Jesse Skrevet 29. januar 2012 #4661 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Nei, den kan jeg ikke! Kan du skrive den? Kan endel tegn, da vi bruker det på jobb. Melodien er altså Mikkel Rev Prøver å beskrive tegnene, men du kan vel sikkert noen av de, og det var veldig vanskelig å forklare de Fly og bil (fly= strekke ut tommel og lillefinger, resten er bøyd, kjører med det i lufta som et fly. Bil = kjøre med et ratt) Katt og pil (Katt = Lage "bartene" med fingrene i ansiktet. Pil = Høyre hånd med pekefinger rett ut, over venstre hånd.) Hest og ku og briller (Hest= Hold venstre hånd sidelengs med tommel opp, pekefinger og langefinger på høyrehånd "rir" oppå venstrehånda. Ku= man lager horn oppå hodet. Briller = "Tegner" briller rundt øynene) Båt og brev ( Båt = Former begge hendene sammen som en båt, brev= tegner en firkant i lufra med tommel og pekefinger på begge hendene) Ball og rev (Ball= Lager en ball i lufta med begge hender. Rev = Lager en spiss snute med høyre hånd) Og fire krokodiller (Viser fire fingre og lager krokodillegap med armene) Her er forresten en fin ordliste med videoer hvis man vil lære/øve seg på flere ord Endret 29. januar 2012 av Jesse
Neala Skrevet 29. januar 2012 #4662 Skrevet 29. januar 2012 Så flink han er!! Og det høres spennende ut med tegn til tale Kanskje jeg skal prøve det ut på N? Husker den sangen som du snakker om, Jesse! Vi lærte den i barnehagen da jeg var liten. Så den skal jeg synge til N fremover! Flott liste også!
Pupsilure Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #4663 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er bekymret for lillegutt... Var på foreldresamtale i bhg i går, og det ble nevnt at han er stiv i kroppen. Etter det har jeg lagt merke til det jeg også, og jeg nevnte det for de to andre ansatte i bhg i dag, og de gjorde meg bare enda mer bekymret, ved å påpeke flere ting. Han går stivt med beina, han heiser opp skuldrene, han snur hele kroppen istedenfor hodet. Jeg har ikke merket noe til dette, men nå tror jeg at jeg er enig. Han skulle på kontroll på hs i dag, så da nevnte jeg det for henne. Hun skrev henvisning til fysioen han gikk hos før.
pusla Skrevet 1. februar 2012 #4664 Skrevet 1. februar 2012 Huffda, ikke noe kjekt å bekymre seg Håper du får time raskt da og at du kan få vite hva det skyldes!
Pupsilure Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #4665 Skrevet 2. februar 2012 Føler meg litt roligere etter at jeg hentet han i bhg og fikk snakket med ped lederen igjen. Han var ikke spesielt bekymret, og mente at det er normalt at det går opp og ned i utviklingen. Jeg kjente litt på bevegeligheten til Goffel i går, og han er ganske myk i kroppen, han bare går litt stivt. Kan jo hende at tøflene hans har vært trange og at han har endret gåmønsteret litt for at det ikke skal være ubehagelig? Han fikk nye tøfler i går, for jeg hadde neste str liggende. Det tredje paret siden august. vi var jo hos hs i går. Han ble redd igjen, så fikk ikke målt han, men han veier 12,8 kg. mener å huske at ho var 49 cm. I dag har jeg fri. Har sovet lenge, og ligger fortsatt i sengen skal snart dusje, impregnere støvlene mine, og kaste masse fra fryseren. Og så skal jeg hente gullet mitt. Nå har han begynt å si opp når han vil løftes opp. Han er så søt! Sier og gjør så mye rart. Jeg liker veldig godt å ta leggingen, for da er han trøtt og tullete, og ler av alt.
Dine Skrevet 2. februar 2012 #4666 Skrevet 2. februar 2012 Håper du får god hjelp på timen og at dere får et svar på det.. Jeg har ikke lagt merke til at han går stivt, men nå var jo det også litt vanskelig å se med stive sko og stor jakke.. Og da går jo alle barn til stivt Håper du har ksot deg på fridagen din
Pupsilure Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #4667 Skrevet 2. februar 2012 Takk, Dine Jeg er ikke så urolig lenger, for jeg syns ikke han er så verst, men er fint med en vurdering da Kanskje det henger sammen med nakkeproblemene. I dag hentet jeg han tidlig i bhg og vi dro til IKEA. Jeg sa til han at han skulle få is, og jeg trodde ikke han visste hva det var, men det visste han, og lyste opp og sa is ca tusen ganger Vi lekte litt inne i butikken først, han elsker å leke i barnerommene. Og så gikk vi ned i bistroen og kjøpte en softis. Jeg ba om en veldig liten en, og han spiste ikke kjeksen, + at han sølte endel, så det var ikke så mye han fikk i seg. Men han koset seg veldig, og sa mmm hele tiden Inne på IKEA klatret han opp i en juniorseng, og sa god natt! Haha, det er den første to-ord-setningen han har sagt sånn ordentlig. Han var så søt, la seg ned flere ganger, og lot som han skulle sove. Måtte til slutt løfte han bort, for han ville bare ligge der. Det var veldig koselig å ta han med på IKEA. Det blir ofte så kjedelig hjemme etter bhg, og vi trenger å gjøre andre ting sammen. Jeg har fjernet bøylen på tripp trapp stolen i dag. Det har vært veldig trangt lenge, og jeg har måttet løfte han opp bakfra i flere måneder nå. Stor gutt. Men han sitter ikke helt uten noe foran seg da, han har et playtray som sitter fast på stolen som vi er veldig fornøyde med I dag har han sagt "sånn" mange ganger etter at han har gjort ting Jeg tror jeg sier det mye, jeg også. I helgen jobber jeg Og mannen må visst jobbe litt også.
Dine Skrevet 3. februar 2012 #4668 Skrevet 3. februar 2012 Så flink Goffel er!!! God natt... Håper dere koser dere i helgen tross jobbing..
Pupsilure Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #4669 Skrevet 4. februar 2012 Sliten! Stod opp 6, jobbet 7-15 og vært sammen med Goffel til nå. Var godt å få han i seng, for jeg var så innmari trøtt og sliten. Har vært på gård i dag med jobben. Der jeg var med Dine. Fikk koset litt med den samme kalven som sist, den var så søt Og så fant jeg ut at jeg er litt småredd griser Spesielt den digre purka som venter unger. I stad kom det en knapp på Drømmehagen, og han pekte og sa "app". Han dropper som regel den først stavelsen i ord Trodde ikke han visste hva det var, har aldri hørt han si det før. Han har også sagt yoghurt ("gugurt") flere ganger i dag, etter at han fikk naturell yoghurt til kvelds etter middagsglasset. Og så har han begynt å hoppe ned fra dørtersklene. Står lenge å lurer på om han tør, og vi teller til tre noen ganger, og så gjør han det Men han beit meg i stad! Fy søren, det gjorde så vondt! Jeg bar han, og han beit helt plutselig, og veldig hardt, i skulderen min. Og så lo han! Det begynte ikke å blø, men ble sår, og det sved lenge. Ble faktisk bitt på jobben i dag også! Sent i går kveld fikk jeg problemer med bilen Det var mest sannsynlig pga kondens, så jeg fikk kommet meg til bensinstasjonen og fylt opp tanken og helt på kondensfjerner. Det er jo så kaldt nå! 20 minus i morges. Tok faktisk et par timer før jeg fikk ordentlig varme i meg igjen etter at vi var på gården i dag. I kveld skal jeg og mannen spise biff, og drikke litt rusbrus
Pupsilure Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #4670 Skrevet 5. februar 2012 Sliten etter helgejobb! Blir godt med fri i morgen. Jeg skal til frisøren i morgen tidlig og prøver å bestemme meg for striper eller ikke... Hadde en koselig morgen med gutten min. Han badet i balja, og vi lekte og så litt på tv. Han er ganske god på spill på ipaden nå. Vet hvordan man skrur den på, tar av tastelåsen, åpner mappen sin og velger et spill, eventuelt youtube. Han har tegneprogram, puslespill, og et legospill. Puslespillet er mest populært. Da må han dra tre figurer til riktig plass. Hvis han mister taket vibrerer det en stund og han må vente litt, men det skjønner han ikke, og fortsetter å prøve. Han blir ganske irritert, men har lært seg at han kan bruke fingeren min, og det tar akkurat så lang tid å hente fingeren min at den har sluttet å vibrerer, så han tror at det alltid går med fingeren min, når han styrer den men han prøver alltid først da.
