Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

oi oi så liiiiiiten :rodmer: da vil han kunne brukte prematur klær lenge tenker jeg. 44 er superfin str, ellers brukte vi endel 50 i klær som var små i str, eller ikke så vide hvis du skjønner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en body og en heldrakt i str 38 :) bestilte først str 32, men ombestemte meg da han er 34 cm lang. Det stod at 32 var for barn som veier 800-1000 gram, og det tar nok et par uker før jeg får se han. Vet ikke hvor fort sånne små legger på seg jeg. Hun sa at han får 80 ml melk i døgnet.

Hun syntes at alt sammen var overveldende, og vanskelig å tro at det er hennes barn som ligger i kuvøsa. Hun ble hastet avgårde og lagt i narkose, fordi babyen måtte fort ut, så hun fikk ikke være våken engang.

Skrevet

Det er litt av en prøvelse hun skal igjennom nå, husker jeg var sjalu på de som bare kom inn, fødte og dro hjem igjen :sjenert:

Jeg slet også litt i starten etter at vi kom hjem med at jeg hadde mistet så mye tid med henne da hun lå på nyfødt intensiv, det er noe med det å ikke få den nærheten og kontakten med en gang de er født..

Vi satte i allefall pris på prematurklærne vi fikk, også handlet vi masse ull selv for de sliter med å holde varmen når de er så små.

Skrevet

Kan tenke meg det er kjempetøft! Men hun er veldig forberedt på det, heldigvis, hun har jo hatt et risikosvangerskap hele veien. Jeg syns det er vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til henne, hvor mye hun vil dele, og å ikke mase på henne. Føler at det blir litt feil uansett hva man gjør, tar man for mye kontakt er man masete, og tar man ikke nok kontakt så føler hun kanskje at jeg ikke bryr meg... Vi har møttes endel i svangerskapet hennes, da hun har vært mye hjemme og villet ha besøk. Og vi har snakket åpent om alt sammen, men jeg er livredd for å mase. De to siste gangene hun har tatt kontakt har hun sagt at hun sier fra hvis det skjer noe nytt, og jeg tolker det som at jeg ikke trenger å sende meldinger å spørre hvordan det går :vetikke:

Over til noe annet: jeg skal til legen kl 13. Jeg har fått litt tungt for å puste. Jeg er også veldig tett bak øyenbryna, og litt hodepine, heldigvis ikke like ille som før. Er spent på hva legen sier. Det er en annen lege denne gangen også, for fastlegen min jobber ikke med pasienter mandager.

Nå har jeg begynt på en bleiekake til :rodmer:

Skrevet

Mas var noe vi hatet, men så hadde jeg en innpåsliten svigerfamilie, rådet mitt er å ha jevnlig kontakt uten og mase om hvordan det går å slikt, dagene er ofte helt like og da er det veldig frustrerende å få melding hver dag om det er noe nytt..

Tror du gjør det du kan for øyeblikket, og det er å la henne vite at du oppriktig bryr deg om dem :klemmer:

Skrevet

Fælt med masete familie! Husker hvor slitsomt jeg syntes det var da jeg gikk på overtid. Hver dag fikk jeg telefoner og meldinger om det hadde skjedd noe.

Ja, de vet at jeg bryr meg hvertfall, og nå skal de få litt ro fremover :)

Skrevet

Legen lyttet på meg, og sa at lungene var fine. Crpen var også normal. Men hun mente det var naturlig at det hang igjen litt, og gav meg en ny kur antibiotika, og sykemelding. Vi var i tvil om hvor lang sykemelding jeg skulle få, men kom frem til at siden jeg har fri onsdag og torsdag, kunne jeg få for i dag og i morgen. Og hvis jeg ikke er i form til å dra på jobb fredag, lørdag og søndag, så ringer jeg og får utvidet sykemeldingen min over telefon. Syns det blir dyrt med legebesøk + medisiner. Har nok betalt rundt 800 kr for dette. Pillene jeg hentet i dag kostet 120 kr for tre tabletter! Når jeg googlet dem kom det opp at de brukes mot klamydia...

Kjørte forbi bhg akkurat når de spiste, og jeg så Goffel der inne :rodmer: fikk lyst til å ta han med meg hjem, men jeg orker jo ikke. Blir nok til at jeg henter han ca 16.30 :sukk: Liker det ikke, har lyst til å hente han før, men må tenke på hva jeg orker.

Skrevet
:ler: jeg brukte 600 kr på antibiotika til lillemor som ikke var nødvendig.. Så hurra til legen som klarte å finne en bakterie som ikke var der i utgangspunktekt.. :roll:
Skrevet

Åh, sånt er irriterende!! Ble hun ikke dårlig av den også?

Jeg hentet Goffel kl 16, og tok han med på et lite senter som er i nærheten. Det er helt håpløst å ta med en så liten unge i butikker uten vogn :daane: Han plukket på absolutt alt, og jeg måtte stå rett vedsiden av han hele tiden for å unngå at han ødela noe eller rotet. I tillegg har han sterk vilje, og slo sg helt vrang flere ganger. :roll: Skulle absolutt gå opp rulletrappen som gikk ned osv. Ble helt svett jeg! Men jeg fikk kjøpt regntøy til han da :5: jeg satt han oppi en handlevogn og gav han vannflaska mi, og da satt han stille i 5 minutter så jeg fikk funnet noe fint regntøy og betalt.

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe en hel dress, men har ikke sett noen i det siste, så jeg kjøpte todelt. Er det dumt? Buksen var foret, så den virket så god. Har ikke tatt av lappene enda, så kan fortsatt ombestemme meg... Han har vokst fra regndressen jeg kjøpte i august, og nå er det veldig mye vann ute i bhg, så han er nødt til å ha nytt sett/dress meget snart.

