Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte mannen nå, og han sa at selve spillet var gratis, men at han betalte litt for vannet og noen ekstra brikker. Det kjøpte vi etterhvert :) Gikk fint an å spille uten.

Skrevet

Hvordan får jeg fram gratisversjonen? Får bare opp at det koster sytti kr, jeg...

Skrevet

Si det.... Mannen lastet den ned for 6 mnd siden. TheCodingMonkeys er utvikleren.... Det var gratis da vi lastet den ned, men han mener at det fullt mulig kan koste penger nå.

Skrevet

Ser ut som det koster sytti kr, ja. Trykket på alle versjoner, men ingen gratisversjon der.

Skrevet

Kjedelig! Men det finnes jo sikkert mange andre morsomme spill som er gratis da :)

Formen blir bare dårligere. Har begynt å bli snørrete og tett i hodet. Skal ta det helt med ro lørdag og søndag. Natt til mandag drar vi på ferie. Skal dra kl 04 :overrasket: Så jeg legger meg vel samtidig med Goffel kl 19 ;)

Skrevet

Takk pusla

:klemmer:

Nå er mannen full! Og han har ringt halvbroren sin som han ikke kjenner, aldri møtt, kun er venner med på fb, og nå sitter jeg her å prøver å ikke høre etter hva han sier i telefonen :ler: Han ville nok aldri ringt i edru tilstand...

Herregud, som Goffel skravler! I dag på venteværelset var samtalen omtrent sånn:

-Der er Goffel sin stol. Goffel sitte stol. Nei, ikke den stolen. Den stolen. Mamma sitter også stol.

*Ja, mamma sitter i denne stolen.

-Dette er Goffels stol. Der er bok. Goffel sin bok.

*Nei, det er ikke Goffel sin bok. Det er legekontoret sin bok.

-Ikke Goffel sin bok. Legen sin bok. Goffel inn til legen. Legen titte i munnen.

*Nei, ikke i munnen.

-Nei, ikke munnen. Legen titte i øynene. Hei mamma. Ikke ha på tøfler, nei. Ha på sko. Goffel sine sko. Butikken etterpå. Sitte vogna, ja.

Osv osv.....

:ler:

Når han føler seg helt trygg på situasjonen snakker han nesten uavbrutt. Mamma har hele mitt liv fortalt meg at jeg skravlet som en foss da jeg var liten, og eneste måten å stoppe meg var å leke stilleleken. :ler: Det funket, og da sovnet jeg (bilturer).

Han har veldig dårlig uttale da, men jeg skjønner jo sånn ca alt han sier. Pappan også. Prøver å oppmuntre han til å snakke tydeligere og riktigere, men er redd for at det gjør mer skade enn nytte.

Han er ekstremt opptatt av hvem som eier ting. Han har en sånn fase nå. Det morsomste var da vi gikk av båten, og han snur seg og ser den store Color Fantasy båten gjennom vinduet og sier: "Der er Goffel sin båt" :lol: Eh, nei Goffel, det er ikke din båt :ler:

Røyken vi kjøpte på taxfree var bittemors, ølen var pappas. Han sier hvem som eier det meste av ting han kommer over i hverdagen. peker på sko og klær som henger i bhg og sier navnet på barnet som eier det. "Der er Raphael sine sko, Amalie sin jakke"

Morsom alder! (Det har jeg vel sagt om omtrent alle aldre til nå :ler: )

Skrevet

Så morsomt! Han er skikkelig flink og det virker som han forstår veldig mye.

Er det Danmark dere drar til nå? Håper dere får en kjempe fin ferie!! :)

Skrevet

Ja, morsomt med stor gutt :nigo: Vi drar til Danmark natt til mandag :) Blir sikkert gøy, selv om været skal bli like dårlig som det er her :roll: Føler meg snytt for sommer jeg :snurt: Gleder meg til å bo i fint feriehus, gå bort til lekeland og badeland hver dag, og et par turer til legoland. Og kanskje til en dyrepark der vi kan kjøre bilen inn.

Øyet til Goffel er mye bedre. Men formen min er absolutt ikke bra. Har gjort noen små ærender i dag, men orker ikke stort :( Har tatt paracet og ibux da, for ellers hadde jeg nok ikke orket noe som helst. Satser på at jeg blir bedre snart. :)

Gleder meg sånn til å dra! :hoppe:

Skrevet

Jeg blir søren ikke bedre :sur: Det er helt sinnsykt hvor mye dårlig jeg har vært det siste året! Kanskje jeg får i meg for lite vitaminer og slikt? Følte meg helt forferdelig da jeg stod opp med Goffel 06.45. Alt for tidlig, spør du meg. Trøtt.

Dagen skal brukes til besøk av svigermor, pakking til turen, og å legge seg tidlig. Vi må dra i 4 tiden om natten, så jeg bør vel stå opp ca 3.30. Hvis jeg sovner 19.30, så får jeg 8 timers søvn. Får satse på det :jepp: Tror jeg dropper luren til Goffel i dag (også) og legger han 18 istedenfor 18.30-19 som han pleier.

Fikk både farget håret og vokset leggene i går kveld :nigo:

Nå er muffinsene mine straks ferdige. Har laget noen som vi skal ha med på reisen, greit å ha i bilen. Tatt godt med havregryn i slik at de er bittelittegrann sunnere. Det blir frokosten min nå, merker jeg :ler:

Skrevet

Hei, uff stakkars deg som er syk nå like før ferie :(

Så herlig Goffel er da! Snakket med en spesial pedagog for språket til Bumba ligger nærmere 3 års alderen, og det virker som Goffel prater en god del mye sånn som Bumba :) Det han snakket med meg om var at det var viktig å bekrefte det de sa om det var uklart, med å si det de sa engang til uten at du legger press på at han sier det sånn. feks: sier Goffel "Goffel a på kooo" så kan man bekrefte det med "Ja, Goffel tar på sine sko" :)

Synes det var interresant jeg, morro å treffe på spesial pedagog på jobb som var så interresert å snakke med meg hehe.....han sa også siden min er prematur vil hun nok få et møte ved 3års alderen for å sjekke om hun ligger noe etter(standard her i landet for premature), men siden hun snakker så mye nå tvilte han at det ville ligge noen problemer der :)

Håper dere får en fin fin tur snuppa :hug:

Skrevet

Innom for en kort oppdatering fra vårt feriested :sol: (Ikke det at det er sol her altså, men smileyen passet liksom inn siden det er snakk om ferie :roll: )

Hadde satt vekkerklokken på 3 i natt, men det hadde jeg ikke trengt for Goffel vekket oss kl 2, med feber :daane: Ungen fikk feber en time før vi skulle på ferie. Er det mulig... :klaske: Mannen hadde ikke lyst til å dra, men jeg fikk heldigvis overtalt han. Og heldigvis har det gått greit foreløpig. Han fikk paracet kl 2 i natt, og nå nettopp, kl 19. Ellers har han klart seg uten. Han har dårlig matlyst, men ellers vært sånn ca seg selv.

Vi kjørte hjemmefra kl 3.30, og var fremme her kl 15. Herregud, 12 timer! Neste gang (hvis det blir noen, får se hvor godt vi trives her) vil jeg helst kjøre hele veien. Vi tok båt fra Larvik, og det var noe av det mest slitsomme jeg har vært med på. Båten var STAPPFULL! Den tok 4 timer, så vi hadde ikke lugar. Folk satt, lå, og gikk OVERALT. Og siden båten kjørte så fort (superspeed) var det veldig mye bølger, og vi ble småkvalme alle sammen. Buffeten ombord var grei da.

Deretter fulgte tre timers kjøring. Det gikk ganske greit, men Goffel hadde noen perioder med skriking. Han var kjempetrøtt, men ville ikke sove.

Så, Lalandia :hjerte: Det er FINT her!! Vi fikk en av hyttene som er ganske nærme senteret :hoppe: Og rett ved siden av de vi reiser sammen med! Hytten er superfin! Ser helt nytt ut, og veldig moderne stil. To soverom, stue med kjøkken, bad og gang. Vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin.

Har fått et bånd rundt armen som jeg kan låse opp døra vår med! Det kan også brukes til å låse skapet mitt når jeg bader i Aquadome. Og jeg kan fylle penger på det for å betale for mat i badelandet.

Jeg har vært såvidt inne på senteret. Herregud, det var som å komme til en annen verden! Klarer ikke å beskrive det, det var hele stemningen der. Det var liksom utendørs, selv om det var inne. Taket var malt med skyer, men det så sinnsykt ekte ut. Det var små butikker, og kjempekoselig!

Det var en stor matbutikk der, mye bedre enn forventet. Kjøpte endel mat. Greie priser, omtrent som norske.

Skrevet

Kos dere på ferie :)

Skrevet

Høres deilig ut! Kos dere masse og nyt ferien :kose:

Skrevet

Takk takk :)

Natten gikk fint, jeg sov kjempegodt. (Hadde med pute hjemmefra ;) ) Men Goffel våknet 5 :roll: Det ble så lyst på rommet hans. Og han hadde litt feber. Fikk paracet kl 6, og igjen kl 12.

Var fint vær her på morgenen, men nå har det regnet litt. Vi har kjøpt deilig grillmat, og håper å kunne grille i kveld. Er tak over uteplassen, så det går vel uansett :)

Neytiri: skal vi avtale en tid for å møtes?

Skrevet

Så kjipt Goffel ble syk :( håper det er noe som går fort over da!

Vi har ikke noen konkrete planer enda utenom Legoland fredag. Hva hadde passet dere best? Legoland, eller badeland kanskje? Svigerinna til mannen er med også, den mellomste ;)

Det senteret du snakker om høres ut som noe jeg så i Las vegas en gang, utrolig ekte men inne........så ut som little italy :fnise:

Håper du er blitt frisk da :hug:

Skrevet

Ja, det er nok mye rart i Las Vegas :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...