Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk, Mokkon :klem:

Mannen leverte Goffel i bhg i dag, og jeg fikk gave i sengen, et fint smykke i hvitt gull, med topaz-stein og en liten diamant. :nigo: Syns mannen har vært flink til å kjøpe gave til meg, vet at han syns det er forferdelig vanskelig. Jeg er absolutt ikke noen smykkeperson, men skal bruke dette kjedet :jepp: Ellers bruker jeg kun gifteringen som er helt enkel i gult gull. Og diamantøredobber ca annenhver dag. Forlovelsesringen min har mange diamanter, og er utrolig fin, men den bruker jeg bare en sjelden gang, når jeg skal pynte meg litt ekstra.

Foreløpig ligger jeg fortsatt i sengen. Men merker at jeg får litt hodepine av det, og skal komme meg i dusjen. Jeg føler meg helt fin igjen nå, heldigvis, er kun hjemme pga faren for å smitte folk på jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med dagen din! :klemmer::hoppe:

Skrevet (endret)

:strix: hurra for deg :strix:

:danser: :danser: :danser:

Endret av Spatula
Skrevet

Gratulerer så mye med dagen! :strix::bolledeig:

Skrevet (endret)

Tusen takk, søte dere :klem:

Første dag igjen på jobb på nesten tre uker! Det gikk fint, men jeg er veldig sliten og trøtt nå. Frister å legge seg snart, men jeg vil jo ha kvelden også. Endelig er Goffel i seng og jeg kan bare slappe av. Vet at det blir en litt tung dag i morgen. Jobber 7-15, og skal på bading. Henter Goffel etter det, og er alene med han hele kvelden. Høres kanskje ikke så ille ut, men jeg blir så vanvittig sliten av badingen.

Nå har det kommet endel to-ordssetninger her :jepp: I dag hørte jeg både "sitt der" og "ikke der" for første gang. Han puslet puslespill på iPaden, og la brikken feil sted med vilje, så på meg og sa" ikke der" :ler:

I dag har han vært ute i bhg nesten hele dagen :sol: Skikkelig deilig vær! Men jeg må innrømme at jeg misliker å hente han når han er ute, for han er så full av sand, og jeg blir nødt til å ta han med inn for å skifte på han før vi kan dra, og han nekter å gå inn selv, skal bæres :roll:

I går sådde dem karse i bomull :rodmer:

Jeg var på et godteri-lagersalg med jobben i dag, kjøpte godteri for 180 kr :daane: Vil lage påskeegg til de ansatte på avdelingen hans i bhg, og så måtte vi jo ha litt selv også da ;)

Endret av Pupsilure
Skrevet

Nå var det godt å sette seg ned i sofaen med godis og tv/laptop :nigo: Føler at jeg egentlig har tusen ting å gjøre, men orker ikke enda... Jeg må farge håret i kveld. Jeg må vaske/rydde/fikse før gjestene kommer på søndag kl 16. Og jeg må kjøpe inn ingredienser og bake noen kaker. Det er egentlig det verste, tar så lang tid.

Hva tenker dere om å servere en marsipankake, sjokoadekake + vafler? Det er ca 10-15 personer som kommer. (1 barn + Goffel + baby) Og brus og kaffe da. Blir det for lite? Kommer jo selvfølelig an på størrelsen på kakene, og det vet jeg ikke helt enda. Men sjokoladekaken er en ferdigpose, og den skal liksom være langpanne, men jeg vet av erfaring at den aldri er det ;) Kanskje jeg kan spørre mamma pent om å ha med vaffelrøre :gjeiper:

I år har jeg invitert mannens familie i min bursdag for første gang, og det blir koselig! Liker at begge familiene får møttes innimellom, men det er liksom ikke så mange anledninger til det.

I morgen kveld skal jeg og mannen på restaurant :nigo:

Skrevet (endret)

I dag skal Goffel til fysio for å se på den "rare" gangen hans. Spent på hva hun sier!

Ellers er alt bra med oss. Friske og raske :nigo: I går leverte jeg bunaden min til omsøm, håper å få brukt den til to dåper + 17. mai :)

Vi hadde begges familie på besøk på søndag og det var veldig koselig! Jeg fikk masse penger, + noen fine gaver. Goffel elsket all oppmerksomheten, og ble skikkelig fjasete :ler:

Han har så vidt prøvd seg på noen 3-ordsetninger nå. "Du og jeg" blant annet :rodmer: Han er veldig søt og god :hjerte: Men litt slitsomt at han har begynt å våkne tidlig. Ble jo bedre av at vi stilte klokka da, heldigvis, men i dag våknet han en halvtime tidligere enn i går...

I morgen skal jeg besøke knøttet til venninnen min på sykehuset. Han veier 950 gram nå. Gleder meg til å se han, og ikke minst å snakke masse med venninnen min!

Endret av Pupsilure
Skrevet

så koselig med vellykket bursdagsfeiring!!! :):klemmer:

Godt dere alle er friske og raske nå! Det er jammen meg noe en ikke kan ta for gitt for tiden har jeg skjønt! :)

Tenker dere har like fint vær som oss, så dere får nyte sola :sol::)

Skrevet

Det er litt overskyet her, men varmt og godt :nigo: Utrolig deilig at våren har kommet!

