Gjest sunshine-t Skrevet 3. oktober 2003 #1 Del Skrevet 3. oktober 2003 ..folkens! der hvor dette skjedde, er der jeg er ifra og har gått på skole hele livet. så da komme rjeg ikke unna tanken på at det kan være noen jeg kjenner. selv om det nødvendigvis ikke er det seff... men pointet er; bruk beltet!!!! er det noe vits i å ta sjanser??? http://www.fedrelandsvennen.no/Nyheter/Ves...rticleID=160037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 3. oktober 2003 #2 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hehe...får mye kjeft av venner og bekjente fordi jeg maser så mye om det beltet... Men ingen får sitte på i min bil uten å bruke beltet...det er en prinsippsak.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 3. oktober 2003 #3 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg kjører ikke en meter jeg uten at alle har den på! som du sier; prinsipp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. oktober 2003 #4 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg kjører en meter uten. Jeg kjører faktsik nærmere 5 meter uten. Når pappa's bil (jeg har ikke egen bil. Bor heller ikke hjemme, men bruker deres bil når jeg er der, skal hndle for mamma f.eks) står inni garasjen, da kjører jeg ut av garasjen uten bilbelte. For så må jeg ut av bilen og lukke garasjedøra. Så, det gjør jeg uten bilbelte. Deretter fester jeg selvsagt beltet før jeg kjører da. Men, det å nærmet "tille bilen" ut av garasjen hans, det gjør jeg altså uten. Men bortsett fra det, så kjører jeg ikke bil uten belte nei, det er en selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 3. oktober 2003 #5 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det var en ulykke her også i sommer. 3 stykker i bilen, sjåføren uten belte og i stor fart. Han havna delvis ut vinduet og ble klemt mot en steinmur og døde, mens de andre gikk ut av bilen uskadd. Han skulle bare en liten tur og droppa beltet. Lite lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. oktober 2003 #6 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg totalvraket bilen min i en elgpåkjørsel for 14 dager siden (Elgen havnet på en eller annen måte under bilen, så jeg var rundt på taket et par ganger...) og uten bilbelte ville jeg rett og slett ikke kunnet skrive dette. Heldigvis føler jeg meg "naken" uten bilbelte når jeg sitter i en bil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 3. oktober 2003 #7 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg var ute for en ulykke for et par år siden, hvor bilen gikk rundt på taket så taket ble klemt helt inn. Det hele endte med at bilen havnet i elva, og ble fylt med vann. Dette var på vinterstid (heldigvis) så bilen gikk ikke helt igjennom isen. Det som reddet meg og sjåføren fra å bli kvalt var at vi IKKE brukte bilbelte. Så det finnes også eksempler på at det å droppe bilbelte har reddet folk. Men etter denne ulykken har jeg lært at bilbelte er et must, selv på småturer. Det ken redde liv, spesielt ved krasj/påkjørsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 3. oktober 2003 #8 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg bruker alltid bilbelte - føler at det er noe som mangler hvis jeg ikke har det på. Det verste jeg ser er voksne som ikke har sikret ungene med bilbelte i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 3. oktober 2003 #9 Del Skrevet 3. oktober 2003 For meg er det en selvfølge å bruke bilbelte, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 3. oktober 2003 #10 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg føler meg også naken uten bilbeltet på! Og jeg gnåler stadig vekk på mannen min som IKKE bruker det "på korte turer". Spesielt etter at vi fikk snuppa føler jeg at det er ekstra viktig - hva om det skjedde noe med oss!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keira Skrevet 3. oktober 2003 #11 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg bruker også alltid bilbelte, men jeg liker det ikke. Jeg har alltid vært plaget av bilsyke, og når jeg tar på beltet får jeg en slags innestengt følelse som fremskynder denne kvalmen. Det er jo idiotisk , og er bare noe som henger igjen fra når jeg var så liten at beltet berørte halsen min når jeg hadde det på. Jeg får derfor alltid en slags assosiasjon til den gang jeg alltid kastet opp på biltur (og da snakker vi om uansett avstand. Sitte i bilen var nok :o ). Nå blir jeg bare kvalm, men det er ille nok. Jeg MÅ derfor ha bilbeltet under armen av og til når kvalmen blir for sterk. Ikke bra, men må bare. Andre med samme problem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. oktober 2003 #12 Del Skrevet 3. oktober 2003 Bruker stort sett bilbeltet slavisk, men har faktisk