Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da mannen skulle legge seg kl 1 i natt hørte han hosting, og hyl og skrik. han gikk inn til Goffel som hadde kastet opp. Han fikk stelt han, og la han i sengen til meg, så jeg kunne passe på han mens han byttet på sengen. Idet han skulle gå inn på rommet til Goffel igjen kastet han opp på nytt. Jeg kom løpende, og så Goffel ligge på ryggen med munnen full av oppkast, og så nesten ut som han ble kvalt. Ble jo ikke det, men det var et forferdelig syn!! Mannen hadde lagt han ned på gulvet mens han løp for å hente håndklær/bøtte.

Og sånn fortsatte natten. Goffel sovnet igjen for natten kl 3.30, og ville starte dagen kl 6. Mannen har ikke sovet ett minutt i natt, for han ble liggende våken fra 3.30 til 6 fordi han var redd Goffel kastet opp alle gangene han hostet og laget litt lyder. Vi hadde soveromsdørene åpne i natt.

Heldigvis fikk jeg sove fra 23-1, og 3-8. Så nå er det jeg som passer Goffel. Han sover ute i vogna for øyeblikket.

Morgenen har gått med til oppkast, men det har bare vært vann, han har ikke fått noe mat. Alt vannet kommer opp igjen med en gang, hver minste slurk :( Det er ganske slitsomt å passe på en ettåring som går rundt og kaster opp hele tiden, altså :daane: han vil ikke sitte i ro, og er i grei form ellers, så han skal helst oppi sofaen, men det får han jo ikke lov til nå, og da blir det hyyyyling, og han kaster opp fordi han hyler :roll:

Han har også hatt antydning til diare. Så kommer nok det også :sur: det er hvertfall bedre med diare enn oppkast syns jeg. Lettere å kontrollere hvor han søler.

Heldigvis er han i godt humør, og leker :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sover han dagens andre lur, og mor slapper av med data :) Den første varte bare i litt over en halvtime, så jeg håper denne er lenger. Han har badet i balja, følte det var det tryggeste stedet å være :ler: Og jeg har smurt hodebunnen hans med olje, han har hatt endel flass/tørr hud og litt skurv. Nå fikk jeg gnidd av endel av det, og tatt på olje, så håper det blir bra.

Mannen sover, og jeg tror jeg skal gå på kjøkkenet å lage en deilig fruktsalat. Kjøpte inn så masse frukt i går fordi vi skulle få besøk. Men da kan jeg og mannen kose oss med det istedenfor. :) har vaniljesaus til å ha på. Har ikke prøvd det før, men tror det blir godt. Kanskje litt hakket kokesjokolade også. :lur:

Skrevet

huffda :(

god bedring til Goffel!!

Pratet med søsteren min isted og hun kunne fortelle akkurat det samme! Hennes gutt på 16mnd kastet også opp i natt, har diare og 39 i feber... :klo: noe som går kanskje? Vi har vært der i tre dager, kom hjem igår og her er det ingenting... H er sutrete pga ei tann...

Skrevet

Det er nok omgangssyke, har hatt det her også, feber, diare, oppkast og leddsmerter.

Hvis han fortsetter og kaste opp, ville jeg ha kjøpt GEMpulver på apoteket, da kommer han seg fortere, bland det gjerne ut i noe han liker å drikke.

For å unngå en epidemi, kan du alltids bruke klorin på dørhåndtak, toalett og armaturer. Det fungerte til oss, bare jeg og lillemor ble syke.

God bedring :kose:

Skrevet

Takk dere :klem:

Han har heldigvis ikke feber (enda) så han er i ganske god form. Har ikke vært noe mer oppkast siden ca 10 i dag, så det lover bra :) Ikke vært ordentlig diarebleie heller. Men han fikk en paracet kl 14, for han var så grinete. Akkurat nå løper han rundt her og driver med rampestreker :ler:

Vi kjøpte GEM-pulveret forrige gang han hadde omgangssyken, men det var vanskelig å få det i han, han likte absolutt ikke smaken, og man kunne bare blande bittelitt saft i det. :sjenert:

Skrevet

Nå er gullungen i seng, og jeg er ekstremt trøtt selv. Frister å gå å legge seg, men tror ikke jeg gjør det helt enda. Trenger litt voksentid først.

I morgen skal jeg på et spennende kurs, som jeg har ventet på i 4,5 år faktisk! Blir godt å komme seg ut å gjøre noe igjen.