Skrevet

Hun ble dårlig av alle tre sortene, også fill hun omgangssyke i tillegg :sukk:

Men en tur på legevakta viste at det ikke var noen bakterie i halsen og crp'n var på 0 :) vi har todelt, syns det er helt greit jeg :jepp:

Skrevet

Jeg har fått skikkelig diare! Det må skyldes den nye antibiotikaen. Håper jeg. Har tatt idoform i en uke nå, så trodde egentlig ikke jeg skulle få diare.

I morgen vil jeg levere Goffel i bhg. Syns det er hyggelig at mannen kommer hjem til oss før 18, og da rekker han ikke å levere.

Jeg syns det virker som at søvnmønsteret hans er på vei til å endres. I lang tid har han sovnet ca 19, våknet 7-8, og tatt en lur på ca 1,5 time i 12-tiden. Men de siste dagene har han virket så våken om kvelden, og ikke vært klar for å legge seg. Har begynt kveldsstellet kl 18.30 som vi pleier, og han har protestert litt, men han har godtatt at han må legge seg. Han har blitt så leken når vi har ryddet opp lekene, og villet leke med alt sammen. Han har også hatt noen dager der han har tatt lange lurer på 2 timer. Bekledningen har visst veldig mye å si. Har han akkurat nok klær på seg sover han i to timer. Det er vanskelig å finne ut hva han skal ha på seg, og ofte våkner han svett og grinete.

Vet egentlig ikke helt om jeg er så fornøyd med den nye vognposen :sjenert: Den er for varm...

Og vogna mi har ligget ute på finn lenge nå, uten noen henvendelser :sur:

Skrevet

Slik var det til oss i oktober, lillemor hadde frem til da en dupp på 1 time midt på dagen, og var umulig på kveldene, kunne holde på helt til klokken 23-24 med å nekte å sove, lå lys våken i senga og var i godt humør, ,men sove skulle hun ikke.

Vi måtte kutte duppen helt, og nå har vi ingen problemer med leggingen.

Nå kan det hende at Goffel trenger en liten lur på 30 minutter eller mer fordi han er i barnehagen, jeg har inntrykk av at barn blir mer slitne når de går i barnehage, enn bare være hjemme.. Så dere må nesten prøve dere frem..

Uff, diare av antibiotika hørtes ikke noe særlig ut. Yoghurtog biola skal visst hjelpe :klemmer:

Skrevet

Ja, det kan virke som at vi bør kutte litt på luren hans etterhvert. Men det føles bare så feil å vekke en sovende unge :ler: Vi gjorde hva som helst for å få han til å sove i mange måneder, og nå skal vi liksom vekke han :fnise: Det er heldigvis ikke noe stort problem enda, han lager ikke så veldig mye bråk, så jeg tror han sovner relativt kjapt etter legging. Men hvis han begynner å skrike i flere timer etter at han er lagt kommer vi til å kutte luren ja :jepp:

Diare er noe ordentlig dritt :lol:

Skrevet

Huff,god bedring!

Ang regntøy er todelt veldig lurt :tommelopp: jeg jobber jobb bhg og på våte dager som nå bruker vi ofte regnbukse med tynn ull eller fleece under og jakke eller tar regnbuksa over en tynn dress.

Ikke lett noe søvnen endrer seg nei,vanskelig å finne ut hva som funker.

Gjest Marmot
Skrevet

Vi har også todelt regntøy, men jeg hadde droppet foret bukse altså. Det er mye bedre å bruke ull inni, så slipper du at det blir for varmt til sommeren også.

Skrevet

Har tenkt litt og snakket med mannen, og bytter regnbuksa. Godt argument at det blir for varmt til sommeren! :jepp:

Skrevet

I dag har jeg tatt meg en tur ut, i butikker, og det var ganske slitsomt. Trodde jeg var i bedre form enn det viste seg at jeg var :( Svimlet veldig, og fikk hodepine med en gang.

Fikk byttet regnbuksen til Goffel, og hentet han i bhg.

Han fikk magnet-tallene i posten i dag, og syntes det var gøy. :) Prematurklærne kom i dag også! Det var raskt. Og i kveld har jeg styra litt med de to bleiekakene :rodmer: Fikk kjøpt cellofan, så gleder meg til å pakke dem pent inn. Har laget kort som er formet som en body til den ene babyen, og en bleie til den andre. Bleiekaker er så utrolig gøy og koselig å lage!! Skulle ønske jeg kjente mange flere nyfødte.

Skrevet

Så hyggelig med bleiekaker da :) Jeg håper virkelig det går fint med babyen til venninna di :klem1: En setter ekstra stor pris på at man har et barn som ble født på tida og som alt er bra med, når man hører sånt.

Fortsatt god bedring, tøff runde du har hatt nå :klem:

Skrevet

Takk, Pusla :klem: Denne omgangen har vært ille ja :( Jeg er så lei av sykdom! Nå i kveld lurte vi på om Goffel hadde feber. Han er veldig snørrete, hoster, og var litt varm i kveld. Men vi målte ikke tempen, så er ikke sikker på om det var feber...

Goffel har blitt så rampete i det siste. Han har helt ut to vannglass de siste dagene, med vilje. Da ble jeg sinna. Han har også gjort mange andre ting som jeg har sagt at ikke er lov. Jeg tror han skjønner det, men trasser og tester grenser.

Skrevet

Vi har mye trassing og sinne om dagen vi og :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...