Da har vi vært hos fysioen, og hun mente at det ikke var noe unormalt med gangen hans. Det hun derimot så var at nakken hans er blitt skjeivere enn den var før :sukk: Så hun tror det er en låsning, og vil at vi skal dra til manuellterapeuten igjen. Goffel syntes det var kjempegøy, og løp rundt, kastet baller, og lekte masse. Det er et stort rom med masse leker, og han elsker å få så mye oppmerksomhet :ler: Fysioen syntes det var morsomt å se han igjen, det er jo 9 mnd siden sist. Vi var hos henne opptil en gang i uka fra han var noen uker gammel.

Skrevet

I går da jeg leverte i bhg sa han "hadet mamma", og det har jeg ikke hørt før :rodmer: Var så koselig!

I dag har jeg fri og det er deilig! :nigo: Stod opp 7.30 med Goffel, og hadde en rolig morgen, før jeg leverte i bhg. Nå koser jeg meg med tv og data før jeg skal til fyio kl 13. Og kl 17 skal jeg på sykehuset og titte på et lite nurk :hjerte: Har laget bleiekake til babyen, men kanskje jeg kjøper en liten ting til mamman også.

På lørdag skal vi til fotograf! :nigo: Groupon.

Skrevet

Det hørtes ut som en utrolig deilig dag :nigo: Og så koselig at han sier hadet mamma... :rodmer:

Det gleder jeg meg til også... :sjenert:

Var det stas å besøke baby på sykehus? Håper det går bra med moren og den lille, og at de likte bleiekaken :klem:

Skrevet

Det var veldig spesielt og koselig å få hilse på en så liten baby! Han hadde flagg på kuvøsen, for han nådde 1000 gram den dagen :rodmer: Han var så liten at det er vanskelig å se for seg. De løftet han ut av kuvøsen og la han på brystet til pappaen da jeg var der, og da fikk jeg se han ordentlig.

Mamman ble veldig glad for bleiekaken :) Og spesielt for de små klærne! De hadde ikke noen klær til han enda, men det var helt tydelig at hun likte tanken på å ta på han klær :)

Det går nok bra med han, for han har ingen hjerneblødning, han kan puste selv, og har blitt tre uker allerede. Man vet jo selvsagt aldri, men det ser veldig lovende ut. De kan komme hjem når han er to kg, og får da besøk hjemme av sykepleier noen dager i uka. Hun vil gjøre det sa hun, og det skjønner jeg godt, selv om det sikkert er skummelt.

Ellers er alt bra med oss. Goffel er levert i bhg, de skulle ha påskelunsj. Han våknet 7.20 i dag, og vi hadde en rolig morgen hjemme.

I kveld skal jeg på jobb. Føler at jeg skal jobbe i helgen, siden jeg har fredagskvelden, men skal altså ikke det :nigo: I morgen skal vi fotograferes! :overrasket: Må finne ut hva vi skal ha på oss, og om vi skal ha med en leke. Syns det er så fint når barn leker med noe på bilder, og da er det nok større sjanse for å få fine bilder også.

Skrevet

Ta med en leke som er en favorittleke, det blir alltid et koselig minne :rodmer:

Så liten han er, men så godt å høre at han er helt frisk og fin :strix:

Skrevet

Jeg så akkurat opptaket av Beretninger om begynnelser, og babyen der var født omtrent samtidig med lille O. Men han var halvparten av vekten bare, og pustet ikke selv, slik som O. Var fint å se at han vokste opp og ble stor baby :rodmer: O hadde nok stor nytte av de to lungemodningssprøytene han fikk før fødsel. Venninnen min sa at livet på nyfødtintensiven er svært hektisk. De har han ute av kuvøsen to ganger om dagen, ca to timer hver gang. Og så må hun pumpe seg hver tredje time + at det er legevisitter og slikt. Så hun var veldig sliten, og følte det var hektisk. De hadde ikke hatt så mye besøk. Foreldrene hennes hadde vært der tre ganger, foreldrene hans og søsknene deres en gang hver, og et vennepar. Syns det var veldig hyggelig at hun ville la meg komme så tidlig.

Tremenningen til Goffel, som ble født 8 uker for tidlig, har vi ikke sett enda. Håper vi får det i påsken.

Jeg er så utrolig heldig som fikk baby til rett tid :hjerte:

Nei, nå MÅ jeg få gjort litt her før jeg skal på jobb! Min tur til å vaske leiligheten.

Skrevet

Spennende å høre om Baby O :jepp: Føler jeg har fulgt hun venninnen din lenge :) Håper inderlig dette går bra. På ungdomsskolen hadde jeg en i klassen som hadde vært 800g da han ble født. Han var litt liten og tynn, men det var det flere som var, så han skilte seg ikke ut. Det kan ha vært tilfeldig og. Mulig han skulle ha vært sånn uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...