Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har allerede jobbet tre dager, og det gikk bra :) Får se hvordan det blir i morgen, jeg er jo knekt opp på nytt, og det kan hende at det blir veldig vondt å jobbe. Knekkingen var ikke like ille i dag. Hun forklarte at musklene mine står i spenn, og drar ryggvirvelen ut av stilling og at det derfor blir låsning. Nå låste hun opp, og tok mange triggerpunkter, for å få musklene rundt til å slappe av.

Jeg har fått noen øvelser, for lenge siden, og fikk et par nye i dag. Skal komme en gang i uka nå, så får vi se hvordan det går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg og ryggen din snuppa, masse god bedring :klem:

Skrevet

Takk, Neytiri :klem: Ikke noe gøy :( Men men. Tror det er bra for meg å dra på jobb, og være i aktivitet. Men skal be om de letteste oppgavene på jobb i morgen :jepp: Føler meg litt småslapp etter blodgivningen også, så tror det blir natta meget snart :jepp:

Skrevet

God bedring :klem: ryggvondt er noe herk! Pass på å unngå de tyngste løftene, er mitt tips :jepp:

Ikke noe moro når de små ikke forstår at mamma ikke kan være med overalt å leke, nei. De skjønner heldigvis en del nå da, men klart det er trist.

Skrevet

Takk, pusla :klem: De tyngste løftene skal jeg styre unna :jepp: Tror det løser seg selv, for det er nok ikke mulig. :( Det er gode muligheter for å ta det med ro på jobb både i morgen og onsdag :)

Skrevet

I dag fikk jeg pakken fra ugly :hoppe: Fikk Knertengenser, milk sommersett, og mariuslue! Dritfornøyd! :nigo: Gav 299 kr for tre tilfeldige plagg i størrelse Goffel. Sommersettet koster vanligvis 399,- Knertengenseren 499,- og lua 299,-

Han vet så vidt hvem Knerten er, men tenker at han kommer til å bli opptatt av det fremover, når han får genseren ;)

Jeg har hatt en fin kveld på jobb. Vært på disco og danset, spilt brettspill og skravla :ler: Mat fikk jeg og, så skal ikke klage!

Skrevet

Morgenens gullkorn:

Jeg gidder ikke skru på lyset.

Mamma gjemmer seg. (Jeg la meg under dyna. Han bruker ikke dyne selv, og tenkte på det som å gjemme seg istedenfor å varme seg :ler: )

Og så sa han: "Svartpølsa kommer og tar meg", da han klatret opp i senga mi, over den svarte store puta jeg pleier å ha mellom bena. Vi kaller den svartpølsa.

Når han drikker så har han begynt å samle opp drikken i munnen, og riste den frem og tilbake i munnen. Skummelt, kan fort bli mye søl. Men litt morsomt også.

Har en dårlig nyhet også. Mamma jobber kveld på julaften :( Og vi skulle være sammen med mamma og pappa i år. Kanskje vi må feire det noen dager før/etter :vetikke: Pappa vil nok aldri i verden komme alene. Hvis vi feirer før/etter så drar vi nok til svigermor på julaften. Så da blir det to feiringer på oss. :)

Skrevet

Treningen i dag ble ikke akkurat veldig effektiv :sjenert: Jeg orket nesten ingenting. Kombinert med at jeg har store problemer med å se hva en person gjør, og så gjøre det samme selv. Så fort jeg hadde klart å finne ut av det, skiftet instruktøren øvelse, og plutselig var det noe annet. Armer og ben går i kryss og tvers, og jeg står å ser ut som et spørsmålstegn :( Tror jeg orket så lite pga blodgivningen :vetikke: Ble til at jeg satt på matten å drakk vann halve timen :sjenert:

Har innsett at jeg trenger noen ny treningsklær. Har følt meg så stygg de siste gangene nå. Klærne fremhever mine verste kroppsdeler, og jeg skjemmes! Jeg trenger større klær, rett og slett. Og litt andre farger/materialer. Har egentlig ikke så mye penger for tiden, men skal nok finne på noe :jepp:

Jobb om to timer. Først skal jeg lage Fantorangen i marsipan til Siebaeo. Og så skal jeg kanskje gjøre litt i leiligheten. Eventuelt bare slappe av :nigo:

Skrevet

Så flink du er til å hjelpe til :)

Det hjalp veldig med treningsklær for min del, men jeg hadde ikke råd til mer enn ett sett, så jeg må bruke det samme hver gang jeg trener.. Heldigvis for min del så er jo ikke det så ofte at jeg ikke har god nok tid til å vaske de før neste gang :fnise:

Skrevet

Jeg kjøpte treningsklær i dag :nigo: Følte meg utrolig fin i prøverommet, så håper jeg gjør det på Elixia også. :hoppe:

I kveld er det bare meg og Goffel. Mannen er på fredagspils med jobben. Typisk at jeg fikk problemer med dataen når mannen var borte :roll: Men jeg prøvde en annen nettleser, og da ordnet det seg :)

Nå koser jeg med med lakris-sjokolade jeg fikk av Siebaeo. Nam! :sikle:

I morgen skal jeg og mannen på date :nigo:

Må bare fortelle noen flere morsomme ting Goffel har sagt. Må liksom ha et sted å skrive det opp, så jeg kan finne det igjen senere.

Jeg: Du er liten.

Goffel: Nei, jeg er ikke iten.

Jeg: Er du stor da?

Goffel: Nei, jeg er ikke toj hellel.

Jeg: Hva er du da?

Goffel: Jeg er bare småbarn.

(Sikkert fordi de skiller mellom småbarn og storebarn i bhg)

Goffel: *mumle mumle*

Jeg: Sa du kjeks?

Goffel: Nei.

Jeg: Er du sikker på at du ikke sa kjeks?

Goffel: Jeg sa ikke sess. Nå sa jeg sess.

:lol:

Skrevet

En ting som plager meg litt nå. Jeg har to kollegaer, O og S. Jeg liker dem begge veldig godt, men spesielt S. Mange misliker O, og jeg tror jeg er omtrent den eneste som liker henne, og ikke henger meg opp i alt hun gjør. S og O har hatt endel konflikter i det siste, og kommer selvfølgelig til meg begge to, for å lufte frustrasjonen. De liker hverandre rett og slett ikke, har dårlig kjemi. S sier fra når det er noe, mens O er veldig sår, og går i forsvar ved den minste ting. I tillegg er O ganske surrete, og gjør mye feil som går utover andre. Og så kjemper de om samme jobb da, begge har bare vikariater. :roll:

I dag jobbet jeg med O og tre relativt nye kollegaer. Jeg holdt på med noe i et annet rom, og så hører jeg at de sitter og snakker om S. O sa at S var så stygg mot henne, og de andre tre jattet med og støttet O veldig, og sa at de også hadde merket ting osv. Og at det nyttet ikke å snakke til S, og hun hadde sagt ditt og datt.

Jeg ble så lei meg på S sine vegne. Det var ordentlig ubehagelig å høre noen snakke slik om noen jeg liker så godt. Skulle ønske jeg hadde gått inn dit og sagt noe, men jeg turte ikke/ville ikke blande meg inn. Det var jo saklige ting som ble sagt. Ikke drittslenging akkurat, men lufting av frustrasjoner. Jeg skjønner at O er frustrert, og jeg er ikke enig i alt S sier og gjør (og det har jeg sagt til henne). Men det var liksom så sårende at disse tre nye (lederen + de to vi har med høyskoleutdannelse) slang seg på. At de bare så ting fra O sin side, og så fikk ikke S forsvart seg engang. Jeg fikk inntrykk av at de ikke liker S de heller. S er superflink på jobben. Hun er veldig pedagogisk, finner på mye med barna, og ser ting som andre ikke ser. Jeg beundrer henne, og hun lærer meg nye ting hele tiden. Selv om jeg har jobbet der 5 ganger så lange som henne ;)

Konflikten har vart en stund, men nå har det bare blitt verre i det siste. Og jeg syns det er så trist, og slitsomt. De kommer begge til meg ganske ofte, og jeg syns det er vanskelig å havne midt i det. Det lureste er nok at jeg snakker med sjefen, og sier alt dette. Jeg føler meg skikkelig såret på S sine vegne!

Skrevet

Det der har jeg null tolleranse for lenger, jeg orker rett og slett ikke når folk ikke klarer å snakke med den det gjelder. Skjønner godt du føler for begge siden du liker begge. Det er jo fint man ikke blander seg oppi ting som ikke har direkte med man å gjøre, men går det utover arbeidsplassen ville jeg sagt til begge på en fin måte at de trenger å snakke sammen om det og bli ferdig med det liksom. Skikkelig fjortiss å sitte rundt med andre og snakke om den som ikke er tilstede.........og ikke skal jeg si jeg ikke har gjort det før, for det har jeg.......men har også sittet på andre siden alene...............etter jeg ble mamma så endret det seg noe i meg som sa at jeg vil ikke være den personen og ihvertfall baksnakk som er jo bare lavmål.

Håper det ordner seg, du skal ikke føle deg sånn på jobb......og du har full rett å like begge uten å måtte stå enighet i det de sier om hverandre(nå vet jeg ikke om de snakker direkte med deg om det).

Skrevet

Får se hva jeg gjør med det, Neytiri, det er ikke noe hyggelig :(

Var på restaurant med mannen i går. Man husker de restaurantene som var ekstra bra, og de som var ekstra dårlig. Problemet oppstår når man ikke klarer huske hvilken som var hva, og nå endte vi opp med å dra tilbake til en av de dårlige :sur:

Men den hadde nok blitt bedre siden sist, for det var greit. Men jeg ble skuffet ja. trodde vi skulle til en helt annen en... Jeg og mannen hadde masse å snakke om, og det var veldig hyggelign sånn sett :yvonne: Vi snakket mye om flere barn, og vi er enige om at ingen av oss vil ha flere før om noen år. Han er usikker på om han vil ha i det hele tatt, og jeg kan eventuelt godta å ikke få flere. Det er endel gode sider ved å ikke få flere barn også. Men vi får bare se. Var veldig godt å få snakket skikkelig ut om det. Tidligere har jeg bare sagt at jeg SKAL ha flere. Punktum :roll:

Goffel er hos mormor. Jeg skal snart dra å hente han, og så skal vi besøke ei venninne som har fått baby, hun bor i nærheten av mamma og pappa. Og så er det farsdag i dag da :hjerte: Goffel har laget en dorullfigur som ligner på pappan sin. Tegnet på skjegg og allting :ler:

Skrevet

Oi var ikke meningen å virke streng eller sur når jeg skrev det her ovenfor, og det var ikke direktet mot deg og hva du gjør men at folk kan snakke om hverandre og dra deg inni det liksom........hehe skrev litt for fort tror jeg.

Dere er nok på samme plass som oss ang flere barn da. Mannen har alltid hatt lyst på 2-3, men nå er han ikke sikker han vil ha flere. Jeg må inrømme at jeg tror ikke jeg vil så lenge han jobber som han gjøre, men vi får da se, time will tell når det evt skjer.

Skrevet

Oppfattet deg ikke som streng altså :):kose:

Skrevet

Nå har jeg nettopp lagete en bleiekake! :hoppe: En kollega kommer for å vise fram babyen sin i morgen, og jeg fikk ansvaret for å ordne gave. Den ble ikke så verst, men jeg blir jo aldri fornøyd da :ler: Jeg syns det ofte blir så klumpete med de sammenrullede bleiene! De to-tre første jeg laget hadde jeg ikke det problemet med, men nå i det siste har jeg opplevd det. Irriterende! Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil/skulle gjort annerledes. jeg syns også det er litt vanskelig å finne ting til å henge på, som ikke blir for store og klumpete.

Men en ting jeg er veldig fornøyd med nå, er at jeg har funnet ut at jeg kan lage pappkrone til å ha på toppen, med barnets navn :rodmer: Gav bort en bleiekake på søndag, og da prøvde jeg ut ideen med krone for første gang.

Denne kaken består av:

Ca 50 libero str 2

5 store gulpekluter

5 vaskekluter

2 tåteflasker

1 smokk

2 hårspenner

4 hårstrikker

2 leker

1 genser med knyting

1 badesvamp

Forskjellige silkebånd, masse gummistrikker og sikkerhetsnåler

Kostet ca 300-330 regnet jeg meg frem til. Ble egentlig litt mer enn jeg skulle bruke, men det får jeg ta på min kappe. Jeg syns jo det er så gøy, og vil ha den finest mulig :yvonne:

Skrevet

Oi, den høres jo helt fantastisk ut! Bleiekaker er koselig å få og ikke minst ser det så helt fantastisk flott ut! Legg gjerne ut bilde hvis du kan.... :sjenert:

Skrevet

Får se om jeg får lagt ut bilde :)

Goffel sov til 8 i dag! :nigo::hoppe: Det er lenge siden sist. I går var det ca 7.30, ikke verst det heller.

Jeg har vært på trening i de nye treningsklærne mine. Følte meg SÅ mye finere enn sist! Vel verdt pengene! Var på 40 minutters spinning, gikk greit. Ny instruktør, men hyggelig hun også. Hun forrige er gravid. Jeg har fulgt med på magen hennes hver uke, og det var litt spennende egentlig. :fnise: I starten var jeg usikker på om hun var gravid, men så ble det veldig tydelig etterhvert. Jeg liker spinningen, ingen vet hvor tungt det er for meg, jeg styrer knotten helt uten at noen bryr seg. Jeg tror ikke jeg ligger så langt unna de andre, men liker at man ikke vet. Jeg gjør som instruktøren sier, og jeg svetter mye, blir kjempesliten og drikker masse vann. Så jeg tror jeg får endel ut av det. Det som er dumt er at det ikke er beina jeg trenger mest å trene, men overkroppen. Men men. Jeg gjør det jo for kondisjonen også da. Og så trener jeg skuldrene litt på apparatene før eller etter spinningen. Og så har jeg et håp om at jeg kan begynne å like trening etterhvert, og da blir de kanskje lettere å trene de områdene som jeg trenger?

Nå skal jeg dra å levere bleiekaka :hoppe: Gleder meg til å se det lille nurket :yvonne: Liker mamman hennes veldig godt! Og så er det kveldsvakt etterpå.

:vinke:

Skrevet

Så flink du er!

Min motivasjon må være at fødselen skal gå fint og tiden etterpå. Og ikke minst at jeg ikke skal legge på meg like mye som sist, for det renner dessverre ikke av meg når jeg ammer... Gleder meg til vi kan trene sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...