Gå til innhold

Pupsilures verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Juleverkstedet var utrolig koselig!! Mannens jobb er så gode på sånt. Det var store nisse/snømannfigurer med lys inni (større enn oss), og det var røde og grønne lyskastere. Det var leid inn folk i kjempefine julekostymer som hjalp til med de ulike aktivitetene, og de holdt teater. Det ble servert pølse, vaffel, godis, pepperkaker, gløgg, brus. Og man kunne dekorere pepperkaker, dryppe på stearinlys, lage julekort, og sikkert noe mer. Å lage ting var liksom ikke mest aktuelt for Goffel :ler: I det hele tatt, utrolig bra arrangement!

Nå ble jeg litt inspirert til å lage ting for å gi bort i julegave, men jeg aner ikke hva :sjenert:

Jeg har forresten tatt tilbake stua i dag! Nå er Goffels dør lukket for første gang, og jeg sitter i stua med lys og tv - etter leggetid :5:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg deg rett vil hjemmelagde julegaver fra deg bli kjempfine :jepp:

Du, jeg digger playtrayen fra Stokke. Den er en skikkelig god barnevakt :fnise: Nå har ikke vi stolen inntil kjøkkenbordet vårt siden M tar tak i ting som står på bordet, så derfor gjør det ingenting at det er litt stort.

Så gøy med masse nye ord. Gleder meg til M begynner å prate. Altså, noe annet enn babyord ;)

Er du helt bestemt på å ikke melde deg opp til eksamner neste år? Hva med å melde seg opp og legge minimal innsats i det? Jeg vet det er kjedelig med ting som helger over deg, men så deilig å bli ferdig med.

Skrevet

Hei Becky :klem:

Ja, jeg er ganske sikker på at jeg ikke skal melde meg opp... Har uansett igjen 4 eksamener, og jeg klarer ikke alle til våren uansett, så det blir ikke høyskole fra høsten. Og da kan jeg likesågodt vente til høsten igjen før jeg melder meg opp til flere. Tenker at jeg kanskje har mer balanse i livet da. Nå er det mye kaos, og jeg sliter med å finne gode løsninger i den nye hverdagen. Orker ikke å ha eksamener hengende over meg i tillegg, og ønsker ikke å studere riktig enda heller (selv om det plutselig kan snu).

Goffelgutten er levert i bhg, og jeg har tatt et skippertak her hjemme. Fy søren, nå var det stygt her :daane: Vi har vært skikkelig sløve i det siste! Det er fortsatt ikke bra, men bedre. Litt julepynt har kommet på plass også :rodmer:

Juletreet kommer aldri i verden til å få stå i fred, så vi har bestemt at det får stå inni lekegrinda :ler: har pleid å få på plass treet 1. desember, slik at det får stå litt. Men vet ikke om vi gjør det i år.

Nå skal jeg snart til fysio, og deretter jobb. Jobber 6 dager denne uken, og har eksamen på den eneste fridagen :sukk:

Skrevet

Vet du hva, du kommer til å angre når høsten kommer at du ikke tok de fagene slik at du ikke fikk søkt på høyskole - jeg snakker av erfaring.

Du kommer til å klare det hvis du setter deg et mål - hvilke fag er det isåfall snakk om?

Skrevet

Innom og leser litt :hallo: Så utrolig flink Goffel er blitt til å prate! :rodmer: Det må være så gøy når de begynner å snakke, jeg gleder meg til J klarer å uttrykke hva hun vil med ord, det blir ofte litt misforståelser her!

Jeg skjønner deg godt når det gjelder fagene! For de du har igjen nå er jo fag du bør lese endel i..Og min erfaring er at hvis du skal klare de fire siste på et halvt år så burde du ihvertfall ha kveldsundervisning..Men kanskje du kan ta ett fag nå ihvertfall? Matte f.eks? :)

Selv om du ikke er motivert til å studere sånn som ting er nå, så er det utrolig lurt å ha studiekompetansen i bakhånd! :klemmer:

Det hørtes forresten veldig koselig ut med juleverksted! :) Jeg prøver for harde livet å forstå at det snart er jul, men med bøtteregn og 10 plussgrader er ikke det så lett.. :fnise:

Skrevet

hehe ser for meg at juletreet får ikke fred til og med når det står innenfor lekegrinda :lol: lille rampen din :rodmer:

Uff jeg skjønner deg på fagene, men må si meg bittelitt enig med Spatula, altså jeg trenger svensk A og B før jeg kan søke på høyskolen(det godtar dem i norge også hvis jeg går på høyskolen der), og vettu.......jeg er driiiiitredd, er jo et 6 språk for meg og jeg aner jo ikke hvordan jeg kommer til å gjøre, men jeg tenker at det er vel ikke så farlig å prøve det nå......går ikke det så får jeg ta det igjen neste år. Forskjellen er kanskje at her betaler man ikke for det, untatt bøkene da såklart. Jeg er allerede meldt på svensk A så har jeg frem til over påsken å bli ferdig med det. Shit jeg er dritnervøs fordi det blir mye literatur men men jeg får vel bare bite tenna og krysse fingra ikke sant :)