overlevd bilulykke fordi jeg ikke hadde det på. Smalt i 150/160 km/t i autovern og ble kastet ut gjennom targatak på bilen. Da bilen endelig stoppet opp ute i en elv, så lå bilen for det første på taket og chassiet/rammen var så knust i forskjellige retninger at rattstammen stod presset inn i ryggen på førersetet. Bilen var knukket i en L-form. Selv lå jeg på veien, 20 meter unna bilen. Men på tross av en slik tilfeldighet, så velger jeg å bruke beltet - og definitivt om bilen har airbag! En venn ble presset ut av bilen han var passasjer i; bilen smalt i fjellveggen, fikk løft til siden og veltet rundt til den ble liggende på taket. Underveis føk han rett i airbagen, blir lempet ut takluken mens bilen triller over og får hele bilen over seg. Sjåføren kunne ikke gjøre noe siden han selv var godt skadet, men måtte høre på kompisen som lå og hylte til det siste med 1700kg bil over seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 3. oktober 2003 #13 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg bruker også alltid bilbelte' date=' men jeg liker det ikke. Jeg har alltid vært plaget av bilsyke, og når jeg tar på beltet får jeg en slags innestengt følelse som fremskynder denne kvalmen. Det er jo idiotisk , og er bare noe som henger igjen fra når jeg var så liten at beltet berørte halsen min når jeg hadde det på. Jeg får derfor alltid en slags assosiasjon til den gang jeg alltid kastet opp på biltur (og da snakker vi om uansett avstand. Sitte i bilen var nok :o ). Nå blir jeg bare kvalm, men det er ille nok. Jeg MÅ derfor ha bilbeltet under armen av og til når kvalmen blir for sterk. Ikke bra, men må bare. Andre med samme problem??[/quote'] Jeg bruker det, men har akkurat samme følelse som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alanya Skrevet 3. oktober 2003 #14 Del Skrevet 3. oktober 2003 ..folkens! der hvor dette skjedde, er der jeg er ifra og har gått på skole hele livet. så da komme rjeg ikke unna tanken på at det kan være noen jeg kjenner. selv om det nødvendigvis ikke er det seff... Jeg kjente han som omkom.. Har det kjipt idag :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #15 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det som reddet meg og sjåføren fra å bli kvalt var at vi IKKE brukte bilbelte. Så det finnes også eksempler på at det å droppe bilbelte har reddet folk. Men etter denne ulykken har jeg lært at bilbelte er et must, selv på småturer. Det ken redde liv, spesielt ved krasj/påkjørsel. Ved slike ulykker er det også større sjanse å overleve med belte enn uten. Med belte er sannsynligheten stor for at du er bevisst og kan komme deg ut av bilen. Uten belte er du sannsynligvis bevisstløs og drukner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 3. oktober 2003 #16 Del Skrevet 3. oktober 2003 Eg vart kjørt inn i av ein minibuss (!) for nokre år sidan (eg kjørde liten personbil). Hadde nok ikkje vore her no viss det ikkje var for beltet... (Men har ingen synlege mein, bortsett frå eit stygt arr på eine kneet...) Heldigvis er eg òg den typen som kjenner meg naken utan belte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 3. oktober 2003 #17 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ved slike ulykker er det også større sjanse å overleve med belte enn uten. Med belte er sannsynligheten stor for at du er bevisst og kan komme deg ut av bilen. Uten belte er du sannsynligvis bevisstløs og drukner. Er det forresten noen som har tenkt over de nye kampanjeskiltene som er satt opp langs veien? Skiltene viser et par som koser, og armen til jenta går diagonalt over overkroppen til mannen, slik et bilbelte gjør, og under står det: Bilbeltet redder liv, eller no sånt. Det er også en variant hvor en liten jente koser med pappaen sin. Geniale skilter, treffer rett i hjerterota, og minner en om at det kan skje DEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floga Skrevet 3. oktober 2003 #18 Del Skrevet 3. oktober 2003 Sikkerhetsbeltet skal være på Det er en grunn til at man får bot for å ikke ha det på seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. oktober 2003 #19 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jepp, jeg har sett de skilta. Sett reklamen på tv, sett et i blader, og sett det langs veien. Så dem langs veien da vi var ute og kjørte langt (Bergen-Ålesund) og ja, de treffer i hjerterota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 4. oktober 2003 #20 Del Skrevet 4. oktober 2003 De nye skiltene er flotte! Den typen skilt en legger merke til, og som en i ettertid tenker litt over. Bruker også bilbeltet slavisk nå, men er ikke så mange årene siden jeg aldri gadd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå