Gå til innhold

Glemte p-pille - råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg glemte for første gang å ta p-pillen min (mercilon 28) . Tar de hver kveld (i 23-tiden,) og mandag kvelds p-pille glemte jeg. (tok den søndag kveld)

Tok ikke p-pillen igjen før jeg kom på det til vanlig tirsdag kvelden og hadde hatt sex alle dagene med kjæresten. Dette var også raden med tabletter siste uken før mensen.

Da er spørsmålet, noen fare for at jeg er gravid eller kan jeg slappe av?

Hvor lang tid må de gå før jeg må ta en graviditetstest?

Takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utifra pakningsvedlegget tilsier en glemt pille at man må gå 2 uker uten ubeskyttet samleie. Samtidig kan jeg jo nevne at p-piller av denne typen fungerer ved at den forhindrer eggløsning. Ettersom du er helt på slutten, vil jeg tro det er liten sjanse for at du er gravid dersom du husket pillene dine ellers i perioden. Med mindre du merker noe unormalt, trenger du ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på samme piller som deg, og i følge legen min er det veldig liten sjanse for å bli gravid om man glemmer bare en pille, med mindre det er i begynnelsen av pillebrettet (pille 1-4 er visst verst). Har ikke lest pakningsvedlegget da, som forrige innlegg informerer om... Hvis du ikke får mensen tar du en test. Med stor sannsynlighet er det ingenting å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presterte såklart å skrive feil. Jeg er på første uken av mercilon28 brettet, etter å ha byttet p-piller som jeg bare fikk blødninger av..

Skal det så lite til å bli gravid i grunn,eller er det ikke krise å glemme p-piller 1 dag?

Takk for fine svar dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med størst sannsynlighet går det fint, men sjansen er der jo. Jeg har da glemt noen piller innimellom, og har ikke blitt gravid ennå. Noen ganger går det fint, men så er det den ene gangen... Kanskje det kan være en ide å bruke kondomer en stund, slik som gjest foreslår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...