Skrevet

Det hadde selvfølgelig vært veldig fint å ta de fire gjenstående fagene nå til våren, men det er helt urealstisk. Har igjen matte, naturfag, samfunnsfag og norsk muntlig. Fire vanskelige fag som jeg er nødt til å lese masse til. Jeg kommer nok ikke til å klare å bestå de fagene uten å legge mer energi i dem enn det jeg har. Dessverre. Og når jeg uansett ikke får tatt alle fire nå til våren, så må jeg vente et år til før jeg kan komme inn på høyskolen, og da tar jeg heller fri denne våren, og tar to eksamener i halvåret etter det. :) Er ikke motivert for å studere nå uansett, så akkurat nå hadde jeg ikke takket ja til høyskoleplass om jeg hadde fått det :sjenert: Har mer enn nok med full jobb, Goffel, mann, hjem, venner og trening. + litt tid til meg selv :)

Skrevet

Skjønner, men om du går på høyskolen da har du tenkt å slutte jobben? eller har du tenkt å ta deltid studier? Jeg tar ikke fulle studier og ikke har jeg jobb men likevel er det mye jobb i uka men så har jeg heller ikke snuppa 100% i bhg så da får jeg bare 20timer i uka og allt tid over det bruker jeg kveldene, kunne søkte om mer plass men vil ikke akkurat nå.

Håper du finner ut av hva du vil, uansett er jeg enig at det er skummelt å tenke på videre utdanning. Jeg friker ut at jeg kanskje skal starte høyskole neste høst(om jeg kommer in da såklart).

Håper dere har en fin uke :)

Skrevet

Jeg skjønner at det kan bli vanskelig å sjonglere alt. Jeg planlegger så hjernen freser selv, men jeg har det litt lettere med hensyn til jobb+skole siden jeg er selvstendig. For meg passer det fint å begynne med studiene til høsten, for da begynner C i barnehagen.

Høyskole blir veldig krevende uansett, for det er som vanlig skole med mye oppmøter og "påpass". Hva med universitetet i steden? :klem:

Skrevet

Neytiri: Jeg kan ikke slutte i jobben uansett om jeg tar studier på heltid eller deltid. Må jobbe ca 50 % ved siden av. Men begynner på det jeg eventuelt kommer inn på, enten det er fulltid eller deltid.

Sequax: Blir høyskole, for jeg vet akkurat hva jeg vil bli, og det finnes ikke på universitetet...

Endelig ferdig med eksamnene for denne gang! Det gikk sånn halvveis greit på denne også. Egentlig umulig for meg å gjette noe karakter, vingler mellom alt fra stryk til 4. Definitivt ikke noe over fire, det er jeg helt sikker på. Jeg blir sur (på meg selv ;) ) hvis jeg stryker, godtar en 2er, og blir glad for en 3er. Har lagt helt minimalt med innsats i det, så jeg forventer ikke stort. Vet ikke når jeg får svar heller.

Goffel er så søt! Han har begynt å løpe. Vi har lekt litt i dag, at jeg kommer mot han og han løper avgårde i full fart mens han ler hysterisk. Til slutt tar jeg han, og kiler han litt, og så løper jeg i andre retningen, mens han løper etter for å ta meg. Jeg løper mye raskere enn han, og gjemmer meg bak noe, f.eks gardinene, og når han kommer for å ta meg roper jeg bø, og hopper frem, og løper etter han igjen. Han ler hele tiden mens han løper :ler: Utrolig morsomt!

Skrevet

Men holder det med bare 2 og 3 for å komme inn på det du vil, da? :klo:

Skrevet

Jeg tror det gjør det, for snittet er ca 4,5 for å komme inn, og jeg har ca 5,5, så det gjør ikke noe om snittet mitt trekkes litt ned :)

Skrevet

Jeg tror det gjør det, for snittet er ca 4,5 for å komme inn, og jeg har ca 5,5, så det gjør ikke noe om snittet mitt trekkes litt ned :)

Nei, nå henger jeg visst ikke med...Hvis du allerede har 5,5, hvorfor tar du opp fag? :sjenert:

Skrevet

Goffel er så søt! Han har begynt å løpe. Vi har lekt litt i dag, at jeg kommer mot han og han løper avgårde i full fart mens han ler hysterisk. Til slutt tar jeg han, og kiler han litt, og så løper jeg i andre retningen, mens han løper etter for å ta meg. Jeg løper mye raskere enn han, og gjemmer meg bak noe, f.eks gardinene, og når han kommer for å ta meg roper jeg bø, og hopper frem, og løper etter han igjen. Han ler hele tiden mens han løper :ler: Utrolig morsomt!

:rodmer: Det er en stor hit med sånn jage-lek her også om dagen. Særlig er kjøkkenøya og gardinene på kjøkkenet veldig morsomme. Det er herlig med smårollinger altså :fnise:

:klemmer:

Skrevet

Sequax: jeg har ikke studiekompetanse :) Prøver å få den.

Pusla: ja, smårollinger er virkelig skjønne :rodmer: Dette er en morsom tid! Alt har egentlig vært bra til nå da, alle aldre har sin sjarm :hjerte:

I dag var han vanskelig ved leggingen, så jeg måtte bli streng (etter å ha stått/sittet og holdt hånden på han i 45 minutter) og det endte med at jeg gikk ut, og han hyyyylte. Lot han bare skrike, og han roet seg og sovnet etter 5 minutter. Det samme skjedde nemlig for noen dager siden også, men da kom mannen hjem etter ca 45 minutter, og overtok, og da sovnet han fort. I dag var ikke mannen hjemme, pluss at jeg vil klare å legge han selv. Han lå bare helt stille i sengen, og jeg trodde han hadde sovnet flere ganger, men hver gang jeg tok hånda forsiktig opp for å snike meg ut, slik jeg pleier, så reiste han seg opp, og ville ha meg tilbake. Jeg sitter/står utrolig vondt, så jeg syns det er veldig slitsomt! Tenker at han tester grenser, og er fornøyd med at jeg gikk ut, etter advarsler og forklaringer, og at han sovnet etter 5 minutter. :)

I dag prøvde han å si kalender :rodmer: Han er en ordentlig liten sjarmklump :yvonne: han lærer mer og mer for hver dag som går. I går tegnet han, og satt blyanten feil vei. Mannen pekte og forklarte hvorfor den skulle være andre veien, og Goffel snudde den. I dag husket han det, og tittet en stund på den før han satte spissen ned :ler:

Herregud, så mange pakker jeg har fått i posten de siste dagene :daane:

Mandag: 5 pakker dytta godt sammen inni postkassa (tenker postmannen hadde litt av en jobb med å få plass til alle :ler: )

Tirsdag: 4 paker + en pakkehentelapp

Onsdag: 2 pakker + 4 pakkehentelapper :fnise:

Venter fortsatt på masse! :nigo:

Skrevet

I går var det akkurat to år siden jeg gav mannen den positive graviditetstesten i kalenderen :rodmer: Og nå har jeg en stor barnehagegutt.

I dag våknet han 7, og jeg syntes det var litt for tidlig, så jeg tok han med i sengen min, og så lå vi der og så på drømmehagen på youtube :) Han liker det veldig godt. Vi har ikke sett så mye på det før, når går det på tv egentlig? Noen som vet?

I morgen skal vi på badeland med jobben :hoppe:

Skrevet (endret)

Klokken 1030 på hverdagene går drømmehagen, på NRK super :)

Endret av Spatula
Skrevet

Takk Spatula :)

Goffel har sagt tante, sau og ferdig i dag :nigo: Han er så søt nå! :rodmer: Det er han jo alltid da. Jeg syns virkelig det bare blir bedre og bedre, og morsommere og morsommere. Alt går sånn ca på skinner, og vi har det kjempefint. I kveld tok jeg en alvorsprat med han og sa at jeg skal stå inne hos han å holde på han litt, men hvis han ikke sovner går jeg ut i stua. Og så sovnet han etter 7 minutter :nigo:

Jeg har vært på jobb i dag, og så har vi besøkt tantes nyfødte baby :hjerte: Goffel er så stor når man ser et sånt lite knøtt :ler:

Skrevet

Nå er jeg skikkelig sliten etter den siste uken. Har jobbet 5 dager, vært på planleggingsdag på jobben, og eksamen. Fullt kjør hele uka. I helgen har jeg i tillegg til jobb vært sammen med Goffel hele tiden før/etter jobb, fordi mannen også var sliten. I går stod vi opp 8, dro til mamma og pappa, besøkte mormoren min, og så rett hjem med Goffel og videre til jobb. Var hjemme og i seng 22.30, og da kunne jeg endelig slappe av. Puh! Har gjort så mye på jobben også, vært på aktiviteter både fredag, lørdag og søndag.

I dag har jeg fri :nigo: Men skal til Ullevål for å gi blod. Tror jeg skal ta en tur til babyshop også, for å kjøpe en ny tripp trapp stol :hjerte: Vil at Goffel skal ha en helt ny en. Tror det blir svart.

I morgen er det 15 måneders kontroll + vaksiner. Gleder meg til det! Alle sier at Goffel er så stor for alderen, så jeg er spent på å høre hvor han ligger på kurvene. Jeg gjetter 85 cm og 12 kg.

Husker ikke om jeg har skrevet det, med Goffel har lite jern, og begynt med jerntilskudd.

Skrevet

Så flink Goffel er som snakker så mye! :rodmer:

Høres ut som du har godt av en fridag! Nyt den :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...