Tinio Skrevet 5. februar 2012 #4671 Skrevet 5. februar 2012 Så flink Goffel er blitt til å snakke da! Uff, de kan jammen bite hardt altså! Gogutten beit meg for to uker siden, og jeg er fortsatt litt blå faktisk.. Kos deg med fridagen i morgen!
Pupsilure Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #4672 Skrevet 8. februar 2012 Koselig å se deg igjen, Tinio Endelig har jeg kveldsvakt igjen! Er så sliten for tiden, og trenger en rolig formiddag Hadde jo fri på mandag, men hele dagen ble spist opp av frisør og møte... De to siste kveldene har jeg vært så sliten. Jeg er det innimellom, og har begynt å lure på om det pleier å være etter jobbhelgene I morgen skal mamma hente Goffel i bhg og ta han med til tanten min på besøk. Jeg har nemlig fått time hos fysio, som jeg virkelig bør ta, og mannen kommer ikke hjem før 18. Og på fredag skal mamma hente han i bhg og ta han med hjem til seg på overnatting! Det blir første gangen! Jeg jobber til 15, og mannen jobber til 17. Vi møtes i byen ca 17, og skal på kino og restaurant. Jeg skal få bestemme både film og restaurant, så jeg jobber litt med det nå. Og på lørdag skal jeg møte mamma og Goffel hos mormoren min, og så tar jeg forhåpentligvis med en marsipankake, så vi kan feire morsdagen litt. I dag våknet Goffel 7.30, og det var deilig. Han har hatt noen dager der han har våknet 6.45 og sånt Vi tok en veldig rolig morgen, og spiste eggerøre til frokost. Og så kjørte jeg han til bhg. Jeg syns det er greit at han er der til 9.30, for da spiser dem, og sitter lenge ved bordet og synger osv. Skulle ønske måltidet var 10.30 istedenfor, for da kunne jeg hatt han hjemme lenger, men sånn er det bare. Nå har han lært seg å blunke hvis jeg ber han om det Og han lager lei-seg-ansikt og sier buhu, hvis jeg spør om han kan vise lei seg. Han syns det er veldig morsomt når jeg viser forskjellige uttrykk Og i går tullet jeg og mannen med han og laget rare grimaser, og han prøvde å gjøre det samme som oss, utrolig morsomt!! Hver morgen må bamsen hans stå opp sammen med han, og han er veldig opptatt av denne bamsen. Om kvelden pleier han å legge bamsen i sengen før han går på badet. Og de siste dagene er det ikke bare bamsen som skal legge seg, Dakka Dakka, Fantorangen og Hunden må også ligge i sengen Men de får ikke sove der om natta, for da blir det ikke plass til Goffel. Jeg prøver å få han til å sitte på do eller potte, men han er absolutt ikke interessert. Han sier nei og rister på hodet hver gang jeg spør. Jeg snakker mye om at mamma tisser i do, mamma bruker ikke