Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg våknet i dag hadde den sklidd lenger inn, så den skal nok være lenger inn ja. Men fy søren så vanskelig det er å få den ut igjen! Og å få foldet den ut inni der, når jeg setter den inn. Jeg får ikke plass til en finger ved siden av den! Takk for tipset om å gjøre det i dusjen! Gjorde det nå når jeg stod opp, og tror det er det jeg må gjøre fremover. Den var ca halvfull både i går og i morges. Og nå er jeg på starten av mensen, og blør alltid mer da. Er det 12 timer den kan sitte inne? Hvor ofte tømmer du den, Marmot? Holder det at jeg gjør det morgen og kveld...?

Jeg tømmer den morgen og kveld, ja. (Det har hendt et par ganger at jeg har glemt den om kvelden også.... :rodme: ) Du må presse litt med musklene når den skal ut igjen, jeg klarer å presse den akkurat så langt ut at jeg får tak i den liksom. Når du setter den inn, så prøv om du klarer å vri litt på den når den er på plass, så folder den seg ut lettere. Det er litt knotete i begynnelsen altså, men nå gjør jeg det uten å tenke over det engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd å bruke musklene, det skal jeg gjøre i kveld. Ikke hatt noe lekkasje i dag :tommelopp: Og merker ikke noe til den :)

Skrevet

Tenk om dere visste hva dere går glipp av. Jeg plages null og niks av mensen etter jeg byttet til menskopp, angrer på at jeg ikke gjorde det før.

Skrevet

Jeg plages ikke av mensen heldigvis, men jeg hadde sikkert hatt lyst å prøve det dersom jeg var plaget.

Kjempe flott at det finnes ulike alternativer :)

Skrevet

:ler: altså hadde jeg blødd mer og kommet over angsten å ha en kopp oppi der, ja da kunne jeg kanskje prøvd den :fnise:

men altså jeg synes et truseinnlegg er mye mer lettvint :fnise:

Skrevet

Om ganske nøyaktig et år skal badet vårt rehabiliteres, og vi blir uten bad i 6 uker. 3 av ukene er vi uten vann. det blir satt opp brakker ute med dusj og toaletter...

Og de blir bråk og arbeider i hele blokka i lang tid. Leiligheten vil også støves ned, så alt må dekkes til.

Mange i borettslaget planlegger å reise bort. Men hvor skal vi dra? 6 uker er lenge. Det beste jeg kan komme på er: vi tar tre uker ferie hver, de tre ukene hvor vi er uten vann. Og drar til Gran Canaria. De resterende tre ukene må vi jobbe, og må enten bo hjemme og ha det fælt, eller bo hos svigermor. Ulempen med å bo hos svigermor er at det er upraktisk med tanke på barnehage og jobben min. Hun bor helt i andre enden av byen. Mine foreldre har ikke plass til oss + at de bor langt ute på landet.

Æsj, dette er ikke noe gøy! Har visst om det i flere år, men nå er det kun et år igjen, og jeg blir nødt til å forholde meg til det. Det er satt opp et visningsrom, så vi får se hvordan det blir, og vi kan velge dyrere fliser og slikt. Blir veldig gøy å se da, og vi skal betale litt ekstra for å få det finere. Kanskje vi kan ha et hjørnebadekar også :rodmer: Gleder meg veldig til det er ferdig! :)

Skrevet

Nå har jeg sjekket tur til Gran Canaria. Vi får en tur dit i tre uker for ca 15 000. Må i det frister veldig! Problemet er mannens flyskrekk, det er ca 5 timers flytur, og det er litt over hva han går med på. Og så er det ikke veldig varmt der i november, men rundt 20 grader, tenker jeg. Og så blir det ikke noe ferietur på oss på sommeren, men vi har jo to uker ferie på sommeren uansett.

Greit å vite litt om alternativene.

Skrevet

Å ta ferie og reise bort høres veldig fornuftig ut synes jeg. Vi dro til gran Canaria da Tassen var rundt 10 mnd og da var det et helvete mildt sagt.. Men så dro vi til Barcelona i sommer da han var halvannet og det gikk supert! Jeg tror det kommer til å gå kjempe fint og ta med iPadden og litt sånn, så går det enda bedre ;)

Og så er han jo bortimot tre år når dere reiser, litt over til og med, så jeg stemmer for :tommelopp:

Skrevet

Får dere ikke hotell når sånne ting står på? Kan ikke forvente å bo tre uker uten vann??!

Ellers ville jeg absolut vurdert tur, dere kunne ikke tenkt å reise lengre og få varme? Type florida eller noe? Skjønner med mannens flyskrekk at alt av fly blir tøff da. Hva med at du meg og barna drar til florida og så kan du sende gubben til moren sin :fnise:

Skrevet

Hvem skulle vi fått dekket det av, Spatula?

Ja, går nok bra med Goffel da. Han vil jo være over tre år, og kan sikkert være oppe litt lenger om kvelden også, hvis vi skal spise på restaurant. Håper å finne en leilighet da, for da kan vi lage vår egen mat. Men jeg syns det var ganske dårlig utvalg så sent på året. Og 15 000 var det billigste jeg fant, mulig vi bør bruke enda mer, men usikker på hva mannen mener om det. Han vil nok ikke reise bort i det hele tatt, men bo hos moren sin.

Skrevet

God ide, Neytiri :ler: Det verste av alt er at han sikkert hadde blitt overlykkelig over å få fri fra oss så lenge :roll:

Det blir jo satt opp toaletter og sånt ute, så vi må hente vann der...

Skrevet

Jamen vær glad å sende han hjem til mamma sin, han vet ikke hva han går glipp av! Vi kan nyte turen på menna våres penger høhø høres godt ut eller??!

Skrevet

Spurte mannen om forsikringen dekker hotell, men han sa at den absolutt ikke gjør det. Det er planlagt vedlikehold, og da er det andre regler enn hvis det plutselig hadde blitt vannlekasje eller noe sånt. Han hadde fått spørsmålet mange ganger, for han sitter i styret i borettslaget.

Skrevet
:lol: Jeg tror han syns noen uker med å sove så lenge han gidder, spille dataspill dag og natt, og bare tenke på seg selv passer han mye bedre enn ferie, sol og varme ;) Florida høres fantastisk ut! :sol:
Skrevet

Nå har jeg vært effektiv her, dratt frem sofaen og støvsuget bak. Fy, så mye dritt! Har ryddet og ordnet masse på de tre timene som har gått siden jeg kjørte Gofflus i bhg. Er så misfornøyd med stua. Har vært det helt siden vi flyttet inn. Har gjort småting som hjelper litt, i en periode, men det blir ikke bra nok. Nå for tiden føler jeg at hovedproblemet er sofaen og veggene.Skulle hatt en mindre sofa, og malt veggene. men det er så store prosjekter begge deler, at jeg ikke orker....

Ble litt bedre når jeg ommøblerte. Satt en stor malplassert skinnstol ut på verandaen, og det gjorde stor forskjell.

Kjenner ingen verdens ting til koppen i dag. :nigo: Klippet litt av stilken, men vet ikke om det var det som gjorde utslaget. Tror heller at jeg har vennet meg til den. Prøvde forresten å dytte den ut med musklene, og det gjorde stor forskjell ja! Fikk mye lettere tak i den :)

I morgen har jeg fri da også (har kun jobbet mandag denne uken jeg!) og skal til sverige med en gammel kollega. Og så er det julebord med jobben på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...