Jeg har vært så sulten i dag :overrasket: Har proppet i meg mat og godteri hele dagen. Føler meg helt sprengt nå :(

Skrevet

Så kjedelig med omgangsyke :( synd at vi ikke fikk besøkt deg da, men det er jo bare så typisk. Godt at han er bedre alt da :)

kos deg på kurs i morra :klem:

Skrevet

Utrolig kjedelig at vi måtte avlyse!! :sur: Fikk dere møttes et annet sted? :)

Skrevet

Dine og Jesse gikk tur i deres nærområde mens jeg ble hjemme på sofaen :fnise: så meldingene så sent at det ble litt sånn på halv tolv for meg.

Skrevet

Gjett hvem som måtte dra hjem fra kurs i dag, og har oppkast og diare :rasende::sur: Det er så forferdelig å være kvalm, og å kaste opp!!

Skrevet

Takk dere :klem:

Huff, at jeg skulle få omgangssyken :sur: Fikk først hodepine på kurset, i 10 tiden, og ca 12 begynte jeg å føle meg så kvalm at jeg måtte gå ut av rommet. Holdt ut litt til, men endte opp i gangen i 15 minutter der jeg var så kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Så dro jeg hjem. Kjøreturen var lang og slitsom! La meg til å sove hjemme, og sov urolig i kanskje to timer. Så måtte jeg opp for å kaste opp. Kastet opp 6 ganger fra kl 16-22. Og hadde diare. Kl 22 begynte mannen også :( Jeg har sovet greit i natt, våknet mye, men ikke diare eller oppkast. Mannen har ikke sovet noenting. Så det var jeg som stod opp med Goffel, og fikk levert han i bhg.

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, for jeg leste på egenmeldingen at man må ha jobbet i 16 dager før man kan bruke egenmelding igjen, etter en sykemelding. Jeg rakk jo ikke å jobbe en dag engang :sur: Så da må jeg vel ha sykemelding da :( Er redd legen ikke tror på meg. Og jeg er redd jobben ikke tror på meg. Syntes det var ubehagelig å ringe jobben, følte meg mistrodd... Dette er jo veldig smittsomt, og man må være hjemme i 48 timer etter siste tømming. Hvis det ikke blir noe mer kan jeg dra på kveldsvakten min i morgen.

Skrevet

Ringte legen og fikk time kl 13.15. Fikk fastlegen min, og han er verdens mest sympatiske :nigo:

Sjekket altinn, og det ser ut som at jeg får igjen 12 400 kr på skatten :hakeslepp: Usikker på om det stemmer helt, og om noen av pengene er "mannens" pga boliglån og slikt. Men vi deler jo pengene uansett, så om han kun får ca 4000 (bsu) så blir det jo uansett masse penger :strix: Minst 16 400 da :daane: Når man plusser på de 30 000 har får for vervet sitt i borettslaget + feriepengene får vi spart masse penger denne våren :nigo: Da gjør det ikke så mye at vi bruker 20 000 på en uke i Danmark i sommer... (Selv om jeg syns det er DYRT!)

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen. Fikk sykemelding for i dag og i morgen. Jeg ville egentlig jobbe i morgen, men pga type jobb ville han ikke la meg dra før 48 timer etter siste oppkast. :sukk: Vet jo at det er det beste, vil ikke smitte noen. Men jeg føler så innmari på det å ha vært borte så lenge og mye. Føler at folk prater om meg, og dømmer meg. Fikk spørsmål av kollega om jeg er gravid. Det er jo forsåvidt bedre at de slarver om at de tror jeg er gravid, enn at de tror jeg skulker da ;)

Skrevet

Æsj, kjedelig med omgangssyke :tristbla: Også du som akkurat har vært syk, skjønner godt at du synes det er ubehagelig i forhold til jobben :klemmer: Det er jo typisk med disse spekulasjonene rundt ny graviditet da, det er jo liksom "opplest og vedtatt" at når man har et lite barn så skal man jo liksom ha et til med ikke for stor forskjell. Men som du sier, bedre at de prater om det tross alt :gjeiper:

Skrevet

Jeg skal vel ikke si så mye på graviditetsryktene, for vi har en sjef som nettopp har vært mistenkelig mye borte, og alle, inkludert meg, har lurt på om hun var gravid :ler: Og det var hun. men det er altså ikke jeg :ler:

Skrevet

:bursdag::hoppe:

og masse god bedring!! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...