Pupsilure Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #4522 Skrevet 14. desember 2011 Hei Devilina Slitsom dag! Tannlege, fysioterapi, jobbmøte og gigagøy. Nå sitter jeg i sengen med laptop og tv, og kjemper for å holde meg våken. Goffel har vært litt utilpass i dag. Våknet 6, og har sovet lite på dagtid. Jeg tror det er pga en tann, han har en stor rød kul i underkjeven, og jeg gjetter at det titter opp en melketann i løpet av få dager.
Devilina Skrevet 14. desember 2011 #4523 Skrevet 14. desember 2011 Jøss, skal di du har hatt nok å gjøre i dag ja. Vel fortjent og slenge seg på senga og sovne nå. Huff... ikke alltid så moro med de tenna... er jeksler på gang her... eller... to har kommet alt, men nr 3 er på vei igjen så jeg....
Pupsilure Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #4524 Skrevet 15. desember 2011 Goffel er syk igjen. Usikker på om det er sykdom eller tenner, men han har hvertfall litt feber, og er grinete. Da jeg hentet i bhg i dag hadde ikke de ansatte hørt at jeg kom, og rett før jeg gikk rundt hjørnet så de så meg hørte jeg Goffel begynne å sutre, og den ansatte rope til han: hva er det nå da?! Øyeblikket etter ser hun opp og oppdager at jeg er tilstede Jeg tror hun følte seg veldig dum, og med all grunn. Hun var rask til å forklare at han sutret for alt i dag, og jeg sa at han nok har vondt i munnen, for han får tre jeksler nå. Stakkars liten! Jeg har forståelse for at man kan være sliten av grinete unger, er det på jobben innimellom jeg også, men var ikke noe koselig å høre henne rope sånn til han... Spesielt når han var grinete fordi han hadde vondt.
Neala Skrevet 15. desember 2011 #4525 Skrevet 15. desember 2011 Jeg tror faktisk jeg hadde blitt sinna, jeg. Han er jo bare litt over et år gammel! Stakkar liten, håper de kommer fort så det går over.
Neytiri Skrevet 15. desember 2011 #4526 Skrevet 15. desember 2011 seriøst? sa hun det til han? tror jeg hadde sagt ifra at jeg syntes ikke det var noe alright altså!!! herrigud han er jo bare et år da, og grinete hører noen ganger til med de små!!! stakar Goffel som skal slite så i høst og vinter med sykdom da, burde ikke vært lov for en liten kropp
Gjest Ruccola Skrevet 15. desember 2011 #4527 Skrevet 15. desember 2011 Goffel er syk igjen. Usikker på om det er sykdom eller tenner, men han har hvertfall litt feber, og er grinete. Da jeg hentet i bhg i dag hadde ikke de ansatte hørt at jeg kom, og rett før jeg gikk rundt hjørnet så de så meg hørte jeg Goffel begynne å sutre, og den ansatte rope til han: hva er det nå da?! Øyeblikket etter ser hun opp og oppdager at jeg er tilstede Jeg tror hun følte seg veldig dum, og med all grunn. Hun var rask til å forklare at han sutret for alt i dag, og jeg sa at han nok har vondt i munnen, for han får tre jeksler nå. Stakkars liten! Jeg har forståelse for at man kan være sliten av grinete unger, er det på jobben innimellom jeg også, men var ikke noe koselig å høre henne rope sånn til han... Spesielt når han var grinete fordi han hadde vondt. Dette hører ikke hjemme noe sted og jeg håper du tar det opp med dem! Han er tross alt bitteliten, og sånne små som ikke har språk, hva gjør de når noe er i veien? - Jo de sutrer! (Jeg har jobbet i bhg i 10 år) Han skulle hatt trøst og kos og ikke masing! Hadde de ringt så du måtte hente ham fordi han var sutrete og hadde feber? eller fant du ut det etter dere kom hjem?
Gjest Misteltein Skrevet 15. desember 2011 #4528 Skrevet 15. desember 2011 Hvor mange tenner har han? Angående dette med den ansatte i barnehagen. Jeg hadde tatt det opp med dem. Jeg sysn ikke det er passende når man jobber med barn, og hadde vært flyforbanna om noen hadde snakket sånn til min sønn. De er små, og kan ikke uttrykke seg ordentlig.
Gjest Marmot Skrevet 15. desember 2011 #4529 Skrevet 15. desember 2011 Herlighet, jeg hadde ikke tatt det opp med dem, jeg hadde gått direkte til styrer av barnehagen og klaget. Det der er helt fullstendig uakseptabelt!
Jesse Skrevet 15. desember 2011 #4530 Skrevet 15. desember 2011 Helt enig, det er faktisk helt uakseptabelt å snakke sånn til ungene når de sutrer! Ta det opp med avdelingsleder eller styrer!
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. desember 2011 #4531 Skrevet 16. desember 2011 Blir lite kg-tid selv om jeg titter innom blir det ikke alltid tid til å skrive. Ønsker dere en koselig julefeiring
Pupsilure Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #4532 Skrevet 16. desember 2011 Nei, de hadde ikke ringt, så jeg visste ikke at han hadde sutret hele dagen, og spist lite. Han har 10 tenner. Jeg får se hva jeg gjør med det. Var ikke noe koselig opplevelse akkurat, og syns det blir helt feil å skrike sånn til en ettåring. Men samtidig skjønner jeg at man kan bli irritert for at ungen sutrer hele dagen. Skulle ønske de hadde ringt meg, for da hadde jeg kunnet vurdere selv om jeg ville hentet han. Skal snart ha foreldresamtale. I dag er jeg hjemme med han. Og han har vært i grei form. Litt dårlig samvittighet ovenfor jobben... Men han hadde litt feber i går, og mannen, som er veldig streng med sykt-barn-dager, mente at jeg burde være hjemme. Han våknet 08.05 i dag. Og jeg prøvde å legge han 11.30, men fikk det ikke til. Han sovnet 14.20, og sover fortsatt. Er spent på natten!! Bør vel vekke han, men har ikke lyst til det.
Gjest Ruccola Skrevet 16. desember 2011 #4533 Skrevet 16. desember 2011 Klart det ikke er noen koselig opplevelse Det jeg reagerer på her et at de har latt ham sutre hele dagen og ikke lett etter noen grunn! Er tross alt en ettåring uten språk vi snakker om her! De burde ha ringt hjem om han fortsatt var sånn etter å ha sovet spør du meg! Hadde absolutt tatt det opp på samtalen, dette trenger de å tenke over!
Pupsilure Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #4534 Skrevet 16. desember 2011 Ja, jeg syns det er rart at de ikke ringte. De har nemlig ringt for det før, og da har jeg hentet. Jeg sa fra dagen før at han hadde våknet tidligere enn vanlig, og at han var litt grinete pga jeksler. Men det virket som om det var første gangen de hørte at han holdt på å få tenner. Jeg er veldig fornøyd med dem ellers, så mulig jeg lar dette passere. Får se an litt hvordan foreldresamtalen utarter seg Goffe sov jo lur så sent i dag, våknet ca 15.45. Han be skikkelig hyper utover kvelden, og virket absolutt ikke kar for å legge seg! Jeg så for meg en slitsom kveld, og angret litt på valget mitt. Alt så ut til å gå skikkelig dårlig, og jeg gikk ut av rommet etter å ha stått å holdt hånden på han i 5 minutter, og han reiste seg, og styra veldig. Han hylte i det jeg gikk ut og lukket døra hans. Og jeg satt på tven. Men så ble det faktisk stille etter 2 minutter, og siden har det vært stille Kan nesten ikke tro det. Han virket veldig våken. Men jeg forberedte han godt på at han skulle sove. Vi så Fantorangen som synger nattasangen flere ganger, og jeg sa mange ganger at jeg bare kom til å stå å holde på han litt, men hvis han ikke sovnet så gikk mamma ut i stua. Jeg har laget noen kjempefine lys! Ble skikkelig fornøyd, og det var kjempelett. Kjøpte tre hvite kubbelys på Nille, og noen glansbilder med søte små mus med nisseluer, i pastelfarger. Limet på et glansbilde på hvert lys, og forseglet med decoupagelakk. Og så dekorerte jeg det ene med silkebånd, som jeg surret flere ganger rundt, og knøt en sløyfe. De to andre lysene limte jeg på noen halve perler, og swarofski-krystaller. De ble så fine at jeg er nødt ti å lage flere Men jeg har egentlig kjøpt alle julegavene da, så det får bli tilleggsgaver. Usikker på hvordan det er å tenne på sånne lys da..... Noen som vet? Prøvde å google litt, men fant ikke svar.
