeg legger på bildet som han skal dra utover, er bæsjer. :ler: Han hjalp meg med å lage en bleiekake i går også, og prøvde å rulle sammen bleier.

Det gikk forsåvidt greit på jobb, ble en rolig kveld, med gode kollegaer og kinamat. I dag har jeg fri, og skal slappe mest mulig av :) Mannen har malt listene nå, og stua er nesten ferdig. Gleder meg så utrolig mye til å få pakket ut den andre sofaen og lenestolen, og satt ting på plass. Og til søppelbilen kommer på torsdag, og tar med seg alt søppelet!

Skrevet

I går ble lille gullet mitt 2,5 år, så her kommer en liste:

Alder: 2,5 år

Vekt: 15,8 kg

Høyde: 93 cm

Klær: Str 24 i sko, og har brede føtter, 92/98 i bukser og bodyer. Bruker mye ull.

Ligner på: meg når han smiler, pappaen når han er konsentrert, ser ned, og bakfra.

Bleie: Ja, ingen avvenning enda. Sier at han vil bytte bleie, eller at han har vondt i bleia før han bæsjer. Tisser i do innimellom.

Vogn: Har babyjogger summit, som han blir trillet i til og fra bhg med pappaen, og som han sover i der. Brukes lite ellers.

Liker: Kardemommeby, Donald, lekemat og modelleire. Liker fortsatt å putte ting oppi noe annet. Og pakker inn ting og gir bort i gave hele tiden. Veldig opptatt av brannen i Kardemommeby.

Legger seg: 18.30

Sover i: Sprinkelseng, men har kjøpt en juniorseng som skal settes opp etterhvert

Står opp: Den siste tiden 5/6, men vanligvis ca 7.

Legging: Får en flaske med velling og ser en kort film med Donald på iPaden, før han stelles. Jeg synger So, ro, Lillemann, og pappaen synger Byssanlull, før han legger seg, og så er det stort sett stille til neste morgen.

Lur: Sover en halvtimes lur i bhg, innimellom ligger han bare våken. Sover ikke lur hjemme. Får han ikke til å sove andre steder enn bilen, senga si og vogna. Sofaen eller sengen vår vil han ikke.

Barnehage: trives veldig godt i bhg. har sett at han leker fint med de andre barna, og får gode tilbakemeldinger.

Språk: snakker masse, og nesten hele tiden, kan kjempemange ord, og lærer nye hver dag. Forteller om ting som har skjedd, og husker ting lenge etterpå. Har begynt å stille noen spørsmål, men ikke så mye enda, mest "hva skjedde nå?" "Hvor er du, mamma?" "Hva gjør du for noe, mamma?"

Mat: liker det meste, og spiser stort sett bra, men litt mindre enn før. "Liker ikke" løk, tomater og broccoli. Får tran, supermat-piller og vitaminer hver dag. bruker fortsatt smekke med oppsamler.

Sykdom: ikke vært så mye sykdom det siste halvåret, som det har vært før. Har gjerne feber i 1-2 dager, og så frisk igjen.

Nakken: Helt fin i nakken, skal på kontroll hos fysio om noen måneder.

Synger: Ja, har lært seg å synge ordentlig nå.

Danser: Nei, danser helst ikke.

Hopper: Ja, nylig lært seg

Telle: Teller til ti, og sier gjerne 14, 16 og 20 etterpå. Ikke noe særlig opptatt av tall lenger.

Trass: Enkelte dager er det mye trass, men stort sett er han snill og grei, hører på det vi sier, og godtar det.

Kle av/på: Klarer å kle av seg lue, votter, jakke, genser, bukse og sokker, men gjør det ikke så ofte, tar lang tid og han må lokkes med klistremerke for å gjøre det. Kan ikke kle på seg annet enn sko og votter.

Hjelpe til: Flink til å hjelpe til med å putte poser i poseskuffen, kaste ting i søpla, sette ting på kjøkkenbenken, ta ut melk/juice fra kjøleskapet, putte vellingpulver oppi tåteflaska, legge ting i skittentøyskurven o.l. Han liker veldig godt å få hjelpe til med ting.

Skrevet

Det var en fin liste, godt å høre at han er frisk i nakken og mindre syk enn før!

Skrevet

Så fin liste! Og veldig god ide.. :) Alt er en grøt etter at Bolla er født synes jeg :ler:

Skrevet

Jeg elsker lister :fnise: Har en tanke om at jeg kommer til å se tilbake på alt jeg skriver i denne dagboka engang, men vet ikke om det er så realistisk. Men nå er mannen åpen for et barn til, og da vil jeg kanskje sammenligne litt, så da er det gøy at jeg har skrevet så mange detaljer :)

Det blir mest sannsynlig ikke baby før vi har flyttet, men vi titter på hus også. Mannen må få seg jobb før vi kjøper hus, noe annet går ikke. Men han var på et tre timers lang jobbintervju i går, som virket veldig lovende! Han gjorde det veldig bra, og fikk masse ros av intervjuerne. Spørsmålet er om de trenger noen med mannens kompetanse. De har ingen avdeling som driver med det han kan, men de hadde trengt det.

Han har jo gått til coaching hos et jobbsøkefirma i regi av gamlejobben. Og det har vært utrolig bra!! Han har fått masse tips, og møtte opp utrolig godt forberedt, og det kommenterte intervjuerne. Så vi krysser fingrene for at han får jobb. Han likte firmaet og lokalene veldig godt. Ulempen er at det er helt på Fornebu :( Det er langt unna, han bruker 1,5 time hver vei.... Fordelen er at det er like lang reisetid selv om vi flytter dit vi vil, som er langt utenfor oslo.

Skrevet

Spennende med jobb for mannen nå da! Håper de finner plass til han der han var i går :jepp: jeg tror mange jobbsøkere undervurderer dette med å være forberedt, så det er veldig bra at han har fått hjelp til dette.

Liker å lese at mannen er åpen for et barn til! Spennende :nigo:

Ha en god helg :klem:

Skrevet

Han er ikke bare åpen, men han vil faktisk ha et barn til :nigo: Men han vil virkelig ha en annen bolig først, og det kan jo ta litt tid. Og jeg lurer på hvor vi skal bo, og er ikke helt klar for å flytte ut av oslo.....

Jeg skal på visning sammen med mamma i morgen, på et sted vi vurderer! Spennende!

Skrevet

Ja, kjempespennende! Bare tanken på et tre-etasjes hus, med 4-5 soverom og hage gjør meg helt ør. Det ville vært så vanvittig deilig! :nigo: Vi kan nok ikke kjøpe noe før mannen har jobb igjen, får nok ikke lån, og vil ikke gjøre det før alt er i orden igjen. Men dette huset vi skal se på ligger på et sted med mange like, og det er greit å se litt nærmere på området også. Det er på et felt med mange hus og rekkehus. Og jeg har ei venninne som bor der, så har gått noen turer der, og liker stedet. :hoppe:

Skrevet

Spennende :hoppe: Hus og hage er digg! Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor det er :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...