Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk dere :klemmer:

Kort tur innom fra mannens laptop. Goffel måtte hentes i bhg onsdag kl 14 fordi han kastet opp. Senere på kvelden kom diareen også. Dette har vært veldig slitsomme dager der jeg har jobbet, og passet syk Goffel hjemme. Er helt utslitt nå :( Blir tidligst bhg igjen på tirsdag. Må se an hvordan han er i morgen.

I morgen har jeg fri, og det er jeg og Goffel hele dagen. I dag har vi akt ute to ganger, han har badet i balja, vi har malt med fingermaling, og lekt med diverse leker, og han har sutret masse. Han kjeder seg sånn inne, men vi kan jo ikke besøke noen heller, for han er smittsom. Lurer på hvordan vi skal få dagen til å gå i morgen :sukk:

Men han er veldig søt da :rodmer: Han sier nei til alt nå :ler: Og har begynt å riste på hodet :yvonne: Og han skal leie oss hele tiden, holder hardt i hånden min og følger meg inn på kjøkkenet eller badet. Får ikke alltid helt tak på hvorfor han gjør det :ler: Og så prøver han å klatre opp på tripp trapp stolen når han vil ha mat, eventuelt lukke opp kjøleskapsdøra.

Mannen drar til Kiel om to helger, så da blir jeg og Goffel alene fra fredag til søndag. Gleder meg litt, og er veldig misunnelig på mannen som skal reise bort! Teker jeg og Goffel skal finne på noe hyggelig alene :Nikke:

Jeg er innom og leser fra telefonen, så jeg holder meg oppdatert i bøkene, men har ikke så mye mulighet til å skrive.

Håper dere alle har hatt en fin helg :strix:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen tilbake :fnise:

Skjønner godt hva du mener med sutring hjemme fordi de kjeder seg.. Sånn er Lilletassen også. Utrolig slitsomt!! Vi kan jo treffe andre, men jeg kjenner rett og slett ingen som er hjemme på dagtid lenger.. Bestevenninnen min er jo hjemme, men hun har nok med å hente og levere i bhage + alt som skal gjøres hjemme og med babyen. Det hjelper jo heller ikke at hun bor såpass langt unna og jeg må ha lappen for å komme meg dit.. Så dagene blir ekstremt lange..

Utrolig kjedelig med omgangssyken..! Håper han blir bedre og får kommet seg i bhagen snart :Nikke:

Synes du skal ta deg en jentetur etsted jeg! :nigo: Det ser jeg på nå faktisk. Kjenner jeg trenger sårt å komme meg bort og vurderer en utenlandstur et eller annet sted :fnise:

Vi burde i grunn samle alle fra KG og reise på tur, så får disse mannfolka stille opp hjemme :tommelopp:

Neida, men synes du skal få lov til å gjøre akkurat hva du vil en helg også. Det trenger man.

Ha en fin dag i dag :)

Skrevet

Stakkars Goffel, omgangsyken er ingen spøk :tristbla: Håper han er bedre i dag da, så han kan i bhg i morgen. Skjønner godt at det blir slitsomt i lengden å være bare dere to, når han krever så mye aktivitet. Jeg har tydeligvis et roligere barn, for det trenger egentlig ikke skje så mye for tulla. Men vi forsøker jo å komme oss litt ut og sånt, da.

Her sies det også nei til alt og ristes på hodet :fnise: Det er skikkelig morsomt!

:klem:

Skrevet

Låner mannens maskin igjen :) Kunne lånt den oftere, men det er litt styrete, så det blir til at jeg bare leser litt fra telefonen.

Nå er Goffel en tur hos tanten min sammen med mamma og pappa. Fikk akkurat bilde av han i en diiiger eske, og ble litt redd for hva den gale tanta mi hadde kjøpt i julegave til han. Og neste bilde bekreftet det; en diger skinnstressless! :lol: Og vi som har så vanvittig mye store leker og ting :fnise: Men jeg har jo ønsket meg (han) en lenestol, så jeg ble veldig glad :ler: Det var ikke den eneste gaven, hun hadde visst kjøpt masse! Hun er gal som kjøper så mye til han ;) Men vi setter stor pris på det!

På onsdag skal jeg og Goffel være med Dine og Lilletassen på åpen gård! Gleder meg utrolig mye, for Goffel er så opptatt av dyr. Spesielt gris, for det kan han si.

Ellers har vi fine dager med en stor gutt som sover godt og er i bhg igjen. I dag oppdaget jeg at han kan si brød. Han sier bo, men det er helt klart brød. Han er også veldig opptatt av forbokstaven sin, og kan peke på den i et ord f.eks. Prøver å lære han å skrive den, når han tegner.

Skrevet

Nå har jeg fått gutten min hjem igjen, og han var blid som en sol :sol: I julegave av tanten min fikk han: 6 gensere, 2 bukser, en dufflecoat og en stressless med fotskammel :daane: Elsket flere av plaggene og jakken!! Og stolen!

Nå har jeg fått han i seng, han er så snill og god :rodmer:

Vi var på IKEA en dag, og da fikk han en mørkhudet dukke som han kaller Dakkadakka. Han er så søt når han går for å hente ham, og sier Dakkadakka. Kjøpte den fordi jeg vil at han skal prøve å kle av og på den, kjøpte noen antrekk også. Og så syns jeg en gutt kan ha tøydukke. :Nikke: Han har blitt ganske opptatt av myke leker i det siste. Og har en bamse som må sove med han hver natt. Han har også en stor Fantorangen, Dakkadakka og Hunden.

I morgen skal han til mamma og pappa. Mannen driver å maler her, så det er så upraktisk å ha han gående rundt her da. Men jeg skal stå opp med han, og være sammen med han i noen timer før vi drar. Jeg har sagt at han skal sove lenge i morgen, men vi får se i morgen tidlig. I dag var det 7.

Nå skal jeg finne ut hvor vi skal gjøre av lenestolen, vi har allerede en lenestol til voksne som vi ikke helt har plass til, og nå fikk vi jammen en liten en også :ler: Men den er utrolig fin, og Goffel så ut til å like den svært godt :yvonne: Hoppet rett oppi for å se barnetv.

Skrevet

Murmel har også sånn tøydukke, men han har den lyse med blå klær. Han kaller sin for Ekk, og stakkars Ekk får mye juling. Men han blir også trillet rundt i gåvogna sammen med kos, smokk og fjernkontrollen til tven. :fnise:

Murmel har bare sånn lenestol (nesten lik) fordi vi ikke har plass til noe større, men han er veldig glad i den. Sitter og ser Fantorangen og spiser kveldsmat hver kveld nå.

Skrevet

De er fine de tøydukkene! :jepp: Akkurat den stolen satt Goffel seg i da vi var på IKEA, og jeg hadde veldig lyst til å kjøpe den til han, men godt jeg ikke gjorde det :ler:

Å, jeg funderer så fælt på hva jeg skal gjøre med stua! Har aldri likt stuen vår, og nå er det for mye ting her. Tror jeg må lage meg en anonym tråd med bilder og be om råd. Trenger råd om både gardiner og innredning. Men skal vente til mannen har malt ferdig. Lekegrinda MÅ ut, det ser jeg. han har egentlig aldri brukt den uansett, annet enn at han liker å lukke seg inne og si hadet da :fnise:

Vi har en altfor stor sofa, litt vanskelige vinduer, og to stresslesser som vi ikke har plass til. Og et bord som jeg misliker, men som mannen liker svært godt :roll:

Mannen maler vinduskarmene, det er julegaven min :lol: Så da blir kanskje stua bittelitt finere :vetikke: Men vi må ha noen fine gardiner.

Skrevet

Lekegrinda kastet vi ut da Murmel begynte å komme seg rundt i stuen, da nektet han å være oppi der mer uansett. Og den er jo svær og tar plass, så det var godt å bli kvitt den, selv om hjørnet den sto i nå er fullt av leker. :fnise:

Skrevet

Haha, og vi kjøpte den etter at han hadde lært å krabbe :ler: Skjønner ikke hvorfor vi kjøpte den i det hele tatt :roll: Mannen vil ikke kvitte seg med den helt enda, men det vil jeg :lur: Huff, vi har så mye store leker her nå, jeg må enten låne dem bort, sette dem i boden eller selge dem på finn.

Skrevet

Bruker dere den da? Jeg tror det hadde blitt veeeeeeeeldig mye hyling om jeg prøvde å putte Murmel i en lekegrind nå. På slutten var det bare lekeoppbevaring og da var det hyling fordi Murmel ikke fikk tak i det som lå oppi der. Planen var egentlig at han skulle sove i den på dagtid da han var nyfødt (kunne heve og senke bunnen), men det skjedde aldri, så den har vært helt bortkastet. Var en kort stund vi satt ham oppi der så han var trygg mens vi var på do f.eks., men nå er han bare med.

Skrevet

Nei, den har aldri blitt brukt av han. Kun til oppbevaring av leker, og han leker litt med den ved å lukke seg inne og si hadet :ler: Kunne vært greit å ha muligheten til å stenge han inne hvis vi har måttet ordne noe i huset, men det funker ikke, for han hyler, og det har egentlig ikke vært behov for det heller. Den må helt klart ut!! :jepp::Nikke: Et problem mindre :nigo: Så var det bare de ti store lekene, gardinvalget og de to stresslessene da :lol:

Skrevet

Det er så morsomt å lese om utviklingen til Goffel! Han blir jo bare større og større, stor gutt nå jo! :nigo:

Jammen har du en generøs tante altså - heldig er du (og Goffel da :fnise:), iallfall så lenge hun gir fine ting. Ikke fullt så artig om dere fikk en haug med ting dere ikke trenger eller liker kanskje, selvom det er en god tanke bak da... ;)

Skrevet

Ja, han er stor gutt :rodmer: Og jeg syns det er gøy og koselig! Hadde jeg aldri trodd! Syntes litt synd på de som hadde store unger før, at babyene deres hadde vokst liksom :roll: Høres helt teit ut :klaske: Men nå er det bare koselig :hjerte:

Ja, tante er supersnill! Hun er narkoman, og har egentlig aldri vært så veldig delaktig i livet mitt, men veldig koselig at hun er kommet på banen igjen! Hun har ingen egne barn, og liker nok å skjemme bort Lille Gullet. Noe av det hun gir er... ikke helt min stil, men det er fra Lindex, så det kan byttes ;) Den ene genseren fikk han helt lik til bursdagen sin av henne, som ble byttet :ler: Den skal byttes nå også :) Men stolen, jakken en bukse og et par gensere var kjempefine!! Han fikk visst noen leker også, jeg hadde ikke helt kontroll i stad, for det var så mange ting som ble med han hjem.

Skrevet

Så koselig med masse fine gaver til Goffel (også er det jo fint at man kan bytte ;)). De små stresslessen er superfine, tulla har en skikkelig stilig en hjemme hos mamma. Hun synes foreløpig det er mest gøy å skli ned fra den, klatre opp og skli ned igjen :fnise: Men hun vil sikkert ha glede av den lenge.

Det blir mye utstyr som tar stor plass, ja. Du kan ikke ha mer på rommet hans da? Her hjalp det mye å få ordna nytt rom til tulla, for nå går hun inn der og henter det hun vil leke med.

Så gøy med gårdsbesøk på onsdag da :jepp: Jeg må vel jobbe :roll:

Skrevet

Rommet han er fullt :( Det er der jeg har fått den ene stolen fra. Flyttet den ut i stua, og satt noen store leker inn på rommet.

Æsj, nå føler jeg meg teit. Glemte å bruke en grouponkupong som gikk ut på dato i går :sur: hadde planer om å be om pengene tilbake, tenkte på det for et par dager siden, men så ble det glemt igjen. 350 kr som ble tapt...

Og så sitter jeg her og lurer på om jeg skal bruke de aller siste pengene mine (må faktisk dra i banken for å sette inn penger fra sparegrisen) for å kjøpe en kupong på permanent makeup... Eyeliner oppe og nede :sjenert: Må bestemme meg meget snart. Har penger på kontoen for å legge ut, men det trekkes regninger derfra om noen dager.

Skrevet

Gooood søndag!!

Hvis det er noen trøst så er det flere som kunne tenkt seg å ommøblere evt kaste ut noen ting :wink:

Så snilt av tanten!! er det hans tante eller di? :)

Utrolig fine de stresslessene! nevøen min hadde fått en sånn i julegave, den står ved siden av faren sin :fnise:

Skjønner godt du vil ha ut lekegrinda, de tar enormt mye plass! Og når den aldri blir brukt så er det jo like greit å selge den. Da har du jo penger til de sminkegreiene :fnise: Får sikkert 500kr eller noe for den? var det jeg betalte for mi brukte grind :)

Vi har brukt vår veldig mye fra starten av ettersom vi har hund. må vel senke bunnen etterhvert, hun har ikke begynt å reise seg opp enda. Men plutselig en dag så skjer det..

Har du det fint ellers? :klemmer:

Skrevet

Mokkon :klemmer:

Det er tanten min. Goffel får aldri noen tanter, for vi er enebarn begge to :( Ja, supersnilt av henne. Sendte henne en lang melding med bilde av Goffel i stolen sin i går. Ja, jeg får nok noe rundt der for lekegrinda. Kjøpte den brukt selv, for ca 700. Det er en sånn fancy sekskantet lekegrind. var vanskelig å få tak i på finn, for de ble solgt med en gang. Så blir nok lett å selge den igjen. Må bare si fra til mannen først. Håper han ikke blir vanskelig. Ellers har jeg det kjempebra, både på jobb og hjemme :nigo:

Nå er lille trollet kjørt til mamma. Har fått bilder og ser ut som de koser seg :) Mannen er syk :( Så jeg tror jeg overtar malerjobben. Er i sånn humør at jeg vil rydde, vaske og ommøblere, har masse energi :nigo:

Skrevet

Det er så trist, venninnen min, som har hatt to SA, men nå har kommet halvveis i sitt tredje svangerskap, er nå innlagt pga truende abort. :grine: Tror det er morkaken som løsner, det blør hvertfall mye, og hun må ligge på sykehus resten av svangerskapet. Krysser fingrene for at det går bra for henne! Skal dra på sykehuset å besøke henne til uken. Det er så urettferdig. De er så flotte mennesker, og fortjener virkelig å få en baby etter så mye slit. :sukk: Og på den andre siden så har jeg et familiemedlem på 20 år som har fått tre friske barn i løpet av to år, som de ikke klarer å ta vare på skikkelig, og som barnevernet er innblandet i :sur:

Skrevet

Så grusomt!! :( Kan ikke forestille meg hvordan det må være å gå gjennom noe sånt :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...