Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om alt går fint fredagsmorgen tenkte jeg vi kunne stoppe hos deg rundt lunsjtider? ser du skal bake kaken da, men tenkte mest å stoppe pga pennen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å gjøre det, neytiri, jeg fikk det til greit uten pennen, laget detaljene av svart marsipan, og det funket også å dyppe den gule pennen (som jeg ikke bruker uansett) i svart konditorfarge :)

Skrevet

Man kan lage den et par uker, eller mer i forveien. Bare å oppbevare det i en boks med lokk. Men ikke i kjøleskapet! Kan sikkert oppbevares i flere måneder, blir ikke dårlig på noe vis, men grensen min går ved et par uker :)

Goffel våknet 6 i dag. Og nå er han levert i bhg, og jeg har handlet masse, og skal snart sette meg ned med kakepynten igjen :) I dag får jeg laget det siste, får ikke noe særlig mer mulighet før bursdagen, så jeg får være effektiv i dag.

I går var vi i Lillestrøm med jobben og spiste på Peppes. Og i morgen skal vi til Tusenfryd!! :hoppe: Elsker jobben min! I kveld jobber jeg med to av mine favorittkollegaer. kanksje vi finner på noe gøy i dag også :) Men først - 4 timer med laging av kakepynt :vinke:

Skrevet

Nå er to figurer til i boks :nigo: Ganske fornøyd, men henger meg litt opp i enkelte detaljer som ikke er perfekte da :roll: Men har kommet dit at jeg ikke bryr meg så innmari mye, Goffel kommer nok til å bli kjempestolt uansett :rodmer:

Nå mangler jeg Oh oh og Snøfte. Tror kanskje Snøfte skal sitte i toget sitt. Kanskje Snøfte og Raa Raa kan sitte i toget på toppen av kaken?? :nigo: Nå må jeg gå å lage et tog! :hoppe:

Skrevet

Har sett bilder på FB og det ser superbra ut!!! :tommelopp:

Skrevet

Tusen takk, Dine :) Ble bra :) nå har gjestene dratt, og goffel skal legge seg. Han fikk så mye fint :) skriver mer senere.

Skrevet

Goffel har ikke laget en lyd etter at jeg la han, så han er nok sliten. Pleier som regel å klage litt med en gang. Han har fått så mange fine gaver! :daane:

Raa Raa leker + penger av oss.

Handy Manny arbeidsbenk og Vossatassar genser av mamma og pappa.

Tre Handy Manny leker av tante og familie.

Tre ullbodyer, to bukser, caps, kasseapparat, stor Hinkel Pinkel og magnetbrett med masse magneter av tanten min :daane:

To bøker + penger av bestemor (hun sparer til han gjennom hele året, stod på kortet at han hadde fått 1800 kr siden 1 årsdagen)

En bok + 500 kr av oldemor.

200 kr av tante.

250 kr av min stebestemor.

Huskespill fra mannens fetter med familie.

Liten elektrisk bil + lommelykt av min onkel.

Og jeg vet at han får to gaver til, fra noen som ikke kunne komme (min tante + mormor) Han var veldig fornøyd med alt dette! Og var ganske flink til å pakke ut selv. :jepp: Den store Hinkel Pinkelen, som synger var veldig populær, og også kasseapparatet (han har ett fra før, men det sa jeg ikke noe om, da den ble pakket ut av esken med en gang) og verktøybenken/kassa.

Mannen var superflink og ryddet og vasket alt, og hjalp til kjempemye underveis. Han satt seg ikke ned i det hele tatt :) Jeg tror ikke jeg ryddet noe som helst jeg ;) Men så gjorde jeg mye i forkant da.

Kaken ble vellykket, og veldig god. Gjestene var imponerte, og bursdagsbarnet kunne stolt fortelle hva alle figurene het. Det ble kjempemye igjen, så hvis ikke det blir spist opp av venninner og småbarn i morgen, så tar jeg med resten på jobben. :jepp: Kan ikke ha sånt i hus selv :ler:

Tenk at dette er den siste dagen lille gullet mitt er ett år :rodmer: For nøyaktig to år siden lå jeg hjemme og var sprekkferdig og ventet. Og så kom han. 19. august, 14.49. To år i morgen :yvonne: Han er verdens skjønneste unge :hjerte: Så snill, og god og smart. Jeg er så glad for at vi fikk AKKURAT han :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Ikke lenge til kl er 14.49 nå. Bare en halvtimes tid. Gratulerer så mye dagen! Kaken var KJEMPEFIN :daane:

Skrevet

Tusen takk, Becky :klem:

Vi har feiret bursdagen ute, med 9 små venner, og mammane deres :nigo: Var så fint vær, og trangt i leiligheten at jeg tenkte det ville være hyggeligere å være ute :sol: Barna badet litt, satt på teppe og spiste kake, muffins, fruktspyd og maiskroker, og vi voksne fikk skravlet. Men stakkars Goffel ble stukket av en veps :( I magen. Vi fikk dratt ut brodden, håper han ikke blir redd veps nå....

Skrevet

Men stakkars Goffel ble stukket av en veps :( I magen. Vi fikk dratt ut brodden, håper han ikke blir redd veps nå....

Uffda!! :forvirret: Det er ikke lett å være redd for de små greiene der, vi har jo nettopp vært gjennom samme greie vi.. Håper det går bra med magen hans og at det ikke klør for mye.. Tok dere noe på det etterpå eller hvordan gikk dere frem da han ble stukket?

Skrevet (endret)

Huff, ble han stukket av en veps? Stakkars liten, håper han ikke får skrekken nå da og at stikket ikke blir vondt etterpå.

Vi hygga oss i dag iallefall, genialt å flytte det ut :jepp:

Endret av pusla
Skrevet

Vi dro ut brodden ganske raskt, og jeg trøstet han. Han skrek fælt da det skjedde (han satt i vogna, uten noe spiselig), men roet seg raskt, og har ikke virket plaget av det etterpå.

Tusen takk for at dere kom! :klem: Og for de fine gavene! :klemmer:

Skrevet

Har noe å skrive i bloggen, men skjønner ikke hvordan jeg gjør det :klaske: Etter at forumet ble endret finner jeg ingen steder å lage ny post :sukk:

Skrevet

Du trykker bare på Add Entry.

Gratulerer med 2-åring! :hoppendeglad:

Skrevet

Så fin kaken ble!! Goffel er en heldig liten fyr!! :jepp:

Jeg har hørt at man skal ta eddik på hvis man blir stukket av veps. Har ikke testet det selv, men... Håper å slippe det.... ;)

Skrevet

Tusen takk for i dag, heeeerlig vær og morro å flytte det sånn ut!

Stakkars liten som ble stukket, kanskje han hadde noe sukker på skjørta si? men likevel rart å bli stukket.........uff håper han ikke blir redd de nå.

Tusen takk igjen for gaven til Bumba, hun var superglad og klarte ikke vente å leke med det til i morra så ble sen kveld på ho gitt.

Skrevet

Marmot, Cypress og Neytiri :klemmer::klem:

Nå har jeg vært på trening. Gav litt ekstra i dag, og ble gjennomsvett. Gikk fort på tredemølla i 13 minutter, og var med på spinning i 40 minutter. Etter det tok jeg sol i 14 minutter. Har ikke fortalt mannen at jeg har begynt å trene, trenger på en måte å ha det for meg selv, siden han er oppgitt over at jeg har meldt meg inn og ut så mange ganger før :sjenert: Vil ikke føle at han dømmer meg hvis det kommer en uke eller to der jeg ikke får trent. Sikkert dumt av meg, og jeg røper meg nok meget snart.

Goffel sov 1,5 time i bhg i går, selv om vi har sagt at han skal vekkes etter en time. Men det hadde ingen innvirkning på natten, så kanskje han ikke trenger å vekkes. Han sovnet uten en lyd, i går kveld, og vi hørte ikke noe fra han før 7 i morges. :)

Skrevet

Ikke si noe, la han merke det :lur:

Jeg glemte å gratulere, Goffel med dagen, men her er en gratulasjon på etterskudd ;)

:bursdag: :bursdag: Hurra for skjønneste, Goffel! :hoppendeglad::bursdag: :bursdag:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...