bleie. Goffel tisser i bleie, osv. Og han er opptatt av doen, han går bort til den og sier do. Og setter dopapiret oppå dolokket. Vet ikke om jeg har skrevet det, men jeg måtte klippe håret hans en dag. Det var blitt skikkelig langt i nakken, og så virkelig ikke pent ut lenger. Så jeg tok fram saksa en kveld... Det ble en dårlig klipp, for jeg kan virkelig ikke klippe hår, vet ingenting om hvordan man gjør det, jeg bare klippet. Men det ser helt greit ut. Har lyst til å ta han med til en frisør for å få gjort det skikkelig, men tror jeg venter til det har vokst litt mer. Mitt eget frisørbesøk gikk forresten bra. Utrolig jalla salong da Det var den groupondealen som Jesse og Dine snakket om. Hadde nok ikke bestilt time der hadde det ikke vært for groupon. Men håret ble bra. Farget etterveksten, og vipper og bryn. Og hun klippet tuppene og pannelugg. Tror vi utvekslet ca 10 setninger i løpet av de to timene jeg var der Huff, nå skravler jeg mye! Har fått igjen laptopen min Så nå kommer jeg nok til å oppdatere meg litt mer i bøkene deres også Er så vanskelig å skrive fra telefonen. Til sommeren planlegger vi danmarkstur med et vennepar med barn. Blir koselig! Egentlig skulle venninnen min som er gravid i uke 23 også være med, men med tanke på at det muligens blir et ekstremt prematurt barn kan de ikke planlegge noe fremover. Var på besøk hos henne på fredag. Babyen er fortsatt inne i magen, men hun har en stor blødning bak morkaken, som kan gjøre at morkaken løsner når som helst Krysser fingrene for at han holder seg der i mange uker til!
Pupsilure Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #4673 Skrevet 11. februar 2012 Natten hos mormor har visst gått kjempefint. Alt var som det pleier hjemme, med legging, og oppvåkning. Deilig! Da kanskje vi kan be om barnevakt flere ganger Jeg og mannen koset oss med kino og god mat i går. Jeg kjøpte meg flere nye plagg i går. Har hatt så lite klær jeg liker i det siste, så det var veldig fint å få noe nytt. Fikk nemlig lønn i går, og ca 800 kr for klesslittasje fra jobben, så da MÅTTE jeg jo faktisk bruke dem på klær Planen i dag er å slappe av i noen timer, lage marsipankake, pakke inn en gave til mamma, vaske mammas bil, og å møte hele familien min hos mormor. Og det beste av alt - jeg har ferie!! Finner veldig gjerne på noe til uken, hvis det er noen som vil
Michelin Skrevet 11. februar 2012 #4674 Skrevet 11. februar 2012 Hei Pupsilure. Så du skrev at Goffel fikk naturell yoghurt, tilsetter du noe bær eller lignende? Eller liker han den som den er?
Pupsilure Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #4675 Skrevet 11. februar 2012 Hei Michelin Hyggelig å se deg igjen. Han er altetende, så naturell yoghurt går fint ned Men det hender jeg tar i litt syltetøy, men det er egentlig ikke nødvendig. Jeg kjøper vanlig yoghurt noen ganger også, men det er jo egentlig bare dumt siden han spiser den naturell. Masse sukker i yoghurt. Mamma har sendt meg masse bilder av Goffel. De er på kjøpesenter nå, og han spiser is. Tror de koser seg veldig sammen! Mannen sover fortsatt. Jeg skal bake kake, men vil ikke begynne før han våkner, fordi det bråker sånn. Det er jo første natten på nesten 18 mnd at han har kunnet sove uforstyrret i sin egen seng. Jeg våknet 8.15 da
Becky1 Skrevet 11. februar 2012 #4676 Skrevet 11. februar 2012 Så deilig med både ferie og frikveld Det har du fortjent. Utrolig som vi står på i perioder. Er glad for at jeg gjør dette nå og ikke senere i livet. Uka som kommer kommer til å bli veldig slitsom som min del. Da er jeg så dum at jeg går og gruer meg istsdenfor å nyte helgen. Vanligvis henter mamma M en dag i uka og har henne til dagen etterpå. Luksus! Ofte er mamma og pappa innom i løpet av uka og passer på M noen timer her og der. Nå er de en uke på ferie, og det kommer jeg til å merke skikkelig. I tilegg har mannen røket korsbånd og menisk, så han orker ikke så mye. Hans foreldre får vi ingen hjelp av. På jobben er det så mye fravær at vi må være mye vikar for hverandre. Neste uke blir det sånn hele uken. Fått vite det allerede. Så her gjelder det å puste ut og ta en dag av gangen. Jeg får i tilegg veldig lett hodepine av den type stress. Føler i tilegg at det er så mye fravær på jobben at jeg ikke kan være borte. Men når man er på jobben, så blir man så sliten at man vel egentlig blir syk av å være der. Tok og en laseroperasjon på øyet i går, noe som gjør vondt en stund etterpå, så på den måten har jeg heller ikke så mye å gå på. Nei, dette ble mye sutring i boka di Poenget mitt var bare at vi står virkelig på i perioder. Blir deilig med ferie. Jeg har vinterferie om et par uker. Da har jeg planer om å ha M endel i bhg, så jeg får hvilt ut. Er så gøy å lese om hvor flink Goffel er. Han forstår så mye Her merker vi at M fortår mye mer nå og. Gøy å kunne leke med henne når hun er med å leken. Gøy å le sammen, selv om de ter av de tåpligste ting
pusla Skrevet 11. februar 2012 #4677 Skrevet 11. februar 2012 Så bra at det har gått fint med Goffel hos barnevaktene da. Det er greit å vite at man kan ha de på overnatting hos andre innimellom, vi benytter oss av det av og til. Godt å kunne hente seg inn Så deilig at du har ferie nå da! Jeg skulle gjerne funnet på noe, men typisk så har jeg full uke på jobb og jeg kan strengt tatt ikke ta ut noe særlig mer fri akkurat nå Har vært litt for flink til det i det siste Det eneste er muligens fredag. Hygg dere med familien i dag da
Neytiri Skrevet 11. februar 2012 #4678 Skrevet 11. februar 2012 Muuuligens at jeg drar til svigers neste fredag.......om jeg gjør det er jeg gjerne med på playdate om du vil. Men vet ikke før jeg får snakket med svigermor igjen. Så koselig med litt ferie og litt pass til Goffel, utrolig hva det gjør å få en liten pause og kunne lade batteriene Du jeg trenger hjelp, ang å selge vogn, skrev det i boka mi om du har tid så setter jeg veldig pris på svar lille vognselger guru
Pupsilure Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #4679 Skrevet 11. februar 2012 Becky: så hyggelig å se deg igjen Høres slitsomt ut, det du skriver ja I perioder har det vært mye stress på jobben min også, men nå går alt på skinner, og jeg elsker det! Så heldig du er som har pass en dag i uken! Og kjempefint for både M og foreldrene dine å bli så godt kjent. Ikke lenge igjen til hun blir 1 år nå Pusla: Hvis du får til fredag hadde jo det vært supert, men skjønner at det ikke er så lett å ta seg fri. Neytiri: Har svart deg i boka di ang vogn Si fra hvis du kommer fredag da, for da vil jeg gjerne møtes! Fredag er det planleggingsdag i bhg, så jeg har Goffel hjemme da.
Neytiri Skrevet 11. februar 2012 #4680 Skrevet 11. februar 2012 Skal si ifra om vi drar, jeg kunne mest tenke meg for Bumba sin del, men svigers føler ikke hun er viktig nok da de sier alltid kanskje og så finner noe bedre å gjøre så må snakke med de......de er jo bortreist i helga. takk for svar snuppa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå