Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er kald på henden et forkjølelsestegn? :klo: Svigermor kommenterte det i går på Lilletassen nemlig...

Her laver det også ned! Dumme vintern skulle jo være over for lengst...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kald på hendene og føttene er tegn på at feberen er på vei opp :)

Skrevet

Huff, det var akkurat det jeg fryktet - her er hun kald på hender og føtter og er så lei seg og utafor.. Ikke greit med syke barn :(

Skrevet

Uff... Det visste jeg ikke.. Men da skal jeg se etter det også. Det med føttene var litt lettere å tenke seg til føler jeg. Men har ikke fått noe tlf fra barnehagen, så da går vel alt greit..

De tar vel tempen der dersom de tror han har feber?? :klo:

Skrevet

Hukser ikke hav jeg betalte for etterfylling av lipliner. Er så lenge siden. Tror det var rundt tusenlappen. Er ganske fornøyd ja, men synes det er dumt at hun måtte at så mange lag sist, for da går det litt ujevnt av igjen. Om det er verdt pengene eller ikke er ikke godr å si. Jeg brukte lett penger på sånne ting før. Var litt mer utseendefiksert enn det jeg er nå ;)

Skrevet

Hmm, småen her har alltid kalde hender, men kanskje mer vanlig hos en nyfødt muligens :vetikke:

Skrevet

Zia: ja, det er vanlig at de er kalde på føtter og hender når de er så små som din er nå, iallefall var tulla mi det og hun var frisk fordet.

Jeg er enig med Pupsi og Neytiri i det å sende barnet i barnehagen ved hoste og snørr. Tulla har hatt mye hoste og snørring siden hun starta i bhg, men jeg har bare holdt henne hjemme en dag pga det (da hadde hun grått hele natta før fordi hun hosta så stygt). Sålenge de er feberfri og kan leke og er i farta, så må man neste sende dem, ja!

Fortsatt god bedring til Goffel :)

Skrevet

Nå har Goffel begynt ordentlig med to-ord-setninger :nigo: Det går foreløpig mest i "hei katt" og "hadet katt" og slike helt enkle ting da :ler: Han har en katt på tannkremtuben sin, og den er han veldig opptatt av. I stad tok han ut tannkremen + nesesprayen fra skuffen, og holdt nesesprayen mot katten og sa "psssss" på samme måte som når man sprayer med nesesprayen :ler: Han skal alltid gi lekene mat og drikke, og nå også nesespray :fnise: Drikkelyden han lager er "kkkkkk" ;)

Skrevet

haha så fantastisk da! er så morro de begynner å få skikkelig setninger da! Her går det i detta tarna(det der) eller mamma og pappa........kisa kom(til katten) :ler:

Skrevet

Vi har fått en baby i familien i natt! Født 10 uker for tidlig, men går visst bra :) Mannen sin fetters baby. :rodmer: Hun fikk bare plutselig rier som de ikke klarte å stoppe.

Med venninnen min som er i uke 25 går det litt bedre nå. Hun har fått nok fostervann igjen, og livmorhalsen er lukket, men hun må ligge på Riksen resten av svangerskapet. Og ting er veldig usikkert fortsatt.

Herregud, disse to guttene skulle jo komme i slutten av april, og midten av juni...

Skrevet

Hurra for baby :hjerte:

Og så krysser vi fingrene for at det går bra med venninnen din som ligger på sykehuset.... :jepp:

Skrevet

Så koselig med baby i slekta da :) Håper det fortsetter å gå fint med den lille da, selvom den kom litt tidlig.

Det er viktig med hver dag for venninna di nå da, krysser fingrene for at junior holder seg i magen en lang stund til!

Skrevet

Nå lager jeg en deilig biff og ølgryte :sikle: Første gangen jeg lager den, så vet jo ikke om den er god enda da :ler: Men lukter hvertfall godt! Det er store firkanter med biff, masse sopp, hele små løk, litt hvitløk, frisk timian og 3,5 dl ale.

Skrevet

Maten ble kjempegod i går :sikle: Masse gode smaker :nigo:

Jeg snakket med svigermor i over en time på tlf i går :overrasket: Syns litt synd på henne egentlig, for det er tydelig at hun har behov for å prate, og mannen er ikke interessert i å prate med henne, forteller henne ingenting som skjer, og ringer aldri. Nå måtte vi jo snakke litt om denne nye babyen da, blant annet ;) Det er litt forvirring ang hvilken uke den er født i. Svigermor sa uke 27, og da måtte jeg fortelle henne at det er umulig, det kan ikke stemme. Venninnen min er 25 uker, og hun har termin 5-6 uker etter hun som fødte. Babyen til venninnen min veier ca 800 gram nå, og den nye verdensborgeren veide hele 2,3 kg! Var så vidt svigermor ville godta det, men etterhvert skjønte hun at jeg hadde rett :ler: Så på fb at faren hadde skrevet at han kom 7 uker for tidlig :klo: Syns fortsatt han var ganske stor jeg da!

Var koselig å prate med svigermor :)

Skrevet

Huff, jeg har skamklipt panneluggen min :sjenert: den ble bare kortere og kortere. Og veldig skjev... Skulle ønske jeg kunne noen tenknikker på hvordan man klipper hår :sur: Har fått time i dag for å fikse den igjen, men spørs om de får gjort så mye siden den er veldig kort :daane: Det er ikke første gangen, for å si det sånn :ler::roll:

Goffel har nå sovet to timer lang lur :overrasket: Lurer på når han våkner. Helt sikkert akkurat i det jeg trykker post ;)

Skrevet

Goffel har vært i bhg igjen i dag, og det gikk fint :) Jeg gikk ned for å hente han, og det var fint å komme ut i det deilige været :sol: Har byttet til meg kveldsvakt i morgen, og det skal bli godt merker jeg :nigo:

På vei hjem i dag telte Goffel til 8 i heisen. Men 4 klarte han ikke da :ler: Jeg peket på tallene, og satt han litt i gang, og da sa han faktisk alle tallene mens vi kjørte oppover. Visste ikke at han kunne flere enn tallet 8! :) De har sikkert øvd på det i nhg, for jeg har ikke øvd noe på det. har jo bestilt magneter med tallene, men de har ikke kommet i posten enda.

Nå er mannen på møte i bhg ang den økonomiske situasjonen :overrasket: De har visst gått med 6-700.000 i underskudd (to-tre barnehager) og må gjøre noen tiltak for å begrense underskuddet i år. Vet at de skal kutte ned på frukten og vikarer... Håper det ikke er noe mer.

Den nye vognen er veldig fin å kjøre. Nå har jeg brukt den litt, og det går helt fint at han sitter vendt fra meg, for jeg tar ned kalesjen og da ser jeg han allikevel, og vi hører hva hverandre sier. Men jeg syns selene er vanskelige! De er nesten for trange, på det ytterste. Rart! Og jeg er litt misfornøyd med easygrowposen for den sklir bare, antiskli som er bak på den hjelper ingenting. Og den har ikke noen mulighet for å festes i vognen annet enn seler. Det står på den at man ikke kan henge noe på styret, og i starten gjorde jeg ikke det, men har nå funnet ut at det går helt fint.

Vi fant plutselig ut at Goffel skal sove hos tante på lørdag, og jeg og mannen skal ut og spise indisk :sikle: Jeg spurte om Goffel ville det, og det svarte han mmmm til, og virket som han likte det. De bor rett i nærheten, så jeg tenker at jeg går ned å henter han når han våkner om morgenen. de har jo baby, så skjønner at det er slitsomt å passe andres unger i tillegg.

I går laget jeg en bleiekake til den nye tremenningen til Goffel. Den ble liten, men helt grei. Vi er ikke så altfor nærme, og Goffel fikk en matboks av dem da han ble født, så jeg tenker at en liten bleiekake får holde. Det er ca 20 bleier, en gulpeklut rundt og en leke på toppen. Og et søtt kort formet som en body.

Skrevet

Så kjekt med ei svigermor som du kan ha et normalt forhold til! Det er noe jeg har tatt for gitt i tidligere forhold.... :daane:

Godt hun har deg til å oppdatere, menn er ikke flink til det nei :fnise:

Kan jo være veldig stilig med kjempekort lugg da!! legg ut bilde så vi får se! :Nikke:

Har dere lagt planer for helga da? Vi skal faktisk ganske langt øst denne helga, ikke så langt som til der jeg tror dere bor da.. Men det skal vi helga etter :)

Skrevet

Ja, svigermor er ikke så ille som din, har jeg skjønt :ler: Hun er egentlig ganske hyggelig, men siden mannen ikke har inkludert henne noe, så har jeg ikke blitt så godt kjent som vi burde. Jeg sender bilder av Goffel, men det blir litt overflatisk på en måte, så det er hyggelig å snakke med henne lenge, slik jeg gjør med mamma :)

Den kjempekorte luggen er rettet opp av frisør, og ble ikke slik jeg hadde tenkt. Helt enig i at det kan være veldig fint, men da må den være litt tung, syns jeg! Nå er den så tynn i tillegg at det ikke er noe å vise frem. :( Har satt den opp med spenne i dag, må nok det i en måneds tid :roll:

Vi har ingen planer nå i helgen annet enn å spise på restaurant på lørdag. Gleder meg! Indisk er den beste maten som finnes :sikle:

Skal dere til Oslo? Bare å si fra hvis du får ledig tid til å møtes :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...