Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja enig, kjempe koselig å lese at dere har det så bra :Nikke:

Håper dere får en super jul :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre at dere har det så bra :klemmer:

Jeg må bare få si takk for tipset om den pekeboka med bilder du hadde laget til Goffel. Jeg laget en til J i bursdagsgave, og hun elsket den! :) Sitter og blar i den hele tiden. :)

:klemmer:

Skrevet

Så godt å høre at dere har det så bra :klemmer:

Jeg må bare få si takk for tipset om den pekeboka med bilder du hadde laget til Goffel. Jeg laget en til J i bursdagsgave, og hun elsket den! :) Sitter og blar i den hele tiden. :)

:klemmer:

Er det Euroshop dere har kjøpt boken? Mener å huske Pupsilure har sagt det... Har så lyst å lage sånn til Lilletassen, og nå som teorien er i boks har jeg jo mulighet på kveldstid!! :nigo:

Skrevet

Er det Euroshop dere har kjøpt boken? Mener å huske Pupsilure har sagt det... Har så lyst å lage sånn til Lilletassen, og nå som teorien er i boks har jeg jo mulighet på kveldstid!! :nigo:

Kjøpte den på Nille :jepp:

Jeg brukte kontaktpapir over bildene, istedet for decoupagelakk (hadde en stor rull med kontaktpapir liggende, så jeg syns det var like greit å bruke det), men jeg er litt redd hun skal klare å få tak i et hjørne og dra av, så decoupagelakk er vel kanskje bedre :jepp:

Skrevet

Kontaktpapir var nok lurere tenker jeg, for det ble ganske mye jobb med decoupagelakk :jepp:

I dag har Lille Vennen klemt fingrene sine i døren i bhg :( Det ser ikke pent ut. Hoven, rød og blålig. Men han bruker dem omtrent som normalt, og reagerer ikke så mye når vi undersøker, så det går nok bra.

Jeg holder på å pakke inn julegaver, og er drittlei av at leiligheten er kaos!! Vi har ingen steder å gjøre av alle gavene som ikke har vært pakket inn, og diverse hobbyprosjekter som skal bli julegaver, så det har vært rotete her i fere uker nå :( Blir ikke så mye julestemning av det. Man får jo ikke yst til å tenne stearinlys heller, når det er rot på bordet.

I morgen skal jeg prøve å komme meg på kino i arbeidstiden :) Og så har jeg fri i to dager, jobbe lille julaften, og så fri i tre dager :) Skal ikke klage på det!

Var hos svigerfamilien i går, og det var veldig koselig! Gleder meg til å feire jul sammen med dem :)

Skrevet

Du Pupsilure, jeg smiler hver gang jeg er in i boka di(minus gangene dere er syke da), for du beskriver virkelig hvordan det er å ha et barn på den alderen Goffel er på nå. Jeg er bestandig overrasket på språkutviklingen, her er vi i 2 ord setninger innimellom :)

Hobbyprojekter ja, uffameg det kjenner jeg til.......har jo enda noen julekort igjen som jeg må lage.....fikk ikke sendt alle jeg ville før fristen så har droppet de :(

Blir koselig om vi får til å treffes i romjulen, Bumba er begynnt å bli ganske glad i andre barn og jeg ser hvor morro det er når de begynner å bli så store og leker med hverandre :)

Skrevet

Hehe, ja jeg beskriver nok hvordan livet med en smårolling er :ler: Tenker det er litt spennende for de med yngre barn å lese hva man kan forvente seg. Jeg har hvertfall alltid synes at det har vært spennende selv, siden jeg kan så lite om barn fra før.

Goffel er utrolig opptatt av lys. Han sier lys mange ganger hver dag. Og han kan peke på både stearinlys som ikke er påtent, billys på parkerte biler, lyktestolper, lamper osv. Alt er lys :rodmer:

Toordsetninger har ikke vi enda, så flink Bumba er!! Her var det "hei pappi" en gang, men det var nok tilfeldig. :fnise:

Gleder meg til å se dere 29. Har fikset vakten min, så vi kommer :hoppe:

Goffel er ganske mammadalt for tiden, og mannen blir lei seg... I dag f.eks ville han bare til meg, og hylte med mannen. Mannen ville få trøste han, og holdt på lenge, men det gikk ikke. Ble bare mer og mer snørr og tårer, og etterpå klamret han seg til meg, og alt var bra.

Skrevet

Kanskje en fremtidig elektriker i familien :fnise:

Ja toordsetning kom plutselig, min mamma :rodmer: og nå går det i min pappa og min kisa(katten) :ler: er så søtt, ellers har hun sagt sove nå et par ganger :)

Bumba har også en mammadalt periode, spesielt når hun skal sove eller nå siden hun er syk.......det går nok over og tviler barna gjør det for å gjøre pappaene sure :fnise:

Skrevet

Lilletassen er også ekstremt mammadalt for tiden. Vil ikke sitte på fanget til mannen særlig lenge og henger mer i buksebenet mitt enn å leke med mannen. Ikke så moro for de tenekr jeg. Hadde det vært omvendt hadde jeg blitt super lei meg..

Heldig du er som kan gå på kino i jobbtiden :Nikke: Kan du legge opp hva du ønsker å gjøre hver enkelt dag?

Skrevet

I dag er det nissefest i bhg. Alle barna har røde klær, og nissen kommer :hjerte:

Goffel våknet 7.15, og vi koset lenge i sengen. Så på filmer på youtube, og lekte litt.

Haha, i går kveld ble han så sinna fordi den ene foten satt lå langt inne i pysjbeinet (kjøpte ullpysj i str 3-4 år :ler: ) Så ropte jeg hallo inni pysjbeinet, og tittet inn for å se om jeg så foten hans, og han begynte å le så utrolig hjertelig :lol: Han syntes det var skikkelig morsomt! Jeg begynte også å grave litt inni der, og dro frem beinet.

Hun ene i bhg er alltid så opptatt av at jeg ikke må slite meg ut, og at jeg har så mye å gjøre. Hun har nevnt det flere ganger nå, og jeg skjønner ikke helt hvorfor... :sjenert: Greit nok at jeg jobber til 22 i kveld, men jeg begynner jo ikke før 15 ;) Og nå er Goffel i bhg, og jeg er alene hjemme :hjerte: Det er så deilig å være her helt alene! Jeg elsker å jobbe turnus.

Det ble visst ikke noe dropskoking på oss i år. Det er 20. desember allerede :hakeslepp:

Skrevet

Dropskoking går fort ca 45-60 minutter tar det ;)

Skrevet

Ja, mannen blir veldig lei seg. Han har lenge ment at jeg bruker for lite tid med Goffel, at det er derfor Goffel er så desperat etter å være sammen med meg, og skriker sånn når vi er sammen alle tre. Er en av oss sammen med han er det ingen problemer, men når alle er samlet er han vanskelig. Mens jeg hele tiden har sagt at jeg gir Goffel masse oppmerksomhet, men at han er mer knyttet til meg. Jeg har blitt ganske sint på mannen for dette, for jeg syns det er stygt av han å si det, og jeg har blitt lei meg for å ha blitt beskyldt, mange ganger, for å ikke gi Goffel nok oppmerksomhet.

Jeg kan ikke velge helt selv hva jeg vil gjøre på jobb, men kan styre det endel. Kommer an på hvilken vakt jeg har, og hvem som er på jobb. Men på de fleste kveldsvakter kan jeg påvirke det slik at vi kan dra på kino, shopping o.l. Eller holde på med hobbyaktiviteter, se på tv, høre på musikk, gå tur osv.

Skrevet

Tar kanskje ikke så mye tid, spatula, men jeg må kjøpe inn ting, og rydde opp etterpå osv. Og så tar det nok mer tid for meg som aldri har gjort det før ;) Hadde tenkt å gi det bort til jul, men har kjøpt andre gaver. Og dekorert mange lys som skal gis bort :)

Skrevet

Synes ikke det var så snilt av mannen din å si sånt mot deg Pupsilure. Om han er vanskelig når dere er tre sammen så sier det seg selv at dere kanskje trenger å gjøre mer ting alle tre sånn at han er faktisk vant til det? Her står mannen nesten alltid opp med Bumba når han er hjemme, men innimellom står jeg opp med de for at vi alle tre kan ha en felles frokost og kose oss på morningen. I helgene drar vi ofte sammen på svømming da det er en ting vi alle tre koser oss med å gjøre.......eller tar en langtur med vogna sammen..........når det var mildere i været dro vi ofte på skogstur med Bumba på rygg i mei tai for det liker vi også veldig godt å gjøre som familie.

Har du sagt det til han at du blir lei deg at han tror du ikke gjør nok med Goffel???

Skrevet

Om han er vanskelig når dere er tre sammen så sier det seg selv at dere kanskje trenger å gjøre mer ting alle tre sånn at han er faktisk vant til det?

Det tenker jeg også. Samtidig som jeg må innrømme at jeg synes det er veldig merkelig at dere har delt helgene mellom dere slik dere har. Her i huset er helgene muligheten vi har til å være sammen alle tre, og det tror jeg er kjempeviktig for ungene. Og når Murmel er i seng for kvelden, har jo mannen og jeg masse fritid til å være enten sammen eller hver for oss.

Skrevet

Ja, jeg har sagt fra. Mange ganger. Både rolig, og hylskrikende. Liker absolutt ikke å bli beskyldt for å ikke leke nok med han, og gi nok oppmerksomhet! mannen syntes nok det var litt fint i en periode, for da følte han seg flinkere enn meg, etter en lang periode der mamma og puppen var best. Tror han trengte å føle seg viktigst for Goffel. Men det er ikke riktig å rakke ned på meg av den grunn. :frustrert:

Mannen har ikke villet tro meg når jeg har sagt at jeg ikke vet hvorfor han skriker sånn når vi er samlet, han tror at Goffel alltid er slik med meg, for det er jo det han ser. Han ser ikke hvordn det er når jeg og Goffel er alene. Og fordi jeg har blitt FORBANNA har han hvertfall trodd at det har vært noe i det. :roll:

Jeg vet ikke helt hvorfor Goffel takler dårlig at vi er sammen alle tre, men det er sant at vi sjeldent er det. Grunnen til det er at vi vil ha egentid når den andre har Goffel. Men Goffel får nok tid med meg alene og med mannen alene.

Kanskje Goffel forbinder det at vi er sammen alle tre, med at en skal gå?

Jeg tror mannen har skjønt at jeg gir nok oppmerksomhet, og jeg har gnidd det inn tilbake, at Goffel liker meg best. (skikkelig dårlig gjort, jeg vet, men han har vært så ufin mot meg ang dette, så lenge, at jeg trenger å ta igjen )

Skrevet

Jeg skulle også ønske at vi var mer sammen alle tre, men mannen føler han trenger sårt den fritiden han kan få, siden han drar tidlig og kommer hjem sent hver dag. I tillegg har han et verv som han bruker endel tid på. Jeg kan godt være sammen med dem når jeg har "fri" (jeg har så mye fritid i uka, at jeg ikke trenger helgen på samme måte som mannen), men det ender stort sett med at Goffel velger meg fremfor mannen, og at mannen da går å gjør noe annet siden jeg uansett er med Goffel :rolleyes:

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor Goffel takler dårlig at vi er sammen alle tre, men det er sant at vi sjeldent er det. Grunnen til det er at vi vil ha egentid når den andre har Goffel. Men Goffel får nok tid med meg alene og med mannen alene.

Kanskje Goffel forbinder det at vi er sammen alle tre, med at en skal gå?

Kanskje på tide å prioritere litt annerledes kanskje? Stygt å si det, men... Det der hadde jeg tatt som et tegn på at han virkelig trenger mer tid med mamma og pappa. Om mannen din ikke skjønner dette, synes jeg han er litt rar. Jeg forstår godt behovet for alenetid altså, men sånn er det bare når man har fått barn, man får rett og slett ikke like mye fritid.

Vervet hans må da taes fra hans alenetid, om det er slik at han har valgt det selv? Sånn er det i alle fall her i huset, man får ikke ekstra alenetid fordi man velger å ta på seg ansvar man ikke må. Mannen min er relativt mye borte pga. han studerer i en by to timer herfra, og jeg hadde blitt temmelig sur om han ikke hadde brukt den tiden han har hjemme sammen med Murmel og meg.

Skrevet

ok Jeg har veldig lyst å være ærlig med deg da jeg føler du er en god veninne snuppa....håper du ikke blir såret eller noe av det jeg sier nå.

Det er ikke en konkurranse for å se hvem som er bedre foreldre til Goffel det her! At mannen din mener han liker deg mer er nesten smålatterlig, tviler sterkt på at Goffel gjør det til å såre pappa sin altså. Hva mannen din tror skjer når du er alene med Goffel får han da bare tro, for du vet hva som er sant og naturligvis er det anarledes å være mamma en pappa. Ser på oss feks, pappan til Bumba herjer mye mer med henne en det jeg gjør, jeg orker det ikke og ikke er jeg sånn som person, men det gjør ikke meg til noe "verre" foreldre av den grunn.

Må inrømme jeg synes også det er litt rart dere deler opp helgene sånn, for meg er helgen også en tid alle tre gjør ting sammen. MEN igjen trodde jeg at dette funket bra for dere og da har jeg ikke nevnt det da alle er jo ulike. Uansett om det funker for deg og mannen så ser du kanskje at det kan virke som det ikke funker helt for Goffel sitt beste.......han har godt av det å være med dere sammen når det er ikke alltid det lar seg gjøre i ukedagene, og da kan dere kanskje få det bedre når han blir mer vant til det?

Synes uansett det er utrolig urettferdig av mannen din, og ssynes han skal passe på måten han prater med deg om dette, noe du inrømmer du kanskje kunne gjort også....men dere trenger å diskutere dette for å finne ut hva er best for lille gutten deres da.

:klem: god klem snuppa

Skrevet

Skjønner ikke mannen din at om Goffel foretrekker deg når dere er sammen alle tre, er det ikke fordi DU ikke gir ham nok oppmerksomhet, men fordi HAN ikke gjør det? Det er jo helt klassisk, han er tryggere på deg og velger deg.

Ellers enig i at det ikke er noen konkurranse, og sånne ting går i bølger. Som ammende mamma er man uansett barnets nærmeste omsorgsperson, og barn under 1 år forholder seg til én primæromsorgsperson. Det er ikke noe de gjør for å være slemme. De periodene Murmel har foretrukket mannen, har jeg fokusert på hvor fint det er for mannen å oppleve dette, fremfor hvor kjipt det er for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...