Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om han stammer er ikke det verdens undergang heller. Jeg stammer, og man merker det stort sett bare når jeg er trøtt og sliten. Enda jeg var så ille at jeg knapt sa et ord gjennom hele barneskolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for oppmuntrende ord dere. Jeg snakket litt mer med bhg i dag, og de understrekte at det er når han ikke har sovet lur. Da jeg spurte hva vi skulle gjøre med det, lo de bare litt og sa at man ikke kan tvinge barna til å sove, og de var ikke bekymret... Jeg spurte om de oppfattet han som redd/nervøs på morgenen også, men nei, det er bare på ettermiddagen, og ikke når han har sovet lur, eller slappet av i vogna uten å sove.

Greit nok at ungen blir sliten når han ikke sover, men er det ikke litt dramatisk å si at han virker redd og nervøs?? Hadde de ordlagt seg på en annen måte hadde jeg ikke tenkt så mye mer over det. Jeg ser jo også at han blir sliten. Men ville aldri sagt redd og nervøs...

Skrevet

Han har forresten vært hos fysioen i dag, og nakken er mye bedre! :nigo:

En annen ting som plager meg litt også, jeg ville at fysioen skulle komme til bhg for å lære dem hvordan de skal tilrettelegge ang nakken hans. Og hun fikk nr til bhg så de kunne avtale. En dag jeg henter han sier bhg at fysioen hadde vært der den dagen. Jeg ble litt paff, for jeg visste ikke at de hadde avtale den dagen, og det var jo bare flaks at han var der akkurat da. Siden jeg jobber turnus har han endel fri og blir levert sent, og hentet tidlig innimellom. Fysioen sa at hun skal tilbake i desember, og jeg sa at jeg vil ha beskjed om når det er, slik at jeg kan sørge for at han er i bhg akkurat da. Men da sa hun at hun ikke kom for å se på han, med bare i et møte, og at jeg ikke trengte å vite det. Det var visst bare tilfeldig at hun hilste på Goffel i samme slengen...

Hun snakket også om møtereferatet, og at hun ikke hadde fått sendt det avgårde enda til bhg. Da spurte jeg om jeg får kopi, og hun sa at det kan jeg ikke få. Men jeg fikk lese det på kontoret hennes. Stod forsåvidt ikke så veldig mye, og ikke noe jeg ikke visste fra før. Er ikke dette litt merkelig? Det er ungen min det er snakk om. Bør ikke jeg kunne få kopi av alle papirer, og bli informert om når det skal være møter ang ham?

Føler meg litt overkjørt egentlig. Fysioen er forresten superhyggelig. Og bhg har jeg stort sett vært fornøyd med altså, men henger meg litt opp i ting nå.

Vi skal ha foreldresamtale på høsten, og da skal jeg ta det opp.

Skrevet

Selvsagt skal du ha kopi av alle papirer som vedgår ditt barn. Dette høres helt snålt ut.

Skrevet

Ja, bhg skulle ha ordlagt seg annerledes, og ja! Du har krav på kopier og innsyn i referat, mapper som omhandler ditt barn,

Skrevet

Her har bhg gjort mye rart. Veldig uproft å si slike ting til foreldre uten at det egebtlig er noe hold i det. Stor forskjell på sliten og redd/nervøs!

De har ikke lov til å ha møter med utenforstående uten foreldrenes samtykke og dere har fullt innsyn i referater som gleder dere barn.

Jeg ville nok bedt om samtale med ped leder og fått oppklart ting,så du slipper å uroe deg unødvendig.

:klemmer:

Skrevet

Takk for støtte :klemmer: Må snakke mer med dem om dette ja. Men tar det med ped. lederen på et ordentlig møte, og ikke med Goffel på armen, i en stressende situasjon, slik det egentlig var i dag, da jeg skulle hente han for å dra til fysio.

Det var jo jeg som tok initiativet til møtet, men ville gjerne visst akkurat når det skulle holdes. Spesielt siden jeg trodde fysioen skulle vise ting på Goffel, og ikke bare snakke om han. I jobbsammenheng har jeg selv har aldri vært på noe møte med en fysioterapeut uten at personen det er snakk om er til stede, da det er vanskelig å lære noe uten å få det vist fysisk... Jeg fikk jo se møtereferatet, men sært at jeg ikke fikk en kopi :klo:

Skrevet

Signerer de andre, kloke jentene her :klemmer: det er helt på sin plass å ta opp dette i foreldresamtalen :jepp:

Skrevet

Det at du ikke fikk kopi er helt riktig. Veldig strenge regler for at referater fra møter ang barn ikke skal "slenge rundt". Du fikk lese de,så da har de gjort det riktig.

Er forresten ille uvanlig at så små barn stammer litt. De har mye de vil si.men kanskje ikke alle ordene inne enda og de blir lett veldig ivrige.

Er sikker på at alt er som det skal med skjønne goffel! Han virker jo veldig oppegående fra det du skriver om han :klemmer:

Skrevet

Du mener at møtereferater "slenger rundt" dersom foreldrene til barnet det angår får kopi? I absolutt alle sånne sammenhenger jeg kjenner til har foreldrene fått kopi av alt som er skriftlig.

Skrevet

Så rart at man ikke kan få kopi, vet du noe mer om grunnen, HopsiDeisi? Har nemlig aldri hørt om noe slikt før, og ble ganske paff. Og ville lett gitt ut noe slikt i min jobb, uten å tenke noe mer over det :sjenert:

Jeg kan skjønne hvorfor han stammer litt, for han har mye på hjertet ;) Og klarer ikke alltid å sortere ordene. Og det er helt tydelig at det skjer når han er sliten og trøtt, og ikke når han er opplagt. Jada, alt er nok som det skal, det kom bare litt feil ut fra den ansatte i bhg... Takk for gode ord :klemmer:

Skrevet

Marmot:JEG mener ikke at de slenger rundt,er sånn reglene er. Når vi feks har hatt møter m ppt ol får vi ikke lov til å ha med oss referater,de skal inn i permer og låses inn.

Skrevet

Jeg kjenner flere foreldre som har ungene sine hos ppt av forskjellige årsaker, og for dem alle er det helt selvsagt å få utlevert møtereferater, både fra de de var med og de de ikke var med på.

Skrevet (endret)

Må ha vært hinsides trøtt da jeg skrev i går. Det stemmer at du har rett på kopi. Det jeg må ha tenkt på var et ekstremt tilfelle jeg var borti en gang.

Endret av HopsiDeisi
Skrevet

Takk for i dag, det var hyggelig at dere kom :klem: Og tusen takk for den superkule joggedressen, du vet jo at jeg ble glad for den :)

Lang dag for deg, håper du har en avslappende kveld :klem:

Skrevet

I går hadde jeg fri. Hentet Goffel i bhg kl 13, og dro hjem og laget en kake, og besøkte tanten min som har hatt bursdag. Det var veldig koselig! Hun har en kjempefin liten leilighet, som jeg ikke har sett før. Huff, har dårlig samvittighet for at jeg ikke har besøkt henne før... Hun bor ti minutter unna med bil. To av onklene mine kom også, for de trengte underskriften hennes i forbindelse med salg av farfars rekkehus. Goffel hadde ikke sett disse onklene siden han var 3 mnd gammel, men han var ikke sjenert i det hele tatt, og skulle vise dem ting, og skravle med dem hele tiden :rodmer:

Tante hadde kjøpt gaver til Goffel da, hun er så gavmild :kose: Han fikk en lekebil med fjernkontroll som han kan styre. Veldig fin! Og en beskyttelsesmappe til iPaden.

Nå tror jeg at jeg må skrive et blogginnlegg om denne siden av familien.....

Skrevet

Var det du som hadde BabyJogger Summit XC? Er du fornøyd i så fall? Det er jo egentlig en joggevogn, men den koster så mye mindre enn City Elite, at jeg vurderer den likevel... :sjenert:

Skrevet

Hvordan jobber du neste uke? Jeg har fri onsdag-fredag, hadde vært hyggelig om vi fikk til noe :jepp:

Skrevet

Har hatt blogg lenge, Cypress :jepp: Tror du har hatt tilgang hele tiden. Men si fra hvis du ikke kommer inn. Har slettet innleggene etter en stund, så det er ikke så altfor mye spennende der nå :sjenert:

Marmot:Ja, det har jeg! Og er kjempefornøyd!! :nigo: Gav 2600 for den på kopbarnvagn.se for ca 6 mnd siden. Den er veldig god å jogge med. Men brukes ikke mest til det akkurat da :ler: Goffel sover godt i den, og det er deilig med skikkelige lufthjul! Samtidig som det foran er svingbart. Den er ganske like på City Elite, men har ikke fotbrett som kan settes opp. Jeg var litt skeptisk til det, men har gått helt fint. Den har litt større hjul enn Elite, og håndbremse. Praktisk i bratte nedoverbakker. Ellers er den veldig lik altså :)

Pusla: Jeg skal bare på møte på onsdag, 13-15. Torsdag jobber jeg 7-14 og fredag jobber jeg 15-22. Vil gjerne møtes :nigo:

Nei, nå må jeg snart komme meg avgårde. Goffel våknet 8.10 i dag :nigo: Deilig!! Leverte han i bhg kl 11.20, og har fikset litt her hjemme etter det. Har masse ting og tang jeg skal legge ut på finn, så jeg har tatt bilder. Og så har jeg ryddet skikkelig i klærne til Goffel, og i hobbytingene mine. Nå er jeg sliten!

Har dere forresten sett at man kan bestille gratis leverposteilokk med bilde av barnet sitt på? Har nettopp bestilt av Goffel :rodmer: Stabburet.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...