Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobben skal du ikke tenke på! Alle kan bli syk, og det er jo bedre at du er hjemme enn at du smitter andre!

Hvorfor skulle de ikke tro på deg egentlig?

Håper du blir fort frisk :klemmer:

Føles iallefall litt bedre når en vet at de ikke er underbemannet i det minste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hug: uff vennen, ikke godt å være mye syk.......er det mye samme sykdom eller? den dårlig samvittigheten og hva folk tror eller tenker må man rett og slett legge bort, man blir liksom ikke bedre av å tenke på det heller :(

synes Goffel var riktig så fin på 17mai, vi har også hatt kluss et par dager med rutinene......det gikk heldigvis fint med en 10min lur i bilen på 17 mai, men legging på kvelden tok litt tid da.

Skrevet

Ikke greit å være bekymret for jobben, i tillegg til å være syk. Grunnen til at jeg syns det er ekstra ille nå, står det jo litt om i bloggen :sjenert: Jeg er forkjølet nå, med feber. Det har vært dette + omgangssyken alle gangene. Og så hadde jeg jo lungebetennelse og bihulebetennelse for en måned eller to siden.

Føler at de ikke tror på meg fordi jeg har vært så mye syk. Det første en kollega sa da jeg sa jeg var syk på lørdag var "er du syk nå igjen?!"

Skrevet

Uff så mye syk du har vært, og omgangsyken hver gang?? blaaaa man blir jo så dårlig av det! Du passer på å spise bra og ta vitaminer når du er frisk? desverre er det veldig vanlig når man får et barnahagebarn at første året er det mye sykdom, og da på alle.

Jeg skjønner hvorfor du tenker sånn og den kommentaren er veldig typisk å få noe som jeg selv har irritert meg grenseløst over. Jeg hadde sikkert svart noe sånt: Ja at det går an at jeg er så ofte syk, begynner å bli rimelig trøtt av det! Så får man rett og slett la folk tenke hva de vil. Jeg har for oft gjort meg syk over å tenke på hva andre sier eller mener, nekter å gjøre det noe mer......tar lenger tid å bli frisk da!

masse god bedring snuppa :hug:

Skrevet

Hvis noen leter etter billig fotografering, var det denne vi brukte nå sist, og ble veldig fornøyd! Har var veldig hyggelig. Og han hadde både svart og hvit bakgrunn, og en benk man kunne sitte på, og en kjempesøt liten "vogn" man kunne legge små babyer oppi, med lammeskinn. Utrolig bra pris!! :)

Skrevet

Har ikke hatt forkjølelse + omgangssyken samtidig, altså, men annenhver gang omtrent :roll: Ikke noe gøy med sånne kommentarer, men hva skal man gjøre da, jeg er virkelig syk... Tror ikke folk som ikke har småbarn skjønner det.

Skrevet (endret)

Ok da misforsto jeg litt, likevel høres ikke greit ut.

Ja vettu jeg tror de som ikke har barn skjønner det ikke på samme måte. For jeg husker når jeg var yngre selv og var "litt" syk så var jeg omtrent hjemme for orka ikke på jobb. Nå er det aldri i livet jeg hadde vært hjemme om jeg bare var litt forskjøla eller altså tett i nesa, men er man ordnlig syk så er man syk ikke sant. Og i enkelte jobber er det ihvertfall bare tull å møte opp såpass syk der man kan smitte andre, tror faktisk de som sier sånt skjønner ikke helt at de kan selv bli syke om du møter opp med influensa osv!!! hadde man hatt mulighet for hjemmekontor kunne man innimellom jobbet hjemmefra kanskje, men det lar seg ikke gjøre i alle jobber og da om man er så dårlig at man må holde seg i senga.

Endret av Neytiri
Skrevet

Den rolleyes-smileyen var ikke til deg altså, så litt rart ut! :ler: Var bare fordi jeg er lei sykdom :ler: Helt enig med deg. I min jobb syns jeg ikke det er forsvarlig å risikere å smitte de som allerede er syke og svake.

Føler meg ikke noe bedre :( Har fri i dag, men lurer på om jeg orker jobben i morgen...

Skrevet

hehe tenkte ikke på den smileyen engang jeg....utenom som du sier at du er lei å være syk. Nei uff du får ta de dagene du trenger å bli frisk :hug:

Skrevet

Så varmt det er :sol: Jeg tåler varmen dårlig! Blir så stresset og irritert, men syns jo det er deilig og etterlengtet også da :ler:

Goffel er så søøøøt :rodmer: I går stod han i stolen sin, og jeg sa at han måtte sette seg ned, så han ikke falt og slo seg, og da sa han "ikke falle og slå seg" :ler: Og i dag fant han en stein, som han puttet nedi et kumlokk, og sa "putte stein nedi vannet".

Han sliter med varmen han også, og sover dårligere. Så nå sover han kun i singletbody, og det går mye bedre. Syns det virker litt brutalt jeg da, han bruker jo ikke dyne, det har han aldri gjort. Men tydelig at han liker det sånn. I går tok vi bort bamsen fra senga hans, for den tar så stor plass. Da han skulle legge seg, turnet han litt rundt i senga, og så sa han plutselig "bamse borte". Men bamse fikk sove ved siden av "datidati" (fantorangen) i lekekassa så da var det greit.

Han var med i butikken i dag, og jeg fant lørdagsgodt til oss. Han tok pappas sjokolade, og jeg forklarte at det var pappas. Og da gjentok han mange varianter av "ikke Goffel kotekade" "nei, ikke pise kotekade" "pappa pise kotekade"

Og etter Uki i dag, sa han plutselig "God natt, Uki" :yvonne:

Det er så utrolig koselig at han kan si ting helt på egenhånd. Han finner på ting selv, og får gitt uttrykk for hva han vil, eller hva han tenker på. Store gutten min! Nærmer seg to år. Jeg har begynt å tenke på kake til 2 årsdagen :fnise: Tror det blir Drømmehagen (eller Bilehagi, som Goffel ville sagt)

Skrevet

:fnise: så herlig han er! :rodmer:

det er deilig med sommer!!! alle blir vel litt lettere irritert hvis man blir for sliten og varm... :)

Skrevet

Helt fantastisk at han snakker så tydelig nå! :)

Et tips er å ikke bare drikke nok vann men spise mat som er lett fordøyelig og som inneholder mye vann feks frukt(melon, ananas, appelsin), man blir mindre irritert i kroppen merker jeg når man får i seg nok væske.

BOdysinglet her og, hun vil egentlig bare sove i bleia men det er ikke aktuelt siden den går fort av etter basj :( jeg sover jo ikke i noe og ikk med dyne egentlig så skjønner det i grunn.......deilig at det er varmt og sol da :sol:

Skrevet

Dåpen gikk faktisk bra i går! Jeg og Goffel gikk lang tur mens den andre var i kirken. Jeg gikk med han i en times tid, uten at han sovnet :roll: Men han oppførte seg ganske greit på festen allikevel. Vi fikk god mat og kaker.

Men jeg er syk igjen :sur::sinna::rasende: Vondt i halsen, skikkelig tett i nesa og hodet, og slapp. Jeg skal selvfølgelig på jobb allikevel! Men begynner å bli litt bekymret for at jeg er så mye syk :( Det kan selvfølgelig være allergi, så jeg har begynt med Aerius nå. Men jeg syns det er rart hvis det er det, for jeg pleier å reagere med intens kløe i øyne, nese og hals. Har aldri opplevd å ha sår hals når jeg er allergisk. Og det klør ikke i det hele tatt nå... Jeg fant også en oversikt som skiller allergi fra forkjølelse, og forkjølelse stemte helt klart best. Jeg nyser blant annet ikke i serie, bare et og annet nys. Vurderer å dra til legen i morgen. Bør egentlig ha nye medisiner også, for de har jeg er gått ut på dato.

I dag er det mye kaldere ute :( Hadde tenkt å ta med Goffel ut for å bade, men det er ikke vær til det enda. Kansje det blir bedre snart. Men tror egentlig ikke at jeg orker det uansett. Gleder meg til mannen våkner, så jeg får slappe av før jobb. Begynner 13 i dag.

I morgen skal jeg egentlig besøke lille knøttet til venninnen min, som ble født altfor tidlig. Men kan ikke dra hvis jeg er syk. Har fri i morgen! :nigo:

Goffel våknet 7.15 i dag, og han har vært veldig snill og rolig hittil i dag. Kanskje han merker at jeg ikke er i form?

Skrevet

Er det mye luftveisinfeksjoner du får? skjønner du begynner bli lei altså, tenkte faktisk allergi men som du sier så blir du i tillegg sår i hals og har forskjølelsestegn. Det er ikke noe fuktig i huset deres??

Jeg tror barn ofte kan kjenne om man ikke er i form, Bumba er veldig snill om jeg er det og klapper og koser med meg ekstra, er utrolig koselig :hjerte:

Skrevet

Har du ikke begynt på medisiner før nå? Det tar fjorten dager før full effekt av dem... Samboeren min har vært forkjøla i evigheter, så dro vi til Tyrkia, da var han helt fin, og når vi kom hjem begynte det på'n igjen, så han er allergisk, men har følt seg veldig forkjøla.

Kjedelig at du har vært så mye syk, men også ganske typisk når man har unger i barnehage for første gang tror jeg :)

Skrevet

De to siste nå har vært luftveisinfeksjoner ja. Men tidligere i år har det vært flere runder med omgangssyken :( Vi har ikke noe fuktighet her, så vidt jeg vet.

Jeg har ikke begynt på medisiner før nå, for jeg har ikke pleid å kjenne noe før juni/juli, og da har det begynt å klø intenst i øyne og nese. Da har jeg begynt med pillene, og blitt bedre etter et par dager. Men nå er det helt annerledes. Ikke noe kløe, men helt andre symptomer. Tror det er gresspollen jeg har reagert på før, og det kan jo hende at jeg nå er blitt allergisk mot annen pollen også, at det er derfor det er annerledes? :vetikke:

Første gangen jeg ble skikkelig allergisk, var for tre år siden. Vi var på tog, fra Frankrike, og da vi kom til Sverige merket jeg at det begynte å klø, og jo nærmere vi kom Norge jo verre ble det. Det ble skikkelig ille, og jeg så ikke ut! Morgenen etter dro jeg til legen og fikk Aerius.

Skrevet

Huff, håper det bedrer seg for deg med sykdommen. Jeg ser ikke helt frem til høsten selv med lillemor som starter i barnehagen og hvor mye sykdom det kommer til å være i innkjøringsperioden. Tror jeg må på helsekost å forhøre meg om det finnes noe lurt man kan ta for å unngå å være kronisk forkjølet :jepp:

Skrevet

Har tenkt på om jeg bør ta et eller annet jeg også. Har begynt med litt supermat da :) Goffel og. Og så har jeg kjøpt sterk omega 3. Men bør kanskje ta antioksidanter? Det er veldig kjedelig og slitsomt med så mye sykdom!

Skrevet

Jeg har hørt at veldig mange av mine venner iallefall har tatt turen innom helsekosten å fått råd og tips til hvordan man kan holde seg frisk, og for mange fungerer det :)

Jeg tar masse vitaminer og slikt selv, og spiser sunt og prøver å lage det meste selv fra bunnen av, litt oppgitt over at det er veldig lite økologisk mat å få kjøpt her hvor vi bor. Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å spist mer økologisk for å slippe sprøytemidler og kunstige hormoner, som ikke er bra for kroppen.

Kunne også ha tenkt meg en sukkeravvenningskur, så jeg må nok bare kjøre litt hardt på nå fremover ;)

Skrevet

Sukkeravvenning kunne jeg tenkt meg også :roll: Jeg skal google litt, og se om det er noe for immunforsvaret, som jeg kan kjøpe på iHerb :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...