Pupsilure Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #4535 Skrevet 17. desember 2011 Goffel er så hyper i dag at jeg holder på å bli gal! Er vel første gangen siden kl 8 at jeg har kunnet sette meg ned i noen minutter. Han skriker, kaster alt i gulvet, slår i veggen og gulvet med leker, maser og klager. Tror ikke han har vondt nå, han virker frisk og fin. Kanskje det er et utviklingssprang av noe slag? Eller kanskje han kjeder seg? I morges gikk jeg på do før jeg tok han opp. Og etter at jeg var ferdig med å stelle han og vi skulle gå på kjøkkenet og spise frokost, sa han sssss, og peket på doen, da ville han at jeg skulle tisse Forklarte han at jeg tisset før jeg tok han opp av senga
Neala Skrevet 17. desember 2011 #4536 Skrevet 17. desember 2011 Så herlig Goffel er Han er jo så flink! Skjønner mye
Pupsilure Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #4537 Skrevet 17. desember 2011 Det er morsomt at han skjønner så mye nå Han peker også på postkassen når vi kommer inn i oppgangen, for han er vant til at vi alltid sjekker den Og for noen dager siden ble han trøtt og begynte å rydde opp lekene sine, og gå bort til senga, og gjorde tegn til at han ville legges
pusla Skrevet 17. desember 2011 #4538 Skrevet 17. desember 2011 Skjønne Goffel!! Forstår masse alt! Jeg ville nok også reagert på den episoden i barnehagen. Men hvis alt ellers virker bra og man er fornøyd, så ville jeg kanskje latt det passere jeg og. Vet ikke helt, men jeg forstår at du tenker på det. Man skal ikke bryte ut ovenfor et så lite barn, uansett hvor grinete det er.
Pupsilure Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #4539 Skrevet 18. desember 2011 Ja, jeg får se hvordan samtalen utvikler seg på foreldresamtalen. I dag skal vi til svigermor Mannen har hatt Goffel fra morgenen, og etter 13 er det min tur. Før det tenker jeg å dusje og sminke meg, så bør vel egentlig komme meg opp av senga Det er så gøy å være mamma nå, og den slitsomme babytida er helt glemt. Fikk litt lyst på ny baby i stad, da jeg la inn babybilder av Goffel på en minnepinne. Han var så søøøt Og så har kusinen min en nyfødt baby, og hun er helt nydelig! Men kusinen min minner meg på hvor slitsomt det er. Blir ikke baby her med det første. Sikkert ikke før om 3-4 år. Kom plutselig på at jeg og mannen har vært sammen i 5 år nå snart! Det har gått fort!! Har lyst til å feire det litt. Aller helst med en kieltur uten barn Men mannen er skeptisk. Jeg er vel de jeg også egentlig. Han har jo ikke vært borte fra oss en natt før. Og i juni har vi vært gift i tre år allerede Jeg og mannen har det ganske fint for tiden
Michelin Skrevet 18. desember 2011 #4540 Skrevet 18. desember 2011 Så koselig å høre at dere har det så bra. God Jul!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå